Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Op maandag 06 november 2006 20:00:57 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Levenslang geïsoleerd zitten is erger dan de dood krijgen lijkt mij zo.

Dat lijkt mij ook en dat lijkt me ook geen gepaste straf. Gewoon in de gevangenis is erg zat: het uitzicht dat je de rest van je leven geen zeggenschap meer hebt over waar je gaat en staat. Hij hoeft niet op een spijkerbed te slapen en niet in de isoleercel. Gevangenis is erg genoeg.

Samengevoegde post 06-11-2006 20:05:17:

Quote:
Op maandag 06 november 2006 17:14:34 schreef JoostG het volgende:

Bidden voor Sadam Hoessein... wie had dat ooit gedacht
smile.gif

En wat precies is daar zo gek aan?! Toegegeven: voor Saddam heb ik niet zoveel gebeden, maar (door omstandigheden) bijv. voor Mohammed B. wél.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:04:23 schreef wateengedoe2 het volgende:

[...]

Dat lijkt mij ook en dat lijkt me ook geen gepaste straf. Gewoon in de gevangenis is erg zat: het uitzicht dat je de rest van je leven geen zeggenschap meer hebt over waar je gaat en staat. Hij hoeft niet op een spijkerbed te slapen en niet in de isoleercel. Gevangenis is erg genoeg.

Gevangenis is erg. Ik heb erbij gezet geïsoleerd door het feit dat er ook werd gezegd dat hij natuurlijk veel handlangers heeft en er veel mensen kunnen zijn die hem zouden willen bevrijden. Wanneer dit het geval is zou ik toch voor de isolatie kiezen. Maar ik ben het wel met je eens dat gevangenis op zich wel erg genoeg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, op die manier isolatie. Niet in een cel met kussens tegen de wanden, maar gewoon een zeer goed beveiligde nor? Ja, daar ben ik het wel mee eens, anders wordt ie binnen de korste keren bevrijd*.

* En dat zou dan ook alleen maar één van de werken der barmhartigheid zijn hè .. ik hoorde vandaag toevallig dat men meestal zegt: de gevangenen bezoeken, maar dat er ook geschriften schijnen te bestaan die zeggen: de gevangenen bevrijden widegrin.gif

Samengevoegde post 06-11-2006 20:15:42:

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:00:09 schreef Ann het volgende:

ik schrik er echt van dat zoveel mensen hier de doodstraf goed vinden :s

Die gaan vast allemaal SGP stemmen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:14:33 schreef wateengedoe2 het volgende:

Ah, op die manier isolatie.

Yep op die manier

Quote:

Niet in een cel met kussens tegen de wanden, maar gewoon een zeer goed beveiligde nor?

Yep, zoals het laatste dus.

Quote:

Ja, daar ben ik het wel mee eens, anders wordt ie binnen de korste keren bevrijd*.

Die kans zit er wel dik in als die niet goed beveiligd word.

Quote:

* En dat zou dan ook alleen maar één van de werken der barmhartigheid zijn hè .. ik hoorde vandaag toevallig dat men meestal zegt: de gevangenen bezocht, maar dat er ook geschriften schijnen te bestaan die zeggen: de gevangenen bevrijd
widegrin.gif

Haha, het is er idd maar 1 van. En ja we moeten ook gevangenen bezoeken. Althans dat staat in de bijbel. Ik vraag me nu eigenlijk ook af hoevelen van ons dat überhaupt doen. Of oude mensen bezoeken *en dan niet alleen je opa/oma ofzo*. Maar dat is een ander topicbloos.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee, zoals ik geloof gaat hij niet eeuwig lijden. en dan krijgt hij nog kansen,waar en hoe dat is weet ik niet.maar ik geloof wel dat hij nieuwe kansen zal krijgen.

Samengevoegde post 06-11-2006 20:22:43:

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:20:36 schreef Gilrea het volgende:

Jah, dat wilde ik net zeggen. Volgens mij vergeten we helemaal dat hij binnenkort voor God moet vertellen wat hij allemaal gedaan heeft. Dat zal geen pretje zijn.

ik zou er geen moeite mee hebben, sinds God zowiezo alles al van me weet en ik daarover praat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:18:15 schreef *nath* het volgende:

Wat maakt het nou uit of hij nu of later naar de hel gaat? Hij zal toch wel eeuwig leiden.

Toch interessant dat jij precies weet dat hij naar de hel gaat. Ik vind het wel aardig dat ik lid ben van een Kerk die nog van geen enkele persoon, hoe zondig dan ook, heeft gezegd dat diegene naar de hel is gegaan (hoogstens van bepaalde mensen dat ze naar de hemel zijn gegaan). En dát ze dat nog nooit heeft gedaan; daar zijn een boel goede redenen voor te bedenken.

Samengevoegde post 06-11-2006 20:24:53:

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:23:31 schreef *nath* het volgende:

Ik geloof neit dat hij nog kansen krijgt. Hij heeft duidelijk gekozen en ik vind enit ddat zo iemand nog kansen verdient.
MAarja dat is alleen maar aan God om te beslissen.

Hè, gelukkig maar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

God doet wonderlijke dingen en doet dingen met mensen die niemand begrijpt. MAar toch heb ik een beetje mijn twijfels over een Sadam die ineens bekeerd wordt. Maarja, wie weet. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd en wordt hij nog christen. Als dat zo is is er weer een teken van dat de wonderen de wereld nog neit uit zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

áls Saddam naar de hel gaat *wat dus aan God is om over te beslissen* dan maakt het in feite niet uit of hij nu dood gaat of over een paar jaar. In feite niet. Maar wanneer ik hier iets fouts doe tegenover mijn moeder dan wijst ze me terecht. Dan wijst ze mij op de verantwoordelijkheid die ik had en soms kreeg ik dan ook straf. Nu weet ik dat dit van Saddam wel groter is maar in feite vind ik daarom ook een beetje dat hij de gevangenis in moet. Niemand is het waard om dood te gaan. Zélfs Saddam niet. Ja en dit meen ik ook. Ondanks dat hij vele mensen vermoord heeft verdient zelfs hij het niet om zo dood te gaan. Hij verdient het hier op aarde meer om op zijn verantwoordelijkheid gewezen te worden. Vrijlaten is onmogelijk *en moet ook niet gebeuren* maar de gevangenis in vind ik toch écht de beste ''oplossing''.

Edit: @nath. Wonderen bestaan. Het is een wonder dat ik geloof. Ja een wonder noem ik dat. Als Saddam zich bekeert lijkt het of er een groter wonder gebeurd is maar daar geloof ik niet in. Iedereen is evenveel waard. God zegt zelfs in de bijbel dat alle zonden even zwaar zijn. Hij zei in de bijbel wanneer iemand overspel pleegt is dat hetzelfde dat als iemand een moord pleegt. Waarom? Hij/zij overtreed de wet. Alle zonden zijn even erg voor God. Of je nou een snoepje steelt of iemand vermoord. Het maakt voor God geen reet verschil uit denk ik. En dat denk ik op basis van de bijbel!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Saddam die ineens bekeerd, dat is nog wat anders dan Saddam die zekersteweten de hel invliegt. Simpelweg omdat wij dat nóóit zeker kunnen weten. Wellicht zit Hitler niet eens in de hel.

Samengevoegde post 06-11-2006 20:30:32:

Quote:

Op maandag 06 november 2006 20:28:46 schreef jeffrey_1989 het volgende:

áls Saddam naar de hel gaat *wat dus aan God is om over te beslissen* dan maakt het in feite niet uit of hij nu dood gaat of over een paar jaar. In feite niet.

Als ik de hel, of de hemel, inga, dan maakt het ook niet uit of ik nu doodga of over 60 jaar. Sterker nog: ik bevind me nu niet in staat van doodzonde, dus laat die komeet of die moordenaar maar komen! Want ik weet immers niet hoe dat over 60 jaar is.

Volgens mij heeft ons leven een diepere zin dan wachten op de dood, zodat we naar onze uiteindelijke, eeuwige bestemming kunnen gaan, en is het al helemáál niet aan medemensen om zo'n leven te bekorten (of dat nou via doodstraf, euthanasie of 'gewoon' moord is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:32:18 schreef Michie23 het volgende:

Waarom mogen we nooit zeggen dat iemand naar de hel gaat maar wel dat we naar de Hemel gaan?

Dat mogen we ook niet zeggen (of: je mag het best zeggen, maar de zekerheid heb je nooit).

We mogen hoogstens, na degelijk onderzoek door de Kerk, zeggen dat iemand in de hemel is. Dat kunnen we nl. alleen weten als die iemand iets van zich heeft laten horen (wat per definitie niet kan vanuit de hel, en ook niet vanuit het vagevuur overigens). Als iemand niks van zich laat horen (door een wonder wat op zijn/haar voorspraak gebeurt) wil dat nog niet zeggen dat diegene zeker níet in de hemel is.

Omdat de genade van bovennatuurlijke aard is, valt ze buiten onze ervaring en kan ze slechts gekend worden door het geloof. Wij mogen dus niet steunen op onze gevoelens of onze handelingen om daaruit af te leiden dat we gerechtvaardigd en gered zijn. Het woord van de Heer luidt evenwel: 'Aan hun vruchten zal men ze kennen' (Mt. 7,20). Daarom biedt de overweging van Gods weldaden in ons leven en in het leven van de heiligen ons de waarborg dat Gods genade in ons werkzaam is en ons zo oproept tot een steeds groter geloof en tot een houding van vertrouwvolle armoede.

Een zeer mooi beeld van deze houding is te vinden in het antwoord dat de heilige Jeanne d'Arc gaf op een strikvraag van haar kerkelijke rechters: 'Op de vraag of ze soms weet of ze in Gods genade is, antwoordt zij: 'Als ik er niet in ben, moge God mij erin brengen; als ik er wel in ben, moge Hij mij erin bewaren'.'

Gij wordt geprezen in uw heiligen: als Gij hun verdiensten bekroont, bekroont Gij uw eigen gaven

(KKK par. 2005)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 20:29:12 schreef wateengedoe2 het volgende:

Als ik de hel, of de hemel, inga, dan maakt het ook niet uit of ik nu doodga of over 60 jaar. Sterker nog: ik bevind me nu niet in staat van doodzonde, dus laat die komeet of die moordenaar maar komen! Want ik weet immers niet hoe dat over 60 jaar is.

Naja het is in dit geval dat we het over de hel hadden dus dan ga ik, logischerwijs, daar op door. Maar datzelfde geld natuurlijk voor het naar de hemel gaan

Hmm, goed punt Michie. Daar heb je inderdaad gelijk in. We mogen niet oordelen of iemand naar de hel gaat. En dan mogen we uiteraard ook niet oordelen of iemand in de hemel komt. Ik denk dat we wel mogen zeggen ''ik denk dat hij/zij nu in de hemel is'' maar we mogen iig niet zeggen ''jij gaat naar de hemel''. Zolang het bij een ik-denk blijft is het denk ik niet erg. Zolang we maar niet gaan zeggen waar hij/zij heen zal gaan. Dat is aan God. Maar goed dat je het zegt *had er zelf nog niet echt bij stil gestaan*.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Saddam Hussein opgehangen

BAGDAD - Het doodvonnis tegen Saddam Hussein is zaterdagochtend voltrokken. De Iraakse oud-dictator werd om 04.07 uur opgehangen. Dat heeft een van Saddams advocaten aan de Amerikaanse nieuwszender CNN bevestigd.

930448+s(350!x258!)

De Iraakse staatstelevisie toont beelden van Saddam in de strop

De ex-dictator werd in november veroordeeld wegens misdaden tegen de menselijkheid vanwege de moorden op 148 sjiitische mannen en jongens in Dujail in 1982. Het bloedbad volgde op een mislukte moordaanslag op Saddam.

Het doodvonnis werd dinsdag in hoger beroep bevestigd en moest volgens de Iraakse wet binnen een maand worden voltrokken.

930373+s(350!x272!)

In Amerika gevestigde Irakezen door het dolle heen in Michigan

Beelden verspreid

Iraakse en andere Arabische televisiezenders hebben zaterdagmorgen beelden verspreid waarop is te zien dat de voormalige Iraakse dictator Saddam Hussein naar de galg wordt geleid.

Gemaskerde agenten leiden Saddam Hussein in een niet nader aangeduid pand naar een galg en leggen de strop rond zijn nek. De NOS toonde de beelden op de Nederlandse televisie omstreeks 10.30 uur.

930492+s(350!x230!)

Activisten van de Pro-Indian Communist Party reageren met afschuw op de executie

Een bomaanslag op een vismarkt in Kufa, 160 kilometer ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad, heeft zaterdag aan zeventien mensen het leven gekost. De bom was verstopt in een minibus die op de markt stond. Onder de doden zijn drie vrouwen en vier kinderen, zei de directeur van een plaatselijk ziekenhuis. Hij zei dat ongeveer 26 mensen gewond zijn geraakt.

Het Amerikaanse leger maakte zaterdag bekend dat de afgelopen dagen nog eens vijf Amerikaanse militairen in Irak zijn gesneuveld en dat het dodental voor december daarmee op 108 komt, het hoogste maandelijkse verlies voor de Amerikanen in 2006. Volgens een telling van het persbureau AP staat het totale aantal gesneuvelde Amerikaanse militairen thans op 2.995.

930466+s(350!x258!)

Voormalige Iraakse dictator kreeg eerst een zwarte doek om zijn nek gebonden

Twee bondgenoten van Saddam Hussein zijn zaterdag niet tegelijkertijd met hem opgehangen. Iraakse functionarissen ontkennen eerdere berichten dat Saddams halfbroer Barzan al-Tikriti en de vroegere president van het zogenoemde Revolutionaire Hof, Awad Hamed al-Bander, eveneens zijn geëxecuteerd.

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN wacht het tweetal direct na het offerfeest, dat woensdag eindigt, alsnog de strop.

Vastbesloten

De voormalige Iraakse president was in zijn laatste momenten "vastbesloten en moedig". Dat zei Mouaffak al-Roubai, een lid van de Regeringsraad die bij de executie aanwezig was.

"Saddam is kalm het schavot opgeklommen, hij was vastbesloten en moedig", zei Roubai tegen de Iraakse zender Iraqia. "Hij heeft niet geprobeerd zich te verzetten, heeft niets gevraagd. Hij had een Koran in zijn hand die hij aan iemand deed toekomen. Zijn handen waren gebonden toen hij werd opgehangen."

De Amerikaanse zender CNN haalde juist getuigen aan die zeiden dat de angst op Saddams gezicht te zien was voordat het doodvonnis werd voltrokken.

930359+s(350!x271!)

Arabieren in de Verenigde Arabische Emiraten volgen het nieuws rondom de executie van Saddam op de voet

Getuigen die aanwezig waren bij de ophanging van de Iraakse oud-dictator Saddam Hussein, dansten om zijn lichaam toen diens dood was vastgesteld. Dat meldde de Amerikaanse zender CNN op gezag van getuigenissen op de Iraakse staatstelevisie.

Bij de uitvoering van het doodvonnis zouden leden van het Iraakse kabinet aanwezig zijn geweest. Premier Nuri al-Maliki zou niet bij de executie zijn geweest.

930374+s(350!x262!)

Irakese soldaten vieren feest in Najaf, 160 kilometer ten zuiden van Baghdad

Bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Idd, ik snap echt niet hoe mensen dat elkaar kunnen aandoen. Vreselijk

Samengevoegde post 30-12-2006 13:25:07:

Quote:

Op zaterdag 30 december 2006 13:13:10 schreef RobertF het volgende:

Getuigen die aanwezig waren bij de ophanging van de Iraakse oud-dictator Saddam Hussein, dansten om zijn lichaam toen diens dood was vastgesteld. Dat meldde de Amerikaanse zender CNN op gezag van getuigenissen op de Iraakse staatstelevisie.

nosmile.gif Dat meen je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid