Spring naar bijdragen

Centraal politiek topic


Aanbevolen berichten

Quote:

Dan laat ik het nu voorlopig dan maar als historicus afgaan op het punt dat degene die claimt het bewijsmateriaal aan levert. Tot die tijd ga ik maar af van wat ik zelf tegen ben gekomen.

In mijn toch korte bestaan op aarde herinner ik me ondermeer dat ze voor het generaal pardon gestemd hebben.

Die brochure die ik genoemd heb is een goeie bron hoor. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 397
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Die brochure die ik genoemd heb is een goeie bron hoor.
yes.gif

Dat ging over gastarbeid, niet asielzoekers. Is wel iets totaal anders.

Ze zijn er blijkbaar tegen tijdelijke gastarbeid. Vervolgens bieden ze aan om te integreren of te vertrekken. Als ze op lang termijn blijven (wat ook gebeurde) hebben ze een punt vind ik. Met dat 'islamtisch' is natuurlijk belachelijk, als ze dat letterlijk bedoelden als religie zijnde.

En wat de SP kennelijk ook wilden doen is de mensen die terug gingen 100.000 gulden mee geven als ze weg zouden gaan. Vind ik nogal een erg hoog bedrag zeg. Dat zou de overheid miljoenen hebben gekost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een beroerde jeugd, vermoed ik
rofl.gif

Flauw flauw...

Maar al die zaken zijn natuurlijk maar relatief, wacht maar tot de CU; De Communistische euh, christen* unie hun zaken gaan doordrukken. Als voorschot zien we al dat de rijken gepakt worden in luxe goederen en het huis waar ze hard voor gewerkt hebben, en het proletariaat maar ontzien wordt.

(*nou ja, we weten wat de 3FE over sommige christelijke stromingen zegt. Laten we er maar PU van maken. puh2.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Flauw flauw...

Maar al die zaken zijn natuurlijk maar relatief, wacht maar tot de CU; De
Communistische
euh, christen* unie hun zaken gaan doordrukken.

(nou ja, we weten wat de 3FE over sommige christelijke stromingen zegt. Laten we er maar PU van maken.
puh2.gif
)

Ach ja, als de CU groot wordt dan begint het gedonder. Dan vallen ze uit elkaar. Dan krijg je de Christen Unie, Herstelde Christen Unie in nieuw verband, Hervormde Christen Unie, Gebroken Christen Unie Hersteld enz enz. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

't heeft allemaal hetzelfde kleurtje. Dacht je echt dat ik die gast die m'n autoradio jatte nu ging vragen of 'ie gastarbeider of asielzoeker was?
dis.gif

Hehe. widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ach ja, als de CU groot wordt dan begint het gedonder. Dan vallen ze uit elkaar. Dan krijg je de Christen Unie, Herstelde Christen Unie in nieuw verband, Hervormde Christen Unie, Gebroken Christen Unie Hersteld enz enz.
knipoog_dicht.gif

En de vrijzinnige unie, die vooral referenda hebben, geen mening hebben, geen gezicht hebben, hun idealen over boort zetten als ze in de regering zitten, maar wel tegen mensen gaan schoppen die niet zo blij zijn met de liberale verworvenheden. Onee, die partij bestond al, dat was D66. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond al dat GL sinds Halsema toch al wat liberaler werd en in een soort groene D66 zat te veranderen. Best grappig, als je kijkt uit welke partijen GL is ontstaan.


Samengevoegd:

Quote:

Is het je wel eens opgevallen dat de d uit d66 een omgekeerde 6 is
engel.gif

Ik had wel wat indrukwekkenders verwacht bij het einde der tijden. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vond al dat GL sinds Halsema toch al wat liberaler werd en in een soort groene D66 zat te veranderen. Best grappig, als je kijkt uit welke partijen GL is ontstaan.


Samengevoegd:

[...]

Ik had wel wat indrukwekkenders verwacht bij het einde der tijden.
nooo.gif

bwah, sommige mensen zijn pas tevreden als er vlammen en donder bij zit he. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En de vrijzinnige unie, die vooral referenda hebben, geen mening hebben, geen gezicht hebben, hun idealen over boort zetten als ze in de regering zitten, maar wel tegen mensen gaan schoppen die niet zo blij zijn met de liberale verworvenheden. Onee, die partij bestond al, dat was D66.
widegrin.gif

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prinsjesdag is geweest. Ik heb dinsdag in de pauze een klein deel gezien van de grote poppenkast. Wat ik vooral vreemd vond waren al die juichende mensen aan de kant. Dat terwijl ze weten dat ze weer even moeten bukken voor Den Haag. Ik zou daar allerminst blij over zijn.

Geenstijl verwoord het wel weer leuk in het volgende artikel:

Hallo. Hardwerkende burger

Jan Peter Balkenende begrijpt dat de hardwerkende burgert de gevolgen van de goed draaiende Nederlandse economie in de portemonnee wil terugzien. Beetje jammer dat u, als hardwerkende burgert, het kabinet Balkenende 4 niet begrijpt. Want tegenover die 6,1 miljard aan lastenverzwaring voor hardwerkende mensen, staan wel extra investeringen in het milieu, gratis schoolboeken en een hogere WAO-uitkering. Oké, roken en drinken wordt duurder, evenals autorijden en vliegen. Eigenlijk wordt alles wat leuk of lekker is duurder. En zojuist toverde de hardwerkende Balkenende nog een nieuw plannetje uit de hoge hoed: zo zullen de hardwerkende hardrijders onder u gaan opdraaien voor de inningskosten die het toch al zo hardwerkende Centraal Justitieel Incassobureau moet maken. Het zal het tweede kabinet Den Uyl naar verluidt enkele tientallen miljoenen euro's per jaar gaan opleveren. Een extra lening afsluiten om uw huishoudboekje op orde te krijgen, kan bij Leen van Frisia. Maakt u zich over Balkenende maar geen zorgen, die gaat er gelukkig wel gewoon op vooruit...

Bron: link

Het debat is te via een live stream te volgen op: link

Grappig stukje debat waarin Wilders in duidelijke taal spreekt tegen de minister-president: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals we gister allemaal wel op het nieuws hebben kunnen zien was het in Amsterdam weer dikke chaos.

Zowel extreem rechts als extreem links hadden toestemming om te demonstreren. De motieven van extreem rechts waren dat ze het niet vonden kunnen om een oorlogsmonument te verplaatsen (en ze wouden als protest een nieuwe plaatsen), de motieven van extreem links heb ik niet vernomen, maar ik neem aan dat dit was om extreem rechts dwars te zitten, ook gezien het vervolg van die dag.

Al voordat de extreem rechtse demonstratie begonnen was werden deze mensen aangevallen door extreem linkse betogers. Hierop moest de politie ingrijpen en zijn de extreem rechtse demonstranten afgevoerd waarna extreem linkse demonstranten rustig hun 'overwinning' konden vieren in de stad. Hierbij raakte extreem links nogmaals slaags met een andere groep die zij identificeerden als Amsterdamse hooligans.

Wat we dus zien is in eerste instantie al de gigantische fout om beide demonstraties toe te staan (Cohen had waarschijnlijk een black-out oid toen hij dat in al zijn wijsheid besloot). Daarnaast zien we dat extreem rechts ondanks dat zij niet de veroorzaker waren het veld moest ruimen voor extreem links. En dat extreem links wat dus fout was getolereerd wordt. Ik vind het een schandelijk iets. Extreem linkse demonstranten gingen de fout in (zoals keer op keer op keer), belemmeren anderen hun recht op vrijheid van meningsuiting en worden ook nog eens beloond.

Laat ik voordat ik beschuldigingen naar mijn hoofd krijg even duidelijk maken dat ik extreem links en rechts even schadelijk vind voor de samenleving.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Prinsjesdag is geweest. Ik heb dinsdag in de pauze een klein deel gezien van de grote poppenkast. Wat ik vooral vreemd vond waren al die juichende mensen aan de kant. Dat terwijl ze weten dat ze weer even moeten bukken voor Den Haag. Ik zou daar allerminst blij over zijn.

Geenstijl verwoord het wel weer leuk in het volgende artikel:

Hallo. Hardwerkende burger

Jan Peter Balkenende begrijpt dat de hardwerkende burgert de gevolgen van de goed draaiende Nederlandse economie in de portemonnee wil terugzien. Beetje jammer dat u, als hardwerkende burgert, het kabinet Balkenende 4 niet begrijpt. Want tegenover die 6,1 miljard aan lastenverzwaring voor hardwerkende mensen, staan wel extra investeringen in het milieu, gratis schoolboeken en een hogere WAO-uitkering. Oké, roken en drinken wordt duurder, evenals autorijden en vliegen. Eigenlijk wordt alles wat leuk of lekker is duurder. En zojuist toverde de hardwerkende Balkenende nog een nieuw plannetje uit de hoge hoed: zo zullen de hardwerkende hardrijders onder u gaan opdraaien voor de inningskosten die het toch al zo hardwerkende Centraal Justitieel Incassobureau moet maken. Het zal het tweede kabinet Den Uyl naar verluidt enkele tientallen miljoenen euro's per jaar gaan opleveren. Een extra lening afsluiten om uw huishoudboekje op orde te krijgen, kan bij Leen van Frisia. Maakt u zich over Balkenende maar geen zorgen, die gaat er gelukkig wel gewoon op vooruit...

Bron:

Het debat is te via een live stream te volgen op:

Grappig stukje debat waarin Wilders in duidelijke taal spreekt tegen de minister-president:

Ik dacht dat jij proeflid was van het CDA? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik dacht dat jij proeflid was van het CDA?
widegrin.gif

Ja. Gelukkig mag je er dan nog steeds een eigen mening op na houden. Ik vind het CDA de vorige regeringen Balkenende veel sterker. Ik ben overigens voornamelijk voor lokaal niveau lid geworden van het CDA.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laat ik voordat ik beschuldigingen naar mijn hoofd krijg even duidelijk maken dat ik extreem links en rechts even schadelijk vind voor de samenleving.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

Wat mij betreft zetten we alle extreem rechts of links denkende dwazen op Rottumerplaat en laten we hen daar lekker demonstraties organiseren tot ze een ons wegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren gestemd op: Ruud, Elco, Jaap, Nicolien (van Vroonhoven-Kok), JP en omdat ik de C van het Cda steeds meer een c zag worden ipv een C (net zoals bij de NcRV) heb ik vol overtuiging gekozen voor de CU.

(Gementelijk en provinciaal deed ik dat al iets langer vanwege persoonlijke banden met verkiesbare leden.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren gestemd op: Ruud, Elco, Jaap, Nicolien (van Vroonhoven-Kok), JP en omdat ik de C van het Cda steeds meer een c zag worden ipv een C (net zoals bij de NcRV) heb ik vol overtuiging gekozen voor de CU.

(Gementelijk en provinciaal deed ik dat al iets langer vanwege persoonlijke banden met verkiesbare leden.)

Met alle respect, maar als je na JP de C van het CDA steeds minder zag worden, dan vermoed ik dat niet het CDA is veranderd, maar dat jij bent veranderd. Wat overigens goed kan.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik dacht dat jij proeflid was van het CDA?
widegrin.gif

Ik heb me wel is afgevraagd hoe jij dat als zelfverklaard communitarist niet kan zijn? Vooral dit kabinet moet je dan toch enorm aanspreken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ontslagrecht: Bos dreigt kabinet op te blazen

De PvdA-kabinetsleden dreigen uit het kabinet te stappen als minister van Sociale Zaken Piet Hein Donner (CDA) zijn plannen voor het ontslagrecht doorzet. PvdA-minister van Financiën Wouter Bos heeft dat gezegd tijdens de ministerraad afgelopen vrijdag.

Bos dreigt het kabinet op te blazen vanwege de ruzie over het ontslagrecht

Dat meldt de Volkskrant.

Gisteren werd al bekend dat het kabinet onder hoogspanning staat vanwege de ruzie tussen het CDA en de PvdA over het ontslagrecht. De druk op de coalitie neemt door het dreigement van Bos alleen maar toe.

Bedrogen

De PvdA vindt dat zij de laatste tijd genoeg heeft toegegeven aan het CDA. Afgelopen dinsdag zag de PvdA-fractie in de Tweede Kamer af van een referendum over het nieuwe Europese verdrag, net als de PvdA-ministers dat vorige week deden.

Dit besluit, waar het CDA blij mee is, valt zeer slecht bij de achterban. Ook kiezers voelen zich bedrogen door de PvdA.

Ruil

Ondanks dat PvdA-fractieleider Jacques Tichelaar gisteren een ruil ontkende, gaf Kamerlid Diederik Samsom in een e-mail aan dat er wel degelijk een verband is tussen het referendum en het ontslagrecht.

Goed nieuws, wat mij betreft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Enorm misbruik gezinshereniging'

door Martijn Koolhoven

DEN HAAG - Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht 'partners' naar Nederland hebben gehaald, meestal uit hetzelfde dorp.

Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe 'partner', meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.

Daarnaast blijkt dat Nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt, ook in het kader van de gezinshereniging.

Strafblad

Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederland woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen.

In het boek 'De Immigratieramp', dat komende maandag verschijnt, komt een verbijsterend beeld naar voren over een falend vreemdelingenbeleid en niet functionerende IND. Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte.

Fritsma put uit een groot aantal geheime IND-dossiers waaruit hij, geanonimiseerd, citeert. De chaos die hij bij de IND aantrof, was zó groot dat het hem motiveerde om in 2006 lid te worden van de Tweede Kamer voor de Partij voor de Vrijheid (PVV). In De Telegraaf staat morgen een exclusieve voorpublicatie van het boek 'De Immigratieramp', dat komende maandag in Nieuwspoort wordt gepresenteerd.

Bron: link

Wat het gewone volk dus al jaren weet (maar wat de mond wordt gesnoerd als ze het uitspreken) komt nu ook eindelijk eens door bij de politici in Den Haag.

Ik ben benieuwd welke maatregelen er genomen gaan worden (als er al wat gaat gebeuren) en of deze met terugwerkende kracht ingevoerd gaan worden.

Wat mij betreft wel en worden alle mensen die door hier willens en wetens door de boel te belazeren binnen zijn gekomen het land weer uitgegooid (wat mooi kan met die dubbele nationaliteiten). Het lijkt me zaak dat de criminele (met strafblad) import wat op deze manier binnen is gekomen het eerst verwijderd worden uit deze samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid