Spring naar bijdragen

Op zondag werken?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 15:59 schreef Joost het volgende:

Tja, ik ben het wel eens met de mening van Doeke
smile.gif
.

RUh ???

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 14:16 schreef Doeke het volgende:

[...]

Rustig wachten op de dag.. DAt heel holland limburg wil.. dat heel holland limburg wil

widegrin.gif

Met die ?? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 421
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nee puh2.gif, met die. BOT!

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 13:50 schreef Doeke het volgende:

Wat ik vind...

Hmmzz...

Ikzelf vindt dit niet zo'n moeilijk onderwerp..

Kijk.. Je hebt bepaalde beroepen waarbij je gewoon op zodag MOET werken zoals : Brandweer, Politie, Ambulance, Ziekenhuis, Verzorging.

Ik vindt.. Dat als je in die sectoren werkt... Dat je dan op zondag mag werken..

ALs het in het belang is van je medemens..

Maar als je zegmaar bij een tabaksfabriek werkt vind ik het niet kunnen dat je op zondag werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dus niet gelovig dus mijn mening heeft hier dus niet mee te maken

Ik ben dus van mening dat ze van die zondag af moeten blijven

Want ten eerste hoeft iemand die naar de kerk wil niet steeds vrij te vragen

En ik vind dus dat de mensen het tegenwoordig maar om 1 ding gaat

En wel consumeren en nog eens consumeren

Want nodig is zo'n dag xtra niet er blijven genoeg andere dagen over om te sjoppen

Laten we nou gewoon van die zondag afblijven

Even een dag rust

De mening van een echte consuminderaar knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok nou daar ben ik dan (die gewaardeerde collega widegrin.gif)..

Wat jullie zeggen (behalve die opmerking van doekepuh2.gif) ben ik het helemaal mee eens.. Maar...

Ik heb toch even een aantal vragen/opmerkingen:

Quote:
In de Bijbel is ook te lezen dat Jezus mensen genas op de sabbatdag. De schriftgeleerden dachten daarmee Jezus op een zonde te hebben betrapt, maar Jezus weersprak hen.

Wat was deze tegenspraak van Jezus als ik vragen mag?

Quote:
op zondag werken
mag
kan niet

wat jij hiermee dus aan 't doen ben is mensen aan 't veroordelen. Gij die onschuldig zijn gooien de eerste steen.

Quote:
Want ten eerste hoeft iemand die naar de kerk wil niet steeds vrij te vragen

Dit zal nooit het geval zijn.. Welke werkgever dan ook (dus de uitzonderingen (pol, brandw, ambulance pers, ziekenh.pers.) daar gelaten) MAG[ zijn personeel Nooit verplichten om op zondag te werken...

Ja ik ben die gene die wel eens op een zondag werk... ik heb dat dit jaar gedaan tijdens de kerstperiode bij onze supermarkt. Maar ik heb elke zondag (2maal) van te voren aangegeven dat ik pas na 12 uur wil beginnen omdat ik eerst naar de kerk wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 16:54 schreef tafmaf het volgende:

Ik ben dus niet gelovig dus mijn mening heeft hier dus niet mee te maken

Ik ben dus van mening dat ze van die zondag af moeten blijven

Want ten eerste hoeft iemand die naar de kerk wil niet steeds vrij te vragen

En ik vind dus dat de mensen het tegenwoordig maar om 1 ding gaat

En wel consumeren en nog eens consumeren

Want nodig is zo'n dag xtra niet er blijven genoeg andere dagen over om te sjoppen

Laten we nou gewoon van die zondag afblijven

Even een dag rust

De mening van een echte consuminderaar
knipoog_dicht.gif

Hmmm, leuk om het ook van jou te horen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat mij er overigens niet om "om zo veel mogelijk te verkopen op een zondag" liever heb ik dat die winkel gewoon dicht is... maar de reden dat ik ga werken op een zondag is dat we dan de rotzooi op kunnen ruimen zonder dat klanten idioot veel lopen te zeiken aan ons hoofd..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dit zal nooit het geval zijn.. Welke werkgever dan ook (dus de uitzonderingen (pol, brandw, ambulance pers, ziekenh.pers.) daar gelaten)
MAG[
zijn personeel Nooit verplichten om op zondag te werken...

Kijk ze mogen het niet maar doen het wel

In de tuinbouw werd het veel/bijna altijd gedaan

Ze zijden niet dat je anders wel kon oprotten

Maar lieten dit wel merken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:33 schreef Eric het volgende:

ok nou daar ben ik dan (die gewaardeerde collega
widegrin.gif
)..

Wat jullie zeggen (behalve die opmerking van doeke
puh2.gif
) ben ik het helemaal mee eens.. Maar...

Ik heb toch even een aantal vragen/opmerkingen:

[...]

Wat was deze tegenspraak van Jezus als ik vragen mag?

[...]

wat jij hiermee dus aan 't doen ben is mensen aan 't veroordelen. Gij die onschuldig zijn gooien de eerste steen.

[...]

Dit zal nooit het geval zijn.. Welke werkgever dan ook (dus de uitzonderingen (pol, brandw, ambulance pers, ziekenh.pers.) daar gelaten)
MAG[
zijn personeel Nooit verplichten om op zondag te werken...

Ja ik ben die gene die wel eens op een zondag werk... ik heb dat dit jaar gedaan tijdens de kerstperiode bij onze supermarkt. Maar ik heb elke zondag (2maal) van te voren aangegeven dat ik pas na 12 uur wil beginnen omdat ik eerst naar de kerk wil.

Veroordelen kan ik het niet noemen, God heeft zelf duidelijk gezegd dat werken op zondag niet mag smile.gif

Met alle respect hoor, maar ik vind dus dat je niet mag werken op zondag. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar heb me nu voorgenomen om het niet meer te doen. Het is me al een paar keer gevraagd of ik op zondag kon invallen, maar dat doe ik dus niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:40 schreef tafmaf het volgende:

[...]Kijk ze mogen het niet maar doen het wel

In de tuinbouw werd het veel/bijna altijd gedaan

Ze zijden niet dat je anders wel kon oprotten

Maar lieten dit wel merken

Precies ja, officieel verplichten ze je niks, maar je vliegt wel de deur uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:39 schreef Eric het volgende:

Het gaat mij er overigens niet om "om zo veel mogelijk te verkopen op een zondag" liever heb ik dat die winkel gewoon dicht is... maar de reden dat ik ga werken op een zondag is dat we dan de rotzooi op kunnen ruimen zonder dat klanten idioot veel lopen te zeiken aan ons hoofd..

Nee, dat snap ik. Maar, als er geen personeel op zondag WIL werken, zal de winkel dicht moeten blijven. Dat is natuurlijk ook niet 'netjes', maar je moet'm ff niet te letterlijk nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:41 schreef Glenn het volgende:

[...]

Precies ja, officieel verplichten ze je niks, maar je vliegt wel de deur uit.

hier kan je mee naar de rechter stappen en ik verzeker je dat voor 150% wint

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:40 schreef Glenn het volgende:

[...]Veroordelen kan ik het niet noemen, God heeft zelf duidelijk gezegd dat werken op zondag niet mag
smile.gif

Jij noemt 't dan wel geen veroordelen maar dat is 't wel.. ik heb deze discussie ook al met Roel gehad tijdens 't vullen van de diepvries.. ik vind dat je op dit moment mij aan 't veroordelen bent. Jij zegt dat je niet op zondag mag werken omdat je dan de bijbel niet als 'norm' aanhoud. Wat ik hieruit concludeer is dat jij mij geen goed christen vind.

Quote:
Met alle respect hoor, maar ik vind dus dat je niet mag werken op zondag. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar heb me nu voorgenomen om het niet meer te doen. Het is me al een paar keer gevraagd of ik op zondag kon invallen, maar dat doe ik dus niet meer.

Ok laat ik 't nog maals uitleggen..

Ik ben full-timer bij de supermarkt waar ik werk. Ik zit daar dus iedere dag. Ik werk liever op een zondag een paar uurtjes dan dat ik maandag in een verschrikkelijke klere zooi moet beginnen.. In een kerstperiode IS het gewoon abnormaal druk bij ons. Je kan dan niet je restanten op je gemak nakijken, je kan dan niet met 15 containers in de winkel werken omdat de winkel op een 'normale' dag dan gewoon bomvol staat met 'zeikende' klanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:48 schreef Eric het volgende:

[...]

Jij noemt 't dan wel geen veroordelen maar dat is 't wel.. ik heb deze discussie ook al met Roel gehad tijdens 't vullen van de diepvries.. ik vind dat je op dit moment mij aan 't veroordelen bent. Jij zegt dat je niet op zondag mag werken omdat je dan de bijbel niet als 'norm' aanhoud. Wat ik hieruit concludeer is dat jij mij geen goed christen vind.

Aha, nu snap ik wat je bedoelt. Een mens op aarde kan idd niet oordelen of iemand goed of slecht christen is. Zo is het dus niet bedoeld. Wat ik wel bedoel, is dat voor mij de norm in de Bijbel geldt, en ik er probeer naar te leven.

Quote:
[...]

Ok laat ik 't nog maals uitleggen..

Ik ben full-timer bij de supermarkt waar ik werk. Ik zit daar dus iedere dag. Ik werk liever op een zondag een paar uurtjes dan dat ik maandag in een verschrikkelijke klere zooi moet beginnen.. In een kerstperiode IS het gewoon abnormaal druk bij ons. Je kan dan niet je restanten op je gemak nakijken, je kan dan niet met 15 containers in de winkel werken omdat de winkel op een 'normale' dag dan gewoon bomvol staat met 'zeikende' klanten.

Dat kan je uitsluitend zelf beoordelen of je er goed aan doet om op zondag te werken (ik bedoel hier niet mee, dat ik het slecht vind ofzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:44 schreef Eric het volgende:

[...]

hier kan je mee naar de rechter stappen en ik verzeker je dat voor 150% wint

Klopt dan heb je gewonnen

En dan gaan ze net zo lang zoeken/wachten dat ze je er uit kunnen gooien

En ja ik heb het dus zien gebeuren in het eggie

Nee geen gezeur gewoon niet aan die zondag komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Aha, nu snap ik wat je bedoelt. Een mens op aarde kan idd niet oordelen of iemand goed of slecht christen is. Zo is het dus niet bedoeld. Wat ik wel bedoel, is dat voor mij de norm in de Bijbel geldt, en ik er probeer naar te leven.

daar ben ik blij om en dat probeer ook ik zoveel mogelijk te doen... maar dan heb ik toch nog 1 vraagje aan je..

Ga jij weleens op een zondag met het openbaar vervoer ergens naar toe? het maakt niet uit of dit naar de kerk, baan7, vrienden, familie, of wat dan ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik ook wel nieuwschierig ofje zondags ook het openbaar vervoer mag gebruiken....? Daar zijn de meningen erg over verdeeld. En mag je ook met gewoon de auto naar famillie enzo? Het kan zijn dat je dan namenlijk moet tanken ofzo.. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:17 schreef Geja Eefting het volgende:

Eigenlijk ben ik ook wel nieuwschierig ofje zondags ook het openbaar vervoer mag gebruiken....? Daar zijn de meningen erg over verdeeld. En mag je ook met gewoon de auto naar famillie enzo? Het kan zijn dat je dan namenlijk moet tanken ofzo.. .

Daar hou ik dus rekening mee ik ga meestal dan op vrijdag tanken

Maar moet wel toegeven dat je ons wel eens tegen kunt komen in het zwembad op zondag

Al gaan we vaker het bos in ofzow

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:20 schreef tafmaf het volgende:

[...]

Daar hou ik dus rekening mee ik ga meestal dan op vrijdag tanken

Maar moet wel toegeven dat je ons wel eens tegen kunt komen in het zwembad op zondag

Al gaan we vaker het bos in ofzow

Mag ik vragen waarom je dan op zondag naar het zwembad gaat? Zoiets kun je ook op zaterdag doen, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:21 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

Mag ik vragen waarom je dan op zondag naar het zwembad gaat? Zoiets kun je ook op zaterdag doen, toch?

Klopt dit doen wij dus ook maar zeer weinig

En meestal omdat vrienden dan met ons weg willen en dat is dan de enigste dag dat we tegelijk vrij zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:17 schreef Geja Eefting het volgende:

Eigenlijk ben ik ook wel nieuwschierig ofje zondags ook het openbaar vervoer mag gebruiken....? Daar zijn de meningen erg over verdeeld. En mag je ook met gewoon de auto naar famillie enzo? Het kan zijn dat je dan namenlijk moet tanken ofzo.. .

idd dat is dus precies waar ik naar toe wil. Als je de Bijbel op een strikte manier wil gebruiken als norm mag je dus zondag nergens heen met het o.v. ook tanken is dan uit den bozen.

Quote:
Exodus 20:9-11

Zes dagen moet u werken, maar de zevende dag is de sabbat van de Here, een rustdag. Op die dag mag u niet werken. En dat geld ook voor uw zonen, dochters slaven -man of vrouw-, vee en gasten. Want in zes dagen heeft de Here de hemel, de aarde, de zee en alles wat daarin leeft, gemaakt en Hij ruste op de zevende dag, Daarom zegende de Here de sabat en maakte er een bijzondere, heilige dag van.

En als je dan toch bezig bent met het puur en alleen leven van wat er in de bijbel staat zou je op zaterdag niet mogen werken of wat dan ook ... want deze dag is naar de norm van de bijbel de sabbat.

Ik weet dat ik mijn arbeid op zondag hier niet mee kan goed praten..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:26 schreef tafmaf het volgende:

[...]

Klopt dit doen wij dus ook maar zeer weinig

En meestal omdat vrienden dan met ons weg willen en dat is dan de enigste dag dat we tegelijk vrij zijn

Ja oke, da's misschien wel waar en begrijpelijk(!). Maar als je er over nadenkt, dan is het toch niet goed. Want God vraagt je om die dag voor hem te houden. Om hem te aanbidden. En dan is het opzich geen goed excuus om te zeggen. Dat is de enige dag dat we samen vrij zijn.... .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:30 schreef Geja Eefting het volgende:

[...]

Ja oke, da's misschien wel waar en begrijpelijk(!). Maar als je er over nadenkt, dan is het toch niet goed. Want God vraagt je om die dag voor hem te houden. Om hem te aanbidden. En dan is het opzich geen goed excuus om te zeggen. Dat is de enige dag dat we samen vrij zijn.... .

als je goed hebt gelezen heeft tafmaf ook gezegd dat hij niet christelijk is maar wel rekening probeert te houden met de zondagsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:29 schreef Eric het volgende:

[...]

idd dat is dus precies waar ik naar toe wil. Als je de Bijbel op een strikte manier wil gebruiken als norm mag je dus zondag nergens heen met het o.v. ook tanken is dan uit den bozen.

[...]

En als je dan toch bezig bent met het puur en alleen leven van wat er in de bijbel staat zou je op zaterdag niet mogen werken of wat dan ook ... want deze dag is naar de norm van de bijbel de sabbat.

Ik weet dat ik mijn arbeid op zondag hier niet mee kan goed praten..

Zatredag ook niet mogen werken? Mag ik om verdere uitleg vragen daarover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid