Spring naar bijdragen

christelijke muziek


Aanbevolen berichten

Ik heb pas voor het eerst kennis gemaakt met christelijke pop/rockmuziek. Ik moet zeggen dat ik het best wel bijzonder vond widegrin.gif

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar meer.

Heeft iemand nog tips voor mij qua bands waar ik wat van zou kunnen luisteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tips? yes.gif

Hillsong

Delirious?

Matt Redman

Chris Tomlin

Tim Hughes

Michael W. Smith (alhoewel ik hem zelf eigenlijk helemaal niets vind, maar hij is poplulair)

Relient K is ook vrij bekend geloof ik, luister er zelf niet naar

Oja, Brian Johnson heeft ook wel goeie nummers, niet heel bekend alleen.

Verder zijn er nog een hele hoop goeie bands en artiesten in de Christelijke wereld, kijk inderdaad ook even in de link van ThijsK, maar dit zijn een paar tips van mij flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

underoath

Dit kan ik niet echt rock noemen meer eigenlijk. Maja, maakt niet uitpuh2.gif. En 12 stones? Is dat rock? Ik weet het niet goed meer eigenlijk hehe.

On-topic: Brian Doerksen, A worship house, Chris Tomlin, Darlene Zschech, Darrel Evans, David Crowder band, Delirious?, Elisa Krijgsman, Mark Schultz, Robin Mark, Soul survivor, Tim Hughes. Dat is een lijstje wat ik heb. Misschien zit er wel wat tussenpuh2.gif. (tis overigens niet allemaal pop/rock maja)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit kan ik niet echt rock noemen meer eigenlijk. Maja, maakt niet uit
puh2.gif
. En 12 stones? Is dat rock? Ik weet het niet goed meer eigenlijk hehe.

On-topic: Brian Doerksen, A worship house, Chris Tomlin, Darlene Zschech, Darrel Evans, David Crowder band, Delirious?, Elisa Krijgsman, Mark Schultz, Robin Mark, Soul survivor, Tim Hughes. Dat is een lijstje wat ik heb. Misschien zit er wel wat tussen
puh2.gif
. (tis overigens niet allemaal pop/rock maja)

12 stones is wel rock knipoog_dicht.gif

je hebt gelijk underoath is wel iets anders knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Emo. Metal is geen rock, wel verwant maar wel degelijk iets anders. Metal is meer punk dan rock.

Punk is ook rock, uiteindelijk. Hardcore is punk, uiteindelijk.

Uiteindelijk subcategorieën.

En Underoath is post hardcore. Emo is een verwaterd begrip, posthardcore voldoet prima. En zeker met de huidige associatie van het woord zou ik zeggen dat het niet meer van toepassing is. Zeker niet met albums als The Changing of Times of Define the Great Line.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid