Spring naar bijdragen

Op zondag werken?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 07 januari 2003 19:30:12 schreef byh het volgende:

Ik ben het helemaal met tafmaf eens.

Even een vraagje waar ik nog wel eens voor sta:

Je bent hostingprovider en iemand belt je op zondag dat je server down is...

Wat te doen?

Simpel, gewoon helpen....

Want de zaterdag is de rustdag....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 421
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

en toch vind ik het grappig om meer dan een jaar na dato dit topic nog eens door te lezen.. ondertussen ben ik van baan veranderd en ben dus werkzaam in een verpleegtehuis.. ik probeer zoveel mogelijk om op een zondag een avond dienst te draaien.. maar vaak houd dit in dat ik op zondag om 2300uur klaar ben... rond half12 thuis ben en om kwart over 5 m'n wekker weer gaat.. dus ik ga tegenwoordig 2 x per maand naar de kerk (gemiddeld gesproken dan) ik moet namelijk om het weekend werken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel interessant deze dicussie.

Ik werk ook met enige regelmatigheid op zondag, maar dat is in de zorg. Een verstandelijke gehandicapte wil ook gewassen, aangekleed en met gepoetste tanden in z'n rolstoel zitten.

Nu heb ik een gewetensvraagje waar ik zelf wel eens mee worstel. Als je op zondag moet werken en de verstandelijk gehandicapte bewoners gaan 's middags naar de plaatselijke voetbalclub om een voetbalwedstrijd te volgen, waar leg je dan je principes?

Ik zelf doe niet aan voetbal op zondag, maar de bewoners die je die dag verzorgt wel, moet ik "nee" zeggen vanwege mijn principes of zal ik toch wel meegaan want ik ben er tenslotte voor hun?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 17:40:32 schreef Glenn het volgende:

[...]Veroordelen kan ik het niet noemen, God heeft zelf duidelijk gezegd dat werken op zondag niet mag
smile.gif

Met alle respect hoor, maar ik vind dus dat je niet mag werken op zondag. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar heb me nu voorgenomen om het niet meer te doen. Het is me al een paar keer gevraagd of ik op zondag kon invallen, maar dat doe ik dus niet meer.

Waar? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 18:36:15 schreef Eric het volgende:

[...]

ja hoor dat mag.

Officieel is de sabbat (de rustdag) de zaterdag. maar omdat Jezus op een zondag is opgestaan hebben wij (christenen) in de loop van de jaren de sabbat een dag verplaatst naar de zondag
smile.gif

dus als je de Bijbel wilt naleven moet je dus op een zaterdag vrij nemen en niet werken en op zondag je leuke dingen gaan doen

Sabbat was een gebod voor de Joden... smile.gif

Noch de mensen die beweren dat de christenen de sabbat moeten houden, noch de mensen die beweren dat christenen de zondag moeten houden hebben een poot om op te staan... puh2.gif

En waarom, daar ben ik mee bezig puh2.gif (eind juni werk ik dit af). smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 januari 2003 19:06:41 schreef Doeke het volgende:

Hey.. daar was ik weer
smile.gif

De officele sabbatdag is de zaterdag.

MAARR!!!!..

Sinds de opstanding van Jezus. Is dat verplaatst naar zondag..

Dus ik ben ook van mening dat je op zaterdag leuke dingen mag doen.. Maar dat zegt nog niet dat je op zondag geen leuke dingen mag doen..

Ik denk dat je alleen moet uitkijken met WAT je kiest om te doen op de zondag.

Waar in de bijbel staat dat dit verplaats is naar de zondag? puh2.gif

Als je dit beweert, moet je ook teksten kunnen geven puh2.gifpuh2.gifpuh2.gif UIT DE BIJBEL WANT ANDERE AANVAARD IK NIET!

(en geef er maar, kheb ze nodig puh2.gif en ik heb geen gevonden...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 05 april 2004 10:20:40 schreef salt4Christ het volgende:

Toevallig is dit ook een van de wetten die Jezus heeft aangepast.

Hij zegt "De sabbat is gemaakt voor de mensen, en niet de mens voor de sabbat".

Alhoewel we nog steeds sabbat horen te houden, hebben we hierdoor wel erg veel vrijheid.
widegrin.gif

yes.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds ik "weer" 6 dagen in de week 's morgens vroeg me bed uit moet kruipen valt mij op dat ik op zondag steeds meer moeite heb om me nest uit te komen...

Volgens mij is het niet alleen belangrijk om op zondag te "pauzeren" maar ook ff bij te tanken op een andere dag, want anders lig je op zondag lam in bed of lam in de kerk op de achterste rij tijdens de preek te pitten..

Dus op zondag werken ?? Alleen in de middag mits in de rest van de week voldoende vrijetijd beschikbaar is/was knipoog_dicht.gif

Mijn mening hé knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 07 mei 2004 15:54:15 schreef jmvriesen het volgende:

Dus op zondag werken ?? Alleen in de middag mits in de rest van de week voldoende vrijetijd beschikbaar is/was
knipoog_dicht.gif

Mee eens!!!

Quote:
Op vrijdag 07 mei 2004 15:54:15 schreef jmvriesen het volgende:

Mijn mening hé
knipoog_dicht.gif

Ook mijne voor zo ver. Op zondag werken kan wel, maar dan moet je wel die, en een andere dag tijd hebben voor God. Zelf wil ik graag later in de gezondheidszorg gaan werken. Het liefst als zendeling naar het buitenland. Dan moet ik ook wel op zondag werken denk ik. Want als arts zeg je niet: 'Nee, het is zondag, dus ik help je niet'... Mijn mening...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het wel terzake dat we over het werken op Zondag te spreken. Het gaat in de bijbel over de sabbat, en die sabbat was niet op zondag:

lees:

Exodus 20:5-11 Gedenk de sabbatdag, dat gij die heiligt (HOE?) zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat van de Here, (deze dag komt dus aan God toe) uw God; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, nog uw dienstmaagd, noch uw vee, noch de vreemdeling die in uw steden woont. Want in zes dagen heeft de Here de hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte op de zevende dag; daarom zegende de Here de sabbat en heiligde die. (Lees ook exodus 16: 22-30)

Nergens in de bijbel lezen we dat dit gebod ophoudt. Vaak word er gezegd dat we vrij van de wet zijn als we Jezus volgen. Dit is een foute theologische uitleg. Ja, Jezus heeft de prijs betaald, maar hierdoor komt de wet niet te vervallen. Het sabbatgebod is een van de 10 hoofdregels die God gaf aan zijn volk. Als wij christen worden komen deze regels niet ineens te vervallen. we mogen niet ineens stelen, echtbreken etc. Zo vervalt ook nergens het sabbat gebod en word het ook nergens vervangen door een zondags gebod.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid