Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Oudjaarsdag was er een getuigenissendienst in de gemeente. Ik hoop dat velen bemoedigd mogen worden door Gods liefde. Mijn getuigenis:

--------------------------------------------------------------------

Vijf jaar geleden, maar nog vers in mijn geheugen. Ik beschreef het als een cirkelproces, waar slechts weinigen de uitgang van kenden. Ik was depressief en had een doodwens. Wanneer ik me rot voelde schreef ik gedichten, daarnaast sneed ik in mijn armen. Het stromende bloed zag ik als pijn die wegstroomde uit mijn lichaam. Een verlossing van het verdriet, die slechts korte tijd standhield.

Mijn situatie omschreef ik als de rand van de ondergang. Telkens probeerde ik omhoog te klimmen, maar ik viel altijd weer naar beneden. In die tijd was ik vol twijfel. De ene dag riep ik de HEER om een helper op mijn pad, de andere dag bad ik God om te vertellen dat ik hem had verlaten. Ik zei Hem dat ik niet meer geholpen kon worden. Ik was verdwaald. Ik had geen richting om heen te lopen. Ik wist de Naam van God, maar niet wat deze inhield.

Waarom ik het deed weet ik niet, maar ik schreef mijn sores op papier en liet dit lezen aan mijn mentrix. Ik was daarna heel negatief gestemd. Eenmaal thuisgekomen trokken mijn ouders als het ware mijn problemen uit me. Boos vertelde ik ze, wat ik helemaal niet wilde vertellen. Toen ik klaar was, was het stil. Mijn problemen hadden hen de mond dichtgeschroefd. Eindelijk rust, voor even...

Ik wilde mezelf beschermen, uit eigen kracht bouwde ik als het ware een muur om mijn hart heen. Ik werd onwrikbaar, niets of niemand kon mij iets maken! Gevoelloos bijna...

Totdat God me opzocht! Al die tijd had ik het gevoel gehad te weten wie Hij was, tot op dat moment dat Hij zich openbaarde. David verwoordde mijn gevoelens in psalm 40, het tweede en derde vers:

Vol verlangen heb ik op de HEER gewacht en hij boog zich naar mij toe, hij heeft mijn roep om hulp gehoord. Hij trok mij uit de kuil van het graf, uit de modder, uit het slijk. Hij zette mij neer op een rots, een vaste grond voor mijn voeten.

In al mijn zwakte heeft de HEER mij gered. In mijn zwakte was ik sterk! Mijn relatie met God wordt steeds beter. Ik dank Hem nu zelfs voor wat ik heb meegemaakt, want nu sta ik sterk. Hij heeft mijn versteende hart en de muur eromheen afgebroken, en een levend hart geplaatst. Ik mag Zijn liefde en Zijn geest ervaren en er zelfs emotioneel van worden. Als Hij mij nadert huil ik tranen van ontzag. Ik mag weer voelen...

Hoe mooi is het dan om te zien dat in al mijn lijden, de HEER aanwezig was. Ik schreef toen dit gedicht:

Ik geef de muur een kopstoot.

En mijn hele hoofd wordt rood.

Ik val in tranen op mijn kussen.

Zo probeer ik mezelf te sussen.

Het gaat niet weg die pijn in mijn hoofd.

De pijn die me van mijn rust berooft.

De pijn die mijn leven op het punt van wankelen zet.

En dan is God degene die mij red.

Want ik bid tot God de heerlijke Redder.

En dan gaat mijn leven weer rustig verder.

De Heere is mijn Vriend, Toevertrouwen en Herder.

En Hij, daar wil ik mee verder.

Ik heb hier veel van geleerd. Als je lijdt, leg het dan maar bij Hem neer en laat het ook bij Hem liggen; Hij weet beter wat ermee te doen dan jij. Hij zal je rust geven, troost, vrede. Kom bij Hem met je moeite en verdriet; kom in Zijn Armen, in de schuilplaats van de Allerhoogste. Wanneer je bidt, zal Hij het je geven; op Zijn tijd, op Zijn wijze, maar Hij zal het je geven. Laat je maar bemoedigd worden door Zijn liefde en eeuwige trouw. Dan zul je je plek weer in kunnen nemen in deze wereld en zal Hij je weer inzetten om in Zijn koninkrijk te werken.

Dan zul je Zijn licht en liefde verspreiden en zal de duisternis moeten wijken: Zijn licht verjaagt de duisternis. Vertrouw Hem. Hij zal je helpen. Laat je overspoelen met Zijn liefde.

En door Jezus is de weg naar die Liefde weer vrij, voor iedereen, ook ik heb hem mogen bewandelen. Halleluja!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 years later...
  • 7 months later...
  • 2 years later...
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid