Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Control vond ik érg goed en ik ben razend benieuwd naar The American. Ik heb alleen erg weinig tijd de komende periode en hoop dat ik nog een gaatje vind om 'm in de bioscoop te zien.


Samengevoegd:

Waar zijn de tijden gebleven dat ik iedere week in de bioscoop te vinden was? not_happy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 422
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Leuk...

Voor mij niet. Daar heb ik het tegenwoordig helaas te druk voor en bovendien heb ik er nu het geld ook niet voor. Ik hoop na februari weer meer tijd te hebben en ook weer vaker de bios te bezoeken. Nu houd ik het maar bij af en toe een bioscoopbezoekje en verder vooral dvd's en gedownloade films. (Hoewel ik daar ook mee moet minderen: DRUK!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn)

Ja, dat is dan ook precies de reden dat ik de moeite niet heb genomen om 'm op te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hitchcock is geweldig en heeft briljante films gemaakt. Dat ze in onze tijd hier en daar nogal kneuterig en kleinburgelijk over kunnen komen is niet zo gek, dat is met vrijwel alle oudere films. Ook films uit de jaren 70 en 80 kunnen érg kneuterig en stom overkomen, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit ervan. Ik vind Vertigo een erg goede film, net als vrijwel alle films van Hitchcock. Psycho vind ik ook geniaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn)

Ik vind het vooral visueel erg lelijk. Plot kan me overigens weinig schelen, er zijn maar weinig films waarvan het plot ervoor zorgt dat ik er positiever of negatiever over ga denken. Maar ik kan er niet tegen als een film visueel lelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hitchcock is geweldig en heeft briljante films gemaakt. Dat ze in onze tijd hier en daar nogal kneuterig en kleinburgelijk over kunnen komen is niet zo gek, dat is met vrijwel alle oudere films. Ook films uit de jaren 70 en 80 kunnen érg kneuterig en stom overkomen, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit ervan. Ik vind
Vertigo
een erg goede film, net als vrijwel alle films van Hitchcock.
Psycho
vind ik ook geniaal.

ik heb goeie herinneringen aan 'birds'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nederlandse korte animatiefilm.
smile.gif

Wat vinden jullie ervan?

Aardig, maar je kan er zoveel meer mee doen. Dit is gewoon LOTR in animatievorm. Zelfs de muziek lijkt erop. Ik moet zeggen dat animatie die naar fotorealisme streeft niet mijn voorkeur heeft, maar wat vervelender is, is dat men niet het potentieel benut. Neem een gewone film en laat mensen daar vechten. De acteurs zijn vaak niet echt goede vechters, en het is dan ook moeilijk om alles in één shot te nemen. Dat gebeurt dan ook zelden. Met animatie heb je dat probleem niet. Hoezo is dan hier het gevecht tussen vrouw en man niet in één shot genomen? Ik zie duidelijk cuts. Enorm jammer. Niet dat het echt moet, ik ken ook animatie waar het ook niet gebeurt, maar met animatie verwacht je wel dat je iets ziet dat je bij gewone film niet kan zien en alles in één shot nemen is een manier. In dit filmpje zit bijvoorbeeld ook een gevecht, weliswaar niet in één shot, maar het spat zo van het scherm dat ik er diep van onder de indruk ben. Daar wordt duidelijk wel iets gedaan dat met gewone film onmogelijk is.

Om op dit filmpje terug te komen, met animatie heeft de "camera" alle vrijheid, en daar doet men ook maar bar weinig mee. Het enige moment waarop dat lijkt te gebeuren is als het draakje de kip achtervolgt, maar die scène is voorbij voordat je het weet. Een gemiste kans.

Het is duidelijk een duur filmpje geworden, maar ik ben van mening dat je geld spenderen aan het nastreven van fotorealisme gewoon zonde is. Het is uiteindelijk toch net niet fotorealistisch, en tegelijkertijd laat je andere vlakken liggen waarin je wel had kunnen uitblinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om wat nuance op mijn vorige bericht toe te voegen. Inmiddels heb ik begrepen dat het om een showcase gaat van wat er met een 3D filmpakket dat ook nog eens open source is, gedaan kan worden. Wat dat betreft vind ik het behoorlijk geslaagd. Ik blijf er wel bij dat er meer aspecten aan animatie zitten dan het streven naar fotorealisme, dat ik juist niet zo interessant vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid