Spring naar bijdragen

'YouTube Mishandelingen'


Aanbevolen berichten

Weet niet, het helpt in mijn ogen het meest, al is het maar voor de gemoedsrust van sommige mensen.

Ik zou echt niet weten wat echt helpt, ik denk dat ik net als een groot gedeelte van de maatschappij terugval op pure wrok gemengd met bloeddorst als ik dit hoor. Voor het gemak maar even de verstandige beslissingen laat varen. Kan wel onmacht zijn en een vuist tegen het smoelwerk van de daders voelt als macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

zucht.. altijd weer dat 'we mogen niet oordelen'. Maar goed, wat ik mij afvraag is wat er op dat filmpje van die link staat. De mishandeling of..? IK VIND eigenlijk dat we dat niet moeten bekijken. Als ik er op zou staan terwijl ik werd vernederd zou ik ook niet willen dat iemand er naar keek. Volgens mij is het probleem niet alleen die mensen die het er op zetten, maar het op sensatie beluste volk die het vervolgens massaal bekijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Luxuria,

Het is een uitgebreid item over het onderwerp, met inderdaad beelden uit de filmpjes.

In het algemeen: niet oordelen betekent niet met zachte handen aanpakken. Wat die jongens hebben gedaan is verkeerd en dat moet rechtgezet worden. Desnoods met harde hand. Ach ja, soms vraag ik me weleens af of mensen nou echt wel zo leuk en mooi zijn... Dit soort dingen zijn toch niet te begrijpen, of wel dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ze maken me 'Trots op Nederland!'

Misschien kan Nederland hier wel een mooie gidsrol in spelen.

Dat zijn nou onze Nederlandse waarden die we moeten beschermen tegen de islamisering.

De tsunami van de jeugd. Oprukkende jeugdhonken.

Ik ga er denk ik eens een film over maken.

worshippy.gif

We zijn het weer eens eens Gorthaur. Verder ben ik nog steeds benieuwd waarom dit typisch iets is van "de jeugd van tegenwoordig". Je kunt wel leuk dingen roepen, maar hier en daar wat argumentatie kan geen kwaad.

Overigens verbaast het me dat iemand die zijn politieke voorkeur zó geprononceerd naar buiten brengt, die naast al zijn posts het hoofd van Verdonk met de tekst "Trots op Nederland" heeft staan, mensen voor boef gaat uitmaken als ze een link maken tussen de politieke voorkeur en het in dit topic centraal staande issue.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iedereen spreekt schande van die filmpjes maar heeft ze ondertussen dus wel bekeken en sommige komen zelfs met nog schokkender voorbeelden.

Waarom kijk je überhaupt naar deze zooi?
boosrood.gif

Omdat je op een linkje klikt als iemand je die toestuurt of op een forum zet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iedereen spreekt schande van die filmpjes maar heeft ze ondertussen dus wel bekeken en sommige komen zelfs met nog schokkender voorbeelden.

Waarom kijk je überhaupt naar deze zooi?
boosrood.gif

Dat is de eeuwige paradox bij dit soort nieuws. Er zijn wel vaker mensen die iets verschrikkelijks doen om aandacht te krijgen (voor zichzelf of voor hun zaak). Het is bijna onvermijdelijk dat ze daarin ook slagen en die aandacht krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We kunnen ook schande spreken van iets waarvan we niet weten.

Voorbeeld:

Mr. Emilio, ik vind het schandalig wat jij allemaal in je koelkast bewaard!

knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

wat bedoel je nou te zeggen? Dat we niet alle details weten en daarom geen mening mogen vormen?

Pas je dat op alles toe? Zeg dan ook geen kwaad woord over Hitler? Want je weet niet wat voor moeilijke jeugd hij wel niet gehad heeft en wat er allemaal in zn arme koppie omging.. muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Jawel.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben verdorven genoeg om bij zo'n link op z'n minst nieuwsgierig te worden.

Met mij een heel hoog percentage van de mensheid, vermoed ik.

Ik ben ook verdorven, maar zelfs ik kan me wel bedwingen.. dan moet het jou en die andere hoge percentage van de mensheid ook wel lukken. smile.gif Je moet er gewoon even bij stil staan en de nieuwsgierigheid komt niet eens meer. smile.gif Stel je gewoon voor hoe je het zou vinden als iedereen op youtube ging kijken hoe JIJ in elkaar geslagen werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zou dan iemand eens actie ondernemen. Ik zat vanochtend toen ik het nog eens in de 'krant' in de trein las toch even te overwegen om dagelijks in mijn vrije saaie internet uurtjes eens heel youtube moet afstruinen om filmpjes te flaggen.

Opzich is het ook wel bewonderingswaardig dat je niet klikt, maar nieuwsgierig worden is ook niet iets wat je iemand kwalijk moet nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Misschien zou dan iemand eens actie ondernemen. Ik zat vanochtend toen ik het nog eens in de 'krant' in de trein las toch even te overwegen om dagelijks in mijn vrije saaie internet uurtjes eens heel youtube moet afstruinen om filmpjes te flaggen.

Opzich is het ook wel bewonderingswaardig dat je niet klikt, maar nieuwsgierig worden is ook niet iets wat je iemand kwalijk moet nemen.

Nieuwsgierig raken kan natuurlijk, maar vervolgens zonder verder nadenken te klikken hoeft toch niet?

Ik vind het niet bewonderswaardig ofzo. Volgens mij is het gewoon redelijk makkelijk om niet te klikken door er even bij stil te staan hoe die ander zich zou voelen en je nieuwsgierigheid dan bedwingen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik hoef dat soort rotzooi ook niet perse te zien, maar van de beschrijving te lezen was het nogal erg. Natuurlijk komen de daders met een paar weekjes plansoenschoffelen er van af. Persoonlijk hoop ik dat de 16+ daders een flinke straf krijgen.3-6 jaar of zo en dan voor de 18+ 8-12 jaar of zo. de miderjarigen mogen ook wel een jaar of 1-2 jeugdgevangenis.

En aangezien dat nog al wat belastingcentjes kost moeten ze natuurlijk wel 40 uur per week werken voor kost en inwoning.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nieuwsgierig raken kan natuurlijk, maar vervolgens zonder verder nadenken te klikken hoeft toch niet?

Ik vind het niet bewonderswaardig ofzo. Volgens mij is het gewoon redelijk makkelijk om niet te klikken door er even bij stil te staan hoe die ander zich zou voelen en je nieuwsgierigheid dan bedwingen..

Als ik zo in elkaar word geslagen is het laatste wel waar ik aan denk wat de mensen denken die het filmpje zien als een van de daders het filmt en het op youtube zet.

Maar ik zal wel weer een rare uitzondering wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Denk er eens echt goed over na, ik kan het me echt niet voorstellen dat het je niks uit zou maken. Het gaat er ook niet om wat die mensen van je denken, maar dat ze zien hoe jij hulpeloos in elkaar wordt geslagen. Of heb je geen eergevoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik durf het niet te kijken, weet zeker dat ik vannacht dan niet slaap..

Jaaaren terug bij Caterine Keijl (ofzoiets) een filmpje gezien van een oppas die een baby mishandelde.. heb een week niet geslapen
cry.gif

"niet durven" is zeker in dit geval niet iets om je voor te schamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Denk er eens echt goed over na, ik kan het me echt niet voorstellen dat het je niks uit zou maken. Het gaat er ook niet om wat die mensen van je denken, maar dat ze zien hoe jij hulpeloos in elkaar wordt geslagen. Of heb je geen eergevoel?

Neuh, eergevoel/trots is een slecht substituut voor stevige principes en een van de weinige dingen die je meestal geen moer helpt.

Als ik er realistisch overna denk kom ik tot de conclusie dat youtube filmpjes van als ik in elkaar wordt geslagen alleen maar positief is aangezien dat betekent dat er een hoop data te vinden is die alleen maar in mijn voordeel kan werken.

Ik keek het filmpje om te observeren, aan tekst heb ik in principe genoeg, maar soms is het nodig om direct getroffen te worden om een realistisch beeld te behouden. Mensen mogen best zien wat er echt speelt en het nooit meer vergeten om hunzelf te vormen onder invloed van zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb eens per ongeluk een paar seconden van een onthoofdingsvideo gezien. Ik heb me 2 dagen beroerd gevoeld. Ik ben een mietje en ik ben er trots op!

Dat maakt twee van ons. Ik heb 't filmpje ook niet bekeken, voel wel nieuwsgierigheid, net zoals wanneer ik over de Paterswoldseweg fiets en zie dat er een huis in de fik staat met een hele zooi brandweer en mensen er omheen. Toch dwing ik mezelf dan om door te fietsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid