Spring naar bijdragen

Elly en Rikkert Fan


Aanbevolen berichten

Ik had geloof ik nog nooit van Elly en Rikkert gehoord, maar aan hun teksten te zien schrijven ze wel best mooie kinderliedjes. Doet me een beetje denken aan kinderen voor kinderen. Nuja, qua tekst dan toch, ik heb geen idee hoe hun muziek klinkt. Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is iets voor kleine kinderen en volwassen. Jij valt onder geen van deze categorieën
clown.gif

rofl.gif

Maar, wel zielig hoor, dat je Elly en Rikkert niet eens kent pet.gif

Quote:

Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren.

Dat heet 'jeugdsentiment' smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had geloof ik nog nooit van Elly en Rikkert gehoord, maar aan hun teksten te zien schrijven ze wel best mooie kinderliedjes. Doet me een beetje denken aan kinderen voor kinderen. Nuja, qua tekst dan toch, ik heb geen idee hoe hun muziek klinkt.

Zo te lezen waren het ex-hippie's die in de 'Jesus wave' uit de jaren '70 bekeerd werden. Dat was uit de tijd dat de EO ook nog zo radicaal was. Best stof voor een nieuw topic eigenlijk, ware het niet dat ik wat achterloop.

Quote:
Toch denk ik niet meteen dat het iets is waar ik zelf nog met plezier naar zou luisteren.

Ik denk dat je je er een paar jaar geleden kapot aan had geergerd. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, jeugdsentiment speelt bij mij niet echt mee aangezien ik ze net tien minuten ken. Dan zet ik eerder Samson en Gert op. puh2.gif

Ik heb geen flauw idee hoe radicaal of niet-radicaal de EO is of ooit geweest is, maar ze zien er best nog hippie-achtig op hun foto's eigenlijk.

Misschien zou ik me er nu ook nog aan kapot ergeren, ik zoek er straks wel wat muziek van op, als er niemand meer in de living zit die me er mee zou uitlachen. Maar eum, mja, aangezien ik een paar jaar (wel, een jaar of 4) geleden nog zwaar in mijn alles-wat-niet-gothic-is-is-stom-bui zat zou het allicht niet eens in me opgekomen zijn om er naar te luisteren. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn idd wel hippie knipoog_dicht.gif

* NienkeJ zingt deze altijd voor haar nichtje als ze naar bed gaat:

Quote:

Ik zag een kuikentje

Dat bij zijn moeder zat

Onder haar vleugels

Waar het veilig zat

Tegen regen, tegen zonneschijn

Heer, zo wil ik bij U zijn

In de schaduw van Uw vleugels

Wil ik schuilen, wil ik schuilen

In de schaduw van uw vleugels

Wil ik schuilen, o Heer

U bent mijn toevlucht

U bent mijn sterkte

U bent mijn schuilplaats

U o Heer

In de schaduw van Uw vleugels

Wil ik schuilen, wil ik schuilen

In de schaduw van Uw vleugels

Wil ik schuilen, o Heer

Ik zag een kuikentje

Dat bij zijn moeder zat

Onder haar vleugels

Waar het veilig zat

Zoals dat kuikentje

Klein en teer

Wil ik schuilen, o Heer

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het bizar dat ze in Nederland blijkbaar zo ongelooflijk bekend zijn, en hier schijnbaar helemaal niet, de meeste Nederlands- of Vlaamstalige bands zijn toch bekend over de grenzen heen? Of misschien heeft dat te maken met hun protestantse achtergrond, die in het katholieke Vlaanderen nooit in de smaak gevallen is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Piet Piraat is te recent, daar heb ik geen jeugdherinneringen aan dus ja, dat werkt ook niet echt als ik in een jeugdsentiment-bui ben. Maar Samson en Gert, daar was ik als kind gek op, ik wou dolgraag naar zo'n show maar dat vonden mijn ouders te duur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jay, Elly & Rikkert! Ik ha dals lief klein meisje ene platen speler op mijn kamer en de enige platen die ik kon (/mocht) draaien waren Elly & Rikkert. Ik wilde altijd heeeeel graag bij ze in 't koor zingen, maar dat is nooit verder gekomen dan willen (ook geen pogingen tot ondernomen overigens).

En nu zijn ze gewoon cool. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid