Spring naar bijdragen

christelijke muziek


Aanbevolen berichten

Quote:

Anders gezegd:

Hoe breed is de smaak bij "de jongere christen" als het gaat om christelijke muziek?

Mede reden dat ik het vraag is omdat ik even een "markt potentieel" (om het maar even heel oneerbiedig te zeggen) wil bepalen voor mijn band.

We spelen voornamelijk Gospel in de richting van de zwarte muziek zeg maar.

Funk/soul/R&B/Jazz...

Die hoek.

Alleen tja... is daar wel markt voor?

Als je het mij vraagt moet je niet op die marktpotentie letten. Als je puur muziek wilt maken voor de boodschap, dan moet je wel heel uniek zijn wil je je onderscheiden van de rest.

Maar anders raad ik je gewoon aan muziek te maken die jullie mooi vinden, niet denken in marktpotentie ofzo.

Ook al is je doelgroep dan een stuk kleiner, wellicht bereik je dan wel juist mensen die je met dergelijke u2 clones niet zult bereiken.

En daarbij, als je echt in zo'n scene komt en je muziek is kwalitatief goed, bereik je ook mogelijk mensen die op je muziek afkomen en zit je niet alleen voornamelijk muziek te maken voor een groepje die al lang met het 'gospel' bekend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat laatste is ook de hele essentie big-smile.gif

Maar desalniettemin is het wel belangrijk om te weten waar je dan moet zijn.

Als ik de line up van bijvoorbeeld Flevo bekijk, denk ik: ja, daar kan wel meer afwisseling in..

Maar ja... Kijk we zijn ambitieuze muzikanten, die (volgens ons widegrin.gif) wel iets in petto hebben. Daar willen we dan natuurlijk ook op zo groot mogelijke schaal mee naar buiten.

Allereerst om de boodschap te verkondigen, maar daarnaast ook om gave optredens te kunnen doen.

(en JA, ik denk dat daar niks mis mee is. Je eigen ambitie mag daarin ook best vervuld worden) knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat laatste is ook de hele essentie
big-smile.gif

Maar desalniettemin is het wel belangrijk om te weten waar je dan moet zijn.

Als ik de line up van bijvoorbeeld Flevo bekijk, denk ik: ja, daar kan wel meer afwisseling in..

Maar ja... Kijk we zijn ambitieuze muzikanten, die (volgens ons
widegrin.gif
) wel iets in petto hebben. Daar willen we dan natuurlijk ook op zo groot mogelijke schaal mee naar buiten.

Allereerst om de boodschap te verkondigen, maar daarnaast ook om gave optredens te kunnen doen.

(en JA, ik denk dat daar niks mis mee is. Je eigen ambitie mag daarin ook best vervuld worden)
knipoog_dicht.gif

Flevo kan meer afwisseling hebben, maar daar kozen ze zelf voor. Er zijn ook andere festivallen met hele andere muziek genres, maar die zijn wel wat kleiner.

Tja, tis een afweging voor jullie. Ik zelf zou persoonlijk muziek maken die ik mooi vind te maken belangrijker vinden dan de grote van het publiek, maar zo heeft iedereen z'n eigen afwegingen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

het een sluit het ander niet uit.

Je zult mij nooit in een Hillsong achtige band tegen komen... Of in ieder geval niet als eigen band... wellicht binnen een sessie gedachte, maar goed..

Dus we blijven wel onze eigen muziek maken.

Tegelijkertijd is het denk ik wel goed om te weten welke kanten je daarmee opkunt. en dat is wat we nu aan het onderzoeken zijn... Dus alle input hier zou welkom zijn!


Samengevoegd:

Quote:

(o.k., misschien heb je hier nog wat aan:
smile.gif
)

Tja, die is natuurlijk bekend widegrin.gif (hoewel ik er helaas niet bij ben 5 september... bummer)

Maar daar zit het kluitje juist al bij elkaar. Veelal ook mensen die bekend zijn met "de stal" waar ik vandaan kom zeg maar...

Het boeit me juist om te kijken wat er op algemene sites en forums als deze gebeurt... Maar ook bijvoorbeeld Gospelgroepen enzo.

Thnx for the effort though!!!.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht al ergens genoemd, maar deze "oude" man vindt Third Day best wel aardig.

By the way: Worship is aanbidding en wanneer in een lied sprake is van aanbidding dan spreken we dus van worship. Tenminste..... hier aan mijn kant van de oceaan wel. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid