Spring naar bijdragen

Op zondag werken?


Aanbevolen berichten

Tijdens mijn werkzaamheden bij de plaatselijke grutter (waar ik parttime werkzaam ben) geraakte ik midden in een discussie. Dit met een zeer gewaardeerde collega. Onze meningen liepen erg uiteen wat zondagsarbeid betreft. Het lijkt me goed om hier op dit forum elkaar eens goed aan de tand te voelen. Hierbij gooi ik dan ook de volgende stelling in de discussiebak:

"Werken op zondag moet kunnen"

Wat vind jij?...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 421
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat ik vind...

Hmmzz...

Ikzelf vindt dit niet zo'n moeilijk onderwerp..

Kijk.. Je hebt bepaalde beroepen waarbij je gewoon op zodag MOET werken zoals : Brandweer, Politie, Ambulance, Ziekenhuis, Verzorging.

Ik vindt.. Dat als je in die sectoren werkt... Dat je dan op zondag mag werken..

ALs het in het belang is van je medemens..

Maar als je zegmaar bij een tabaksfabriek werkt vind ik het niet kunnen dat je op zondag werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:19 schreef Roel het volgende:

Tijdens mijn werkzaamheden bij de plaatselijke grutter (waar ik parttime werkzaam ben) geraakte ik midden in een discussie. Dit met een zeer gewaardeerde collega. Onze meningen liepen erg uiteen wat zondagsarbeid betreft. Het lijkt me goed om hier op dit forum elkaar eens goed aan de tand te voelen. Hierbij gooi ik dan ook de volgende stelling in de discussiebak:

"Werken op zondag moet kunnen"

Wat vind jij?...

Ik vind niet dat je op zondag kunt werken. In de bijbel staat duidelijk geschreven, dat je op zondag niet mag werken. Dan moeten we rusten en God aanbidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:50 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

Ik vind niet dat je op zondag kunt werken. In de bijbel staat duidelijk geschreven, dat je op zondag niet mag werken. Dan moeten we rusten en God aanbidden.

Klopt ben ik met je eens..

Maar zoals ik net dus al heb gezegt dat er uitzonderingen zijn..

Ben je het daar ook mee eens ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het met jullie beiden eens. De zondag is er voor God en hij vraagt van ons om op de rustdag niet te werken. Wat Doeke zegt klopt inderdaad ook. Er zijn beroepen waar de werkzaamheden nu eenmaal niet kunnen stil staan. Ik denk ook niet dat God van ons vraagt om zorg voor andere mensen stil te zetten op Zijn dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:53 schreef Roel het volgende:

Ik ben het met jullie beiden eens. De zondag is er voor God en hij vraagt van ons om op de rustdag niet te werken. Wat Doeke zegt klopt inderdaad ook. Er zijn beroepen waar de werkzaamheden nu eenmaal niet kunnen stil staan. Ik denk ook niet dat God van ons vraagt om zorg voor andere mensen stil te zetten op Zijn dag.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:51 schreef Doeke het volgende:

[...]

Klopt ben ik met je eens..

Maar zoals ik net dus al heb gezegt dat er uitzonderingen zijn..

Ben je het daar ook mee eens ??

Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je kunt mensen bijv, niet dood laten gaan, omdat de bijbel heeft gezegd dat je op zondag niet mag werken. Want ik denk dat daar inderdaad uitzonderingen voor zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:55 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

Ja natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je kunt mensen bijv, niet dood laten gaan, omdat de bijbel heeft gezegd dat je op zondag niet mag werken. Want ik denk dat daar inderdaad uitzonderingen voor zijn.

In de Bijbel is ook te lezen dat Jezus mensen genas op de sabbatdag. De schriftgeleerden dachten daarmee Jezus op een zonde te hebben betrapt, maar Jezus weersprak hen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:57 schreef Roel het volgende:

[...]

In de Bijbel is ook te lezen dat Jezus mensen genas op de sabbatdag. De schriftgeleerden dachten daarmee Jezus op een zonde te hebben betrapt, maar Jezus weersprak hen.

Ja da's inderdaad waar. Dus ik vind dus dat je officieel niet op zondag mag werken, maar dat er voor bepaalde banen uitzonderingen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:03 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

Als jij nou eens begint...

Tja ik ben het eens met de geposte reactie hier, dus voor mij is het nogal moeilijk om er iets tegenin te brengen, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:05 schreef Roel het volgende:

[...]

Tja ik ben het eens met de geposte reactie hier, dus voor mij is het nogal moeilijk om er iets tegenin te brengen, toch?

hmmmmm......dan kan het nog moeilijk worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:06 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

hmmmmm......dan kan het nog moeilijk worden

Nee hoor, want die gewaardeerde collega waar ik het over had is óók op dit forum actief.....dus het is gewoon een kwestie van geduld knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:07 schreef Roel het volgende:

[...]

Nee hoor, want die gewaardeerde collega waar ik het over had is óók op dit forum actief.....dus het is gewoon een kwestie van geduld
knipoog_dicht.gif

Hmmm...oke... maar dan kan ie wel verwachten dat straks iedereen tegen hem is!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:07 schreef Roel het volgende:

[...]

Nee hoor, want die gewaardeerde collega waar ik het over had is óók op dit forum actief.....dus het is gewoon een kwestie van geduld
knipoog_dicht.gif

Rustig wachten op de dag.. DAt heel holland limburg wil.. dat heel holland limburg wil

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:19 schreef Glenn het volgende:

Geloof Algemeen -> Bij het onderwerp blijven, graag.

Offtopic: ook deze opmerking heeft niets met Geloof Algemeen te maken stuutje.gif

Ontopic: wie heeft er in principe geen moeite mee om op zondag te werken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid