Spring naar bijdragen

Strijden voor Jezus


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

gisteravond toen ik met mijn stille tijd bezig was kreeg ik ineens een stuk uit Jeremia (dat het daar stond ontdekte ik later pas) en het gevoel dat ik meer moet strijden voor Jezus. Wat zou dat betekenen volgens jullie, en wat zou ik er mee moeten doen?

Quote:

Jeremia 50:

25 De HEER heeft zijn wapenkamer geopend,

hij heeft in zijn woede zijn wapens gegrepen.

De HEER, de God van de hemelse machten,

doet zijn krijgswerk in Chaldea.

26 Val Babel aan! Val aan van alle kanten!

Breek de voorraadschuren open,

gooi alles op een hoop, als was het graan.

Vernietig alles, niets mag overblijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ermee bedoeld wordt dat je al je aardse bezittingen moet vernietigen en naar Timboektoe moet reizen om daar te zorgen voor verwaarloosde kamelen...

Maargoed, er bestaat natuurlijk een miniscule kans dat ik het mis heb.... Alleen kreeg ik net heel sterk deze gedachte en daarbij de gedachte dat ik Romeinen 9:1 eens op moest zoeken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Strijden voor Jezus doe je door in je leven te zoeken naar jouw talenten en mogelijkheden om als levende bouwsteen van Zijn Rijk gebruikt te worden. Zo mag je met God op weg gaan, op die weg anderen in je omgeving meenemend.

Deze mensen dienen te worden weggehaald uit hun van God afgekeerde bestaan. De macht van geld/status/kracht en wat dies meer zij dient doorbroken te worden.

Quote:
Mattheüs 19

21 Jezus zeide tot hem: Indien gij volmaakt wilt zijn, ga heen, verkoop uw bezit en geef het aan de armen, en gij zult een schat in de hemelen hebben, en kom hier, volg Mij.

22 Toen de jongeling dit woord hoorde, ging hij bedroefd heen, want hij bezat vele goederen.

23 ¶ Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan.

Quote:
Lucas 12

voor alle hebzucht, want ook als iemand overvloed heeft, behoort zijn leven niet tot zijn bezit.

16 En Hij sprak tot hen een gelijkenis en zeide: Het land van een rijk man had veel opgebracht.

17 En hij overlegde bij zichzelf en zeide: Wat moet ik doen, want ik heb geen ruimte om mijn vruchten te bergen.

18 En hij zeide: Dit zal ik doen: ik zal mijn schuren afbreken en grotere bouwen en ik zal daarin al het koren en al mijn goederen bergen.

19 En ik zal tot mijn ziel zeggen: Ziel, gij hebt vele goederen liggen, opgetast voor vele jaren, houd rust, eet, drink en wees vrolijk.

20 Maar God zeide tot hem: Gij dwaas, in deze eigen nacht wordt uw ziel van u afgeeist en wat gij gereedgemaakt hebt, voor wie zal het zijn?

21 Zo vergaat het hem, die voor zichzelf schatten verzamelt en niet rijk is in God.

(...)

31 Maar zoekt zijn Koninkrijk, en die dingen zullen u bovendien geschonken worden.

32 Wees niet bevreesd, gij klein kuddeke! Want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven.

33 Verkoopt uw bezittingen om aalmoezen te geven. Maakt u beurzen, die niet oud worden, een schat, die nooit opraakt, in de hemelen, waar geen dief bij komt en geen mot ze schaadt.

34 Want waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet niet strijden vóór Jezus, maar strijden mét Jezus. Strijden tegen het onrecht, het kwaad en de zonde in de wereld en in jezelf. Strijden tegen dwalingen, tegen valse sekten, tegen de kinderen van het duister. Maar niet met het zwaard, maar met de Geest. Niet met woede, maar met zachtmoedigheid. Niet met fanatisme, maar met geduld.

De Kerk op aarde is een strijdende Kerk, maar ze strijdt niet tegen naties of overheden. Ze strijdt tegen de kwade machten achter naties en overheden. Door overal Zijn dood en verrijzenis te gedenken, door overal het Evangelie te verkondigen en de sacramenten te bedienen, door overal de vrucht van de Geest te zaaien en door ononderbroken te bidden, vierentwintig uur per dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jihaaaad! Jihaaaaaaaaaad!!!

Je bedoeld nieuwe kruistochten. party.gif

Ik stel voor dat we handtekeningen gaan verzamelen voor de heroprichting van de Orde van de Arme Ridders van Christus en de Tempel van Salomo (Tempeliers). Deze handtekeningen bieden we vervolgens aan de paus aan en dan hopen dat hij er wat mee doet. Ook kunnen we voorstellen om de Zwitserse garde uit te breiden tot een volwaardig leger inc land, zee en lucht eenheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi allemaal,

gisteravond toen ik met mijn stille tijd bezig was kreeg ik ineens een stuk uit Jeremia (dat het daar stond ontdekte ik later pas) en het gevoel dat ik meer moet strijden voor Jezus. Wat zou dat betekenen volgens jullie, en wat zou ik er mee moeten doen?

[...]

Ben wel benieuwd hoe dat stuk Jeremia precies in je hoofd kwam.

Wat je ermee moet weet ik niet. Hoe vat jij "strijden" op? Dat helpt misschien om te weten wat je ermee moet.


Samengevoegd:

Ikzelf ben van de RobertF-school, als het om strijd gaat.

Maarja, de betekenis is op zich wel duidelijk. Wat je voor Babel invult hangt af van je persoonlijke smaak (de RKK, de Nederlandse overheid, twee grote torens in New York), net als, zoals ik zei, wat je voor "strijden" invult.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je bedoeld nieuwe kruistochten.
party.gif

Kruistochten? Klinkt tof!

Dan doe ik ook mee. party.gif Kunnen we er dan gaan interkerkelijke tocht van maken?

En als ik het doelwit blijk te zijn, dan doe ik gewoon mee aan de tocht, dan ben ik veilig. Die tactiek heeft in het verleden ook al eens gewerkt yes.gif

Mooi was die tijd, Complete steden uit moorden omdat er ketters in zaten. En dat er ook goede christenen in zitten maakt niet uit, God kent de zijne. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Je moet niet strijden vóór Jezus, maar strijden mét Jezus. Strijden tegen het onrecht, het kwaad en de zonde in de wereld en in jezelf. Strijden tegen dwalingen, tegen valse sekten, tegen de kinderen van het duister. Maar niet met het zwaard, maar met de Geest. Niet met woede, maar met zachtmoedigheid. Niet met fanatisme, maar met geduld.

De Kerk op aarde is een strijdende Kerk, maar ze strijdt niet tegen naties of overheden. Ze strijdt tegen de kwade machten achter naties en overheden. Door overal Zijn dood en verrijzenis te gedenken, door overal het Evangelie te verkondigen en de sacramenten te bedienen, door overal de vrucht van de Geest te zaaien en door ononderbroken te bidden, vierentwintig uur per dag.

smile.gif Mooi gezegd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste is het belangrijk om naar de context te kijken. Dit is duidelijk een profetie over de aanval op Babel. Jeremia profeteert over de val van Babel die in 539 door Koning Cyrus wordt ingezet.

Lees ook Jeremia, Ezechiel en Daniel voor meer profetieen over Babel.


Samengevoegd:

Ten eerste is het belangrijk om naar de context te kijken. Dit is duidelijk een profetie over de aanval op Babel. Jeremia profeteert over de val van Babel die in 539 door Koning Cyrus wordt ingezet.

Lees ook Jeremia, Ezechiel en Daniel voor meer profetieen over Babel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoi allemaal,

gisteravond toen ik met mijn stille tijd bezig was kreeg ik ineens een stuk uit Jeremia (dat het daar stond ontdekte ik later pas) en het gevoel dat ik meer moet strijden voor Jezus. Wat zou dat betekenen volgens jullie, en wat zou ik er mee moeten doen?

[...]

Bekijk je binnenste, haal daar alles overhoop, maak grote schoonmaak. Toen Jezus gearresteerd werd wilde een van de discipelen ook zijn zwaard trekken. Jezus wilde dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid