Spring naar bijdragen

Klaarkomen zondig?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:16:08 schreef Judith het volgende:

Wat ik bedoel ís;

a) is klaarkomen voor een vrouw zondig (er van uitgaande dat daar voorspel bij nodig is)

Sorry, maar ik dacht dat deze discussie al 300 jaar geleden was afgesloten.

Klaarkomen is een onderdeel van de seksualiteit, of je nu man of vrouw bent.

En zonder seksualiteit geen nageslacht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat seks alleen maar bedoeld is om kindertjes mee te maken.

Gewoon genieten van seks is niet alleen lekker, maar ook nog gezond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Sorry, maar ik dacht dat deze discussie al 300 jaar geleden was afgesloten.

Vertel...

Quote:
Klaarkomen is een onderdeel van de seksualiteit, of je nu man of vrouw bent.

Klopt.

Quote:
En zonder seksualiteit geen nageslacht.p

Logisch...

Quote:
Waarmee ik niet wil zeggen dat seks alleen maar bedoeld is om kindertjes mee te maken.

Waarvoor is het dan bedoelt?

Quote:
Gewoon genieten van seks is niet alleen lekker, maar ook nog gezond.

AH en dat is je antwoord op de vraag van de TS als afgeleide van een topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Sorry, maar ik dacht dat deze discussie al 300 jaar geleden was afgesloten.

Klaarkomen is een onderdeel van de seksualiteit, of je nu man of vrouw bent.

En zonder seksualiteit geen nageslacht.

Waarmee ik niet wil zeggen dat seks alleen maar bedoeld is om kindertjes mee te maken.

Gewoon genieten van seks is niet alleen lekker, maar ook nog gezond.

I agree. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het verbaasd me eigenlijk dat ik -al lezende- heb gemerkt dat sommigen de gedachten hebben dat sexualiteit enkel voor de voortplanting is.

Niet beschuldigend, absoluut niet maar jammer.

Ik heb persoonlijk nergens die indruk kunnen krijgen vanuit de bijbel zelf.

Een beetje lamme vergelijking maar lekker genieten van eten zonder dat het echt om te voeden is, is toch ook niet verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik vind de topic-openster erg moedig.

Het is een vraag die mij ook heeft beziggehouden. Een soort van schuldgevoel, omdat het orgasme van de man parallel loopt aan het doel van voortplanting en dat van de vrouw niet.

W.s. leg ik het niet goed uit.

Beetje onbeholpen...sorry...

Dankje bloos.gif

begin te twijfelen of ik dit topic had moeten starten; mag ik nog een kronkellogica toevoegen...

--- off-topic: als je van seks mag genieten, waarom mag dat dan niet solo (of maakt dat niet uit, zolang het met mate is knipoog_dicht.gif ?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

zou wel heel sneu zijn als de vrouw onvruchtbaar is... dan zou je namelijk helemaal geen seks meer mogen hebben omdat het dan niet functioneel is.

Seks is niet alleen om kindertjes te krijgen, intimiteit met je man/vrouw, ook op seksueel vlak, is een geschenk van God. Hij heeft het niet voor niets lekker gemaakt voor man en vrouw. smile.gif

Ik dacht dat het taboe op seks en het "seks is vies-denken" wel een beetje kwijt waren, maar het schijnt tegen te vallen. Schuldgevoelens zijn helemaal niet nodig, sterker nog, betrek God ook gewoon in je seksleven, dank Hem samen na afloop er maar voor. Of leg het bij Hem neer als je seksleven samen niet zo gesmeerd loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

ik ga me niet mengen in deze grote discussie.

maar ik ben van mening dat er een groot verschil is tussen sex en een voorspel.

en ik ben er ook van overtuigt dat het heel erg belangrijk is dat je je vriend ook op sexueel gebied leert kennen zonder dat je daadwerkelijk geslachtsgemeenschap hebt.

want als de huwelijksnacht is aangebroken sta je anders voor een groot dilemma omdat je niets van elkaar weet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er het grote probleem aan om met een deel van dat elkaar leren kennen te wachten tot de huwelijksnacht is aangebroken? Je mag elkaar ook zeker wel op seksueel gebied leren kennen, daar niet van. Maar ik zie er die enorm grote noodzaak totaal niet van in eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk ook niet dat het helemaal verkeerd is als je er voor kiest om elkaar op sekueel gebied vanaf de huwelijksnacht te gaan 'ontdekken' ben ik de laatste die zal zeggen dat je ongelijk hebt!

maar zelf denken mijn vriend en ik er anders over. Sex willen we en gaan we pas hebben na het trouwen.

maar daarvoor vinden wij het wel belangrijk dat je elkaar leert kennen op allerlij vlakken. en daarbij goed leert praten over verschillende dingen met elkaar.

misschien is het ook wel omdat wij op meer dan 400 km van elkaar wonen. maar wij zijn daar zelf best vrij in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

want als de huwelijksnacht is aangebroken sta je anders voor een groot dilemma omdat je niets van elkaar weet!

Dus als ik geen seks heb voor het huwelijk heb gehad, dan is het een groot dilemma dat ik niet weet hoe zij onder haar bh en string/oma-onderbroek er uit ziet?

Of dat we beiden niet weten hoe we seks moeten bedrijven? Kom zeg, dat is toch het mooie van samen ontdekken, of heb ik nou onder een hunebed geleefd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zo bedoel ik het helemaal niet, maar wat ik om me heen heel vaak hoor is dat ze dan denken dat het in de huwelijksnacht allemaal vanzelf gaat. en dat vind ik een rare gedachte.

maar ik vind dat ieder zelf moet bepalen of ze wel of niet meer van elkaar willen ontdekken.

Hoe bedoel je het dan wel? Want dat is wat ik graag van je wil weten smile.gif

Wat versta je onder 'vanzelf'? Per slot van rekening moet je altijd nog je spieren spannen om in actie te komen en dat gaat alles behalve vanzelf knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou bij mij in de omgeving zijn er mensen die de ander lichamelijki helemaal niet kennen en ook opgegroeid zijn met het feit dat het al bijna zondig is als je de ander in bikini of zwembroek ziet.

en in mijn ogen is het dan een hele grote stap om met iemand sex te hebben, zelf zou ik hier wel meer tijd voor nodig hebben.

en met vanzelf bedoel ik dat je aan elkaar gewent bent, weet wat de ander wel en niet wil, wel en niet lekker vindt, etc.

en het lijkt mij de eerste keer voor een vrouw ook best wel pijnlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nou bij mij in de omgeving zijn er mensen die de ander lichamelijki helemaal niet kennen en ook opgegroeid zijn met het feit dat het al bijna zondig is als je de ander in bikini of zwembroek ziet.

en in mijn ogen is het dan een hele grote stap om met iemand sex te hebben, zelf zou ik hier wel meer tijd voor nodig hebben.

Hmm ok, er zit nogal een verschil tussen elkaar in bikini/zwembroek gezien hebben, of dat je zo intiem met elkaar bent dat je net geen geslachtsgemeenschap hebt. Ik dacht dat je het laatste bedoelde.

Quote:
en met vanzelf bedoel ik dat je aan elkaar gewent bent, weet wat de ander wel en niet wil, wel en niet lekker vindt, etc.

en het lijkt mij de eerste keer voor een vrouw ook best wel pijnlijk.

Geen idee, ben geen vrouw en maagd, dus kan het je niet vertellen flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is nu eenmaal traditie. puh2.gif Maar bepaalde (<= let goed op dat woord engel.gif) tradities zijn er nu eenmaal om gebroken te worden. engel.gif Wat mij betreft is er geen enkel probleem mee om een groot deel van het elkaar seksueel leren kennen, te bewaren tot voor wanneer je getrouwd bent. En daarmee bedoel ik dan behoorlijk meer dan het nog net geen echte seks met elkaar gehad hebben. Ik denk dan meer aan het idee van wat er in het wetboek van strafrecht onder een seksuele handeling wordt verstaan.

En als je er tijdens de huwelijksnacht niet meteen alles uithaalt wat erin zit, so what!? Dat komt allemaal vanzelf wel, een mens moet namelijk ook niet teveel druk leggen op die ene nacht waarin je waarschijnlijk allebei redelijk uitgeput bent van het hele huwelijksfeest. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid