Spring naar bijdragen

Centraal politiek topic


Aanbevolen berichten

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:48:24 schreef diakio het volgende:

[...]

Dat herinner ik me niet. Ik zat in Engeland (vakantie) tijdens de eerste dagen van die oorlog, dus we kregen er nogal veel van mee. Ik herinner me wel dat exocet-raketten een Brits schip naar de eeuwige jachtvelden hielp, dus die franse codes hadden toch niet zoveel nut.

Ik herinner me wel dat al vrij snel aan het begin van de oorlog een tweetal
richting, als ik me niet vergis, Ascension werden gestuurd. De geruchten waren dat ze daar inderdaad met kernwapen klaar stonden om zonodig het Argentijnse vasteland in een tamelijk onaangename omgeving te veranderen.

Dat is intressant. Hoe was de reactie van de Engelsen op het begin van de oorlog? Kwam het verwachts? Werden alle mannen opgeroepen/bevolen om dienst te nemen in het leger (zoals dat gebeurd in tijd van oorlog)?

Zou je daar wat meer oevr kunnen vertellen?

En wat een spuglelijk ding is die Vulcan. Alleen hem langs zien vliegen is al een aanval op je ogen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 397
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

(alles op herinnering, wikipedia zal het vermoedelijk nauwkeuriger

vertellen)

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:52:52 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dat is intressant. Hoe was de reactie van de Engelsen op het begin van de

oorlog?

Precies zoals Thatcher gehoopt had, volgens kwade tongen: het

land vond eenheid, na de diepe verdeeldheid onder Thatcher.

Quote:
Kwam het verwachts?

Jazeker. De Argentijnen en de Britten

hadden de oorlog beiden nodig, en beiden om dezelfde reden: eenheid in eigen

huis. De junta viel ook na het verlies, want verliezen schijnt vrij slecht

te zijn voor de eenheid.

De Argentijnen hadden al vaker gedreigd, en de Britten reageerden daar

veelal krachtig op. Thatcher niet, en ter linker zijde vond men dan ook dat

Thatcher de oorlog bewust had laten gebeuren, vanwege binnenlandse politieke

doelen dus.

Quote:
Werden alle mannen opgeroepen/bevolen om dienst te nemen in het leger

(zoals dat gebeurd in tijd van oorlog)?

Nee hoor, als ik het me goed

herinner was het een kleinschalige operatie, en hoofdzakelijk navy. Er is

even sprake van geweest dat de NAVO er bij gehaald zou worden, maar dat

wilden de Amerikanen vooral, de Britten niet, dacht ik.

Je kreeg heel snel een oorlogszone rond de eilanden, de Britten hadden daar

een of twee onderzeeërs liggen, en wie zich binnen die wateren begaf zou

onmiddel gekelderd worden. Daarnaast ging het gerucht dat de Argentijnse

havens bezoek hadden van een onderzeeër. Feit is in ieder geval dat de

Argentijnen hun vliegdekschip niet hebben ingezet. Wel werd een, van

oorsprong Nederlandse, kruiser (meen ik), buiten de 100-mijlzone overigens,

door een Britse torpedo getroffen. De eerste torpedo-aanval sinds WO II

dacht ik. Het effect was tamelijk heftig, en met name de Argentijnen waren

woest. Maar het signaal was wel duidelijk.

Intussen was de Navy met een kleine vloot onderweg, dat duurde nogal.

Eenmaal binnen bereik van de Argentijnse Mirages, en dus exocets, ging het

aan Briste zijde ook hard erop, ik meen dat een tweetal schepen ten onder

gingen.

De invasiemacht zelf begon op het minst bewoonde eiland, of in ieder geval

ver van de hoofdstad (Port Stanley?), en vanaf dat moment ging het eigenlijk

razendsnel. Je moet je realiseren dat Argentijnse jochies die geen zin

hadden in deze oorlog tegenover veteranen van Noord-Ierland, en Gurka's

kwamen te staan. Met name de Gurka's zijn tamelijk berucht. Als de helft van

de geruchten klopt, dan zijn gevangen Argentijnen met het mes afgeslacht, en

hebben nogal wat Argentijnse oren hun weg gevonden naar de souvenierkastjes

van Britse militairen.

Quote:
Zou je daar wat meer oevr kunnen vertellen?

Nou ja, dat is dus

wat ik me van de oorlog zelf herinner. Wat je in Engeland merkte was enige

scepsis van de intelelctuelen, maar verder verenigde het land zich vrij

snel. Britten houden er niet zo van als je hen aanvalt. En het Britse leger

is een instituut met een eindeloos veel grotere status dan in Nederland.

Britten zijn trots op hun strijdmacht. Vanuit Nederland vermoedelijk niet

altijd goed te begrijpen, die emoties, maar in Engeland was het een soort

opgewonden spanning. En hoewel ik nog steeds verhalen hoor van Britten die

iemand kennen die iemand kennen die iemand kennen die er bij was, en die

vaak weerzinwekkend zijn in onze oren, hoor je zelfs bij die verhalen vaak

ook een soort trots doorklinken. "We zijn beesten" zeggen de verhalen, maar

beter een beest dan een mietje, dat idee.

Quote:
En wat een spuglelijk ding is die Vulcan. Alleen hem langs zien

vliegen is al een aanval op je ogen.
smile.gif

LOL. Ja, maar hij is onmiskenbaar. Ik herinner me de beelden op SKY

nog wel, twee van die rare driehoekjes die gefilmd werden door een

oplettende journalist, en iedereen wist dat het nu kassa was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Burka moet niet kunnen

Ze heeft haar ministerie nog nauwelijks van binnen gezien of we weten al hoe laat het is. “De burka moet kunnenâ€, is de eerste boodschap van de nieuwe minister van Integratie, Ella Vogelaar. “De burka is het symbool voor niet meedoen, er buiten staan en klein gehouden worden. Dat is het tegenovergestelde van integratie en moet zoveel mogelijk tegengegaan wordenâ€, zegt Henk Kamp, de nieuwe woordvoerder Integratie van de VVD-fractie. “Als dit de lijn-Vogelaar is, dan krijgen we nog een boel heibel in de Kamerâ€, aldus Kamp. Toedeledokie, Ella Vogelaar. (FFV © De Beste)

bordesboerkagroot.jpg

Bron: link

(vooral gepost voor het grappige plaatje)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Vandaag heeft Margaret Thatcher een nieuw beeld gekregen, en terecht wat mij betreft, zij is samen met Winston Churchill waarschijnlijk één van de beste premiërs geweest van de 20e eeuw. Zij heeft van het verarmde Engeland dat in de wurgreep van de vakbonden zat, één van de economische voortrekkers van Europa gemaakt. Hulde!

Fantastisch, ja...

Belastingverlaging voor grote bedrijven en andere grootverdieners, regels op arbeiders-omstandigheden en milieu werden geschrapt, de gehele publieke zaak werd uitbesteed, en voorzieningen voor ouderen en gehandicapten werden weggesnoeid. Echt een prachtige prestatie.

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 09:22:01 schreef Thorgrem het volgende:

Ja dat was echt een Iron lady. Bij de oorlog om de Falkland eilanden hadden de Argentijnen Franse raketten. Thatcher eisde van de Fransen de code's om die onschadelijk te maken. Zo niet.... Dan zou er een grote Argentijnse stad getroffen worden door een kernraket....

Dat waren nog eens onderhandelingen
smile.gif

'Get Your Filthy Hands Off My Desert !!'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:32:27 schreef Donnie het volgende:

'Get Your Filthy Hands Off My Desert !!'

Jaja, leuk album hoor, maar politiek gezien een beetje naief.

Samengevoegde post 23-2-2007 23:54:09:

Quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:32:27 schreef Donnie het volgende:

Fantastisch, ja...

Belastingverlaging voor grote bedrijven en andere grootverdieners, regels op arbeiders-omstandigheden en milieu werden geschrapt, de gehele publieke zaak werd uitbesteed, en voorzieningen voor ouderen en gehandicapten werden weggesnoeid. Echt een prachtige prestatie.

Het heeft toch geholpen? Of niet dan? De algehele levensstandaard is nu veel hoger in GB dan zo'n 30 jaar geleden, daar profiteert iedereen van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 22 februari 2007 01:11:34 schreef Donnie het volgende:

[...]

Dat blijft idd een lastig punt. Het is voor iedereen anders. En partijen of personen zullen nooit zichzelf als extreem typeren, omdat het vanuit hun oogpunt 'gewoon' links of rechts is. nooit extreem.

Voor mij is extreem-rechts toch vooral het Fascisme, met z'n persoons-dictatuur, staat boven het individu, nationalisme, conservatieve waarden en (soms) Rascisme.

Een totaal ander extreem-rechts is die van het doorgeschoten vrije-markt-denken, waarbij er geen overheid meer bestaat, maar alles aan de markt wordt overgelaten.

Extreem-links is voor mij de een-partij-staten van bvb Cuba, en het vroegere Oost-blok. Waar de staat alle bedrijven in handen heeft, en mensen zonder eigen vrijheid hun (ongekozen) dictator moeten volgen.

Deze drie voorbeelden zijn in feite totalitaire regimes zonder enige democratie, die dus in onze huidige vorm van de parlementaire democratie geen plaats kunnen hebben. Vandaar dat ik denk dat extreemlinks/rechts technisch gezien nooit in de kamer zitting kunnen hebben.

Het uiteindelijke doel is dan wel niet democratisch. Maar ik zie niet in waarom dat hen belet om via de democratie hun doel te bereiken. Hitler is tenslotte ook min of meer democratisch aan de macht gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterk: motie PVV is platte politiek

Mirjam Sterk, woordvoerster van de Tweede Kamerfractie van het CDA voor Integratie, noemt de motie van wantrouwen van de Partij voor de Vrijheid (PVV) ,,een voorbeeld van platte politiek''.

De PVV dient donderdag een motie van wantrouwen in tegen staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken) en Nebahat Albayrak (Justitie) wegens hun dubbele nationaliteit.

Het Kamerlid zei dat er geen enkele aanleiding is om te twijfelen aan de loyaliteit van de twee bewindslieden. Volgens Sterk hebben deze twee mensen een voorbeeldfunctie en heeft de motie ,,geen pas''.

link

Ik ben het niet eens met de PVV om een motie in te dienen waarvan je bij voorbaat al weet dat die het niet gaat redden. En omdat ik het eigenlijk niet zo belangrijk vind die dubbele nationaliteit. Maar kan iemand mij uitleggen wat platte politiek is en wat het tegenovergestelde daarvan is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 25 februari 2007 10:44:45 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Het tegenovergestelde is in ieder geval hoe de SGP politiek voert.

Nu ben ik nog niet veel wijzer...

Tegenover platte politiek staat hoge/onplatte politiek? En zo ja wat zijn de kenmerken daarvan?

En is het CDA geen partij die "platte" politiek bedrijft?

Of bedoelen ze dat het niet netjes is? Maar dan is de meeste politiek toch plat?

Edit: Wacht Van Dale bied uitkomst.

plat2 (bn.)

1 nagenoeg horizontaal, vlak

2 een in verhouding tot lengte en breedte zeer geringe diepte hebbend => dun

3 dialectisch

4 onbeschaafd, ordinair => banaal, laag-bij-de-gronds, platvloers, plebejisch, triviaal

Ik denk dan dat ze punt 4 bedoelen. Lekker dan, dat modder gooien.... Het zal je maar gezegd worden. Ik vind mevrouw Mirjam Sterk wel een mooi voorbeeld van een "platte" politica die een oponent zwart wil maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ja hoor. Meer opzienbarend nieuws.

Dit maal een politicus die keihard liegt over zijn opleidingen. En nog wel nummer 1 op de lijst van de SP voor de provinciale verkiezingen te Overijssel. (en ja volgens mijn kieslijst staat hij echt op nummer 1)

SP-politicus hoaxt opleiding

Trots zijn op je afkomst. Dat moet. Vraag Nebahat Albayrak maar na. Trots zijn op je opleiding hoeft niet. Wie alleen maar lagere school heeft, verzint er gewoon een paar opleidingen bij. Mogen wij u even voorstellen aan Üzgün Yildirim. Meneer trekt namens de SP de kar voor de Provinciale Staten verkiezingen in Overijssel. Üzgün is een modelburger. Met goed gevolg wist hij maar liefst twee HBO-studies af te ronden. Alsof dat nog niet genoeg was, gooide hij er ook nog twee universitaire opleidingen aan vast. Beetje vreemd is het wel dat hij met zo’n CV uiteindelijk 12 jaar worsten heeft staan draaien. Maar dat zal vast aan het verrotte systeem in dit land liggen. Want had Üzgün gewoon Maarten geheten dan had hij nu waarschijnlijk een adviesfunctie in de consultancy gehad. Inclusief een lease-A6. Gelukkig zit zijn hart op de juiste plaats en koos hij voor de SP. Met 12 jaar worsten draaien, heb je nu eenmaal een streepje voor bij de grote leider. Sterker nog, je mag jezelf dan wel benoemen tot kroonprins. Alleen blijkt nu echter dat Üzgün een beetje met zijn CV heeft gerommeld. Sterker nog, meneer beschikt slechts over een diploma van de Lagere School.

CV: link

Kranten artikel: link

Bron: link

Dat kan toch niet werkelijk waar zijn? Zoiets verzin je toch niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:05:40 schreef Thorgrem het volgende:

Dat kan toch niet werkelijk waar zijn? Zoiets verzin je toch niet!

Bij geen stijl weet ik het nog net zo niet.

Al schreef geen stijl dat water nat is, dan zou ik op dat moment het in twijfel gaan trekken, ook al deed ik dat voor heen niet en was ik er stellig van overtuigd dat water nat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:31:13 schreef diakio het volgende:

Ach, Charles Swietert (VVD) kan dat wel uitleggen
widegrin.gif

Was dat er ook zo een die liegt over zijn opleidingen? bha. Dat doe je toch niet, dat is toch helemaal nergens voor nodig? muur.gif

Samengevoegde post 02-3-2007 13:39:13:

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:06 schreef GenW het volgende:

Het klopt wel, maar mij zeggen dit soort berichten niet zo heel veel. Het is uiteraard jammer dat het voorkomt, maar ik ga er niet anders door naar de SP kijken.

Nee. Het kan natuurlijk ook in andere partijen voorkomen (zoals Diakio aangeeft zelfs in de VVD puh2.gif).

Maar toch vind ik het de plicht van een partij om er voor te zorgen dat de CV's kloppen. En als blijkt dat het allemaal gelogen is dat er dan maatregelen getroffen worden.

Samengevoegde post 02-3-2007 13:40:08:

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:31:25 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Bij geen stijl weet ik het nog net zo niet.

Al schreef geen stijl dat water nat is, dan zou ik op dat moment het in twijfel gaan trekken, ook al deed ik dat voor heen niet en was ik er stellig van overtuigd dat water nat is.

rofl.gif

Maar er stond ook een link naar een krantenartikel bij smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:49 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Was dat er ook zo een die liegt over zijn opleidingen? bha. Dat doe je toch niet, dat is toch helemaal nergens voor nodig?
muur.gif

Charles was politiek commentator voor de NOS, werd staatssecretaris, en kon vervolgens met staart tussen de benen aftaaien. Vrij genant allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:49 schreef Thorgrem het volgende:

Nee. Het kan natuurlijk ook in andere partijen voorkomen (zoals Diakio aangeeft zelfs in de VVD
puh2.gif
).

Maar toch vind ik het de plicht van een partij om er voor te zorgen dat de CV's kloppen. En als blijkt dat het allemaal gelogen is dat er dan maatregelen getroffen worden.

Ik neem ook aan dat de SP de betreffende kandidaat zal terugtrekken als dat nog mogelijk is. Handhaving zou inderdaad schadelijker zijn. Schwietert trad ook direct nadat het bekend werd af. Hij was drie dagen staatssecretaris, alleen Philomena Bijlhout was dat korter (enkele uren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:42:06 schreef diakio het volgende:

[...]Charles was politiek commentator voor de NOS, werd staatssecretaris, en kon vervolgens met staart tussen de benen aftaaien. Vrij genant allemaal.

Niet minder dan verdient volgens mij. Het is gewoon glashard liegen over je opleidingen waardoor je mensen misleid en verkeerder verwachtingen opwekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:06 schreef GenW het volgende:

Het klopt wel, maar mij zeggen dit soort berichten niet zo heel veel. Het is uiteraard jammer dat het voorkomt, maar ik ga er niet anders door naar de SP kijken.

Ik ook niet. Uiteindelijk bestaan partijen uit mensen.

Samengevoegde post 02-3-2007 13:46:52:

Quote:
Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:49 schreef Thorgrem het volgende:

Maar er stond ook een link naar een krantenartikel bij
smile.gif

Had ik niet gezien, maar ik zag de links van GenW wel. Dus nu ben ik er van overtuigd dat het de keiharde waarheid is. widegrin.gif

Samengevoegde post 02-3-2007 13:49:18:

Quote:

Op vrijdag 02 maart 2007 13:37:49 schreef Thorgrem het volgende:

Nee. Het kan natuurlijk ook in andere partijen voorkomen (zoals Diakio aangeeft zelfs in de VVD
puh2.gif
).

Maar toch vind ik het de plicht van een partij om er voor te zorgen dat de CV's kloppen. En als blijkt dat het allemaal gelogen is dat er dan maatregelen getroffen worden.

Dat moeten ze zeker doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was er vanavond zo ongeveer voor het avondeten over uit. Ik zou aankomende woensdag op de CDA stemmen. De CDA lijkt mij gewoon een uiterst stabiele partij die goed omgaat met moeilijke vraagstukken.

Jullie lezen het goed, ik gebruik idd het woord was. Want ondanks dat ik het CDA nog steeds een goede partij vind kan ik er met mijn hoofd niet bij hoe ze Nederland gewoon verder de afgrond in laten glijden. Zie onderstaand krantenartikel.

Om deze regering tegen te werken zal ik dus weer VVD stemmen. En ik hoop van harte dat alle mensen die woensdag de moeite nemen om te stemmen (en dat zullen er waarschijnlijk bedroevend weinig zijn) te stemmen op een partij die geen deel uitmaakt van de regering. Mooie alternatieven zijn dus: VVD, SP, lokale provinciale partijen, GL, LPF enz.

Criminele Antillianen mogen voorlopig blijven

DEN HAAG - Criminele Antilliaanse en Arubaanse jongeren hoeven voorlopig niet bang te zijn dat Nederland hen het land uitzet.

Het nieuwe kabinet heeft een veel bekritiseerd wetsvoorstel van oud-minister Rita Verdonk (Integratie) dat de terugkeer moest regelen, deze week ingetrokken.

,,We kiezen voor een andere benadering'', zei premier Jan Peter Balkenende vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad. Het oorspronkelijke plan van VVD'er Verdonk stuitte op forse kritiek van de Raad van State, omdat het in strijd zou zijn met Europese regels over gelijke behandeling. Verdonk paste het voorstel aan, maar de Raad van State kraakte ook de herziene versie.

Toch besloot het vorige kabinet begin februari op de valreep het wetsvoorstel naar de Tweede Kamer te sturen. Dat gebeurde in het besef dat een nieuw kabinet er anders over zou kunnen denken, aldus Balkenende. Volgens hem was de kans zeer groot dat de nieuwe ploeg het voorstel zou intrekken.

Overlast

Deze week kwam het inmiddels nieuw aangetreden kabinet (CDA, PvdA en ChristenUnie) inderdaad tot de conclusie dat ,,we niet door kunnen met het wetsvoorstel''. Volgens de premier is ,,de oriëntatie in het coalitieakkoord een andere dan in het wetsvoorstel''.

Het voorstel richtte zich op jongeren van 16 tot en met 24 jaar die zonder opleiding naar Nederland komen en overlast veroorzaken. De maatregel moest voorkomen dat jongeren uit deze groep hier afglijden naar de criminaliteit. Rechters zouden de mogelijkheid krijgen om terugkeer op te nemen in hun strafbepaling als Antillianen of Arubanen nog maar kort in Nederland zijn en een ernstig delict begaan.

(ANP)

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je denkt te veel op de dag, Thorgem. Probeer de lijn te zien die door het beleid loopt. Er zit wel degelijk een stevige verbinding tussen het beleid van de afgelopen jaren en het beleid in dit kabinet. De oproep dat je dan nog beter op de SP of GroenLinks kan stemmen is in de lijn van je verontwaardiging dan ook hoogst opmerkelijk. Die zullen ten alle tijden voor dit voorstel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je denkt te veel op de dag, Thorgem. Probeer de lijn te zien die door het beleid loopt. Er zit wel degelijk een stevige verbinding tussen het beleid van de afgelopen jaren en het beleid in dit kabinet. De oproep dat je dan nog beter op de SP of GroenLinks kan stemmen is in de lijn van je verontwaardiging dan ook hoogst opmerkelijk. Die zullen ten alle tijden voor dit voorstel zijn.

Hoe kun je nou voor dit voorstel zijn?

Maar wellicht dat de komende dagen nog meer dingen naar boven komen ten voordele of nadele voor het CDA (ivm mijn stem).

Maar ik was zeer verontwaardigd toen ik dit las.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe kun je nou voor dit voorstel zijn?

Maar wellicht dat de komende dagen nog meer dingen naar boven komen ten voordele of nadele voor het CDA (ivm mijn stem).

Maar ik was zeer verontwaardigd toen ik dit las.

Je moet beseffen dat als je invloed wil uitoefenen dat je dan compromissen moet sluiten. Er zitten in dit akkoord ook standpunten van de PvdA, dat moet men respecteren. Om eens een voorbeeld te noemen van het beleid van het vorige kabinet dat wel heel stevig wordt doorgezet: het beleid op volksgezondheid. Ab Klink gaat daar het ingezette beleid van VVD-minister Hans Hoogervorst voortzetten voor een belangrijk deel. Daarvoor moet je concessies doen.

Er zijn veel dingen waar ik het niet mee eens ben. Maar waar het om draait is de visie die het CDA ten toon spreidt op de langere termijn.

Overigens, kan het ook interessant zijn je te verdiepen in de provinciale thema's. Je geeft zelf al aan dat er bedroevend weinig mensen stemmen, dat komt omdat er een enorm laag interesseniveau is voor de provincie. Terwijl daar toch enkele interessante en belangrijke besluiten worden genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je moet beseffen dat als je invloed wil uitoefenen dat je dan compromissen moet sluiten. Er zitten in dit akkoord ook standpunten van de PvdA, dat moet men respecteren. Om eens een voorbeeld te noemen van het beleid van het vorige kabinet dat wel heel stevig wordt doorgezet: het beleid op volksgezondheid. Ab Klink gaat daar het ingezette beleid van VVD-minister Hans Hoogervorst voortzetten voor een belangrijk deel. Daarvoor moet je concessies doen.

Er zijn veel dingen waar ik het niet mee eens ben. Maar waar het om draait is de visie die het CDA ten toon spreidt op de langere termijn.

Overigens, kan het ook interessant zijn je te verdiepen in de provinciale thema's. Je geeft zelf al aan dat er bedroevend weinig mensen stemmen, dat komt omdat er een enorm laag interesseniveau is voor de provincie. Terwijl daar toch enkele interessante en belangrijke besluiten worden genomen.

Nou de provincie maakt mij niet zo heel bijzonder veel uit. Ik stem meer voor de zetel verdeling in de eerste kamer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou de provincie maakt mij niet zo heel bijzonder veel uit. Ik stem meer voor de zetel verdeling in de eerste kamer.

Dat is mijns inziens dan ook één van de redenen van de lage opkomst. Niemand weet wat er provinciaal speelt. Mensen worden alleen wakker als er een provinciale weg door hun achtertuin loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat is mijns inziens dan ook één van de redenen van de lage opkomst. Niemand weet wat er provinciaal speelt. Mensen worden alleen wakker als er een provinciale weg door hun achtertuin loopt.

Een stemming bij het algemeen dagblad online geeft als tussenstand dat meer dan 60% (64% momenteel) voor afschaffing is van provincies. Dat spreekt boekdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid