Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

^^ Mijn ervaring is dat sommige jongens IRL ook vaak uit zijn op sex, weinig verschil met internet. Het hangt er maar net vanaf wáár je je toekomstige liefde 'zoekt'. De hele maatschappij is doordrongen met sex, lust, geilheid, dat vind je dus ook terug in de naar liefde zoekende burger.

Pas gewoon goed op waar je zoekt, geef jezelf niet te snel bloot (letterlijk en figuurlijk) en zoek niet achter elke opmerking direct iets verkeerds. Niet alle jongens zijn alleen op sex uit!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Mijn ervaring zelf is dat jongens via internet vaak op seks uit zijn, kan aan mij liggen maar mijn vriendinnen hebben dit ook.. Maar tuurlijk blijven mensen gewoon mensen en ook op internet. In real life heb je ook goede en slechte ervaringen, zo ook op internet.

Twee exen van me kende ik ook in eerste instantie via internet, later ook bellen en daarna afspreken.

Of je moet minder op TMF chat zitten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt 'r maar net aan wat voor slag jongens je te pakken hebt. Ik heb meerdere malen mensen die ik via internet ken, ook jongens, ontmoet. Het zal waarschijnlijk ook komen doordat het voornamelijk christenjongeren zijn die ik ontmoet, maar tsja..

Ik denk dat het ook heeft te maken met dat de negatieve verhalen veel meer indruk maken dan de positieve verhalen. 1 zwart schaap tussen 99 witte schapen valt immers ook veel harder op. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

toch is gebleken dat daten via internet, zelf ooit op christelijke datingssites geweest, geen duurzame relaties opleveren, uitzonderingen darbij naastgelaten.

daarnaast, op christelijke datingssites zijn de meeste mannen alleen op zoek naar seksdaten, vooral de CGK-ers.

Dat zegt mij heel wat.

Daar hoor ik van op! Mgoed, als je ff heen en weer mailt, het ook over je geloof hebt en dan - subtiel of niet subtiel - laat vallen dat je geen seks voor het huwelijk wilt, dan worden juist de types die daarop uit zijn, toch wel afdoende afgeschrikt? Of denken ze dan nog 'och, die haal ik wel over', ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[..]op christelijke datingssites zijn de meeste mannen alleen op zoek naar seksdaten, vooral de CGK-ers. Dat zegt mij heel wat.

Ik n**k ook altijd om m'n eerste date, hoort er bij vind ik als echte CGK'er. Dat sommige preutse mensen dat niet begrijpen is zóóó begin 2007 hamer.gif

Maar gelukkig is het algemeen bekend dat dit fenomeen zich alleen binnen de CGK voordoet. Ik zeg uitroeien met wortel en al, verbranden, vierendelen en daarna het stof van je sandalen afkloppen!

CGK, the root to all evil devil.gif

On-topic: Ik vind het niet aan te raden om te trouwen met iemand die je nog nooit in het echt hebt ontmoet. Iemand kan in het echt heel anders zijn/overkomen dan wat je altijd hebt gedacht. Daar hoeft geen opzet in te zijn, maar tekst op een scherm is toch anders dan diep blauwe ogen op 10 cm. afstand of het ervaren van een ochtendhumeur en zweetvoeten van je geliefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Internet 'daten' heeft bij mij nooit gewerkt. Echt gedate heb ik nooit, maar naar iemand toe gaan die je alleen via msn kent met de gedachte: dit is niet meer dan een vriend(in) is vééél leuker dan er heen gaan met de gedachte: dit is mijn (toekomstige) vriend.

Trouwen met elkaar als je elkaar nauwelijks kent vind ik gevaarlijk. Je kent elkaar niet, msn is niet te vergelijken met RL, en dat kan zwaar tegenvallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Internet 'daten' heeft bij mij nooit gewerkt. Echt gedate heb ik nooit, maar naar iemand toe gaan die je alleen via msn kent met de gedachte: dit is niet meer dan een vriend(in) is vééél leuker dan er heen gaan met de gedachte: dit is mijn (toekomstige) vriend.

Het is natuurlijk jouw mening, maar ik zou graag vertellen hoe ik er tegenover sta. Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar gedeeltelijk ook niet.

Ik zal niet zeggen dat ik regelmatig mensen ontmoet die ik via internet al 'ken', maar het is toch wel een heel aantal keer gebeurd, en dan niet alleen op Credible meetings of vrienden van vrienden. Dat is gewoon relaxed dan. Je heb iemand online al 'ns gesproken, bent ook benieuwd naar de persoon irl, spreekt eens samen af, doet iets leuks samen en tsja, dan merk je vanzelf of er een irl vriendschap uit ontstaat. Het zijn bij mij meestal oppervlakkige vriendschappen gebleven, maar er zijn er ook een aantal die ik tot mijn eerste kringetje vrienden reken. En dat zijn er niet zo heel veel.

Maar goed, het kán ook zijn dat je verliefd word over internet. Het klinkt heel stom, daar ben ik me bewust van. En diep van binnen vind ik het ook stom en belachelijk. Maar tegelijkertijd zit ik er midden in en vind ik stiekem ook dat het z'n voordelen heeft. Geen zenuwachtig bloosgedoe en je in moeilijke bochten wringen om met iemand in contact te komen, Grote (!) voorwaarde is dat je beiden eerlijk bent in wat je zegt. Als je beiden jezelf bent over internet leer je ook de échte persoonlijkheid grotendeels kennen, voor zover dat gaat dmv geschreven woord. Je word niet belemmerd door iemand uiterlijk en praat makkelijker. Tenminste, zo ervaar ik dat. Nou vind ik persoonlijk veel mensen mooi en kijk ik graag naar de ogen etc, maar ik ben altijd wel bang dat mensen afknappen op hoe ík er uit zie zeg maar. bloos.gif

Maar goed, dan ben je verliefd op 'n gozer die je kent via internet, en dan? Uren msn. Mailtjes. SMSjes. Belletjes. In een bevlieging voorstellen doen om elkaar eens te zien / daar positief op te reageren. Persoonlijk vond ik het makkelijker toen ik wist dat mijn vriend ook stapel op mij is hem weer te zien. De eerste keer dat we bewust afspraken om iets te gaan doen was ik dolverliefd en hij even zo, alleen hadden we elkaar dat niet verteld. Dat schept een soort spanning. Hoe reageert hij als ik zus of zo zeg? Kan ik dit wel maken? Dik irritant, helemaal als het de eerste keer is als je elkaar ziet en moet wennen aan hoe de ander irl is. Ik was heel de tijd bezig zijn reacties te peilen. Als ik had geweten wat hij op dat moment al maanden voor mij voelde had ik waarschijnlijk een stuk relaxter in mijn vel gezeten. Maar des al niet te min was het een toffe middag en avond hoor!

Een week nadat we uit waren geweest kwam het hoge woord er uit en vertelden we elkaar hoe het werkelijk zat. Midden in de nacht 2 uur aan de telefoon gehangen, flink aan 't balen dat we bijv. niet bij elkaar op school zaten en / of makkelijk konden afspreken. Wel bewust er voor gekozen niet direct een relatie aan te gaan, maar eerst ff te laten bezinken en elkaar nog eens ontmoeten etc.

Een week later elkaar weer gezien en gesproken. En dan is het ineens heel anders. Je bent gek op elkaar, en weet dit ook van elkaar. Je weet dat je elkaar als toekomstige vriend/vriendin ziet. Je weet dat je samen verder wilt, maar de buitenwereld weet dit nog niet. Het was leuk die middag. Een een beetje dollen, beetje gek doen, plagerige opmerkingen maken maar ook bloedserieus zijn en tegelijkertijd vissen naar, tsja, waarna. Ik weet het niet. Uiteindelijk heeft hij me die middag verkering gevraagd. Toen zijn we samen op reis gegaan, op een reis die als het aan ons ligt nog lang niet ten einde is.

En o, wat hebben wij onszelf voor gek verklaard. Hij geloofde niet in verliefd worden via internet. Ik wilde niet wéér verliefd worden via internet. Maar samen zijn we er toch gekomen. 6 Weken zijn we nu samen. Ja, da's inderdaad niet zo heel lang. Maar het is langer dan de meeste mensen een internet relatie geven. Wat mijn inziens belangrijk is, is dat je irl ook de klik blijft houden. Je kunt heel goed over msn kletsen, zelfs de diepe gesprekken (hoewel je de non verbale communicatie mist), maar als je irl niks anders doet dan zoenen dan is er mijn inziens wat mis.

Umh, flink uitgeweid en afgedwaald. Mensen gewoon ontmoeten is mijn inziens niet zo zeer leuker denk ik, maar wel een stuk minder beladen en makkelijker. Hoewel, als je echt aan daten doet (zovan: websiteje, profielen matchen, 'laten we uitgaan samen') dan lijkt me dat inderdaad heel raar. Je ontmoet een wild vreemde en denkt: “dit kan mijn aanstaande zijnâ€. Dat is in mijn geval natuurlijk anders.

Quote:
Trouwen met elkaar als je elkaar nauwelijks kent vind ik gevaarlijk. Je kent elkaar niet, msn is niet te vergelijken met RL, en dat kan zwaar tegenvallen.

Helemaal mee eens! Ik geloof zeker wel dat mensen al snel zeker kunnen zijn van dat ze samen willen doorgaan en willen trouwen, maar ik pleit toch voor een wat langere kennismakings periode. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Trouwen met elkaar als je elkaar nauwelijks kent vind ik gevaarlijk. Je kent elkaar niet, msn is niet te vergelijken met RL, en dat kan zwaar tegenvallen.

RL kan na 20 jaar ook tegenvallen. Ligt er dus maar net aan waar je over praat op msn. Als ik over de kat van de buurvrouw praat leer ik iemand inderdaad niet kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een oom van me had contact met iemand in Amerika. Ze werden héél verliefd over internet, en toen is hij naar Amerika gegaan en blind gaan trouwen.
puh2.gif

Ik vind dat het gewoon kan, als je maar op past voor de 'foute' personen.

heeft mijn vader ook gedaan 8,5 jaar geleden. Hij werd verliefd op een vrouw in Amerika, heeft huis, haard en kinderen achtergelaten en woont nu 8,5 jaar in de VS. Nu heb ik een Amerikaanse stiefmoeder. Internetdaten kan...............tuurlijk.....

heb het zelf ook wel is gedaan. Het is me in alle gevallen zwaar tegengevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

[...]

RL kan na 20 jaar ook tegenvallen. Ligt er dus maar net aan waar je over praat op msn. Als ik over de kat van de buurvrouw praat leer ik iemand inderdaad niet kennen.

Ik ben van mening dat je iemand pas echt leert kennen in real life.

Mede omdat je oogcontact hebt en lichaamshouding.

Maarjah, dat is mijn mening.

Sorry voor het off-topic gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ben van mening dat je iemand pas echt leert kennen in real life.

Mede omdat je oogcontact hebt en lichaamshouding.

Maarjah, dat is mijn mening.

Sorry voor het off-topic gaan.

ik heb de neiging het met je eens te zijn..

aan de andere kant weet ik van bv mezelf dat ik irl mezelf veel 'stoerder' en 'afstandelijker' en 'onafhankelijker' opstel.. terwijl ik met email en msn etc soms wat eerlijker ben over wat ik echt voel etc..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Mijn mening hierover is dat internet eigenlijk helemaal niets nieuws is in vergelijking met vroeger. Jaren geleden, toen er nog geen internet was onderhielden geliefden vaak contact via brieven, terwijl ze elkaar soms nog nooit hadden gezien.

Internet is een prachtig middel om elkaar te ontmoeten, maar je kan geen relatie in stand houden louter via internet. Daarvoor moet je elkaar in real life ontmoeten.. Dus concluderend: "Voorselectie" kan via internet heel handig hulpmiddel zijn om direct op het juiste pad te komen, relatie in stand houden of creeeren kan alleen via real life.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

ik heb mijn verloofde via een christelijk forum ontmoet.

hij woonde in Zeeuwsvlaanderen en ik in Friesland. Ik zat bij een pinkstergemeente en hij bij de GKV maar toch hebben we een tussenweg gevonden.

maar ik had nooit zo'n sterke relatie gehad als we de maanden voor dat we verkering kregen (op onze eerste date) heel veel hadden gepraat over msn. over alles.

op deze manier wisten we al zo veel van elkaar, dat is echt een aanrader!

en inmiddels woon ik in Kampen hij in Arnhem en ga ik naar de NGK en hij naar de GKV. wat is God goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar hoe weet je dat je die persoon ook leuk vind? Het is toch veel makkelijker om dat gewoon op school of bij het uitgaan te doen puh2.gif?

Maak je die beslissing om iemand een berichtje te sturen alleen op basis van een profiel bijvoorbeeld? Of moet je die persoon al goed kennen via een forum? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid