Spring naar bijdragen

'YouTube Mishandelingen'


Aanbevolen berichten

link (klik op 'bekijk video')

Quote:

Vier jongens (13 tot en met 19 jaar) hebben een gehandicapte 17-jarige jongen jarenlang mishandeld en filmpjes hiervan op YouTube geplaatst. Op de zes filmpjes is te zien hoe de autistische en verstandelijk gehandicapte jongen herhaaldelijk geschopt en geslagen wordt. In een van de filmpjes slaat een jongen hem zo hard op zijn schedel dat er gekraak te horen is. Twee van de vier daders moeten zich hiervoor verantwoorden bij de rechter, blijkt vanavond in EénVandaag.

Ik heb er geen woorden voor hoe erg de jeugd van tegenwoorig kan zijn. Het zal wel stoer zijn ofzo, maar ik vind het belachelijk.

kleine edit: hulde aan de pleegouders, ook [/sarcasme]

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hey Gorthaur, dat is eens origineel, een referentie naar een film die niet eens is uitgebracht, maar wel alle paniek die erbij komt kijken krijgt. De media is er nog niet vol genoeg van, ten slotte. Ik denk dat alleen Lord of the the Rings meer aandacht kreeg. Ik wil nu wel 'laffe boef' roepen, maarja -- wat dan? Zullen we anders EERST de film kijken en DAN de mening erover delen?

En goh, ook even een link naar mijn avatar, Rita Verdonk en haar partij (momenteel zonder enige standpunten en/of opvattingen die concreet zijn). Totaal niet toevoegend aan de topic, maar wel in jouw reactie.

Zullen we het nu weer hebben over het onderwerp, of wil je dat ik je laffe boef noem? Voel je je dan beter? Kunnen we het dan hebben over het onderwerp zelf, ipv de politiek die ik aanhang, maar hier niet bespreek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(klik op 'bekijk video')

[...]

Ik heb er geen woorden voor hoe erg de jeugd van tegenwoorig kan zijn. Het zal wel stoer zijn ofzo, maar ik vind het belachelijk.

kleine edit: hulde aan de pleegouders, ook [/sarcasme]

..tegenwoordig? Het 'op-youtube-zetten' is logischerwijs iets van de laatste jaren, maar mishandeling in al zijn vormen heeft altijd plaatsgevonden.

Heb je bronnen dat dergelijke criminaliteit iets is van 'tegenwoordig'?

(en zou je het sarcasme jegens de pleegouders nader toe willen lichten?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik zou graag nog een reactie hebben over het feit dat iemand van 21 spreekt van 'de jeugd van tegenwoordig' alsof er al decennia verstreken zijn.. een reactie van mensen die pleiten voor een 'hardere aanpak', want wat houdt dat precies in.. en ook nog even wat die opmerking over de pleegouders precies inhield.

Link naar bericht
Deel via andere websites

cry.gifcry.gif

In het filmpje wordt gezegd dat die jongen niet veel begreep van de wereld om hem heen. Bij deze heeft hij een lotgenoot: ik begrijp hier ook niet veel meer van. Hoe valt dit dan ook te begrijpen? Hij doet die jongens helemaal geen kwaad, maar wordt tóch voortdurend geslagen en geschopt. Wat had hij dan moeten doen om die mishandelingen te stoppen? Onbegrijpelijk inderdaad, dat mensen zo raar en onlogisch kunnen doen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren zag ik een filmpje waar een meisje zo'n 70 keer door haar ex met een mes werd gestoken.

Gewoon op straat, terwijl mensen toe stonden te kijken zonder dat iemand echt iets doet (behalve filmen, praten en een enkeling zegt er wat van).

Van zowel de persoon die steekt als de personen die gewoon niets staan te doen:

Onbegrijpelijk... Geen woorden voor....

... Ik zal de link maar niet plaatsen, trouwens. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het feit dat mensen niets doen bij ongelukken, vechtpartijen, verdrinkingen, straatroof of wat dan ook wanneer er heel veel mensen bij zijn komt door het zogenaamde 'bystander effect'.. dit komt in best veel vormen terug in het dagelijks leven en zit gewoon verborgen in het menselijke gedrag.. het feit dat niemand helpt als je met 100 mensen iemand iets ziet over komen zit in de aard van het beestje.

link

Zo onbegrijpelijk vind ik het dus niet dat niemand wat deed; niet dat ik het niet 'erg' vind, maar het is een te verklaren fenomeen. En de slachtpartij van 70 messteken, ja, wat er verborgen ligt in de psyche van de dader weet niemand, toch is het weer een kwestie van de 'aard van het beestje' dat hier op verschrikkelijke wijze naar buiten is gekomen.

Er zal in de hoofden van de jongens in de beginpost ook wel iets wrangs hebben gezeten dat ze op de een of andere manier misschien wel plezier beleefde aan het aftuigen van een gehandicapte. Hoe verschrikkelijk dit ook is, zegt dat wel iets over de mentale staat waarin de jongens verkeerden. Als je, zeker voor een langere periode, dergelijke geweldadige dingen kunt uitvoeren bij een hulpeloos iemand.. ja, dan is het dus nog maar de vraag of 'harder straffen' zal werken.. en dan weet ik nog niet eens wat mensen eigenlijk met 'harder straffen' bedoelen. In iedergeval kan niemand ook maar iets zinnigs zeggen over deze situatie tot dat deze jongens op een of andere manier onderworpen zijn aan een psychologisch onderzoek of iets dergelijks..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die roepen dat je zulke jongens vooral maar hard aan moet pakken, oordelen indirect al over deze jongens. Ze lijken er dan vanuit te gaan dat deze jongens misschien niet ziek in de kop waren, maar enkel en alleen kwade bedoelingen hadden. Of dat zo is, weet ik niet, maar dan hoeft niemand zich ook door mijn post aangesproken te voelen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mensen die roepen dat je zulke jongens vooral maar hard aan moet pakken, oordelen indirect al over deze jongens. Ze lijken er dan vanuit te gaan dat deze jongens misschien niet ziek in de kop waren, maar enkel en alleen kwade bedoelingen hadden. Of dat zo is, weet ik niet, maar dan hoeft niemand zich ook door mijn post aangesproken te voelen.
knipoog_dicht.gif

Ligt eraan wat je onder 'hard aanpakken' verstaat..

Als die mensen idd ziek waren (maar er staat niks wat daar op wijst, terwijl de geestelijke toestand van het slachtoffer wel genoemd wordt) dan moeten ze ook hard aangepakt worden.. en daar versta ik dan onder dat ze in verplichte therapie moeten en niet losgelaten mogen worden tot ze weer veilig zijn voor hun omgeving..


Samengevoegd:

Quote:

Eens met PascalPas. Oordelen lijkt gemakkelijk, maar niet voor niets mag alleen God dat. Wel mogen we deze wandaden verafschuwen en biddend hopen dat die jongens daarvoor snel geholpen worden. Hoe dan ook. Want dit kan gewoon niet, hoe verklaarbaar het misschien ook zou zijn.

*peinst* volgens mij mag je best oordelen over daden van anderen... zolang je die mensen maar niet VERoordeelt..

En naast dat biddend hopen mogen die jongens ook gewoon bij de rechter voorkomen.. Laat die hier op aarde maar oordelen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid