Spring naar bijdragen

christelijke muziek


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

je bedoelt dat er ook christelijke dj's zijn? Maar luister je dan uit principe niet naar onchristelijke dj's of luister je daar dan ook naar?

gr. mackie

Er zijn zat christelijke DJ's. Ik luister niet naar "onchristelijke" muziek, dus muziek die tegen het christendom ingaat, maar ik luister niet alleen maar christelijke muziek. Maar er zijn genoeg dj's/bands die neutraal zijn op gebied van religie, daar luister ik wel naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

met onchristelijke muziek bedoelde ik niet anti christelijke muziek, maar gewoonweg neutraal. Hoe weet je trouwens wanneer iemand christelijk, onchristelijk of neutraal is? Gaat het niet een beetje ver om dit allemaal uit te zoeken? Kun je net zo goed een soort AIVD gaan opzetten...

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als een christen de meest goddeloze zaken loopt te verheerlijken dan lijkt me niet dat het omdat die persoon christen is het dan opeens oké is. Andersom, als een atheïst christelijke liederen zingt lijkt me niet dat die dan onchristelijk zijn omdat een atheïst die zingt.

Ik zou trouwens seculiere muziek zeggen ipv onchristelijk. smile.gif

Seculiere muziek heeft met het tekstuele te maken, niet met het geloof van de artiest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het juist boeiend om de christelijke artiesten te ontdekken in de massa van laten we het seculiere muziek noemen.

Neem Lenny KRavits

Stevie Wonder

Mary Mary

En zo zijn er nog zat te noemen.

Christelijke muziek in de top40 zeg maar.. helemaal te gek...

Kwam er laatst achter dat Higher Ground van Stevie gewoon regelrecht gospel is.

Wat verder aan te raden is (mede ook voor de jazzliefhebbers en vocalisten hier)

is Naturally seven en Take Six.

Alle 13 smile.gif ook broeders

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lenny Kravitz gaat stelselmatig en bewust tegen zoveel geboden in dat ik grote vraagtekens zet bij zijn christen-zijn. Ik luister - als niet-christen - doorgaans seculiere muziek, maar voor muziek gemaakt door christenen, dus muziek met christelijke teksten (christeljke muziek bestaat niet, muziek is per definitie neutraal) ben ik ook wel in áls de muziek kwalitatief maar gewoon goed genoeg is. En in veel genres is dat niet het geval. Veel christelijke dj's zijn zielige ripp/off'sv van 'seculiere' dj's en dat geldt ook voor veel popacts. In de 'christelijke' metal- en hardcorescene zijn wel heel veel goede bands te vinden (sommigen behoren tot de betere van het genre). 'Christelijke' hiphop daarentegen is vaak weer dramatisch slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwah, als ik aan 'christelijke muziek' denk die kwalitatief goed is, denk ik veeleer aan As I Lay Dying, Mute Math, The Listening, Skillet, Project86... Maar goed, Hillsong is natuurlijk ruk, maar wellicht alleen geschikt voor kerkdiensten - en dat vind ik niet zo erg want dan word ik er tenminste niet mee geconfronteerd. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Sarah Kelly ben ik verschrikkelijk beu, alleen al omdat ze door X-Noizz zo gehypet wordt/werd. Plumb... leeft dat nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat dan om de idee erachter. Met welke bedoeling maakt men muziek. Aan metal hoor je ook niet of het gemaakt is door christenen of niet, tot je de teksten leest óf de mensen kent die het maken, e.d. In de christelijke scene zijn gewoon minder goede dj's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

waarom luisteren jullie christelijke muziek? Is dat puur omdat het christelijk is of ook omdat jullie dit mooi vinden? Luisteren jullie ook niet-christelijke muziek? Persoonlijk lijkt mij christelijke muziek niet mijn smaak. Ik ben toch meer van de dance en trance...

gr. mackie

Ik luister christelijke muziek omdat ik het mooi vind. En wat dat betreft is christelijke muziek net als niet-christelijke muziek: je hebt erg goede muziek en je hebt troep, die troep hoef ik niet. En naast de muziek geeft de tekst een extra dimensie. Bij bepaalde muziek voegt de tekst echt iets toe aan de muziek voor mij (zowel bij christelijke als niet christelijke muziek). ZAO bijv, Bij andere bands weer niet en heb ik het omdat het mooi klinkt, meer niet.

Verder luister ik ook zat niet christelijke muziek. Ook daar zijn er bepaalde bands waarbij de tekst voor mij een extra dimensie aan de muziek geven en er zijn bands waar de tekst me eerlijk gezegd niet boeit en ik het vooral luister omdat het gewoon lekker klinkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het bepalen of iets christelijk is, iets voor de luisteraar zelf...

Wil toch even iets aanstippen wat me hier opvalt en wat me persoonlijk een beetje "zenuwachtig" maakt:

Ik hoor hier allemaal dezelfde artiesten voorbijkomen. Veelal Hillsong en dat soort werk. Anders gezegd: Pop/britpop/praisebands met gitaristen met een enorm hoog U2 gehalte (met Delirious als regelrechte U2 kloon.

Niet slecht hoor, tenminste niet alles, maar zo 13 in een dozijn.

Zijn er hier ook mensen die zich richten op andere vormen van gospel?

Ik weet dat er hier een paar stevige metal fans zijn.

maar hoeveel mensen hier zitten diep in de scene van bijvoorbeeld:

Marvin Sapp

Richard Smallwood

Kirk Franklin

Israel Houghton

John P. Kee

Tye Tribbett

Donnie McClurkin

Byron Cage

En noem ze allemaal maar op.

Of neem een

Matthias Heimlicher

Lincoln Brewster

enz.

Anders gezegd:

Hoe breed is de smaak bij "de jongere christen" als het gaat om christelijke muziek?

Mede reden dat ik het vraag is omdat ik even een "markt potentieel" (om het maar even heel oneerbiedig te zeggen) wil bepalen voor mijn band.

We spelen voornamelijk Gospel in de richting van de zwarte muziek zeg maar.

Funk/soul/R&B/Jazz...

Die hoek.

Alleen tja... is daar wel markt voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid