Spring naar bijdragen

Centraal politiek topic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 397
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laat ik me vooral maar verheugen over twee juridische toppers in het nieuwe kabinet. party.gif

Op 1. Minister Hirsch Ballin, voormalig lid van de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. (voor niet insiders, de publiekrechtelijke variant van de Hoge Raad, het hoogste rechterlijke college dus)

Op 2. Minister Donner, een waardig opvolger van zijn vader, de onder staatsrechtkundigen zeer vermaarde Donner!

Plasterk vind ik in eerste instantie vooral nog een interessante aanwinst. Ik heb geen flauw idee hoe hij als politicus zal zijn. In intellectueel opzicht zal hij waarschijnlijk wel een mooi tegenwicht kunnen vormen voor Donner/Hirsch Ballin. Afscheid nemen van Ben Bot is een beetje met pijn in mijn hart. Zijn fijngevoeligheid als diplomaat deed me toch altijd best wel goed. Ook een fantastisch minister van Financiën zal gemist worden, logisch, toch jammer. Maar ik heb op zich wel vertrouwen in Bos op financiën. Kok heeft het daar een tijd ook heel goed gedaan en als voormalig staatssecretaris op dat departement, heeft Bos iig al de nodige ervaring mee. Tot zover de voor mij meest opvallende verliezen en aanwinsten. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:08:17 schreef Michiel het volgende:

Je kan anders bij mijn weten ook niet Amerikaan worden zonder de nationaliteit van je oorspronkelijke land op te zeggen.

Ja, maar die regels zijn sinds 'Beys Afroyim vs.Rusk' steeds losser aan het worden, omdat ze onwerkbaar zijn. Bovendien is het niet zo dat je persé je nationaliteit op moet zeggen, want van heel veel landen kan dat niet eens (zoals Turkije en Marokko, maar ook Israel bivoorbeeld), maar dat je 'elke vorm van trouw aan een vreemde prins, potentaat of soeverein aan wie je onderworpen bent geweest'afzweert, dat ligt genuanceerd anders.

Quote:
En ik weet niet zeker, maar dacht dat Maxima geen Argentijnse meer was.

Nee hoor:

Quote:
Maxima behoudt ook de Argentijnse nationaliteit. De wetgeving van haar geboorteland staat niet toe dat ze die nationaliteit opgeeft op verliest. M xima krijgt zodoende een dubbele nationaliteit, zij het dat ze in Argentinië geen staatkundige rechten meer kan uitoefenen. In het wetsvoorstel staat een curieus zinnetje over hun eventuele kinderen. Uiteraard krijgen die de Nederlandse nationaliteit, maar ze kunnen op grond van de ,,Argentijnse wetgeving opteren voor de Argentijnse nationaliteit''. Tijdens de behandeling van het wetsvoortstel in de verenigde vergadering van Eerste en Tweede Kamer zal hierover ongetwijfeld opheldering gevraagd worden.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kan anders bij mijn weten ook niet Amerikaan worden zonder de nationaliteit van je oorspronkelijke land op te zeggen. En ik weet niet zeker, maar dacht dat Maxima geen Argentijnse meer was.

Er zijn hele leuke constructies te verzinnen met zoveel mogelijk nationaliteiten, zolang je maar de juiste juridische bepalingen met elkaar combineert. engel.gif

Neem een Joodse Marokkaan, die geëmigreerd is naar Nederland en hier een Nederlands paspoort krijgt. Laat die vervolgens trouwen met een vrouw, met Engelse moeder, Turkse vader. Dat zijn twee mensen die van elkaar houden, en op vakantie in Bolivia wordt dan ook het kind geboren. Laat dit kind vervolgens naar Amerika verhuizen en daar een Amerikaans paspoort aanvragen.

Mogelijk nationaliteiten die die persoon dan kan dragen zijn:

De Israëlische

De Marokkaanse

De Nederlandse

De Engelse

De Turkse

De Boliviaanse

De Amerikaanse

Hoe bedoel je multiculti. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:39:43 schreef Michiel het volgende:

En dat zou wat mij betreft dus niet moeten kunnen...

Ik hoor vaak bezwaar tegen een dubbele nationaliteit, maar eigenlijk nooit een zinvol argument. Ik zou héél graag eens horen wat er eigenlijk tegen is.

Ik wil daarbij meteen maar even een knuppeltje in het kippenhok gooien: Thorgrem, Pius, Weg2, de Vegaloog, Catholic angel, ik, en zo nog wat users, hebben naar iedere zinnige betekenis van de term "nationaliteit" die ik kan verzinnen, ook een dubbele nationaliteit. We zijn gebonden aan de rechtstelsels van twéé jurisdicties, ontlenen daar rechten aan, etc. Hooguit scheelt het dat we van één van beide geen reispapieren kunnen krijgen.

Dus, wat is er precies tegen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:39:43 schreef Michiel het volgende:

En dat zou wat mij betreft dus niet moeten kunnen...

Ja, maar hoe regel je dat? Dat kanb dus niet, omdat je met zoveel verschillende landen hebt te maken. Dan vind ik de Amerikaanse oplossing nog beter, gewoon een eed zweren.

Samengevoegde post 16-2-2007 15:53:19:

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:48:57 schreef diakio het volgende:

Hooguit scheelt het dat we van één van beide geen reispapieren kunnen krijgen.

Nou, volgens mij is zelfs dat mogelijk. engel.gif

Quote:
Dus, wat is er precies tegen?

Nou ja, men beschouwde in veel Protestantse landen katholieken niet voor niets als 5e colonne he? clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:50:28 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Samengevoegde post 16-2-2007 15:53:19:

[...]Nou, volgens mij is zelfs dat mogelijk.
engel.gif
[...]

haha, ja, maar dat is voor een wat verdere reis dan ik bedoel.

Quote:

Nou ja, men beschouwde in veel Protestantse landen katholieken niet voor niets als 5e colonne he?
clown.gif

Dat weet ik wel, en ik zit nu net te luisteren naar mw Verdonk die vindt dat een lid van het kabinet geen twee paspoorten kan hebben, maar de vraag "waarom" wordt maar niet beantwoord. En die stelde ik dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:36:34 schreef diakio het volgende:

[...]Dat weet ik wel, en ik zit nu net te luisteren naar mw Verdonk die vindt dat een lid van het kabinet geen twee paspoorten kan hebben, maar de vraag "waarom" wordt maar niet beantwoord. En die stelde ik dus.

link

Daarom oa dus knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Mp3tje dat je even moet luisteren van Hans Teeuwen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je? Je ziet jezelf en de andere katholieke users als Nederlander en inwoners van het Vaticaan? Ik snap het niet helemaal hoor.

Daarnaast snap ik het probleem met de dubbele nationaliteit ook niet. Ik vind het een ietwat achterbakse mannier van Wilders om de kandidaat-kabinetsleden Aboutaleb en Albayrak buiten de regering te houden. Al zouden ze géén dubbel paspoort hebben, zou hij en de PVV wel iets anders vinden om deze IMHO capabele bestuurders aan te vallen of in een kwaad daglicht te stellen. Wilders en zijn partij spreiden een gedrag ten toon dat een kamerlid onwaardig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 16 februari 2007 22:49:54 schreef Mr. Emilio het volgende:

Hoe bedoel je? Je ziet jezelf en de andere katholieke users als Nederlander en inwoners van het Vaticaan? Ik snap het niet helemaal hoor.

Daarnaast snap ik het probleem met de dubbele nationaliteit ook niet. Ik vind het een ietwat achterbakse mannier van Wilders om de kandidaat-kabinetsleden Aboutaleb en Albayrak buiten de regering te houden. Al zouden ze géén dubbel paspoort hebben, zou hij en de PVV wel iets anders vinden om deze IMHO capabele bestuurders aan te vallen of in een kwaad daglicht te stellen. Wilders en zijn partij spreiden een gedrag ten toon dat een kamerlid onwaardig is.

Dat hoort toch in de politiek? De SP, PVDA, VVD, CDA, D66 enz enz kamerleden bewijzen toch ook keer op keer dat ze de andere partij in een kwaad dachlicht willen zetten en gedrag vertonen waar menigeen burger hoog voor beboet word.

Samengevoegde post 16-2-2007 22:56:29:

Quote:

Op vrijdag 16 februari 2007 22:53:54 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Groothandelaren in haat, dat zijn ze.

Ja kom, laten we kijken wie het het meest dramatisch kan verwoorden. Tot nu toe vind ik deze het best ja knipoog_dicht.gif

Andere leuke naam voor de PVV: De kwade machten der lage landen vertegenwoordigd in den staten generaal. Of de ondergang der nederlanden. Wie is er orgineler?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 16 februari 2007 23:03:44 schreef Mr. Emilio het volgende:

Maar dan nog gaat Wilders Nog wel een paar stappen verder. Hij doet me steeds meer aan Hans Janmaat denken.

Ja en dan? Dat deed Pim zeker ook bij jou. Grappig dat dit altijd de mensen zijn die het bij woorden laten en vervolgens aangevallen worden. Zo is op een partij bijeenkomst van jan Maat eens een aanslag gepleegd waarbij ernstig gewonden vielen en hoe het met Pim afgelopen is weten we allemaal. Als we het dan over onverdraagzaamheid hebben, kunnen we gelijk even kijken naar extreem links. Maar dat mag natuurlijk nooit genoemd worden, die houden we de hand boven het hoofd en dat terwijl het even verdervelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:55:45 schreef Thorgrem het volgende:

Ja kom, laten we kijken wie het het meest dramatisch kan verwoorden. Tot nu toe vind ik deze het best ja
knipoog_dicht.gif

Andere leuke naam voor de PVV: De kwade machten der lage landen vertegenwoordigd in den staten generaal. Of de ondergang der nederlanden. Wie is er orgineler?

Hitler's henchmen, de SS'ers der staten-generaal, de blut und boden brüderschaft...

Nee, ik ben niet in vorm vandaag. widegrin.gif

Samengevoegde post 16-2-2007 23:11:54:

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:08:06 schreef Thorgrem het volgende:

Ja en dan? Dat deed Pim zeker ook bij jou. Grappig dat dit altijd de mensen zijn die het bij woorden laten en vervolgens aangevallen worden. Zo is op een partij bijeenkomst van jan Maat eens een aanslag gepleegd waarbij ernstig gewonden vielen en hoe het met Pim afgelopen is weten we allemaal. Als we het dan over onverdraagzaamheid hebben, kunnen we gelijk even kijken naar extreem links. Maar dat mag natuurlijk nooit genoemd worden, die houden we de hand boven het hoofd en dat terwijl het even verdervelijk is.

Als Wilders de moslims heeft gehad, zal hij dan aan de Christenen gaan beginnen? Hirsi Ali maakte de overstap ook probleemloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 16 februari 2007 23:10:01 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Hitler's henchmen, de SS'ers der staten-generaal, de blut und boden brüderschaft...

Nee, ik ben niet in vorm vandaag.
widegrin.gif

NSB'ers ipv SS'ers zou beter zijn. En je moet natuurlijk het woord nazi nog ergens in verwerken.

Het moet ook makkelijk te schreeuwen leus zijn die zonder al te veel moeite grote groepen aangeleerd kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:10:01 schreef Pius_XII het volgende:

Samengevoegde post 16-2-2007 23:11:54:

[...]

Als Wilders de moslims heeft gehad, zal hij dan aan de Christenen gaan beginnen? Hirsi Ali maakte de overstap ook probleemloos.

Ja Halsema deed toch ook niet anders, alleen die sloeg de moslims over.

Maar het probleem van integratie ligt ook niet zo bij christenen, althans in mindere mate.

Het probleem van integratie ligt voornamelijk bij Marrokanen en die zijn overwegend islamitisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 16 februari 2007 22:49:54 schreef Mr. Emilio het volgende:

Hoe bedoel je? Je ziet jezelf en de andere katholieke users als Nederlander en inwoners van het Vaticaan? Ik snap het niet helemaal hoor.

Het Vaticaan is een staat, net als Nederland. Maar de het lidmaatschap van de Kerk heeft wmb voldoende overeenkomsten met een nationaliteit, om van een dubbele nationaliteit te kunnen spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:15:31 schreef Thorgrem het volgende:

Ja Halsema deed toch ook niet anders, alleen die sloeg de moslims over.

'Ja maar hunnie deden het ook' widegrin.gifknipoog_dicht.gif Zou het je geruststellen dat neocons zoals Wilders eigenlijk heel links zijn?

Quote:
Maar het probleem van integratie ligt ook niet zo bij christenen, althans in mindere mate.

Het probleem van integratie ligt voornamelijk bij Marrokanen en die zijn overwegend islamitisch.

Noch het knuffelen van links, noch het demoniseren van de neo-jacobijnen zal helpen, communautarisme daarentegen, dat is de enige oplossing.

Samengevoegde post 16-2-2007 23:23:21:

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:12:55 schreef Thorgrem het volgende:

NSB'ers ipv SS'ers zou beter zijn.

Er was ook een Nederlandse SS he? yes.gif

Quote:
En je moet natuurlijk het woord nazi nog ergens in verwerken.

Peelnazi's? neh, dat wordt nog even oefenen. rofl.gif

Quote:
Het moet ook makkelijk te schreeuwen leus zijn die zonder al te veel moeite grote groepen aangeleerd kan worden.

Wat in ieder geval helpt, is dezelfde beginklank, net zoals Suske en Wiske titels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige wat ik aan wil geven is dat links net zo goed fout is als rechts. Maar dat links algemeen geacepteerd is en rechts nog steeds zwartgemaakt wordt. Links = goed, rechts = fout. Zo denken de meeste Nederlanders door de "geheel neutrale" media en onderwijsgevenden.

Als je de PVV extreem rechts noemt dan kun je de SP en Groenlinks en PvdD extreem links noemen wat net zo verdervelijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:10:01 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Als Wilders de moslims heeft gehad, zal hij dan aan de Christenen gaan beginnen? Hirsi Ali maakte de overstap ook probleemloos.

Verschil is, dat Wilders zich nooit anti-christelijk heeft uitgelaten. Hij is gewoon een aardige, wat blonde, jongen uit Venlo widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het optreden van mevrouw Verbeet gisteren in de kamer is verregaand belachelijk, ze ontnam een parlementariër het woord omdat die durfde te twijfelen aan de integriteit van mensen ondanks het doen van een eed. Laat dat in de kamer nu juist vaker voorkomen zonder dat diegene die aan iemands integriteit twijfelen ook maar een haarbreed in de weg wordt gelegd. Minister Veerman, van wie ik het bijzonder jammer vind dat hij uit de politiek is, moest nog naar de kamer komen om de schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan een tijd geleden. Was daar een beroep op zijn eed ook voldoende geweest? Uiteraard niet. Zo had het debat wat mij betreft zeker gevoerd mogen en zelfs moeten worden.

Het begint er helaas steeds meer op te lijken dat de Partij voor de Vrijheid in een hoekje wordt gedrukt waar ze maar al te graag in zitten. Een hoekje waar in België ook het Vlaams Belang in werd gedrukt.

Als men dan meent zulke goede argumenten tegen Wilders te hebben laat men dan de discussie gewoon voeren. Want met iemand de mond snoeren neem je zijn denkbeelden niet weg en zijn achterban al helemaal niet.

Ik hoop dat dit onderdeel is van een leerproces is van mevrouw Verbeet, want op dit soort manieren politieke partijen de mond snoeren is buiten iedere orde in een vrij land als Nederland is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid