Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

...en heb ik respect voor mensen die de stekker van hun beademingsapparatuur o.i.d. er op een gegeven moment toch uit trekken.

Ik heb respect voor mensen die de ziekte verdrijven in de Naam van Jezus Christus.


Samengevoegd:

Quote:

Hoe kan dat?

Eén was in de tijd dat ik nog geen openbaringskennis had over het volkomen genezende werk van Jezus Christus. De ander geloofde dat Jezus in principe wel wil en kan genezen, maar deze dacht dat in sommige gevallen Jezus je door ziekte 'thuis laat komen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dus het hangt af van wat iemand op die punten gelooft of die genezen worden?

Het kán, dat dat een rol speelt.

Quote:

Meestal raken mensen vanzelf af van die opvattingen als ze zelf door iets getroffen worden en het toch niet zo blijkt te zijn.
nosmile.gif

Voorbeelden?

Quote:

Algenezingsleer...

Ps. 103:3b die al uw krankheden geneest

Mat 12,15b En velen volgden Hem en Hij genas hen allen,

Luc 6,19

En de gehele schare trachtte Hem aan te raken, omdat er kracht van Hem uitging en Hij allen genas.

Luc 4,40

Toen de zon onderging, brachten allen, die zieken hadden, lijdende aan allerlei kwalen, dezen tot Hem. Hij legde ieder van hen afzonderlijk de handen op en genas hen.

Mat 4,24

En het gerucht van Hem drong door tot in geheel Syrië; en men bracht tot Hem allen, die ernstig ongesteld waren, gekweld door allerlei ziekten en pijnen, bezetenen en maanzieken en verlamden, en Hij genas hen.

Mat 8,16

Toen het nu avond werd, bracht men vele bezetenen tot Hem; en Hij dreef de geesten uit met zijn woord en die ernstig ongesteld waren genas Hij allen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het kán, dat dat een rol speelt.

..

Quote:

Voorbeelden?

Ik meen Zijlstra. Maar pin me daar niet aan vast.

Quote:
Ps. 103:3b

Mat 12,15b

Luc 6,19

Luc 4,40

Mat 4,24

Mat 8,16

Losse teksten zeggen vooral wat degene die ze aanhaalt wilt dat ze zeggen. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik meen Zijlstra. Maar pin me daar niet aan vast.

Nee, Jan Zijlstra is nog altijd zo vurig in de Heer als maar kan smile.gif

Quote:

Losse teksten zeggen vooral wat degene die ze aanhaalt wilt dat ze zeggen.
nosmile.gif

Nou, vaste tekst dan maar? smile.gif >> link .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Euthanasie is overbodig.

Heb je pijn? Jezus heeft de pijn op Zich genomen.

Ben je ziek? Jezus heeft de ziekte op Zich genomen.

Goh, niets van gemerkt toen ik een dubbele hernia had. Toen heeft Morfine mijn pijn weggenomen. Ja, ieder zijn Verlosser heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je staart je blind op je stokpaardjes en in dit geval leidt dat ertoe dat we offtopic gaan. Je neemt nu iets letterlijk wat nooit letterlijk bedoeld kan zijn. Daardoor raakt je punt een beetje kant noch wal.

Het zal mijn atheistische autisme zijn knipoog_dicht.gif Ik lees tekst bijna altijd letterlijk tenzij het duidelijk om metaforen gaat. Ik geloof niet dat de gave van genezing bestaat. Nu ja een placebo-effect mss, maar echt opzienbarende genezingen komen nooit voor.

Nu ja, dan een bruggetje naar euthanasie. Ja, ik geloof dat mensen enorm veel steun hebben aan hun geloof, zo veel dat het hun lijden enorm verlicht. Ik zie niet in waarom zo iemand dan euthanasie nodig heeft. Als ik bijv terminale kanker had en ik kon met pijnstilling mijn leven dragelijk maken, dan zou ik wss ook niet kiezen voor euthanasie. Het is geen verplichting hoor, maar het moet wel een optie zijn vind ik.


Samengevoegd:

Quote:

Je staart je blind op je stokpaardjes

Nou, dan ben ik niet de enige denk ik. En ik denk dat het wel meevalt eigenlijk. Mss meer bedoeld voor de Euthanasie = Moord figuren hier? Of voor bijv. mensen die het voorkomen van lijden verwarren met het vergassen van mongooltjes?

Maar goed nuance, nuance, nuance.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nuance is goed, maar ik word ook wel eens moe van "Euthanasie is Moord" statements. Ja, ik snap heel goed dat euthanasie moord kan zijn, en voor mij is een wereld waar bejaarden, zwakbegaafden ed opgeruimd worden net zo'n groot schrikbeeld als voor jou wss.

Maar een wereld waar euthanasie geen optie is voor mij ook vreselijk eng.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag was aartsbiscchop Eyk bij Buitenhof.

Gij stelde dat de zaak van Niels Kooistra geen euthanasie was (wat medisch gezien ook zo is, aangezien kunstmatige beademing gestaakt was). En dat het in dit geval ook vanuit het katholieke standpunt geen bezwaar is tegen het beëindigen van die behandeling, gezien zijn uitzichtloze bestaan en het gewicht van zijn situatie (beademingsapparatuur enzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vandaag was aartsbiscchop Eyk bij Buitenhof.

Gij stelde dat de zaak van Niels Kooistra geen euthanasie was (wat medisch gezien ook zo is, aangezien kunstmatige beademing gestaakt was). En dat het in dit geval ook vanuit het katholieke standpunt geen bezwaar is tegen het beëindigen van die behandeling, gezien zijn uitzichtloze bestaan en het gewicht van zijn situatie (beademingsapparatuur enzo).

We boffen maar met een aartsbisschop met een medische achtergrond. smile.gif Je hebt euthanasie aan de ene kant, maar de medische stand van zaken is ook zo dat het sterfproces van mensen kunt rekken. Ze zijn bezig met doodgaan, maar je kunt als arts 'helpen' ze in leven te houden.

Dus dan wordt de vraag: wanneer heeft iemand het stervensproces ingezet en moet je dat respecteren en wanneer beëindig je actief iemands leven. Ik weet alleen wat af van hersentrauma omdat ik neuropsychologie gestudeerd heb, maar dan nog lijkt me dat een erg grijs gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het idee van eeuwig te moeten leven vond ik erg uitzichtloos persoonlijk..... Ik had meer last van depressies toen ik gelovig was dan toen ik ongelovig was.

widegrin.gif wordt katholiek!

- homo's van harte welkom!

- bij leven al veel theater, in de hemel helemaal

- en als je graag dood wil, mag je ook de eeuwige dood in (we noemen dat ook wel: Het Echte Leven widegrin.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het idee van eeuwig te moeten leven vond ik erg uitzichtloos persoonlijk..... Ik had meer last van depressies toen ik gelovig was dan toen ik ongelovig was.

Jezus had geleden en was gestorven aan het kruis om elke depressie weg te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het idee van eeuwig te moeten leven vond ik erg uitzichtloos persoonlijk.....

Dat herken ik wel. Ik zie het zelf ook niet zitten. Maar daar ik geen keus meer heb en er niet omheen kán dat God bestaat, vertrouw ik er maar op dat dat ook wel goed komt.

@Barbapapa: ik hoop dat je ooit wijsheid zult ontvangen of heel veel zult leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid