Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo Vegaloog, om je even te helpen met het goed lezen van de betreffende posts, heb ik ze maar even onder elkaar gezet. flower.gif

Quote:
ga eens praten met de Iraanse, Koeweitse, Koerdische en Iraakse bevolking en vorm je een beeld wat er de afgelopen decennia door de hand van deze dictator aan leed is verspreid.... Eens kijken of je er dan nog zo over denkt. We hebben het hier over een man die zonder blikken of blozen honderden mensen liet afslachten; een gewetenloze schurk die tot op het moment van zijn terrechtstelling nooit ook maar een greintje spijt heeft betoont...

Wat is er precies oordelend aan deze post? Persoonlijk vind ik dat hier gewoon een mening wordt gegeven over het onderwerp. Iedereen heeft een mening over Saddam Hoessein, en ik vind dit nog wel een van de minst oordelende. Mr. Emilio reageert alleen op de mensen die zeggen dat het toch wel zielig is voor Saddam en dat we onmenselijk bezig zijn. Hij bekijkt het even vanuit het oogpunt van de mensen die door hem veel geleden hebben.

Om dan meteen te zeggen dat hij christen is totdat het even moeilijk wordt, zoals hier:

Quote:
Zoals ik al zei, christen, totdat het even moeilijk wordt.

vind ik inderdaad erg oordelend. misschien dat Diakio het recht heeft om te bepalen of iemand christen is of niet, misschien is dat laatst aangekodingd in het aankondigingen topic, maar dan heb ik dat even gemist. Sorry daarvoor dan.

Dan natuurlijk nog even mijn oh zo oordelende post:

Quote:
dit kan je met je mooie praatjes verwoorden als een "simpele analyse van wat hij zegt" of whatever je ervan maakt.

Dit heet in simpele woorden gewoon oordelend. En hier weet je je ook vast weer knap uit te lullen, maar het is en blijft gewoon een oordeel. Wie ben jij om iemand wel of niet christelijk te noemen?

Naja, spreekt voor zich lijkt me, je mag dit oordelend noemen, maar ik weet zeker dat Diakio hier geen aanstoot aanneemt, aangezien hij er zelf een groot voorstander van is om geen aanstoot te nemen.

Quote:
Dus, MartineV, kort samengevat zegt diakio dat Mr. Emilio oordelend is, en door zijn mening te uiten, vind jij, dat diakio oordelend is. Vind je het goed, dat ik vind, dat jij nu oordelend bent? Dan gaan we samen wachten op de volgende, die vindt, dat ík oordelend ben!

Ik was niet oordelend, wat ik zei was puur een analyse van wat Diakio zei, zoals hij zelf ook altijd alleen maar analyseert en niet oordeelt. Ik vind jou trouwens niet oordelend over mij, ik ben het alleen niet met je eens over mij flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 31 december 2006 11:46:29 schreef MartineV het volgende:

Hallo Vegaloog, om je even te helpen met het goed lezen van de betreffende posts, heb ik ze maar even onder elkaar gezet.
flower.gif

Waarvoor dank...

[quote

Om dan meteen te zeggen dat hij christen is totdat het even moeilijk wordt, zoals hier:

[...]

vind ik inderdaad erg oordelend. misschien dat Diakio het recht heeft om te bepalen of iemand christen is of niet, misschien is dat laatst aangekodingd in het aankondigingen topic, maar dan heb ik dat even gemist. Sorry daarvoor dan.

H-H-H-, LOL!

Quote:
Dan natuurlijk nog even mijn oh zo oordelende post:

[...]

Naja, spreekt voor zich lijkt me, je mag dit oordelend noemen, maar ik weet zeker dat Diakio hier geen aanstoot aanneemt, aangezien hij er zelf een groot voorstander van is om geen aanstoot te nemen.

H-H-H, 2x LOL!

Quote:
[...]

Ik was niet oordelend, wat ik zei was puur een analyse van wat Diakio zei, zoals hij zelf ook altijd alleen maar analyseert en niet oordeelt. Ik vind jou trouwens niet oordelend over mij, ik ben het alleen niet met je eens over mij
flower.gif

H-H-H, 3x LOL!

Lieve MartineV, blij te lezen, dat je het zo licht opneemt. Ik was jou ook niet aan het veroordelen, maar slechts bezig met het uitdelen van een prikkeltje naar iedereen, die dit onderwerp afremt en dreigt te laten verzanden in een welles-nietes-verhaal. Ik ben blij te vernemen, dat dat niet jouw intentie is, en dat jij dat ook zo ervaart bij diakio. Ik hoop dan ook, dat je het met deze opmerking van mij eens bent? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

eens flower.gif

om maar weer bot te gaan dan, speciaal voor de vegaloog knipoog_dicht.gif:

Ik vind het een erg moeilijk kwestie. Ik ben eigenlijk tegen de doodstraf, en als je ziet wat die man allemaal heeft gedaan, dan nog vind ik dat de doodstraf niet te rechtvaardigen is, maar...

Als je ziet wat hij allemaal nog KAN doen, ook vanuit de cel, hoe goed die cel ook is, want kom op, zulke mensen met zo'n netwerk weten altijd wel iets te verzinnen, tenzij je hem levenslang eenzaam wilt laten opsluiten, hij er nooit uitmag,geen bezoek mag ontvangen en alleen z'n eten en drinken via een luikje krijgt (en dan mag je je afvragen wat er dan onmenselijker is...) Dus als je kijkt naar wat hij allemaal nog kan doen vraag ik me af of het niet belangrijker is om de wereld tegen zo'n man te beschermen.

Maar... ik ben het ook met het vaticaan eens, dit is een actie die ervoor zorgt dat mensen denken dat sommige gewelddadige daden gerechtvaardigd kunnen worden, en ik denk dat dit zeker een reactie uitlokt...

edit: levenslang is in Nederland inderdaad echt levenslang, maar wordt zeeeeeeer zelden gegeven. Nederland is een lachertje wat betreft straffen als je je bedenkt dat tegen de moordenaars van de peuter Savannah in eerste instantie 2 en 3 jaar werd geeist...verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:16:39 schreef Ann het volgende:

is er nog iemand die tranen in zijn ogen rkijgt bij het zien van die foto van Sadam?
cry.gif

zeker, maar dan wel van opluchting... dat dit hoofdstuk eindelijk afgesloten kan worden... kan eerlijk gezegd geen traan laten om iemand die zulke onmenselijke daden op zijn geweten heeft...

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:28:24 schreef ArjanH. het volgende:

Maar ja Saddam heeft ook heel wat uitgevreten.... Dat is ook iets wat niet door de beugel kon.

Deze man had vergeving moeten vragen bij God voor zijn daden.

ja en dan nosmile.gif

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:46:10 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Opgeruimd Staat Netjes

worshippy.gif misschien grof en hard, maar de waarheid is soms grof en hard...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 15:20:19 schreef Thorgrem het volgende:

Ik heb niet niet gekeken omdat ik dacht dat het eng zou zijn ofzo. Ik heb niet gekeken omdat iemands leven in mijn ogen onterecht is genomen.

maar je kijkt wel naar het nieuw, waar miljoenen mensen hun leven onterecht genomen is en waar beelden van getoond worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 15:35:18 schreef MartineV het volgende:

Wie zegt dat Thorgrem naar het nieuws kijkt? en daar zeggen ze het vaak van tevoren als de beelden schokkend kunnen zijn zodat je er voor kan kiezen om niet te kijken
smile.gif

was meer op een vragende manier bedoeld, ben niet z'n held op het gebied van punten komma's en vraagtekenspuh2.gif

je zegt het idd goed vaak, niet altijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 31 december 2006 10:39:42 schreef MartineV het volgende:

[...]

dit kan je met je mooie praatjes verwoorden als een "simpele analyse van wat hij zegt" of whatever je ervan maakt.

Dit heet in simpele woorden gewoon oordelend. En hier weet je je ook vast weer knap uit te lullen, maar het is en blijft gewoon een oordeel. Wie ben jij om iemand wel of niet christelijk te noemen?

Precies!!!!

Samengevoegde post 01-1-2007 23:08:53:

Je weet dat de man dood is. Waarom zou je de executie tot in alle details willen zien? Ik vind dat de man de straf heeft gekregen die de overheid hem heeft opgelegd.

De overheid draagd het zwaard om de misdaad te straffen.

In Romeinen 13 staat een stukje dat over de overheid gaat. Ik citeer alleen vers 4.

Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreest; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad drijft.

Zij = overheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet naar het filmpje gekeken. Waarom zou ik? Waarom zou ik willen zien hoe iemand opgehangen wordt? Uit nieuwsgierigheid? Leedvermaak? Wraak? Dat zijn allemaal redenen waar ik nooit achter zal kunnen staan.

Quote:
Op zondag 31 december 2006 14:40:31 schreef living stone het volgende:

worshippy.gif
misschien grof en hard, maar de waarheid is soms grof en hard...

Dat is niet de waarheid, dat is jouw mening. De waarheid is dat Saddam gruwelijke dingen heeft gedaan en dat hij daarvoor de doodstraf heeft gekregen. Jouw mening is dat de term 'OSN' daarbij op zijn plaats is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid