Spring naar bijdragen

GrootNieuwsRadio


Aanbevolen berichten

Eindelijk is het zover! Nederland heeft een christelijke radiozender! Ze heet GrootNieuwsRadio, in is te beluisteren op de ferquentie 100.8 AM.

Ik heb er inmiddels een paar keer naar geluisterd, en en is in mijn beleving nog niet echt spetterend, maar vanaf 1 december draaien ze met programma's(nu is het nog nonstop muziek).

Dit is alle informatie die ik er tot nu toe over heb,

als ik meer heb volgt het nog!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ehm, is bright fm dan geen christelijk radio zender?

jawel, maar GrootNieuwsRadio is de eerste christelijke zender die via de gewone ether te ontvangen zal zijn... BrightFM is meer een internetradiostation... (of ook kabel?), net als Musica Religiosa, Reformatorische Omroep, EO Ronduit webradio enzovoort...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

3fm doet zelfs aan christelijke uitzendingen,
maar bright fm is ook in ether hoor
, ik krijg hem hier gewoon op radio, maar dat zal wel kabel zijn dan
smile.gif

ok, ja ook kabel dus knipoog_dicht.gif

ik weet ook niet wat eigenlijk het voordeel is van die AM/MW band.. heb nou niet het idee dat veel mensen daar naar luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: NCRV, EO en KRO zenden programma's uit met een christelijke inslag. De EO maakt zondagavond op 3FM een programma.

Bright FM is alleen via internet en de kabel te beluisteren, echter niet in je autoradio.

Groot Nieuws Radio zendt uit via de ether (lucht). Voordeel van de AM t.o.v. de FM is dat een licentie voor AM véél goedkoper is. Tweede voordeel is dat je met één frequentie en één zender heel Nederland en delen van België en Duitsland kunt bereiken. Je mag op de AM frequentie namelijk veel verder zenden dan met FM, waardoor het uiteindelijk allemaal goedkoper is.

Nadeel is dat een grammafoonplaat nog beter klinkt dan een AM zender. FM is bijna MP3 kwaliteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Zoals we allemaal hebben kunnen lezen op de frontpage heeft deze radio zender het financieel nogal moeilijk. Wellicht zijn er hier luisteraars die een donatie kunnen overwegen, tenminste als ze tevreden zijn over deze radio zender.

Wie luistert hier eigenlijk regelmatig naar?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er even naar geluisterd maar zowel de geluidskwaliteit (in de auto) als de muziekkeuze vervelen vrij snel.

Sinds er onlangs op GNR serieus werd 'gezeurd' om donaties, met de toch wat intimiderende manier dat je dat eigenlijk wel moet doen omdat het om 'het koninkrijk van God' gaat luister ik niet meer. Ik snap best dat ze geld nodig hebben, maar om hierbij te zeggen dat je wel 'moet' omdat je anders weigert om mee te helpen aan het koninkrijk gaat me iets te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is spijtig dat ze menen het zo te moeten brengen. Het lijkt me dat het juist potentiële donateurs afschrikt. Ik ben overigens wel zeer benieuwd wat voor een marketing onderzoek hieraan vooraf heeft plaatsgevonden. Of hadden ze wat geld bijeen geharkt en zijn maar gewoon begonnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Beste mensen de topic was al een beetje dood, maar wil toch even reageren:

Wekelijks zijn er zo'n 100.000 luisteraars. De zender zou per 12 dec. moeten stoppen maar door een wonder werd er 630.000,- bijeen gebracht...

Ik vind de Reactie van JoostG wel een beetje overdreven. De mensen bij GNR hebben indertijd wel veel gevraagd om donateurs maar niet op die manier... Op dit moment draait GNR weer helemaal en het wordt steeds beter!!!

Luister eens naar GrootNieuwsRadio 1008AM of kijk op link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, mijn reactie was niet overdreven. Ik heb toen een middagje GNR geluisterd en ik heb meerdere malen gehoord dat je 'wel zou moeten geven' omdat je 'bijdraagt in het koninkrijk van God'.

Ik vind het goed dat deze zender bestaat en op z'n tijd ook leuk om naar te luisteren maar het werd nu eenmaal zo gebracht. Punt.

Dus ga nu niet net doen of ik overdrijf, aub. Als iets letterlijk wordt gezegd dan is het een feit, niet mijn mening. Dat ik het intimiderend vond is dan wel mijn mening maar dat mag ik vinden, toch? Of denk ik nu niet christelijk genoeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neen Joost je je staat in je gelijk,en dat gebedel om geld en daar het Koninkrijk Gods voor misbruiken is zeer niet kies,dan weet je weer uit wat voor hoek dat allemaal komt.

De EO heeft nog steeds onze sympathie en de geldwerving ging daar op een wijze die wel Christelijk was en is.

Trouwens ons vermoeden is dat u zeer Christelijk denkt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid