Spring naar bijdragen

Negativiteit in Chr. Nederland


Aanbevolen berichten

Ik lees een maandelijkse Christelijke krant en lees vrijwel alleen negatief nieuws, voornamelijk speculaties.

De een heeft kritiek op de ander, en die vind weer dat die ene kerk heel slecht is, en dat wordt uitgebreid beschreven in dit soort nieuwsbladen. En als dat het niet is, dan staat er wel weer een stukje in over een voorganger die er weer met zoveel duizend vandoor is.

Ik werd een beetje zat van het nieuws en heb de krant weggelegd en ben later een beetje gaan nadenken. Het valt me op dat er zoveel kritiek is naar mensen toe, en niet alleen dit kraantje doet dit, ook internetfora etcetera, vrijwel geen enkele geestelijke leider ontkomt eraan, in elk geval geen enkele die zijn of haar nek uit durft te steken.

Wat is dat nou? Waarom doen we dit eigelijk? Waarom wordt er zo negatief gedaan naar elkaar toe in Christelijk (ik vrees voornamelijk evangelisch) Nederland?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word er ook een beetje misselijk van, dan mensen continue elkaar zo veroordelen. En meestal zijn het zoals je zegt ook alleen speculaties. Wat als die niet waar zijn? Je zet mensen zo wel bewust in een slecht daglicht.

Ik denk dat het iets menselijks is. We willen altijd maar zeuren over alles, in plaats van te praten over de positieve dingen. Altijd is er wel iets niet goed, en dat moet tot den treure worden besproken.

Gezonde kritiek is goed, maar laat het wel opbouwend zijn. Misschien is het niet wat de mensen op internet of in kranten willen lezen, maar dat is dan jammer. De media is tegenwoordig alleen nog maar uit op aandacht voor zichzelf, en alles wordt er gedaan om dit maar voor elkaar te krijgen. Dat zelfs christenen hieraan meewerken vind ik wel triest. Maar ik veroordeel de mensen niet, want dan zou ik dezelfde fout maken als dat zij doen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 11 januari 2007 10:01:58 schreef Thijs het volgende:

Sinds wanneer is kritiek slecht? De manier waar op is een ander verhaal natuurlijk.

het zijn eigelijk voornamelijk berichten die waarschijnlijk grotendeels niet waar zijn, en die dus niet opbouwend zijn. (Wim Ouweneel die in de leer is bij een occultist ofzo)

NB: Het gaat dus over niet-opbouwende kritiek, en ongefundeerde opmerkingen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef laatst een liedje na aanleiding van mijn frustraties over dat geruzie van kerken onderling:

Nothing more

I don’t care if you were raised with a conservative belief

and I don’t care if you grew up in a holy family

It doesn’t matter to me if you were baptized as a child

It doesn’t matter to me at all

Cause I don’t care about your church

Its the Kingdom I live for

It is heavens will I search

We need Jesus, nothing more

I don’t care if you’re prophet, the lead singer in the band

and I don’t care how big your smile is when you raise your hands

It doesn’t matter to me if you’re a preacher or a monk

It doesn’t matter to me at all

Cause I don’t care about your church

Its the Kingdom I live for

It is heavens will I search

We need Jesus, nothing more

Zoiets... Het zit ook wel een beetje in onze cultuur hoor, dat zeuren, en als christenen zouden we er niet aan mee moeten doen, maar ja. We zijn mensen, geen helden.

Ik denk dat gebed de enige hoop is voor zeurend nederland. Momenteel zijn de drie kerken deze week MET ELKAAR (prijs God!) aan het bidden. Dat is de enige manier om erachter te komen dat we dezelfde Vader hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lees de CV-koers eens smile.gif

Wordt er uberhaubt negatief gedaan in Christelijk Nederland? Ik merk er vrij weinig van eigenlijk (lees geen Christelijke krant). Is het een algemene tendens dat mensen mopperen en schoppen tegen alles of is het typisch iets voor een Christelijke gemeenschap? Ik denk eerder dat het een beeld is die je overal ziet in de wereld en aangezien wij midden in de wereld staan worden wij erdoor beinvloed.

En kritisch ijn vind ik iets anders dan negativiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid