Spring naar bijdragen

World Servant


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal bye.gif

Aankomende zomer ga ik als alles goed gaat naar Bolivia. Ik ga daar slaapzalen bouwen bij een school, zodat kinderen van verder weg, die geen school in de buurt hebben, ook naar school kunnen. Daarnaast ga ik kinderwerk doen, zingen, bidden, naar de kerk enzovoort. Ik ga dit doen met de organisatie world servants.

Waarom ga ik dit doen? Wat ik wil, is de wereld en God laten zien wie ik ben, niet zozeer persoonlijk, zo van: kijk es dit is nou Karin en die kan toch zoveel, maar ik wil laten zien wat ik voor Hem wil doen. En wat ik mét Hem kan doen. Ik wil Hem dienen, en dat wil ik doen door het helpen van de kansarmen aan een menswaardig bestaan. Geleid door God.

Waarom open ik nou dit topic. Ik wil jullie vragen te bidden voor het project. Ik moet in acht maanden tijd nog zo'n ¼img src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>1500,- bij elkaar zien te krijgen. Ik moet vanalles regelen met betrekking tot inentingen, annuleringsverzekering etcetera. Bovendien is het begrip vanuit de omgeving ook niet altijd even groot.

Maar ik zet door.

Bovendien wilde ik dit gewoon graag vertellen aan jullie knipoog_dicht.gif. En dacht ik dat ik misschien bij nieuwe ontwikkelingen zegmaar het ook weer kon posten hier smile.gif.

groetjes Karin smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Karin,

Ik ga deze zomer met Word Servants naar India! smile.gif

Mooi dat je zo'n topic hebt geopent..

Ga je voor de eerste keer mee?

Ik moet ook het kleine bedrag van €1995,- bijelkaar halen.. moet lukken knipoog_dicht.gif

Heb je al veel plannen voor acties?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaafsmile.gif Dat jullie tijd opofferensmile.gif Om mensen die het echt nodig hebben te dienen.

Misschien kun je iets met sponsoren doensmile.gif Alle beetjes helpen.

Vrienden van mij zijn afgelopen zomer naar servië geweest. En hebben op een nacht 40 km gesjouwd. En erg veel geld opgehaaldsmile.gif

Als het God's wil, dan komt dat geld er ook, dat geloof ik

Bless, ArjanH.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@joëlle: of naar bolivia knipoog_dicht.gif

ik moet trouwens kijken met de acties, ik zit niet in een groep, dus sponsorlopen enzo zijn weinig interressant denk ik. Ik ga misschien met één van de paarden ritjes aanbieden (op een koetsje) op de kerstmarkt. Dat soort dingen. En de rotery club aanschrijven knipoog_dicht.gif. Tsja en verder, ik weet het nog niet. Zuinig leven dit jaar in ieder geval.

btw Jezz, ik wou me eerst opgeven voor India, maar m'n ouders wilden dat niet. Waarom is me ook niet helemaal duidelijk eigenlijk, maargoed, er zijn zoveel plaatsen waar hulp nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:58:13 schreef Michiel het volgende:

Shalom Karin,

Leuk om naar Bolivia te gaan, dat zal een hele ervaring wezen. Wat ik me afvraag waarom naar een exotisch oord en niet lokaal, bijvoorbeeld in Roemenië of bij het Leger Des Heils? Daar is toch ook veel te doen?

World servants heeft geloof ik 10 landen waar projecten zijn. Daarvan is er 1 in europa. En die was geloof ik niet voor mijn leeftijdsgroep (dat kan ik fout hebben hoor). MAar waarom world servants?, denk je dan misschien, eigenlijk heel simpelweg omdat een vriendin van mij daar ook een reis van heeft gedaan afgelopen jaar, en het jaar daarvoor, dus zij weet een beetje hoe het werkt. Is wel handig opzich natuurlijk. En het is christelijk, ook erg belangrijk vind ik.

Het project waar ik me voor opgegeven heb gaat bouwen bij een school, zodat meer kinderen onderwijs kunnen genieten. Dat leek me een prachtig doel om aan mee te kunnen werken. En bovendien, heel egoistisch gedacht, is Bolivia natuurlijk erg gaaf om heen te gaan, alleen al omdat het zover weg is. Al is een exotisch oord niet niet helemaal een goede benaming denk ik.

Wat het voordeel is van zo'n project ten opzichte van vrijwilligerswerk bij bijvoorbeeld het leger des heils, is dat je naast gaat bouwen aan gebouwen, je je ook drie weken lang intensief met het geloof bezig gaat houden. Groei in je geloof is denk ik ook een belangrijk aspect van deze reis.

en trouwens, dat vind ik nog wel een idee om óók te gaan doen, in de andere 49 weken van het jaar, vrijwilligerswerk in Nederland. Maar dat moet denk ik nog even wachten, voordat ik m'n ouders helemáál een zenuwtoeval bezorg knipoog_dicht.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

@ Karin: Ja ik zit ook op het meetingpoint! Met het geld gaat het goed, ik krijg t wel voorelkaar denk ik! smile.gif Heb er in ieder geval ontzettend veel zin in. Heb van de vorige groep die er is geweest foto's gezien en het ziet er gaaf uit! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 07 november 2006 06:46:35 schreef Ann het volgende:

wow 1500 euro...das superveel

veel gelukt verder Karin! mooi plan
smile.gif

dankjewel smile.gif, naja, eigenlijk is het dus 1995 euro, maar ik heb al wat van m'n ouders gekregen (party.gif), en ik heb nog wat op de bank puh2.gif

ik hoop zoooooooo dat het gaat lukken.

@jezz: ik zal nou wel een domme vraag stellen hoor, maar met dat voorbereidings weekend moet je dan blijven slapen nosmile.gif?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, in het voorbereidingsweekend zitten we met alle deelnemers, en zitten we in het alom bekende 'De Bron' in Dalfsen. Daar blijf je het weekend dus. En daar slaap je dus ook knipoog_dicht.gif (Tenzij je wakker blijft, lijkt me niet handig puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ey allemaal!

Tof dat hier zo wordt vooruitgeblikt op de komende zomerprojecten! Ik ga komende zomer ook met World Servants mee, al voor de twaalfde keer... Echt verslaafd dus knipoog_dicht.gif

Sinds kort heb ik het geluk dat ik het hele jaar fulltime met World Servants bezig mag zijn, ik ben er namelijk gaan werken! Superrr... Het is zo gaaf om te zien dat er zoveel mensen zijn die zich dienstbaar willen inzetten in een World Servants-project (of op een andere manier natuurlijk, da's net zo mooi). Naja, wat heb ik verder nog te melden? Ohja, ik ga naar Malawi deze zomer, om daar mee te helpen aan de bouw van klaslokalen, latrines en woningen (zie projectinfo).

Alle World Servants-gangers kennen de site natuurlijk al lang, maar neem anders ook ff een kijkje op het meetingpoint van worldservants.nl.

Groeten en tot op het voorbereidingsweekend!

Willem-Jan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 18 oktober 2006 15:32:22 schreef karin1204 het volgende:

Hallo allemaal
bye.gif

Aankomende zomer ga ik als alles goed gaat naar Bolivia. Ik ga daar slaapzalen bouwen bij een school, zodat kinderen van verder weg, die geen school in de buurt hebben, ook naar school kunnen. Daarnaast ga ik kinderwerk doen, zingen, bidden, naar de kerk enzovoort. Ik ga dit doen met de organisatie world servants.

Waarom ga ik dit doen? Wat ik wil, is de wereld en God laten zien wie ik ben, niet zozeer persoonlijk, zo van: kijk es dit is nou Karin en die kan toch zoveel, maar ik wil laten zien wat ik voor Hem wil doen. En wat ik mét Hem kan doen. Ik wil Hem dienen, en dat wil ik doen door het helpen van de kansarmen aan een menswaardig bestaan. Geleid door God.

Waarom open ik nou dit topic. Ik wil jullie vragen te bidden voor het project. Ik moet in acht maanden tijd nog zo'n ?1500,- bij elkaar zien te krijgen. Ik moet vanalles regelen met betrekking tot inentingen, annuleringsverzekering etcetera. Bovendien is het begrip vanuit de omgeving ook niet altijd even groot.

Maar ik zet door.

Bovendien wilde ik dit gewoon graag vertellen aan jullie
knipoog_dicht.gif
. En dacht ik dat ik misschien bij nieuwe ontwikkelingen zegmaar het ook weer kon posten hier
smile.gif
.

groetjes Karin
smile.gif

spreuken 14:31

Quote:

31 Wie een arme onderdrukt, beledigt de Schepper,

wie zorg heeft voor een arme, eert daarmee God.

Ik zal voor je bidden smile.gif

en voor de andere die aan zulke dingen meedoen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid