Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat?

Ik vermoed dat de bedoeling is: je gedraagt je als een onwaarschijnlijk lomp varken zonder minimaal inlevingsvermogen, met als enige excuus dat je te naief, onnozel en onervaren bent om te weten waarover je praat, en te hopen is dat je ooit tot verstand komt, en je dan niet al zoveel schade aan jezelf en anderen hebt aangericht dat de schuld ondraagelijk is.

Maar Karin kan het zelf vast beter verwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat jouw welvaarts en "Als je ziek bent geloof je niet genoeg" - evangelie hier niet gewaardeerd wordt.

Ow, misschien moet ik dan wel mijn woorden aanpassen. Welk evangelie moet ik dan schrijven? 'Evangelie' betekent 'Goede Boodschap' he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Diakio: Mwoa, je komt aardig in de richting, en ook Machs post had ik bijna onge-edit laten staan, maar goed, verschil maken tussen users mag niet en al helemaal niet op basis van ergenis mijnerzijds.

Barbapapa. Ik hoop oprecht dat jou niet de dingen op je pad komen die anderen wél op hun pad gekomen zijn. En ik hoop oprecht dat je ooit zult begrijpen wat het is om met beide in een gebroken wereld te staan, terwijl je je toch geborgen weet in Jezus, zonder zelf iets rots mee te hoeven maken. Want dat wens ik niemand toe. Maar zolang je dat niet doet en niet weet, zou enige bescheidenheid en vooral enige takt, je niet misstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Barbapapa. Ik hoop oprecht dat jou niet de dingen op je pad komen die anderen wél op hun pad gekomen zijn, waaronder ik zelf. En ik hoop oprecht dat je ooit zult begrijpen wat het is om met beide in een gebroken wereld te staan, terwijl je je toch geborgen weet in Jezus, zonder zelf iets rots mee te hoeven maken. Want dat wens ik niemand toe. Maar zolang je dat niet doet en niet weet, zou enige bescheidenheid en vooral enige takt, je niet misstaan.

Bedankt dat je mij niet negatieve dingen toewenst. Ik heb ook genoeg meegemaakt voordat ik Jezus op een andere manier leerde kennen. Ik weet dus uit het verleden wat lijden is. Mensen die mij kennen, noemen mij altijd bescheiden (schrijf ik in alle bescheidenheid). Ik geef alleen een boodschap van hoop. En ik weet dat die boodschap voor iedereen geldt, anders zou ik het niet schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En hoe zit het met kinderen die misbruikt worden? Op straat leven? Zijn zij geen goede christenen? Zijn zij de moeite niet waard voor jouw godje?

Dit is een serieuze vraag en een die ik graag beantwoord zou zien. Heeft een achtjarig meisje dat misbruikt wordt door d'r broer, vader of iemand anders niet genoeg geloof? Niet genoeg kennis van God om uit die nachtmerrie gered te worden?

Heeft een kind dat psychisch geterroriseerd wordt thuis niet genoeg geloof?

Want dat soort situaties zorgen voor die depressies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bedankt dat je mij niet negatieve dingen toewenst. Ik heb ook genoeg meegemaakt voordat ik Jezus op een andere manier leerde kennen. Ik weet dus uit het verleden wat lijden is. Mensen die mij kennen, noemen mij altijd bescheiden (schrijf ik in alle bescheidenheid). Ik geef alleen een boodschap van hoop. En ik weet dat die boodschap voor iedereen geldt, anders zou ik het niet schrijven.

Het jammere is, dat mensen je een arrogant, gevoelloos figuur schijnen te vinden, en je boodschap kwetsend en dom. Denk je dat je dan veel resultaat hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

widegrin.gif
wordt katholiek!

- homo's van harte welkom!

- bij leven al veel theater, in de hemel helemaal

- en als je graag dood wil, mag je ook de eeuwige dood in (we noemen dat ook wel: Het Echte Leven
widegrin.gif
)

Mannen in jurken, musicals in de kerk, uberkitscherige binnenhuisarchitectuur, verering van vrouwen etc etc. had ik al eens verteld dat ik (en dat is geen geintje) een groot zwak heb voor de katholieke versie vh christendom? Een katholieke latijnse mis vind ik geweldig om naar te kijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mannen in jurken, musicals in de kerk, uberkitscherige binnenhuisarchitectuur, verering van vrouwen etc etc. had ik al eens verteld dat ik (en dat is geen geintje) een groot zwak heb voor de katholieke versie vh christendom? Een katholieke latijnse mis vind ik geweldig om naar te kijken...

Niet verder vertellen, maar onze kerk schijnt erg populair te zijn onder homo's widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dit is een serieuze vraag en een die ik graag beantwoord zou zien. Heeft een achtjarig meisje dat misbruikt wordt door d'r broer, vader of iemand anders niet genoeg geloof? Niet genoeg kennis van God om uit die nachtmerrie gered te worden?

Heeft een kind dat psychisch geterroriseerd wordt thuis niet genoeg geloof?

Want dat soort situaties zorgen voor die depressies.

Ow, ik wist niet dat je het aan mij schreef; dat zette je er niet bij.

De oorzaak kan ik niet in elke specifieke situatie geven. Ik weet wel dat deze mensen uit deze ellende kunnen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En hoe zit het met kinderen die misbruikt worden? Op straat leven? Zijn zij geen goede christenen? Zijn zij de moeite niet waard voor jouw godje?

Ik snap niet dat je die laatste twee vragen stelt. Waarom zouden zij geen goede christenen zijn? Mij zie je niet schrijven dat ik hen geen goede christenen zou vinden. Zij zijn absoluut de moeite waard voor de God van Abraham, Izaäk en Jacob. Ieder mens is de moeite waard van de Vader van de Heer Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat?

Laat ik het zo zeggen. Ik ben voor de tweede keer tot geloof gekomen in mijn late tienerjaren. Ik heb altijd last gehad van terugkerende depressies, Destijds kon ik daar niet zo goed mee omgaan als nu en daardoor ontaarde het in tamelijk vreselijke ellende (tegenwoordig heb ik het goed in de hand: op tijd naar bed, op tijd weer op, lichaamsbeweging, regelmaat, etc etc doen wonderen) maar in mijn tienerjaren hadden ze 20 jezussen voor mijn deur aan het kruis kunnen nagelen, maar ik denk niet dat dat erg had geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Barbapapa, ik zie dat je mijn berichten voor het gemak negeert, en dat snap ik, maar dit was toch een vrij serieuze vraag:

Quote:

[...]

Het jammere is, dat mensen je een arrogant, gevoelloos figuur schijnen te vinden, en je boodschap kwetsend en dom. Denk je dat je dan veel resultaat hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar als zij maar genoeg geloof zouden hebben gehad zouden zij toch geen problemen moeten hebben? Dat zou het ze toch voor de wind moeten gaan?

Ik geloof inderdaad dat het voor hen mogelijk is dat ze geen problemen zullen hebben en dat het hen voor de wind zal gaan. Maar ik kan je niet in één korte post vertellen op welke manier. Geloof kan daarin inderdaad een rol spelen, maar er kunnen veel meer zaken een rol spelen. Ik weet niet de specifieke situatie en oorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik geloof inderdaad dat het voor hen mogelijk is dat ze geen problemen zullen hebben en dat het hen voor de wind zal gaan. Maar ik kan je niet in één korte post vertellen op welke manier. Geloof kan daarin inderdaad een rol spelen, maar er kunnen veel meer zaken een rol spelen. Ik weet niet de specifieke situatie en oorzaken.

ga vooral dóóór... muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Barbapapa, ik zie dat je mijn berichten voor het gemak negeert, en dat snap ik, maar dit was toch een vrij serieuze vraag:

Ik heb meer mensen meegemaakt die deze boodschap meteen met blijdschap aannamen of die eerst boos/gekwetst/verward/verdrietig waren, maar het later toch aannamen.

Bij deze mensen heb ik gezien dat hun levens drastisch veranderde en dat hun leven er als volgt uit ging zien.

Jes 61,3

om over de treurenden van Sion te beschikken, dat men hun geve hoofdsieraad in plaats van as, vreugdeolie in plaats van rouw, een lofgewaad in plaats van een kwijnende geest. En men zal hen noemen: Terebinten der gerechtigheid, een planting des HEREN, tot zijn verheerlijking.

Omdat ik dat heb gezien bij mensen die door Jezus wonderbaarlijk werden veranderd, geef ik ook deze Blijde Boodschap door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, zelf weten. Je bent meermalen gewaarschuwd, niet alleen voor de inhoud van je boodschap, maar zeker zo vaak voor de vorm.

Voor mij bestaat er geen twijfel dat je de antichrist vertegenwoordigt met je verhaal, en dat je mensen, inclusief jezelf, zwaar beschadigt. Ik denk dat je zelf het allemaal heel goed bedoelt, en dat je oprecht denkt dat je Jezus volgt. Zo goed zijn de leugens van de oude slang wel.

Ik heb het al eerder gezegd, en ik herhaal het, ik zal voor je bidden, voor het behoud van je onsterfelijke ziel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat ik jou adviseer is een grondige Bijbelse studie te doen naar de antichrist, zodat je weet wie de antichrist is en welke kenmerken er bij horen, zodat je weet met wie je te maken hebt als je daadwerkelijk met de antichrist te maken hebt. Als ik het goed begrepen hebt, heb je een bepaalde functie binnen de katholieke Kerk. Omdat je misschien wel verantwoordelijkheid hebt over gelovigen, lijkt het me daarom belangrijk dat je weet wie de antichrist is, zodat je gelovigen ook daadwerkelijk kunt beschermen. apk_worry-rose.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid