Spring naar bijdragen

Marilyn Manson


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:09:54 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

1: wat doe je dan op een Christelijk forum?

Je bent hier van harte welkom hoot maar ik vraag me toch af waarom je jezelf dan juist voor dit forum hebt aangemeld.

2. Ik heb je profiel zeer uitgebreid gelezen en na dat lezen vraag me alleen nog maar meer af waarom je jezelf hier hebt aangemeld...

Dat ik me hier aangemeld heb en hier nog steeds rondhang heeft zo zijn redenen die bij een enkeling op dit forum bekend zijn... wil het je best een keer uitleggen maar dan niet via dit forum, omdat ik niet van plan ben om er een discussie over te starten waar het gehele forum bij betrokken is...

als jij er behoefte aan heb om het weten hoor ik het wel, de behoefte is er aan mijn kant niet heel erg om het aan iedereen uit te leggen...

verder zal ik weer BOT reageren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 05:19:02 schreef Dutchie het volgende:

Ik denk zelf dat MM het allemaal een beetje voor de show doet, gewoon proberen mensen te shockeren,
maarja... ik luister er zelf niet naar, voor mij te duister.

precies, maar dat heb ik ook bij muziek van Within Temptation en Evenvessens (of hoe je dat ook schrijft..)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 21 december 2006 20:21:06 schreef Bronze het volgende:

@ living stone

Heb ik gezegd dat ik liefde voel?

sterker nog ik ben een mens die zelf ook gehaat heeft en een moordenaar en een overspel pleger was in het hart.

dat heb je niet gezegd, maar liefde is een tegenovergestelde van haat, jij shuift MM in de schoenen dat hij een moordenaar is, omdat hij haat, maar ik meen te herrinneren dat er in de bijbel staat dat god ook dingen haat...

Wat ik hiermee aan wil geven is dat die gevoelens menselijk zijn en je er 2 dingen mee kan doen opkroppen of uiten en MM uit ze...

Quote:
waarom manson zo geworden is?

omdat hij een mens is net zoals mij en net zoals mij alleen maar zijn eigen wil wil doen en zichzelf boven een ieder wil verheffen.

maar door Christus ben ik gereinigd en ben ik rein voor God, niet omdat ik het verdien en niet omdat ik het waard ben, maar omdat iemand gestorven is voor mij die het allemaal waard was en die zo heilig was.

Weet je wat ik nu heel bijzonder vind aan dit stukje dat je precies weet waarom MM zo geworden is zoals hij nu is.

Persoonlijk vind ik je uitleg te oppervlakkig en mist het weinig diepgang... Een mens zit ben ik bang iets ingewikkelder in elkaar dan jij hier beschrijft...

Hij wilt graag opvallen, maar waarom... denk dat je hier duizende redenen in kan vullen die ik niet in ga vullen, omdat ik in dit geval MM niet ken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:34:44 schreef living stone het volgende:

[...]

dat heb je niet gezegd, maar liefde is een tegenovergestelde van haat, jij shuift MM in de schoenen dat hij een moordenaar is, omdat hij haat, maar ik meen te herrinneren dat er in de bijbel staat dat god ook dingen haat...

oh ik haat ook wel eens dingen, gewoon spullen zoals een computer die niet mee wil werken of een machine waaraan ik werk, maar dat maakt mij geen moordenaar misschien een sloper van spullen in het hart.

God haat geen mensen alleen de daden.

Quote:
Weet je wat ik nu heel bijzonder vind aan dit stukje dat je precies weet waarom MM zo geworden is zoals hij nu is.

Persoonlijk vind ik je uitleg te oppervlakkig en mist het weinig diepgang... Een mens zit ben ik bang iets ingewikkelder in elkaar dan jij hier beschrijft...

Hij wilt graag opvallen, maar waarom... denk dat je hier duizende redenen in kan vullen die ik niet in ga vullen, omdat ik in dit geval MM niet ken...

nee, ik weet door de bijbel hoe een mens is, als ik bijv. lieg dan doe ik dat zodat mijn naam niet beschadigd wordt of dat ik er dingen voor kan krijgen.

en ik dacht dat je me een keer verteld had waarom je geen christen meer ben, omdat mensen van de kerk je veroordeeld hadden (dacht ik)

maar als je zelf verder de bijbel was gaan lezen en die oordelen opzij had gelegd, dan had je kunnen kijken of ze op het fundament van Christus stonden, maar als het vermaningen waren en helemaal op de bijbel gebaseerd was dan ben je net zoals velen mensen die de kerk verlaten omdat ze dingen horen wat hun hart niet wil horen.

En je moet weten dat een hoop kerken tegenwoordig helaas niet meer worden geleid door de Heilige Geest maar door mensen.

en of ie wil opvallen weet ik niet, dat had ik dacht ik ook niet gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:49:21 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

dus MM is een wannabe satanist?

Ik heb geen woord gezegd over dat hij een satanist is of niet knipoog_dicht.gif

Zowieso vind ik dit topic nutteloos, laten we dit soort mensen niet te veel aandacht geven.

Kijk naar de teksten van een dergelijke band/persoon en oordeel zelf.

En ik vind het zeer triest dat bepaalde mensen dingen zeggen die overeenkomen met "hij gaat naar de hel" blabla.

Laten we mensen wel in hun waarde laten hoe moeilijk dat ook is.

Het gaat om de muziek (naar mijn mening alleen de teksten want muziek zelf is van God) en niet om meneer Manson smile.gif

Ga nou niet kinderachtig doen, met de tijd dat je een bericht typt kun je ook bidden voor Marilyn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 14:27:57 schreef Bronze het volgende:

[...]

oh ik haat ook wel eens dingen, gewoon spullen zoals een computer die niet mee wil werken of een machine waaraan ik werk, maar dat maakt mij geen moordenaar misschien een sloper van spullen in het hart.

God haat geen mensen alleen de daden.

Ook haat richting mensen toe is een zeer menselijke kwaal... een gevoel waar je vanaf moet en daar heeft ieder zijn weg voor... de 1 door zingen de ander door praten en weer een ander door te schrijven...

Haat is iets wat niet 1 2 3 weg is... dus dat erover gezongen wordt vind ik eerlijk gezegd positief en ja ik heb zelf ook een hekel aan sommige mensen en weet nu al dat ik die nooit vergeven zal, omdat die mensen dat simpelweg niet verdienen... en daarom snap ik MM met zijn teksten soms prima...

en ja ik weet het is geen christelijke gedachte de bijbelteksten ken ik er al van en ben er niet door overstag gegaan puh2.gif

Quote:
nee, ik weet door de bijbel hoe een mens is, als ik bijv. lieg dan doe ik dat zodat mijn naam niet beschadigd wordt of dat ik er dingen voor kan krijgen.

en ik dacht dat je me een keer verteld had waarom je geen christen meer ben, omdat mensen van de kerk je veroordeeld hadden (dacht ik)

maar als je zelf verder de bijbel was gaan lezen en die oordelen opzij had gelegd, dan had je kunnen kijken of ze op het fundament van Christus stonden, maar als het vermaningen waren en helemaal op de bijbel gebaseerd was dan ben je net zoals velen mensen die de kerk verlaten omdat ze dingen horen wat hun hart niet wil horen.

En je moet weten dat een hoop kerken tegenwoordig helaas niet meer worden geleid door de Heilige Geest maar door mensen.

en of ie wil opvallen weet ik niet, dat had ik dacht ik ook niet gezegd.

Dus de mens is samen te vatten in 1 boek, je heb 1 soort mens en ieder mens werkt hetzelfde ? Wat een wereldbaan zouden psychologen en psychiators dan hebben zeg... nee bronze volgens mij zit ieder mens anders in elkaar en heeft ieder mens andere dingen meegemaakt die hem gevormd hebben tot wie hij of zei is...

Heeft ff helemaal niets met geloof te maken, want ook dat is weer een gevolg van je vorming... dat wat jij aangeeft over waarom ik ervanaf gestapt ben is zeer offtopic en is maar een klein stukje...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 23 december 2006 15:40:21 schreef living stone het volgende:

[...]

Dus de mens is samen te vatten in 1 boek, je heb 1 soort mens en ieder mens werkt hetzelfde ?

Gaat vooral over mensen en de relatie die de mensen tot God hebben in de bijbel.. als ik het juist heb.

Er word iig niet 1 soort mens besproken, want als je alleen al naar de achtergrond kijkt van de schrijvers die je dat ze heel erg afwijken.. een arts, een koning een ex tollenaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:40:21 schreef living stone het volgende:

[...]

Dus de mens is samen te vatten in 1 boek, je heb 1 soort mens en ieder mens werkt hetzelfde ? Wat een wereldbaan zouden psychologen en psychiators dan hebben zeg... nee bronze volgens mij zit ieder mens anders in elkaar en heeft ieder mens andere dingen meegemaakt die hem gevormd hebben tot wie hij of zei is...

de bijbel is een samenvatting van veel boeken en is door mensen heen door God geschreven de schepper.

je hebt wel gelijk denk dat niet iedereen hetzelfde is maar zonde is een hoofdding van de mens de een doet het meer en erger dan de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:05:24 schreef Bronze het volgende:

[...]

de bijbel is een samenvatting van veel boeken en is door mensen heen door God geschreven de schepper.

je hebt wel gelijk denk dat niet iedereen hetzelfde is maar zonde is een hoofdding van de mens de een doet het meer en erger dan de ander.

En toch is de bijbel niet een complete samenvatting van wat er leeft in de mens en in de maatschappij, want op vele dingen zijn nog steeds geen antwoord...

Volgens mij ging de vraag ook niet over de daad(zonde) zelf, maar over de motivatie van de persoon...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oordelen zou ik niet aanraden. Want je wordt zelf geoordeeld zoals je oordeeld.

En over Marilyn Manson valt een hoop hoop te lezen, ook dingen die hij zelf heeft geschreven.

Maar wat ik er ook over weet; het is in de hand van God, en het is niet aan om iemand te veroordelen.

Dat hebben de conservatieve christenen in Amerika trouwens al gedaan en het heeft niets goeds voortgebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 23 december 2006 15:12:25 schreef Dante het volgende:

[...]

Ik heb geen woord gezegd over dat hij een satanist is of niet
knipoog_dicht.gif

Zowieso vind ik dit topic nutteloos, laten we dit soort mensen niet te veel aandacht geven.

Kijk naar de teksten van een dergelijke band/persoon en oordeel zelf.

En ik vind het zeer triest dat bepaalde mensen dingen zeggen die overeenkomen met "hij gaat naar de hel" blabla.

Laten we mensen wel in hun waarde laten hoe moeilijk dat ook is.

Het gaat om de muziek (naar mijn mening alleen de teksten want muziek zelf is van God) en niet om meneer Manson
smile.gif

Ga nou niet kinderachtig doen, met de tijd dat je een bericht typt kun je ook bidden voor Marilyn
smile.gif

Leuk bedacht hoor, zo sla je een discussie dus wel dood... En waarom zouden we niet mogen zeggen dat hij naar de hel gaat indien hij zich niet bekeert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteindelijk weet niemand zeker wie er naar de hel gaat. puh2.gif

Het valt me gewoon nogal tegen dat zoveel mensen blijkbaar een discussie voeren over een persoon die ze niet eens kennen. Ok, je kunt zijn muziek opzoeken, maar daarmee weet je nog niet hoe die man zelf is. Ok, dat hij geen christen is is duidelijk, maar dan kan je net zo goed van alle andere miljoenen mensen die niet christelijk zijn topics maken waarin je vertelt dat ze naar de hel gaan. Je kan voor de gezelligheid alvast beginnen met alle niet-christelijke users van credible. puh2.gif

(Eum, niet doen hoor. Je snapt mijn punt allicht wel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:42:03 schreef Heartagramx3 het volgende:

Ik vind het vrij triest dat jullie het "geen" muziek vinden. Marilyn Manson is óok muziek. Alleen in een andere vorm. Het schijnt zelfs een erg aardige jongen te zijn. Ik luister zijn muziek , ik vind het leuk. Waarschijnlijk jullie niet, dat is dan jullie mening maar Marilyn Manson is ook een sort van kunst

Er lopen hier genoeg mensen rond die ook naar Marilyn Manson luisteren hoor. knipoog_dicht.gif

En wat mij betreft mag je zijn muziek best als een soort van kunst beschouwen. Alleen heb ik voor mezelf niet zoveel behoefte aan kunst waarin zo openlijk de draak wordt gegaan tegen de dingen die ik als belangrijk vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:46:59 schreef Heartagramx3 het volgende:

en volgens mij weten jullie niet eens wat een Satanist is. een Satanist is iemand die zichzelf als god ziet , niets Satan, Ik vind dat Satanisten groot gelijk hebben omzichzelf als god te zien

Kijk anders ook eens hier in het topic over Satanisme en je zult zien dat het allemaal best een beetje meevalt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid