Spring naar bijdragen

OneLove

Members
  • Aantal bijdragen

    52
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over OneLove

  • Rang
    CrediGup

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Ik weet van deze studies, maar het is de vraag wat ze waard zijn. Het homohuwelijk bestaat nog maar zeer kort en adoptie via een derde partij ook. De kinderen die onderzocht worden zijn allen nog jong. Het wordt nuttiger om het onderzoek te doen wanneer ze zelf volwassen zijn, lijkt me. Maar afgezien daarvan, het gaat niet om hoe gezond deze kinderen zijn en hoe ze presteren op school. Het gaat om het belang dat het kind heeft bij het kennen van en opgroeien bij zijn biologische ouders. Dat is iets fundamenteels, dat zeer wezenlijk is voor de identiteit van het kind en niet uitgedrukt kan wor
  2. Ik denk dat ik begrijp waar het misverstand zit. Jij denkt aan adoptie door homo's van kinderen die sowieso geadopteerd zouden worden. Toch? Mij gaat het in eerste instantie om homo-ouders die een kind laten verwekken door een 'derde partij'. Tegen homo-ouders die een kind adopteren dat uit noodzaak niet bij zijn biologische ouders kan opgroeien, geldt niet mijn belangrijkste bezwaar. Wel het bezwaar dat ze in hun thuissituatie te weinig geconfronteerd worden met de sekseverhouding man/vrouw zoals die in de samenleving bestaat. Maar tegen homo-ouders die speciaal voor zichzelf een kind late
  3. Het is een argument tegen het homohuwelijk, en daar ging het hier over. Althans, niet in beginsel, vandaar mijn voorstel aan de mods om het af te splitsen.
  4. Dat begrijp ik wel hoor. Je kunt inderdaad ook vraagtekens zetten bij de motieven van man-vrouw stellen om kinderen te verwekken, en ik weet dat er talloze gezinssituaties zijn waarin het verwekken van kinderen niet verstandig was/is. (Ik begrijp overigens niet waarom je vraagt of die kinderen in andere gezinnen moeten worden ondergebracht, dat is helemaal niet mijn insteek.) Maar er zit een groot verschil tussen een man en een vrouw die volgens de gewone biologische weg een kind 'nemen' en een homopaar dat een kind 'neemt' via een draagmoeder of via adoptie. In het eerste geval groeit het ki
  5. Ten eerste dat adoptie meestal plaatsvindt omdat het kind in kwestie door omstandigheden (armoede, oorlog, ziekte, etc.) niet bij zijn eigen biologische ouders kan opgroeien. Dat is een hele andere kwestie, want daar is het in het belang van het kind om het elders onder te brengen. Dat is heel iets anders dan een kind te 'nemen' omdat de (homo-)ouders dat graag willen. Dat is geredeneerd vanuit de wens van de ouders, niet vanuit het belang van het kind. Ten tweede, zoals hier al genoemd, dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, iets dat twee vaders of twee moeders niet kunnen bieden.
  6. Admod note: Topic afgesplitst van het onderwerp 'Homofiele vriend'. Ik denk dat zelfs als je vóór een liefdevolle relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bent, je een grens moet trekken bij het huwelijk. Niet omdat je hun dat huwelijk niet gunt, maar omdat in zo'n samenlevingsvorm eventuele kinderen opzettelijk het fundamentele recht ontzegd wordt om op te groeien bij hun biologische vader en moeder! Dat lijkt mij het allergrootste probleem van het homohuwelijk. En dat is géén religieus argument. Er zijn veel humanisten en atheïsten die om deze reden tegen het homohuwelijk zi
  7. OneLove

    Bijbelgelovigen

    Sola Scriptura toeschrijven aan de Joden is een anachronisme. De Joden beschouwden de Schriften niet als de enige autoriteit, zoals protestanten. Integendeel, ze hadden een leergezag dat de wetten en voorschriften van God uitlegde en toepaste. In Exodus 18 lees je dat Mozes de rol van leergezag op zich neemt: In Deuteronomium 17 lees je dat Mozes dit leergezag neerlegt bij de priesters en de rechter: Ook op andere plaatsen in het O.T. is dit terug te vinden. Er wordt gesproken over de oudsten in de stadspoort, die tot taak hadden recht te spreken en geschillen op te lossen. Zie bijvoo
  8. Een onjuiste benadering van de Schrift, samen met het juiste besef dat geloof belangrijker is dan wetenschap, denk ik. Daarom riep ik al dat je die tijd en energie beter in zaken kunt steken die er wel toe doen.
  9. Het gaat er niet om of die analyse foutloos is of niet. Puur de bekwaamheid van de menselijke geest om zichzelf te analyseren (dus ongeacht de uitkomst), is uniek. Een machine kan dat niet. Tenminste, dat is het argument van Lucas.
  10. Het is een filosofische stelling, geen psychologische.
  11. Ken je het Argument van Lucas? http://users.ox.ac.uk/~jrlucas/Godel/mmg.html Lucas zei, voortbordurende op Gödel, dat gesloten systemen als machines/computers niet in staat zijn om zichzelf te beschouwen en hun eigen functioneren te analyseren. Daarvoor is een ander, buitenstaand, gesloten systeem nodig. Met andere woorden: om een computer te analyseren heb je een andere (betere) computer nodig. De menselijke geest is hierop een opmerkelijke uitzondering. Die kan zichzelf beschouwen en zijn eigen functioneren analyseren zonder buiten zichzelf te hoeven treden. Mensen kunnen dus iets dat ma
  12. Klopt, maar het zijn toevallig wel de enige mensen die in dit topic een afwijkende mening hebben. Voor de rest vat iedereen het figuurlijk op. Oftewel, voorlopig zit ik nog met de creationisten te debatteren. |'> Maar waarom zou je dat willen? Ik neem aan, gezien je aanwezigheid op een christelijk forum, dat je geïnteresseerd bent in het christendom. Als je oprecht zoekt naar de essentie van het christelijk geloof, heeft debatteren met creationisten geen enkel nut. Je bereikt er niets mee, want je overtuigt niemand (zelfs al heb je gelijk), en je vindt er niets, want het heeft te weinig
  13. Ik ben het helemaal met je eens hoor. Maar ik wil aangeven dat je beter je energie in iets anders kunt steken. Discussiëren met creationisten is intellectueel niet uitdagend en zelfs gemakzuchtig. Je kunt beter op zoek gaan naar de essentie van het christelijk geloof. Dat is intellectueel een grote uitdaging en je hebt er echt wat aan.
  14. Hitchens, waarom ga je niet in gesprek/discussie met niet-creationistische christenen? Daar zijn er veel meer van en het is intellectueel veel uitdagender. Niet naar jou persoonlijk, maar ik krijg wel eens de indruk dat zelfverklaarde atheïsten op forums het meest met creationisten discussiëren omdat daar makkelijk punten te scoren zijn. Persoonlijk vermoed ik dat het is omdat zij eigenlijk niet op zoek zijn naar wat waar is, maar naar wat een superioriteitsgevoel oplevert. Ze zijn dan vooral bezig met het strelen van hun ego, in plaats van een werkelijk intellectueel debat te zoeken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid