Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 806
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Komt goed meid, 't doet wel zeer maar 't is snel voorbij, een tattoo duurt veeeel langer en dat heb je toch ook overleefd. smile.gif Wel apart dat je ouders moeilijk doen over een piercing terwijl een tattoo wel kon. Oh trouwens, je gaat sowieso huilen bij een neuspiercing, nog los van hoeveel pijn het doet, da's gewoon een normale fysieke reactie, dus schaam je er vooral niet voor en laat de traantjes maar komen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Liever geen piercings of tatoages.. Dat ga ik mijn Tempel niet meer aandoen...
widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Kun jij een uitgebreid profiel aanmaken?smile.gif Dat doe je door bij 'mijn account' 'profiel' iets in te vullen(al is het maar drie puntjes) bij het veld 'uitgebreid profiel'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Update: maandag naar de huisarts om even te vragen of het echt oke is als ik er een neem. En als zij zegt dat het goed is, dan vinden mijn ouders het goed.
smile.gif

Toch niet naar de huisarts geweest, omdat mijn vader het onzin vond om me daarvoor een afspraak te laten maken. Nu heb ik gewoon een akkoord gekregen, maar ze willen wel dat ik het zeker weet.

Komende zaterdag of volgende week zaterdag is het zover. (afhankelijk van een vriendin van me die ik echt mee moet hebben)


Samengevoegd:

Quote:

Liever geen piercings of tatoages.. Dat ga ik mijn Tempel niet meer aandoen...
widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Het kan er alleen maar mooier op worden.(als je de juiste dingen kiest knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Weet ik niet, je hebt in je doen en laten twee criteria naast een gewone standaard levenswandel, wat de wereld ervan vind en wat andere geloven ervan vinden. Denk aan wat er in de bijbel wordt gezegd over het spreken in tongen in de gemeente als er een buitenstaander bij is en aan het eten van offervlees. Een houding van dat iedereen vrij is om te bepalen hoe hij/zij met dit soort dingen omgaat is meer van het liberalisme dan dat het christelijk is.

Persoonlijk denk ik niet dat het goed is dat je qua uiterlijk niet te onderscheiden bent van mensen die overduidelijk geen christelijke indruk maken. Want dan moet je gaan uitleggen waarom jij wel zo eruit ziet en waarom je jezelf dan nog christen gaat noemen. Natuurlijk moet niet alles afhangen wat je als christen doet van wat de ongelovige medemens allemaal wel of niet snapt, maar dingen die mensen absoluut niet associëren met christendom hebben naar mijn inziens een mindere waarde, gewoonweg omdat je het niet aan alles en iedereen uitgelegd krijgt waarom iets wel christelijk zou kunnen worden beredeneerd. Dat vind ik een wat realistischere houding dan dat iedereen vrij in moet zijn om te bepalen hoe iemand met dit soort dingen omgaat, want in de praktijk betekent dit alleen maar dat iedereen zijn kop in het zand moet steken.

En tuurlijk klopt het niet om allemaal gaten in je haar te hebben, anders zaten die gaten vanaf je geboorte er wel. Maar vooralsnog kreeg Rebecca ook een neuspiercing, en nog een grote ook, toen ze werd opgesnord om met Isaac te trouwen. Op zich is er met piercings niet zoveel mis, ik denk alleen wel dat je het in de context van het bovenstaande moet beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had een tepelpiercing navel piercing en een tong piercing, maar toen ik tot geloof gekomen ben realiseerde ik me dat het niet klopt om allemaal gaten in je lichaam te hebben.

en ik heb ze allemaal uit gedaan en dat voelde goed! en ze komen er niet meer in

Waarom vond je het toen niet meer kloppen om ze in je lichaam te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Weet ik niet, je hebt in je doen en laten twee criteria naast een gewone standaard levenswandel, wat de wereld ervan vind en wat andere geloven ervan vinden. Denk aan wat er in de bijbel wordt gezegd over het spreken in tongen in de gemeente als er een buitenstaander bij is en aan het eten van offervlees. Een houding van dat iedereen vrij is om te bepalen hoe hij/zij met dit soort dingen omgaat is meer van het liberalisme dan dat het christelijk is.

Dat is het misschien ook wel, maar je zult uiteindelijk je eigen mening erover moeten vormen. En daar ben je vrij in. Ik vind het prima als mensen er iets op tegen hebben en dat mogen ze ook zeggen, maar dat moeten ze mij niet proberen op te leggen. Aangezien ik me nog steeds naar niemand anders God hoef te verantwoorden.

Quote:
Persoonlijk denk ik niet dat het goed is dat je qua uiterlijk niet te onderscheiden bent van mensen die overduidelijk geen christelijke indruk maken. Want dan moet je gaan uitleggen waarom jij wel zo eruit ziet en waarom je jezelf dan nog christen gaat noemen. Natuurlijk moet niet alles afhangen wat je als christen doet van wat de ongelovige medemens allemaal wel of niet snapt, maar dingen die mensen absoluut niet associëren met christendom hebben naar mijn inziens een mindere waarde, gewoonweg omdat je het niet aan alles en iedereen uitgelegd krijgt waarom iets wel christelijk zou kunnen worden beredeneerd. Dat vind ik een wat realistischere houding dan dat iedereen vrij in moet zijn om te bepalen hoe iemand met dit soort dingen omgaat, want in de praktijk betekent dit alleen maar dat iedereen zijn kop in het zand moet steken.

Je kunt zeggen wat je wil, maar tegenwoordig kun je de christenen niet echt meer uit een mensenmassa plukken. Ja, tenzij ze shirts met christelijke opdrukken dragen, of zo. Je hoeft tegenwoordig ook geen christen te zijn, als je met een kruisje om je nek rondloopt. Dus wat dat betreft heeft jezelf apart zetten dan niet zoveel zin.

Alhoewel ik het in zekere zin wel doe, alleen dan op een andere manier. Namelijk met mijn tattoeage en die zul je alleen maar in de zomer kunnen aanschouwen.

Ik heb ook niet het idee dat mensen mij zouden moeten zien als christen, wanneer ze me zien. Maar ik heb liever dat ze het zien/merken door mijn gedrag. Vind ik veel meer waard dan het uiterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan ook omgekeerd werken denk ik, dat mensen een beeld hebben van christenen als saai uitziende sufferds en dan positief verrast zijn als blijkt dat er ook "gewone" jongeren geloven, een stukje benaderbaarheid en herkenbaarheid ofzo. Dat werkt sowieso niet bij iedereen hoor, maar het is ook wel een kant van het verhaal denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Liever geen piercings of tatoages.. Dat ga ik mijn Tempel niet meer aandoen...
widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Ik vind dat ik mijn tempel opsierlijk

Ik vind het altijd heel moeilijk te snappen hoe mensen hier problemen in kunnen zien. Hoe moet je er als Christen uitzien? Ik ben blij dat ik me daar gelukkig geen moment druk over heb gemaakt en dat ook nooit zal doen. Wat ik ook allemaal voor gaten in mijn lichaam maak mijn geloof veranderd er niet door?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige gelovigen leggen liever de nadruk op soberheid en ingetogenheid in kleding en ook makeup en vinden piercings of tattoeages daarin niet passen. Daar kun je het natuurlijk wel of niet mee eens zijn, maar daar komt dus vaak ook het idee vandaan. Zij zijn dan niet zozeer tegen die piercings, maar meer tegen de nadruk op het huns inziens onnodig verfraaien van het uiterlijk wat daaraan ten grondslag ligt. Een helemaal onredelijke gedachte is dat dan ook niet, net zoals het ook niet onredelijk hoeft te zijn als je daar zelf meer nuance in wilt brengen of (veel) minder streng in wilt zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken in deze wel wat in wat Iria schrijft. Ik vond het zelf als christentiener wel fijn dat er ook christenen waren met een levend geloof die er niet zo bij liepen als dat ze uit een jaren 50 film kwamen, er uitzagen als een stereotype 'ik kom van de opwekkingsconferentie vandaan'. Niet dat daar wat mis mee is hoor, helemaal niet. Maar het gaf me wel het gevoel van meer mezelf kunnen zijn.

Anderzijds lopen er denk ik best wat niet-christenen rond met een stereotype beeld van 'de christen' (die stereotype beelden zijn trouwens enorm verschillend soms). Kan me voorstellen dat het wel goed is als blijkt wanneer mensen zien dat die stereotypen niet altijd kloppen.

Overigens wilt dat niet zeggen dat ik het aanmoedig om als een spook met pentagrammen in de kerkbank te zitten met een t-shirt van rotten christ oid, dat is weer het andere uiterste. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige gelovigen leggen liever de nadruk op soberheid en ingetogenheid in kleding en ook makeup en vinden piercings of tattoeages daarin niet passen. Daar kun je het natuurlijk wel of niet mee eens zijn, maar daar komt dus vaak ook het idee vandaan. Zij zijn dan niet zozeer tegen die piercings, maar meer tegen de nadruk op het huns inziens onnodig verfraaien van het uiterlijk wat daaraan ten grondslag ligt. Een helemaal onredelijke gedachte is dat dan ook niet, net zoals het ook niet onredelijk hoeft te zijn als je daar zelf meer nuance in wilt brengen of (veel) minder streng in wilt zijn.

True. Maar het kan alleen een beetje vervelend worden als mensen dan met een eigen opvatting zich gaan bemoeien met hoe een ander zijn/haar uiterlijk weergeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige gelovigen leggen liever de nadruk op soberheid en ingetogenheid in kleding en ook makeup en vinden piercings of tattoeages daarin niet passen. Daar kun je het natuurlijk wel of niet mee eens zijn, maar daar komt dus vaak ook het idee vandaan. Zij zijn dan niet zozeer tegen die piercings, maar meer tegen de nadruk op het huns inziens onnodig verfraaien van het uiterlijk wat daaraan ten grondslag ligt. Een helemaal onredelijke gedachte is dat dan ook niet, net zoals het ook niet onredelijk hoeft te zijn als je daar zelf meer nuance in wilt brengen of (veel) minder streng in wilt zijn.

Misschien wat makkelijk, maar kan mij heel goed vinden hierin. Zelf ben ik ook inet zo zeer er tegen maar ik vidn het idee erachter de grondslag niet nodig. Je lichaam is mooi zat zonder al die versieringen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is het misschien ook wel, maar je zult uiteindelijk je eigen mening erover moeten vormen. En daar ben je vrij in. Ik vind het prima als mensen er iets op tegen hebben en dat mogen ze ook zeggen, maar dat moeten ze mij niet proberen op te leggen. Aangezien ik me nog steeds naar niemand anders God hoef te verantwoorden.

Opleggen, wanneer vind jij dan iets opleggen? En ik denk dat je je ook moet verantwoorden tegenover God over die twee bijbelgedeeltes.

Quote:

[...]

Je kunt zeggen wat je wil, maar tegenwoordig kun je de christenen niet echt meer uit een mensenmassa plukken. Ja, tenzij ze shirts met christelijke opdrukken dragen, of zo. Je hoeft tegenwoordig ook geen christen te zijn, als je met een kruisje om je nek rondloopt. Dus wat dat betreft heeft jezelf apart zetten dan niet zoveel zin.

Zou het dan niet logisch zijn om dat weer eens te gaan doen dan? Terecht zeg je dat het verschil niet duidelijk is, maar wat dan nodig zou moeten zijn, dat verschil maken, doe je dan weer niet. Sterker nog, je werkt de andere richting uit. Om het maar eens even lekker hard en veroordelend uit te spreken, hol je dan niet evenveel symbool en uiterlijk uit als de niet-christen die dus een kruis draagt?

Natuurlijk is er niet echt een standaard christen outfit, tenzij je er als een refo bij gaat lopen, maar er zijn wel typisch niet-christelijke outfits lijkt me.

Quote:
Alhoewel ik het in zekere zin wel doe, alleen dan op een andere manier. Namelijk met mijn tattoeage en die zul je alleen maar in de zomer kunnen aanschouwen.

Ik heb ook niet het idee dat mensen mij zouden moeten zien als christen, wanneer ze me zien. Maar ik heb liever dat ze het zien/merken door mijn gedrag. Vind ik veel meer waard dan het uiterlijk.

Mjah, de werkelijkheid is toch echt dat je uiterlijk vaker en duidelijker opvalt dan je gedrag. En ergens denk ik ook dat je je gedrag en uiterlijk moet laten overeenstemmen, mensen hebben wel zo hun ideeën over je gedrag bij een bepaald uiterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Opleggen, wanneer vind jij dan iets opleggen? En ik denk dat je je ook moet verantwoorden tegenover God over die twee bijbelgedeeltes.

Iets opleggen vind ik wanneer andere mij gaan vertellen wat ik wel en niet mag doen. Dat is vaker gebeurd en daar heb ik absoluut geen behoefte aan.

En inderdaad, ook aan de hand van de bijbel kun je je verantwoorden tegenover God. En ik denk ook zeker dat dat de 'bedoeling' is.

Quote:
[...]

Zou het dan niet logisch zijn om dat weer eens te gaan doen dan? Terecht zeg je dat het verschil niet duidelijk is, maar wat dan nodig zou moeten zijn, dat verschil maken, doe je dan weer niet. Sterker nog, je werkt de andere richting uit. Om het maar eens even lekker hard en veroordelend uit te spreken, hol je dan niet evenveel symbool en uiterlijk uit als de niet-christen die dus een kruis draagt?

De andere kant op werken is ook niet het geval. Een tatoeage of een piercing maakt een mens geen minder christen. En ik zie het ook niet als iets waarmee je jezelf neerzet als een ongelovige of zo.

Ik ben namelijk wel van mening dat wij ook qua uiterlijk ons apart kunnen zetten. En voor mij betekent dat geen aanstootgevende kleding en geen uitdagende('lustopwekkende' kleding dragen, maar gewoon netjes/fatsoenlijk gekleed gaan en er dus niet bij lopen als een 'stoephoer.'

Quote:
Natuurlijk is er niet echt een standaard christen outfit, tenzij je er als een refo bij gaat lopen, maar er zijn wel typisch niet-christelijke outfits lijkt me.

Die zijn er ja, maar als het goed is kies je ervoor om de 'niet-christelijke' outfits niet te dragen. En een tatoeage of piercing hoort daar naar mijn idee niet bij.

Quote:
[...]

Mjah, de werkelijkheid is toch echt dat je uiterlijk vaker en duidelijker opvalt dan je gedrag. En ergens denk ik ook dat je je gedrag en uiterlijk moet laten overeenstemmen, mensen hebben wel zo hun ideeën over je gedrag bij een bepaald uiterlijk.

Mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid