Spring naar bijdragen

Kennen moslims ook wonderen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Misschien dat je wat teksten kunt citeren..?

Dat zal ik doen, alleen lukt dat waarschijnlijk nu niet.. Maar ik zal mn best doensmile.gif


Samengevoegd:

Voorbeeld van de wonderen van de koran:

Een voorbeeld is het onstaan van de heelal.In het hoofdstuk Anhaam, vers 101 staat het volgende: '' Hij is Degene die het heelal uit het niets heeft geschapen'' vandaag de dag is dit wetenschappelijk bewezen dat het heelal uit het niets is onstaan, door een enorme knal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

voor zover ik weet is het heelal waarschijnlijk uit een singulariteit ontstaan. Dat is niet direct niets.....

Voor zover jij het weet, maar wij hebben bewijzen en dat is genoeg voor ons. Maar goed..smile.gif


Samengevoegd:

DE ZEEÈN DIE ZICH NIET MET ELKAAR MENGEN

Een satellietfoto van Gibraltar.

Eén van de eigenschappen van de zeeën welke pas onlangs ontdekt is, wordt in een Qoer'aanvers als volgt omschreven:

Hij heeft de twee zeeën losgelaten om elkaar te ontmoeten. Tussen hen is een scheiding die geen van beiden voorbij kan gaan. (Qoer'aan 55:19-20)

De eigenschap van zeeën, n.l. dat ze bij elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. Door de fysieke kracht, die "oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zeeën zich niet met elkaar. Dit wordt veroorzaakt door een verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is.8

Het is interessant, dat in een tijd dat de mensen geen kennis van natuurkunde, van oppervlaktespanning of van oceanografie hadden, dit in de Qoer'aan is geopenbaard.


Samengevoegd:

MOEDERMELK

Moedermelk, een ongeëvenaard mengsel, door Allah geschapen, is zowel een uitstekende voedingsbron voor de pasgeboren baby, als een substantie die de weerstand tegen ziektes vergroot. Zelfs kunstmatige babyvoeding, die door de hedendaagse technologie gemaakt wordt, kan deze verbazingwekkende voedingsbron, niet vervangen.

Elke dag worden er nieuwe voordelen van de moedermelk t.b.v. de baby, ontdekt. Eén van de feiten die de wetenschap over moedermelk ontdekt heeft, is dat geven van borstvoeding tot twee jaren na de geboorte, erg veel voordelen heeft.16 Allah heeft ons, veertienhonderd

jaar geleden, deze belangrijke informatie, die onlangs door de wetenschap ontdekt is, in het vers '…het spenen is gedurende twee jaar…'gegeven.

En Wij hebben de mens verplicht om (goed en plichtsgetrouw) voor zijn ouders te zijn. Zijn moeder baarde hem in zwakheid en pijn over zwakheid en pijn en zijn spenen is gedurende twee jaren - Dank daarom Mij en jullie ouders, - en bij Mij is de uiteindelijke bestemming. (Qoer'aan 31:14)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och heden..

De egyptenaren schenen de afstand van de aarde naar de zon te weten, wist je dat?

link

(ctrl+f: 10^9)

Er zijn zo veel dingen die men vroeger wist, en "sinds kort" weer opnieuw zijn uitgevonden..

Dus ja, moslims kunnen dat ook hebben gedaan, maar dat is nog geen wonder voor het islam..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Borstvoeding. De mens had er voor Mohammed al een paar 100.000 jaar ervaring mee. Ik gok zo dat de voordelen al lang en breed bekent waren.

Ennuh, zeeen vermengen zich gewoon op raakpunten. Kan best zijn dat eea minder snel zou verlopen als je zou verwachten, maar er zit geen dunne muur tussen oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach ja, prima als jullie het zo willen zien..

Moeten we het dan op jouw manier zien? De ironie wil dat alle "wonderen" in de koran met heel veel fantasie zijn te vertalen naar westerse wetenschap. Met als voetnoot dat de islamitische "wonderen" pas werden "ontdekt" nadat de westerse wetenschap betreffend vershcijnsel had vastgelegt.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Moeten we het dan op jouw manier zien? De ironie wil dat alle "wonderen" in de koran met heel veel fantasie zijn te vertalen naar westerse wetenschap. Met als voetnoot dat de islamitische "wonderen" pas werden "ontdekt" nadat de westerse wetenschap betreffend vershcijnsel had vastgelegt.....

Nee dat hoeft niet, alleen vindt ik we dat jullie wa respectvoller mogen antwoorden. Ik bedoel we zijn in discussie en niet in gevecht en we zijn hier ook niet om elkaar te beledigingen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee dat hoeft niet, alleen vindt ik we dat jullie wa respectvoller mogen antwoorden. Ik bedoel we zijn in discussie en niet in gevecht en we zijn hier ook niet om elkaar te beledigingen..

Jij stelt iets, en je krijgt daar een antwoord op. Dat ik niet geloof dat Allah god is, Dat Mo zijn profeet is en dat de koran niet vol wonderen staat is niet respectloos.

Ik ben een ongelovige. Ik geloof sowieso dat het concept god onzin is. Daar vraag ik geen respect voor verder, dus jij krijgt ook niet automatisch respect voor jouw geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat om toon MC. En in de faq staat dat je respect moet hebben voor andermans mening, dus heb dat dan ook, ongeacht jouw mening en of jij om respect vraagt of niet. Je bent zelf met de faq akkoord gegaan bij je aanmelding, houd je daar dan ook aan.

@Sammie: ik denk dat mensen bedoelen of er bijvoorbeeld mensen genezen worden op wonderbaarlijke wijze en dat soort voorbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het gaat om toon MC. En in de faq staat dat je respect moet hebben voor andermans mening, dus heb dat dan ook, ongeacht jouw mening en of jij om respect vraagt of niet. Je bent zelf met de faq akkoord gegaan bij je aanmelding, houd je daar dan ook aan.

uit de faq:

1 - Respect voor je medegebruikers. Ook als je het niet met iemand eens bent, laat je de ander in zijn/haar waarde. Discriminatie, Godslastering, schelden en doodsbedreigingen zijn absoluut uit den boze en zullen serieus worden aangepakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die regel is niet dat je alleen niet aan godslastering, schelden en doodsbedreigingen mag doen, maar dat zijn voorbeelden die absoluut nooit en te nimmer geduld zullen worden en waar je ook een (afkoel)ban voor zult krijgen, hoewel we het vaak wel enigszins in de context bezien én vaak een tweede kans geven. De zin : 'Ook als je het niet met iemand eens bent, laat je de ander in zijn/haar waarde.' Staat daar dus los van.

Nu, als je het er nog verder over wilt hebben, ik heb een e-mailadres, stuur daar dan maar wat heen smile.gif. In dit topic gaan we : Back on topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Sammie: gebeuren er nu nog Islamitische wonderen, bijvoorbeeld in een moskee?

Er zijn mensen die wonderen verrichten, maar wonderen zeggen helemaal niks. Hindoes verrichten ook wonderen, dit zou toch ook betekenen dat zij het ware geloof hebben. Een bekende imam zei ooit dat als wij iemand zien die over water loopt en beweert dat hij een heilige persoon is, dat we hem niet moeten geloven totdat wij zeker weten dat hij conform de goddelijke wetten leeft. Dat is ook wat Jezus (vzmh) ervoor had gewaarschuwd. Er zullen namelijk mensen zijn die in zijn naam wonderen zullen verrichten, maar dat zal hen niet baten. Dit omdat zij de wetten van God verkrachten:

Matteüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?†23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid