Spring naar bijdragen

Marilyn Manson


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:

Op maandag 18 december 2006 13:58:24 schreef debutler het volgende:

Ik vindt het overigens niet eerlijk om te stellen dat hij op veel geld verdienen uit is omdat hij wat van zijn producten op de markt laat brengen. Iemand die zo creatief is als hij doet er goed aan om daar met een zeker zakelijk instinct (van hemzelf of zakenmensen die hem helpen) manieren voor te vinden om deze producten aan de man te brengen.

Hoe meer hij shockeert, hoe meer populariteit hij krijgt (vreemd maar waar). Hoe meer populariteit, hoe meer inkomsten, roem, macht, aandacht, vul maar in.

Ik kan mij nog een band herinneren (The Prodigy) die maar niet snapten waarom ze zo populair waren. The Prodigy wilde absoluut niet in de hitlijsten staan. Ze begonnen daarom steeds verder te provoceren (muziek, kapsel, gedrag etc). Hoe meer ze provoceerden, hoe hoger de populariteit werd.

Wat als je graag populair wilt zijn, shockeren werkt goed, vooral financieel!

PS. muzikaal is The Prodigy wel erg goed itt MM

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 17 december 2006 23:01:34 schreef 666gonna_be7 het volgende:

Hallo

Ik ben net nieuw op dit forum
devil.gif

Ik heb 1-1,5 jaar Manson geluisterd. (ik heb het nog staan
verbaasd.gif
) Wat vinden jullie van hem? Waar leeft hij voor volgens jullie? Als ik wat reactie's heb plaats ik nog een bericht van hoe ik nu over hem denkt en dacht!

ik weet niet maar misschien leeft zijn lichaam nog maar zijn geest is dood, en voorzover zijn lichaam leeft leeft hij compleet voor satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het best grappig hoe sommige mensen hier over die man oordelen alsof ze hem persoonlijk kennen. Ik weet even weinig over de ziel van Manson als over het ondergoed van mijn grootmoeder, en laten we dat ook vooral zo houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 18 december 2006 10:45:15 schreef skeezix het volgende:

Vooral BS is een goed voorbeeld, dat waren gewoon jongen leeghoofden met te veel bier. Die kan je gewoon niet serieus nemen, soms bijna grappig ^^

Nee, Black Sabbath was bewust een grap.

De grap zat em erin dat ze ipv horror-films, horror-rock wilden maken. (met 'creepy' teksten en 'doomy' muziek). Het was gewoon een gimmick.

Helaas is het zo dat veel volgelingen van Sabbath (lees; alle Metal-bands), daar aan voorbij gaan en zichzelf bloedserieus nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 18 december 2006 18:29:24 schreef Harm-Jan het volgende:

Ja Bronze
yes.gif
Zonder ziel is er geen leven, dus Marilyns ziel leeft nog steeds gewoon dus ik snap niet hoe je bij die bezopen zotheid komt.

Lucas 15:11

Johannes 5:24

hier staat genoeg

Ik bedoel niet levend zoals een mens leven en dood ziet.

Het was oordelen wat ik deed maar nu is het vermanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan wil ik de opmerking maken dat alle mensen van nature dood zijn en stromannen van Satan zijn, met wat zelfkennis zou je dus bij jezelf beginnen en niet bij vriend Manson. Ja ik vind het ook geen lekker figuur.

Quote:
Helaas is het zo dat veel volgelingen van Sabbath (lees; alle Metal-bands), daar aan voorbij gaan en zichzelf bloedserieus nemen.

Alle is té veel, het gros van de metalbands van nu heeft geen enkele Black Sabbath invloed..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle mensen zijn van nature dood door de zonde ja.

Lees Genesis daar staat dat de mens zal sterven als hij van de boom zou eten en hij at en stierf voor God en was dood door de zonde.

Maar God hield teveel van ons om de niet-joden te laten sterven in zonde, wij moesten sterven en pijn lijden, maar Hijzelf (1 van de drieenheid) was naar de aarde gekomen en stierf persoonlijk voor jou en iedereen, zodat als jij gelooft en je Jezus volgt je niet verloren ga.

en ik geloof met heel mijn hart dat Hij mens is geworden en is gestorven en toen na drie dagen is opgestaan en ik volg Hem misschien nog heel licht, dus ik weet zeker dat ik leef door Christus heen. en niet door de kerk heen of door dingen wat mensen zeggen.

lees de Bijbel en geloof het is heel je leven waard!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Manson is goed fout. Kijk maar eens naar de uitwerking die (oa) zijn muziek gehad heeft op jongeren die in het verleden vreselijke misdaden hebben begaan. Denk maar aan het bloedbad op de Columbine High School in Littleton in de staat Colorado.

Of neutrale muziek bestaat valt misschien te bediscussiëren, maar dat de bagger die Manson en andere fijne gastjes zoals bijv. Ramstein maken fout is, staat wat mij betreft als een paal boven water.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja Bronze, dat had ik wel gelezen. Ik denk dat je alleen het punt een beetje miste. Voor zo ver ik het begrepen had was Raido z'n opmerking nu niet bedoeld om een discussie te voeren over de zonde.

Mr. Emilio: Ik vind het wel heel cru om Manson de schuld te geven van het afschuwelijke gedrag van jongeren die duidelijk heel erg de weg kwijt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is volgens jou dan echt satanische muziek en waarom is die herrie van Manson dat niet?

Samengevoegde post 20-12-2006 20:16:06:

Quote:
Mr. Emilio: Ik vind het wel heel cru om Manson de schuld te geven van het afschuwelijke gedrag van jongeren die duidelijk heel erg de weg kwijt zijn.

Ik geef Manson toch niet de schuld? En al zou ik dat doen, dan nog zit daar ook wel wat in. Als je in je lyrics zo tekeer gaat dan moet je niet vreemd opkijken als er paar zieke geesten er ook naar handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
wat is volgens jou dan echt satanische muziek en waarom is die herrie van Manson dat niet?

Feit is dat Marilyn Manson vaak word bestempeld als het ultieme kwaad, de ultieme slechtheid. Marilyn Manson is LaVey satanist(google maar eens wat dat in houd, op credible is ook al uittentreure uitgelegd wat dit betekent), dus de kans dat hij de duivel aanbid is al heel erg klein. Kijk eens naar de black metalscene waar, mensen kerken in brand steken, bandleden vermoorden, en Satan daadwerkelijk aanbidden. Marilyn Manson is een mietje daar mee vergeleken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond dat je post toch wel overkwam alsof je vindt dat Manson's muziek die jongeren wel aangezet heeft om zo te handelen. Persoonlijk denk ik dat je dan te veel in de schoenen van die muziek schuift.

Ik kan me wel voorstellen dat die jongeren eerder geneigd waren om naar muziek te luisteren die aansloot bij hoe zij zich voelden, dat heeft iedereen allicht wel. Hun denken en gedrag beïnvloedt hun muziekkeuze dus wel, maar ik denk niet dat die muziekkeuze er voor gezorgd heeft dat zij zo'n zieke daden begaan hebben. Uiteindelijk hebben die jongeren zelf die daden begaan, en niet Manson. Bovendien zijn er ook massa's mensen die vreselijke dingen doen en naar gewone, brave popmuziek luisteren, daar zegt toch ook niemand dat die muziek een rol gespeeld heeft in hun daden?

Gelukkig zijn de meeste fans van Manson heel gewone, geestelijk gezonde mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het gedrag van die mensen in de schoenen te schuiven is van de muziek van Manson. Maar ik denk wel dat het er een factor in is. Mensen gaan die muziek luisteren omdat ze er herkenning in vinden. Maar die muziek kan vervolgens ook een factor zijn die maakt dat ze net weer een stapje verder zouden gaan als dat ze daarvoor zouden doen. Daarmee bedoel ik dat niet alle schuld naar die muziek te schuiven is, de mens is ten eerste ook zelf verantwoordelijk. Maar ik denk zeker wel dat de muziek van Manson een bepaalde stimulans voor die jongeren heeft kunnen vormen om toch verder die weg op te gaan. Dat het dus één van de (vele) factoren is die maakten wat het geworden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je allicht ook wel ergens gelijk in, soms past muziek gewoon mee in het hele plaatje. Ik stoorde me er gewoon aan dat Manson hier (zoals zo vaak gebeurt) weer meteen gelinkt werd aan zo'n vreselijke dingen, alsof je meteen mensen begint te vermoorden wanneer je een cd'tje van de man hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Gelukkig zijn de meeste fans van Manson heel gewone, geestelijk gezonde mensen.

Toch vind ik het niet goed voor je GEESTELIJKE gezondheid om naar dit soort muziek te luisteren. Het brengt je in ieder geval geen milimeter dichter bij God.

Samengevoegde post 20-12-2006 21:42:11:

Quote:
Op woensdag 20 december 2006 20:58:29 schreef Iriacynthe het volgende:

Daar heb je allicht ook wel ergens gelijk in, soms past muziek gewoon mee in het hele plaatje. Ik stoorde me er gewoon aan dat Manson hier (zoals zo vaak gebeurt) weer meteen gelinkt werd aan zo'n vreselijke dingen, alsof je meteen mensen begint te vermoorden wanneer je een cd'tje van de man hebt.

Maar daar kickt de man zelf toch op? Hij wil toch graag shockeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marylin Manson is een *bliep* . Niet Meer.

Admod note: Beste Leidenschaft, hoewel we op ons christelijke forum natuurlijk allemaal niet zo voor dhr/mvr M. Manson zijn kunnen we natuurlijk wel respect opbrengen voor de medemens... of dat nu Manson is of de personen waar je hem voor uitmaakt doet in dit geval niet terzake, we houden het netjes.

Deze post wordt genoteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 20 december 2006 21:36:56 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Toch vind ik het niet goed voor je GEESTELIJKE gezondheid om naar dit soort muziek te luisteren. Het brengt je in ieder geval geen milimeter dichter bij God.

Samengevoegde post 20-12-2006 21:42:11:

[...]

Maar daar kickt de man zelf toch op? Hij wil toch graag shockeren?

dat hij erop kickt durf ik niet te zeggen moet je denk ik de beste man zelf vragen... dat hij wilt shokeren lijkt me vrij duidelijk, maar deed Jezus dat ook niet met bepaalde uitspraken ?

Is shokeren af en toe niet nodig om de mens wakker te schudden ?

Of MM goed is voor je geest is iets waar we denk ik sowiezo nooit uitkomen, want het is maar net welk uitgangspunt je neemt... jij neemt de bijbel ik niet... maar ik denk dat je sowiezo nooit kan gaan stellen dat MM verantwoordelijk is voor de daden die zieke mensen gepleegd hebben, want in dat geval kunnen we beter alle muziek gaan verbieden, omdat een zieke geest nu eenmaal eruit haalt wat hij eruit wilt halen...

Zelf luister ik bv. hardcore, maar zou het nog steeds niet in me hoofd halen om mensen te gaan afslachten of wat dan ook...

Aan wie ligt het dan de artiest of de mens ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid