Spring naar bijdragen

sjako

Moderators Levensbeschouwing
  • Aantal bijdragen

    3817
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over sjako

  • Rang
    CrediRog

Recente profielbezoeken

2520 profielweergaven
  1. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Nee dat is zo. Of jou evangelie is anders, alleen zie je net nog niet. Ik kan alles schriftuurlijk onderleggen. Jij hebt bijv me nog steeds geen goede uitleg gegeven hoe Jezus voor iedereen kon sterven. Welke principes daar achter zitten etc. Je basis vind ik erg zwak.
  2. sjako

    Het oorspronkelijk christendom bestaat niet

    En de profetieën van oa Jesaja dan? En van Daniël? En nog veel meer.
  3. sjako

    Het sterven van de Heer Jezus

    Volgens mij begint het een beetje te dagen. Er is namelijk geen Paradijs in Hades.
  4. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Waar staat dit?? Nergens. De ziel die zondigt zal sterven, zegt de Bijbel. Vreselijk geloof heb je dan. Ik geloof in een God van liefde die een mens niet eeuwig pijnigt in de zin van 'pijn doen'. Zo is God niet en ik hoop echt dat je dat een keer gaat inzien. Er is ook totaal geen schriftuurlijke ondersteuning voor. Dat geldt voor mij ook, maar als mens wordt ik toch nog geraakt door die hongerende kindertjes, of het verdriet van iemand die ernstig ziek is enz. Ik heb het ook overgegeven aan Jezus en samen met mij dragen we samen het Zijn juk. Maar dat wil niet zeggen dat je ongevoelig bent voor de ellende van een ander. Het spoort aan om die ander te helpen.
  5. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Zeker, alleen God kan ons redden. Dat kan Hij doordat Jezus het zoenoffer was dat Hij verlangde. Oog voor oog, tand om tand. Als Jezus God zou zijn dat was dat een veel groter offer dan strikt noodzakelijk. Bovendien is God eeuwig, dus kan niet doodgaan. Jezus was Gods Zoon. Ik begrijp het wel, maar ik vraag me af of jij het begrijpt en je hebt me daar nog steeds geen zinnig antwoord op gegeven. Wij geloven dat net zo goed. Alleen dat eeuwige leven begint bij de opstanding tijdens Jezus wederkomst. De Bijbel is daar glashelder in. Voor gezalfden begint die nu al in de hemel. We kunnen er wel zeker van zijn dat we eeuwig leven krijgen als we geloven dat Jezus de Messias was en dat Hij het zoenoffer heeft gebracht. Klopt, maar wij als gelovigen kunnen onze levensadem, geest, toevertrouwen aan God. Op Zijn juiste tijd krijgen wij het leven terug en wel op een veel betere manier dan in dit tranendal van nu. Niet voor de rechtvaardigen, maar dit geldt voor de onrechtvaardigen.
  6. sjako

    Het sterven van de Heer Jezus

    Ja klopt. Maar waar was het Paradijs? Op deze aarde. De weg naar verzoening met God was open en de weg naar het Paradijs was weer open. Voor iedereen, voor zowel Jood als niet-Jood. Hij vertrouwde Zijn Vader, God, Zijn ruach, oftewel zijn levensadem, toe. Hij vertrouwde er 100% dat Zijn Vader Hem weer uit de doden zou opwekken. Hij bedoelde met geest niet iets onstoffelijks. Daarna ging Hij drie dagen naar Hades, dood. Hij is in de tussentijd niet naar de hemel gegaan. Dat kan je uit Zijn eigen mond horen zeggen tegen Maria na zijn opstanding. In Jo 20:17 zegt Jezus tegen Maria: Jezus zei tegen haar: ‘Houd me niet vast, want ik ben nog niet naar de Vader opgestegen. Maar ga naar mijn broeders en vertel hun: “Ik stijg op naar mijn Vader en jullie Vader en naar mijn God en jullie God.”’ Pas bij de Hemelvaart ging Hij terug naar Zijn Vader. De mededeling tegen de misdadiger is alleen te verklaren door de komma op de goede plaats te zetten. De misdadiger zou in de toekomst bij Hem in het Paradijs zijn. Dat is in overeenstemming met de rest van de Bijbel. Zeker wel. Geest is een vertaling van rouach of levensadem. De levenskracht die is gegeven door God. Bij de dood gaat die terug naar God. Bij de opstanding krijgt David die levensvonk weer terug. David wacht nu nog steeds op een opstanding. Deze zal plaatsvinden aan het eind van dit tijdperk, bij de zichtbare wederkomst van Christus.
  7. sjako

    De kapelaan.

    Was idd een heel leuke serie.
  8. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Je hebt gelijk. Interessant om eens goed uit te zoeken. Dat Kaasjeskruid dichter tegen de waarheid aanzit als jij. Hoe zit dat dan volgens jou in elkaar. Hoe kan God voor de mensheid sterven? Welke wetten zitten daarachter? Hoe kan God überhaupt sterven? Waarom moest Jezus sterven? Jij? En zo ja, heb je daar bewijs van? We nemen Jezus als Messias aan, niet als de almachtige God. Moslims nemen Jezus niet aan. Voor hun is Hij slechts een profeet. Een groot verschil. Er is maar één God.
  9. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Maar hoe kan je nu takken afbreken van Christus? Heel het hoofdstuk gaat zo'n beetje over Israël. Van het afvallige Joodse volk kan je wel takken we breken en andere, heidense takken uit de volken, ervoor in de plaats zetten. Zo kunnen de volken ook tot Gods volk gaan behoren. Samen vormen ze het geestelijke Israël. Getrouwe Joden, die Jezus aannemen, en de getrouwe Joden van voor Christus zijn de oorspronkelijke olijfboom.
  10. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Jij verwart het volgens mij met het lichaam van Jezus, de Gemeente. Dat laatste klopt dan weer wel. Samen vormen ze een nieuwe boom, het Israël Gods.
  11. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Ik denk dat zolang die boom bereikbaar was voor mensen eeuwig leven mogelijk was. Je hoefde er niet perse van te eten. Als het Paradijs over de hele wereld was verspreid, wat de bedoeling was, dat zouden mensen van de andere kant van de wereld niet bij die boom kunnen. Dus ik denk dat die allereerst een symbolische waarde had. Dat laatste klopt, Adam en Eva waren in principe sterfelijk, ook voordat ze gezondigd hadden. Alleen God en Jezus na Zijn zoenoffer zijn onsterfelijk.
  12. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Maar hoe kon het bloed van Jezus ons dan verlossen dan volgens jou? Met het laatste ben ik het met je eens. Nee, je hebt gelijk. Ik had moeten zeggen daarvoor zouden ze niet dood gegaan zijn.
  13. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Het is andersom. De olijfboom stelt de natuurlijke joden voor. De enten zijn de Christenen. Samen vormen ze het Israël Gods.
  14. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Vind ik vanzelfsprekend heel slecht antwoord, zonder argumenten. Wat moet er precies vergeven worden? En waarom zou alleen God dit kunnen? Wat is het verband met bijv de dieroffers? Een dieroffer kon zonden, tijdelijk, bedekken. Hoe zie jij dat? Waarom wordt Jezus in 1Kor 5:7 het paschalam genoemd. Als de zonde door één mens de wereld is ingekomen, dan zou God als slachtoffer toch veel te groot zijn. Hoe kon God sterven?
  15. sjako

    De dood, eis van God of van de duivel?

    Maar dat staat er niet. Er staat dat de zonde door één man de wereld is ingekomen en daardoor de dood. Daarvoor gingen mensen niet dood, maar door die ene zonde van Adam is die de wereld ingekomen. Daarom kon ook één man de mensheid verlossen. Dit lijkt me een heel essentieel punt. Want hoe kon Jezus ons van de zonde verlossen?
×

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid