Spring naar bijdragen

Marilyn Manson


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:46:59 schreef Heartagramx3 het volgende:

en volgens mij weten jullie niet eens wat een Satanist is. een Satanist is iemand die zichzelf als god ziet , niets Satan, Ik vind dat Satanisten groot gelijk hebben omzichzelf als god te zien

Zucht. Ik heb daar in dit topic al iets over gepost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 06:57:12 schreef Mr. Emilio het volgende:

Admod note:
Offtopic!

Hoezo off topic? Het ging toch over MM? wat is dit nou weer voor een gezeur?!

Volges mij had ik niet veel meer gezegd dan dat dhr. Manson WMB de muziek mag maken die hij wil, als ik er maar niet hoef te luisteren. De bagger die hij produceert is IIG niet door God geïnspireerd. Of hij nou wel of geen satanist is doet er niet eens echt toe als het resultaat onder de streep hetzelfde is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 28 december 2006 23:55:43 schreef Mr. Emilio het volgende:

[...]

Leuk bedacht hoor, zo sla je een discussie dus wel dood... En waarom zouden we niet mogen zeggen dat hij naar de hel gaat indien hij zich niet bekeert?

Wat denk je dan verder met deze discussie te bereiken?

Dat Marilyn naar de hel gaat, en dan met een lachend vingertje wijzen?

God oordeelt, niet wij, of je naar zijn muziek wilt luisteren is iets tussen God en jou persoonlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:05:36 schreef Dante het volgende:

[...]

Wat denk je dan verder met deze discussie te bereiken?

Dat Marilyn naar de hel gaat, en dan met een lachend vingertje wijzen?

God oordeelt, niet wij, of je naar zijn muziek wilt luisteren is iets tussen God en jou persoonlijk.

lachend vingertje? Vingertjes lachen niet...

In alle ernst: Natuurlijk wil ik niet dat Manson naar de hel gaat. Waar het mij om gaat is dat als je tegenwoordig zegt dat mensen die niet in God geloven, Hem openlijk beschimpen em die niet proberen Zijn wil te doen, naar hun dood (indien zij zich niet bekeren) volgens Gods woord toch echt naar de hel gaan.

Verder herhaal ik mijn standpunt dat een wedergeboren Christen niet naar de teksten van bands/artiesten zoals deze clown zou moeten luisteren. Niet dat je er gelijk hele scholen van overhoop wil gaan schieten als je dat wel doet, maar het lijkt me dat het je ook niet dichter bij God brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Op maandag 08 januari 2007 15:52:46 schreef Timmus het volgende:

Manson, een man die doet waar hij zin heeft, overal schijt aan heeft, leeft volgens zijn eigen richtlijnen,
en niet volgens een boek.

respect voor die man
worshippy.gif

Goh, wat is die manson toch stoer... hamer.gif

Ik neem aan dat je bij het dik gedrukte stukje de bijbel bedoelt??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 15:52:46 schreef Timmus het volgende:

Manson, een man die doet waar hij zin heeft, overal schijt aan heeft, leeft volgens zijn eigen richtlijnen, en niet volgens een boek.

respect voor die man
worshippy.gif

een man die dat op het podium probeert te doen, en verder een gewone man is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:41:11 schreef Groninger het volgende:

[...]

We zijn echt heeeeel nieuwsgierig.......

He wat jammer nou, komen we er nu nooit achter hoe de TS erover denkt. Dat had ik nou echt niet verwacht toen dit topic open ging door iemand met zo´n inspirerende naam hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Voor degenen onder ons die zich afvragen wat Marylins grote drijfveren zijn; lees zijn (auto)biografie 'The Long Hard Rod out of Hell' (hoewel, als ik de berichten op het forum hier lees, driekwart van jullie zou na twee hoofdstukken misschien een hartaanval krijgen, misschien niet doen dus). Tussen alle beschrijvingen van seks en drugs en de gore troep die hij al heeft meegemaakt, kan een intelligente lezer heel wat meer ontdekken.

Een andere suggestie is de geweldige documentaire 'Bowling for Columbine', waar hij misschien anderhalve minuut in voorkomt en toch de enige mens is die iets zinnigs te zeggen heeft over de wapenhandel in de Verenigde Staten.

Brian Warner heeft echt wel wat te zeggen, heeft boeiende inzichten in de menselijke natuur en hoe onze samenleving werkt. Zijn muziek is in de eerste plaats een vlammende kritiek op de hypocrisie en het machtsmisbruik in de wereld, een aanklacht tegen de machthebbers en de media die angst verspreiden om er geld uit te kunnen kloppen. Om zijn boodschap een beetje extra in de verf te zetten, heeft hij ze een beetje shockerend verpakt, wat er helaas toe heeft geleid dat zowel zijn fans als zijn tegenstanders niet verder kijken dan die opgezette show. En natuurlijk zal het hem ook niet niets hebben opgeleverd, anders was hij vast al wel gestopt.

Voor mij is Marilyn Manson een voorbeeld van een volledige mens, en vooral sinds hij een beetje over zijn antichrist-complex heen is: iemand die zijn duistere kanten heeft kunnen verzoenen met zijn lichte kant en zonder angst in de wereld staat.

Misschien werpt mijn bijdrage een ander licht op de zaak ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 13 januari 2007 19:00:53 schreef Dresdendoll1810 het volgende:

Voor mij is Marilyn Manson een voorbeeld van een volledige mens,

Ik heb zo'n vermoeden dat mijn beeld van een volledig mens heel anders zal zijn dan die van jou.

Quote:

en vooral sinds hij
een beetje
over zijn antichrist-complex heen is:

2 woorden vallen mij heel erg op. (de vetgedrukte) Hij heeft in mijn ogen nog een heeeel stuk te ''overbruggen''. Hij is er in mijn ogen nog LANG niet vanaf. Maja, meningen verschillen he. (kbedoel, in mijn ogen denkt hij dat hij alles is etcetera etcetera)

Quote:

iemand die zijn duistere kanten heeft kunnen verzoenen met zijn lichte kant en zonder angst in de wereld staat.

Is dit werkelijk jouw beeld van een volledig mens? Ok, mijn duistere kant is dat ik mensen vermoord. Mijn lichte kant is dat het terecht is. (licht is dus gerechtigheid) Nee, ik heb geen angst om ze te vermoorden. Ok, duister met licht verzoent. Yes, ik ben volledig. (om maar een extreem voorbeeld te noemen dat ik dit nonsens vind wat jij zegt)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:00:53 schreef Dresdendoll1810 het volgende:

Voor degenen onder ons die zich afvragen wat Marylins grote drijfveren zijn; lees zijn (auto)biografie 'The Long Hard Rod out of Hell' (hoewel, als ik de berichten op het forum hier lees, driekwart van jullie zou na twee hoofdstukken misschien een hartaanval krijgen, misschien niet doen dus). Tussen alle beschrijvingen van seks en drugs en de gore troep die hij al heeft meegemaakt, kan een intelligente lezer heel wat meer ontdekken.

Een andere suggestie is de geweldige documentaire 'Bowling for Columbine', waar hij misschien anderhalve minuut in voorkomt en toch de enige mens is die iets zinnigs te zeggen heeft over de wapenhandel in de Verenigde Staten.

Brian Warner heeft echt wel wat te zeggen, heeft boeiende inzichten in de menselijke natuur en hoe onze samenleving werkt. Zijn muziek is in de eerste plaats een vlammende kritiek op de hypocrisie en het machtsmisbruik in de wereld, een aanklacht tegen de machthebbers en de media die angst verspreiden om er geld uit te kunnen kloppen. Om zijn boodschap een beetje extra in de verf te zetten, heeft hij ze een beetje shockerend verpakt, wat er helaas toe heeft geleid dat zowel zijn fans als zijn tegenstanders niet verder kijken dan die opgezette show. En natuurlijk zal het hem ook niet niets hebben opgeleverd, anders was hij vast al wel gestopt.

Voor mij is Marilyn Manson een voorbeeld van een volledige mens, en vooral sinds hij een beetje over zijn antichrist-complex heen is: iemand die zijn duistere kanten heeft kunnen verzoenen met zijn lichte kant en zonder angst in de wereld staat.

Misschien werpt mijn bijdrage een ander licht op de zaak ...

Je vraagt je af waarom hij zingt en niet in de politiek is gegaan. Als personen een boodschap hebben kunnen ze beter toch een boek schrijven of een ander medium kiezen dan muziek. Zijn maatschappij kritiek vind ik zeer hypocriet om het te gebruiken als lokmiddel voor pubers die denken te weten hoe de wereld werkt en dat de wereld er is om hun uit te buiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:00:53 schreef Dresdendoll1810 het volgende:

Voor degenen onder ons die zich afvragen wat Marylins grote drijfveren zijn; lees zijn (auto)biografie 'The Long Hard Rod out of Hell' (hoewel, als ik de berichten op het forum hier lees, driekwart van jullie zou na twee hoofdstukken misschien een hartaanval krijgen, misschien niet doen dus). Tussen alle beschrijvingen van seks en drugs en de gore troep die hij al heeft meegemaakt, kan een intelligente lezer heel wat meer ontdekken.

Een andere suggestie is de geweldige documentaire 'Bowling for Columbine', waar hij misschien anderhalve minuut in voorkomt en toch de enige mens is die iets zinnigs te zeggen heeft over de wapenhandel in de Verenigde Staten.

Brian Warner heeft echt wel wat te zeggen, heeft boeiende inzichten in de menselijke natuur en hoe onze samenleving werkt. Zijn muziek is in de eerste plaats een vlammende kritiek op de hypocrisie en het machtsmisbruik in de wereld, een aanklacht tegen de machthebbers en de media die angst verspreiden om er geld uit te kunnen kloppen. Om zijn boodschap een beetje extra in de verf te zetten, heeft hij ze een beetje shockerend verpakt, wat er helaas toe heeft geleid dat zowel zijn fans als zijn tegenstanders niet verder kijken dan die opgezette show. En natuurlijk zal het hem ook niet niets hebben opgeleverd, anders was hij vast al wel gestopt.

Voor mij is Marilyn Manson een voorbeeld van een volledige mens, en vooral sinds hij een beetje over zijn antichrist-complex heen is: iemand die zijn duistere kanten heeft kunnen verzoenen met zijn lichte kant en zonder angst in de wereld staat.

Misschien werpt mijn bijdrage een ander licht op de zaak ...

Ik vind het echt heel vertederend.... Marilyn Manson van Hardcore Satanist gepromoveerd/gedemoveerd tot wereldwijde knuffel-shock-rocker tot voorbeeld voor de mensheid hoe je met je woede om moet gaan?

Niet echt mijn voorbeeld... noparty.gif Zelf kies ik dan toch liever een andere heilige. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 13 januari 2007 19:00:53 schreef Dresdendoll1810 het volgende:

Voor degenen onder ons die zich afvragen wat Marylins grote drijfveren zijn;

Dit hoef ik mij niet aftevragen. Want de drijfveren van een persoon die zelf zijn bestaan opbouwt door het belachelijk te maken van een ander groep mensen kan nooit maar dan ook nimmer nooit positive drijfveren hebben.

Kijk naar oldschool (hardcore)punkbands. Achter de meeste meningen van deze lui sta ik, geef ik ze gelijk, en ze weten me te bereiken met hun muziek. Wellicht dat hun denken dat het hedendaagse christendom meer kapot maakt dan goed is ( wat ik ook nog kan begrijpen omdat dit geloof door velen machten word uitgebuit ) maakt mij dan nog niet zo heel veel uit. Aangezien hun er geen bakken geld mee verdienen, en aangezien ze de huppelpunkertjes, huppelgothjes en huppelskatertjes toch niet bereiken, zoals MM wel doet.

Quote:
Tussen alle beschrijvingen van seks en drugs en de gore troep die hij al heeft meegemaakt, kan een intelligente lezer heel wat meer ontdekken.

Nee sorry, ik lees toch echt liever een goed boek van een persoon die intelligente dingen voort kan brengen zonder ze in verhalen vol seks en drugs te stoppen. Ik bedoel als ik een constante dag lang iemand met een geestelijke achterstand na doe en tegen de avond opeens met ook maar één filosofische tekst aan kom, kom ik inteligenter over dan de filosoof die de hele dag niets anders doet.

Quote:
Voor mij is Marilyn Manson een voorbeeld van een volledige mens

Dan zal A. Hitler dat ook wel voor je zijn, die zat ook vol propoganda. Maar even serieus. Als dit het volledige mens moet voorstellen dan zal ik nog meer walgen van de mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 14 januari 2007 09:42:27 schreef Artemas het volgende:

[...]

Dit hoef ik mij niet aftevragen. Want de drijfveren van een persoon die zelf zijn bestaan opbouwt door het belachelijk te maken van een ander groep mensen kan nooit maar dan ook nimmer nooit positive drijfveren hebben.

Sjah, er zijn toch ook mensen die zich bezighouden met op fora bespreken waarom iemand naar de hel gaat. widegrin.gif

Ok, even serieus. Dat mensen het alles behalve fijn en positief vinden dat iemand in zijn muziek en de show errond op een shockerende en provocerende manier ingaat tegen veel aspecten van het christendom snap ik, ik heb zelf ook zoiets van, moet dat nu. Ik denk echter dat je dat gewoon te serieus neemt als je die persoon reduceert tot de muziek en de show. Uiteindelijk is het niet zo dat die man mensen vermoordt of kleine kindertjes betast ofzo, niemand van ons kent die man en weet iets over zijn privéleven, voor het zelfde geld is Manson een enorm vriendelijke en liefdevolle man die graag gezien wordt door zijn familie en vrienden. De manier waarop sommigen doen alsof hij de antichrist in persoon is vind ik toch een tikkeltje overdreven, het lijkt me dat er heel veel mensen veel ergere dingen doen dan Manson.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik luister ook veel christelijke herrie, en dan met name de black-metal kant en de gabber kant...

1 ding weet ik van MM, hij ver***** de wereld met zijn teksten. Het enigste wat ik heb gezien, van wat zijn muziek voort bracht is ellende en heel veel foute dingen.

Dat hij er vaag uit ziet vind ik een slap argument; veel christelijke metal gasten zien er ook vaag uit maar maken de beste teksten in de hele christelijke muziek induistrie...

Dus mijn idee over MM: Hij brengt haast alleen maar vernietiging voort, tenminste dat is wat ik heb gezien bij mijn vrienden etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

njah, maar MM valt ook nog best mee...

MM is erg commercieel en daarom erg bekend. en als er iets bekend is, hoeft de media niet meer verder te zoeken in die hoek...

maar als je bijv. naar black metal kijkt, burzum bijvoorbeeld, die gaan qua teksten veel verder...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:57:28 schreef DJ Sower het volgende:

Ik luister ook veel christelijke herrie, en dan met name de black-metal kant en de gabber kant...

1 ding weet ik van MM, hij ver***** de wereld met zijn teksten. Het enigste wat ik heb gezien, van wat zijn muziek voort bracht is ellende en heel veel foute dingen.

Dat hij er vaag uit ziet vind ik een slap argument; veel christelijke metal gasten zien er ook vaag uit maar maken de beste teksten in de hele christelijke muziek induistrie...

Dus mijn idee over MM: Hij brengt haast alleen maar vernietiging voort, tenminste dat is wat ik heb gezien bij mijn vrienden etc.

Zegt dat niet meer over jou vrienden dan over Marilyn Manson?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op maandag 18 december 2006 10:24:43 schreef skeezix het volgende:

Ik sluit me met JoostG aan. Hij's gewoon een product. Ik denk ook dat al die metal legendes dat ook zijn geweest, gaan rede om het goed te keuren of zo, maar ik zie ze niet als serieuze sananisten of zo.

Ik vindt dat je MM geen rocklegende mag noemen! Ten eerste omdat hij niet een "founding father" is en ten 2e hij is een shockrocker, een van de zieligste soorten rock op aarde! Rock legendes zijn bands als metallica, Led zeppelin, Jimmy Hendrix, rolling stones etc.

Maar hij is inderdaad wel een product. In mijn ogen een product dat is gecreerd door amerika, als een soort anti beeld van wat amerikanen willen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid