Spring naar bijdragen

'YouTube Mishandelingen'


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Neuh, eergevoel/trots is een slecht substituut voor stevige principes en een van de weinige dingen die je meestal geen moer helpt.

Als ik er realistisch overna denk kom ik tot de conclusie dat youtube filmpjes van als ik in elkaar wordt geslagen alleen maar positief is aangezien dat betekent dat er een hoop data te vinden is die alleen maar in mijn voordeel kan werken.

Dat het op youtube staat is voor de vervolging van de daders postitief. Betekent niet dat het positief is dat iedereen er volgens naar gaat kijken.

Eergevoel, daar bedoel ik mee jezelf waardig voelen. Niet trots.. dat klinkt zo negatief. Waardigheid maakt een mens, mens naar mijn mening. Waarom is het slecht? Het zorgt er voor dat we zuinig zijn op onszelf, op ons lichaam.

Quote:

[...]

Ik keek het filmpje om te observeren, aan tekst heb ik in principe genoeg, maar soms is het nodig om direct getroffen te worden om een realistisch beeld te behouden. Mensen mogen best zien wat er echt speelt en het nooit meer vergeten om hunzelf te vormen onder invloed van zoiets.

Als je deze redenering volgt zou je ook een verkrachting mogen bekijken bijvoorbeeld. Sommige dingen zijn gewoon te ernstig om te bekijken en niet respectvol tegenover degene die in beeld is.

Maar als ik je nu goed begrijp dan heb je er dus sowieso geen problemen mee om die filmpjes te bekijken? Dan vraag ik me af waarom je het 'bewonderingswaardig' noemt als iemand er niet naar kijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Verkrachting is dan ook voor mij over de grens, maar mishandeling kan nog wel. Net zoals filmpjes die sommige dierenrechten organisaties doorsturen van beesten die levend gevild worden. 'Waardigheid' of menselijkheid blijkt als het goed is uit de opgeroepte emoties, het zij verontwaardiging of plaatsvervangende schaamte.

Bewondering omdat mensen wel hun nieuwsgierigheid kunnen bedwingen of voldoende zelfkennis hebben om te weten dat het niet goed voor ze is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid