Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 06 november 2006 13:43:37 schreef Eric het volgende:

[...]

Aan het kopje 'Levenslang' zitten een aantal nadelen:

- De mogelijkheid dat je ontsnapt is groot (zeker met de hoeveelheid medestanders die hij nog steeds heeft.)

Mag dat meewegen als reden om iemand te veroordelen tot de doodstraf, in plaats van levenslang?

Quote:
- Als je in Nederland levenslang krijgt is dit meestal maar 20 á 30 jaar. Dit ivm met vroegtijdige bevrijding wegens goedgedrag (overigens vind ik dat werkelijk van de zotte. Je krijgt niet voor niets levenslang)

Mensen die in Nederland tot een levenslange gevangenisstraf worden veroordeeld, blijven tot hun dood in de gevangenis.

Quote:
- Vanuit het gevang zou hij nog altijd opdrachten kunnen geven tot aanslagen of dergelijke dingen meer

Nogmaals: zou hij veroordeeld moeten worden tot een straf die voorkomen dat hij nog wat extra's doet, of moet hij worden veroordeeld tot een straf die passend is voor wat hij gedaan heeft?

Quote:
In dit geval ben ik dus tegen een celstraf.

In ieder geval ben ik tegen de doodstraf. De bijbel zegt dat alleen de Eeuwige het leven geeft en neemt. Dat is dus niet aan ons.

Vriendelijke groeten van Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je Saddam de doodstraf geeft, dan veroordeel je hem ook tot de hel, omdat hij geen christen is. Terwijl als je hem laat leven er een (zeer kleine) kans is dat hij zich bekeerd. Maar die kans ontneem je hem. Okee, hij heeft ook anderen die kans ontnomen, maar waarom moeten wij ons verlagen tot zijn niveau?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke dit is mijn mening:

Ik ben écht tegen de doodstraf. Maar als het om Saddam gaat, maak ik echt een uitzondering. Hoeveel levens heeft die man al wel niet ontnomen? En volgens mij heeft hij er niet eens berouw van. Ik vind dit echt zijn verdiende loon. Maarja ik zei het al, dit is mijn mening. Anderen zullen het er misschien niet mee eens zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 13:36:23 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

En jij wilt bijbelse straffen wel invoeren?

(bij overspel bijv. de man en vrouw stenigen)

Zijn deze straffen door richtlijnen van God ingesteld? Ik weet het niet, maar zou dit wel zo zijn dan wil ik er nog wel eens over nadenken.

In Nederland mag ondertussen alles wat God verboden heeft en om nou te zeggen dat we hier in het walhalla leven... Als de regels door God zouden zijn ingesteld zullen ze wel niet voor niks zijn. Onze wetgeving blijkt in elk geval niet te voldoen, dus toch maar weer terug grijpen naar de wetgeving van God?

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:21:54 schreef The Black Mathematician het volgende:

Als je Saddam de doodstraf geeft, dan veroordeel je hem ook tot de hel, omdat hij geen christen is. Terwijl als je hem laat leven er een (zeer kleine) kans is dat hij zich bekeerd.

Sadam heeft nog steeds de kans om zich te bekeren of vergiffenis te vragen voor zijn misdaden. Volgens mij is hij niet standrechtelijk geexecuteerd op het moment dat de uitspraak werd gedaan. Hij heeft in de gevangenis reeds een behoorlijke tijd gehad om berouw te tonen en heeft volgens mij nog een paar maanden de tijd voor zijn doodstraf wordt voltrokken.

Hopelijk genoeg tijd om berouw te tonen en vergiffenis te vragen voor alles wat hij heeft gedaan. Tot nu toe ontkent hij vooral zijn misdaden. Of de televisie heeft zijn grote, 3 uur durende, vergiffenis speech niet uitgezonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm een doodstraf is wel erg makkelijk. Dan kan hij zijn zonden weinig overdenken.

Ik heb meer iets van gooi die kerel maar in de gevangenis. En dan niet het Nederlandse hotel 'Tralieszicht', maar een ouderwetse gevangenis met alleen een bedje en primitief maar voedzaam voedsel. Alleen erg eenvoudig. Laat hem zijn zonden daar maar een tijdje overdenken.

Aan de andere kant heb ik ook wel zoiets van weg met die kerel. Opgeruimd staat netjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:21:54 schreef The Black Mathematician het volgende:

Als je Saddam de doodstraf geeft, dan veroordeel je hem ook tot de hel, omdat hij geen christen is. Terwijl als je hem laat leven er een (zeer kleine) kans is dat hij zich bekeerd. Maar die kans ontneem je hem. Okee, hij heeft ook anderen die kans ontnomen, maar waarom moeten wij ons verlagen tot zijn niveau?

denk na

deze man bekeerd zich niet meer hoor

dit is de duivel zelf man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:44:37 schreef Harm-Jan het volgende:

Net zoveel duivel als jou madame!

ik denk het niet. Ik heb namelijk de Geest aan mij zijde die mij helpt (zelfs als ik het zelf niet doorheb) tegen de macht van de satan te vechten. Deze gast doet alleen zijn werken. Net als osama bin laden. Denk je dat die ooit nog tot bekering zou kunnen komen??? sommige mensen zijn afgeschreven wat dat betreft.

oja het is meneer trouwens in vervolg. geen madame

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, ah! En prompt ben je natuurlijk de ganse dag totaal in de Geest, strijd als een ware Engel des Lichts dagelijks tegen de boze werken van Satan. Ja hoor, kijk dat Saddam geen lekkere jongen is lijkt mij nogal bewezen.

Maar dat geeft jou (christen!) géén enkel recht om hem te oordelen, hem gelijk te stellen aan Satan (de tegenstander Gods!), in dat geval ontbreekt jou alle zelfkennis. Je gaat hier op de rechterstoel van God zitten. Alleen HEM komt het oordeel toe; niet jij.

In vredesnaam hoe dúrf jij te geloven dat mensen als Saddam en Bin Laden vast nooit meer bekeerd zullen worden en dus eigenlijk wel preventief geruimd mogen worden.

Voel jij je beter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:58:01 schreef Harm-Jan het volgende:

Ah, ah! En prompt ben je natuurlijk de ganse dag totaal in de Geest, strijd als een ware Engel des Lichts dagelijks tegen de boze werken van Satan. Ja hoor, kijk dat Saddam geen lekkere jongen is lijkt mij nogal bewezen.

Maar dat geeft jou (christen!) géén enkel recht om hem te oordelen, hem gelijk te stellen aan Satan (de tegenstander Gods!), in dat geval ontbreekt jou alle zelfkennis. Je gaat hier op de rechterstoel van God zitten. Alleen HEM komt het oordeel toe; niet jij.

In vredesnaam hoe dúrf jij te geloven dat mensen als Saddam en Bin Laden vast nooit meer bekeerd zullen worden en dus eigenlijk wel preventief geruimd mogen worden.

Voel jij je beter?

omdat ik geloof in het feit dan mensen door de satan bezeten kunnen zijn. en geloof in het feit dat er voor sommige mensen gewoon geen weg meer terug is. sommige mensen zijn niet te vergeven. daarvoor moet je helaas dingen mee maken. ik hoop dat jij die dingen nooit zal zien. ik wil het hier bij houden. anders gaan we op een andere (privat) manier verder

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn straf voor Saddam:

Eerst 20 jaar in de gevangenis stoppen, en zorgen dat hij in leven blijft, en lekker in de isoleercel stoppen. Daarna dag voor dag een vinger eraf, en dan de tenen, en dan het onderbeen enzo. En dan uiteindelijk ophangen die zooi.devil.gif

Maar als ware christen ben ik natuurlijk tegen de doodstraf. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:05:38 schreef Trotse-Moslim het volgende:

Vooral de manier waarop hij de doodstraf krijgt vind ik niet door de beugel. Nl. door ophanging.

Doet me veel denken aan de sharia, lol.

Terwijl ik dacht dat het westen juist zo fel tegen de sharia was
puh2.gif

Sinds wanneer is Irak het westen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

als mens denk ik: de doodstraf? lekker makkelijk... hij is verantwoordelijk voor zoveel pijn, marteling, leed, moord enz. dan komt hij er nog gemakkelijk vanaf met z'n doodstraf...

martel em lekker z'n hele leven door en maak em daarna af... maar ja dat is m'n menselijke gedachten.

als ik dan bedenk dat ik christelijk ben, dan denk ik: zo mag je niet denken. ik heb niet te oordelen (gelukkig!), dat is aan God. reken maar dat Saddam oprecht wordt veroordeeld en geoordeeld als hij voor de troon van God staat!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
omdat ik geloof in het feit dan mensen door de satan bezeten kunnen zijn.

Dus straf je de mens, terwijl het Satan is die het doet, rechtvaardig hoor.

Quote:
en geloof in het feit dat er voor sommige mensen gewoon geen weg meer terug is.

Als er voor jou en mij een weg terug is, waarom niet voor hen?

Quote:
sommige mensen zijn niet te vergeven.

God kan iedereen vergeven; hij kon jou toch ook je zonden vergeven?

Quote:
daarvoor moet je helaas dingen mee maken.

God verplicht jou er toe dat je mensen vergeeft zoals Hij ook mensen vergeeft..

Quote:
ik hoop dat jij die dingen nooit zal zien. ik wil het hier bij houden. anders gaan we op een andere (privat) manier verder

Ik heb genoeg dingen gezien, ik kan ook dingen niet vergeven, wat niet wil zeggen dat ik mensen ga veroordelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch opvallend dat velen in mijn omgeving Saddam Hoessein wel de doodstraf gunnen en ook nog bijbelteksten aanslepen om die mening te ondersteunen, maar dan niet alle andere vergelijkbare Oud-Testamentische wetten willen invoeren "omdat Jezus gekomen is". Hoezo selectief je bijbel lezen nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 15:11:15 schreef Harm-Jan het volgende:

[...]Dus straf je de mens, terwijl het Satan is die het doet, rechtvaardig hoor.

de mens heeft toch nog zijn eigen wil

Quote:
[...]Als er voor jou en mij een weg terug is, waarom niet voor hen?

mensen kunnen hun terug weg afsnijden. (op een gegeven moment zijn de bruggen op om van het brede pad naar het smalle te gaan)

Quote:
[...]God verplicht jou er toe dat je mensen vergeeft zoals Hij ook mensen vergeeft..

kan jij alles wat GOD kan? ik niet

Quote:
[...]Ik heb genoeg dingen gezien, ik kan ook dingen niet vergeven, wat niet wil zeggen dat ik mensen ga veroordelen.

alle reacties hier zijn meningen. niemand beweert dat zij dit politiek gaan doorbrengen.

denk dat je toch wel moet gaan accepteren dat ander mensen anders denken. ook z'n ding uit de bijbel. respecteer een ander en wees geen aanstoot voor een ander zijn mening en/of geloof

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 15:21:25 schreef Kate het volgende:

Indien God wil dat Saddam dit leven verlaat, gebeurt dat op het moment dat Hij dat verkiest te doen. Wij hebben niet te beslissen over leven en dood. God geeft het leven en God neemt het leven

Da's natuurlijk ook niet helemaal waar. In het Oude Testament heeft God de overheid wel degelijk het recht gegeven om de doodstraf uit te voeren. Dat God beschikt over leven en dood betekent dus niet dat de doodstraf niet gebruikt mag worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:58:01 schreef Harm-Jan het volgende:

Maar dat geeft jou (christen!) géén enkel recht om hem te oordelen, hem gelijk te stellen aan Satan (de tegenstander Gods!), in dat geval ontbreekt jou alle zelfkennis. Je gaat hier op de rechterstoel van God zitten. Alleen HEM komt het oordeel toe; niet jij.

is het niet zo dat de overheid aangesteld is om te straffen.

word er eigenlijk wel in de bijbel verboden de doodstraf in te voeren.

nog maals IK oordeel niet over zijn dood. ik heb namelijk niets te zeggen in deze wereld. zou ik de rechter zijn geweest. geen idee wat ik dan had gedaan.

mijn mening is gewoon. terecht dat hij snel zal sterven. mijn woorden van dat hij veel pijn moet lijden heb ik al terug getrokken.

ik denk dat ik nooit zou willen oordelen over het leven van een mens. maar kan er wel een mening over hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 15:24:13 schreef PiB het volgende:

Da's natuurlijk ook niet helemaal waar. In het Oude Testament heeft God de overheid wel degelijk het recht gegeven om de doodstraf uit te voeren. Dat God beschikt over leven en dood betekent dus niet dat de doodstraf niet gebruikt mag worden.

we leven nu niet in de tijd van het OT en bovendien zijn we geen joden knipoog_dicht.gif

Samengevoegde post 06-11-2006 15:50:14:

Quote:

Op maandag 06 november 2006 15:33:08 schreef Rainbow6 het volgende:

word er eigenlijk wel in de bijbel verboden de doodstraf in te voeren.

Er staat in de Bijbel dat God Degene is Die het leven geeft en het leven neemt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid