Spring naar bijdragen

"Jesus has left the building"


Aanbevolen berichten

Ik heb wel eens een interview met hem gelezen. Hij lijkt mij een idealist, die onder 'het Christendom' toch vooral de Protestantse tak bedoeld. Hij doet me ergens wel denken aan John Nelson Darby. Die vond een dikke eeuw terug ook al dat het concept 'kerk' achterhaald was. Eind van het liedje was dat hij uiteindelijk zelf ook weer een kerk oprichtte en die scheurde weer enz. enz. Niets nieuws onder de zon dus. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:28:16 schreef Thorgrem het volgende:

Hoe kun je trouwens met droge ogen beweren dat Jezus niet in de kerk te vinden is terwijl het lichaam van Jezus in de tabernakel ligt?

Ik vermoed dat die meneer zich eerder afvraagt hoe je met droge ogen kunt geloven dat het lichaam van Jezus in de tabernakel ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 26 januari 2007 12:40:26 schreef GenW het volgende:

[...]Ik vermoed dat die meneer zich eerder afvraagt hoe je met droge ogen kunt geloven dat het lichaam van Jezus in de tabernakel ligt.

Dat is vrij simpel, gewoon geloven wat de Kerk leert, voorkomt een heleboel narigheid en slapeloze nachten.

Maar leuk dat er binnenkort dus waarschijnlijk weer een afsplitsing onstaat. Dat kunnen de protestanten goed gebruiken nog meer verdeeldheid, vooral nu de anglicaanse kerk ook op het punt staat om uiteen te vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:48:56 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Maar leuk dat er binnenkort dus waarschijnlijk weer een afsplitsing onstaat. Dat kunnen de protestanten goed gebruiken nog meer verdeeldheid, vooral nu de anglicaanse kerk ook op het punt staat om uiteen te vallen.

Euhm, laten we niet dit topic doen ontaarden in een katholieken vs. protestanten-moddergooioorlog flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:48:56 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dat is vrij simpel, gewoon geloven wat de Kerk leert, voorkomt een heleboel narigheid en slapeloze nachten.

Maar leuk dat er binnenkort dus waarschijnlijk weer een afsplitsing onstaat. Dat kunnen de protestanten goed gebruiken nog meer verdeeldheid, vooral nu de anglicaanse kerk ook op het punt staat om uiteen te vallen.

Eeuhm, ik mis even de link tussen een nieuwe scheuring en het boek van deze mijnheer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:48:56 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Maar leuk dat er binnenkort dus waarschijnlijk weer een afsplitsing onstaat. Dat kunnen de protestanten goed gebruiken nog meer verdeeldheid, vooral nu de anglicaanse kerk ook op het punt staat om uiteen te vallen.

Het lijkt me vrij sterk dat op basis van 1 idioot persoon die een boekje schrijft een afsplitsing zou ontstaan... Daar is wel wat meer voor nodig toch? (hopelijk verbaasd.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:54:28 schreef GenW het volgende:

[...]Eeuhm, ik mis even de link tussen een nieuwe scheuring en het boek van deze mijnheer.

Sorry, ik haal idd wat dingen door elkaar. Het deed iemand denken aan John Nelson Darby en daar borduurde ik op verder.

Maar als deze meneer protestants is dan neem ik aan dat hij tegen de leer ingaat van zijn kerk. Ik neem toch aan dat protestanten geloven dat God (en dus Jezus) aanwezig is in de kerk tijdens een dienst?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 26 januari 2007 12:57:02 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Sorry, ik haal idd wat dingen door elkaar. Het deed iemand denken aan John Nelson Darby en daar borduurde ik op verder.

Maar als deze meneer protestants is dan neem ik aan dat hij tegen de leer ingaat van zijn kerk. Ik neem toch aan dat protestanten geloven dat God (en dus Jezus) aanwezig is in de kerk tijdens een dienst?

Deze man is voorganger van zijn eigen gemeente en ik vermoed dat daar niet eens een leer aanwezig is.

Overigens geloof ik, en met mij vele protestanten, wel dat God aanwezig is in de kerk tijdens een dienst.

Na oppervlakkige kennisneming met die man en dat boek ben ik dan ook tot de conclusie gekomen dat het absoluut niet de moeite waard is om dat boek te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:24:07 schreef de vegaloog het volgende:

boosrood.gif
't is ook altijd weer gedonder met die Protestanten!

Dit schreeuwt natuurlijk om een reactie. En wie is de persoon die de schone taak op zich neemt om deze uitspraak te weerleggen dan wel van repliek te dienen? Ik niet. De verleiding is echter wel groot...

Over het onderwerp: ik wil het boek wel lezen, want dan kan ik me er pas een mening over vormen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:55:14 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Het lijkt me vrij sterk dat op basis van 1
idioot
persoon die een boekje schrijft een afsplitsing zou ontstaan... Daar is wel wat meer voor nodig toch? (hopelijk
verbaasd.gif
)

Vaak is het wel een kern van scheuring. Een persoon (theoloog, priester, dominee) is het ergens niet mee eens, mensen gaan nadenken. De ene kant kiest voor de leerstellingen van X de andere van Y.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:04:13 schreef Jippiej het volgende:

heeft een van julie het boek "Jesus has left the building" gelezen, dit is geschreven door Paul Vieira, in zijn boek schijnt hij o.a. gezegd te hebben dat Jezus niet in de kerk te vinden is, waarschijnlijk ook nooit geweest.

ik ben benieuwd, zal ik het boek lezen of niet?

Ik snap niet wat er fout aan is om iets te lezen waarmee je het niet mee eens ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:49:45 schreef Harm-Jan het volgende:

Vaak is het wel een kern van scheuring. Een persoon (theoloog, priester, dominee) is het ergens niet mee eens, mensen gaan nadenken. De ene kant kiest voor de leerstellingen van X de andere van Y.

Het vervelende van deze man is dat hij nogal charismatisch schijnt te zijn. Het is erg triest allemaal, enerzijds veel oprecht idealisme, maar aan de andere kant 0 komma 0 rationeel inzicht. nooo.gif

Echt, als je leest wat Klaas Schilder over Darby zegt, past het precies in wat ik over deze meneer heb gehoord. Echt zonde vind ik het.

Voor wie het interessant vind: het desbetreffende artikel van Schilder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:49:45 schreef Harm-Jan het volgende:

[...]Vaak is het wel een kern van scheuring. Een persoon (theoloog, priester, dominee) is het ergens niet mee eens, mensen gaan nadenken. De ene kant kiest voor de leerstellingen van X de andere van Y.

Mag jij mij uitleggen hoe de gedachten van deze man kunnen leiden tot een scheuring in een gemeente waar hij zelf voorganger van is en waar men het over het algemeen met hem eens is.

Samengevoegde post 26-1-2007 21:18:06:

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:24:07 schreef de vegaloog het volgende:

boosrood.gif
't is ook altijd weer gedonder met die Protestanten!

't zijn soms net mensen... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:14:54 schreef GenW het volgende:

Mag jij mij uitleggen hoe de gedachten van deze man kunnen leiden tot een scheuring in een gemeente waar hij zelf voorganger van is en waar men het over het algemeen met hem eens is.

Wat heet scheuring... Deze rattevanger van Hamelen leidt velen bij de alreeds bestaande kerkgenootschappen weg om vervolgens weer opnieuw het wiel uit te vinden, alleen dan nog weer verdund als het ware.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:18:25 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Wat heet scheuring... Deze rattevanger van Hamelen leidt velen bij de alreeds bestaande kerkgenootschappen weg om vervolgens weer opnieuw het wiel uit te vinden, alleen dan nog weer verdund als het ware.

Dat heet mijns inziens dus geen scheuring. Maar is in zekere zin wel waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid