Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

@ Trotse moslim: Wat wil je met dat plaatje zeggen? Geert is niet eens christelijk
nosmile.gif
Foutje, ik zie het al...

Eigenlijk als aanvulling op hetgeen wat Raido zei:

Ik citeer:

Ik vind het moeilijk. Als wij westerlingen alle koffiekleurige mensen zien als moslims, is het dan gek dat zij ons zien als christenen of seculieren? Het is moeilijk voor mij, ik erken dat, en dat erkennen moslims ook, om gewoon naast elkaar te staan in ons eigen Nederland (waar autochtone Nederlanders een andere band mee hebben dan allochtone Nederlanders) zonder te wij-en en te zij-en..

En ze vergaten de T ... wat ik grappig vond. Ze hadden wel genoeg verf om een paar uitroeptekens erachter te zetten ... maar ze weten niet eens hoe ze terrorist schrijven ... kan je nagaan hoe weinig het daar leeft :-P


Samengevoegd:

Nog een opmerkelijk nieuwsbericht omtrent deze hele trammelant:

Ehsan Jami ziet af van film

HILVERSUM - Ehsan Jami, de oprichter van het comité voor ex-moslims, brengt de antimoslimtekenfilm The Life of Mohammed niet uit. Hij zei dat maandagavond in het televisieprogramma Netwerk.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is dat mens van de PvdD toch een [censuur maar dan niet door hemzelf] met een opvatting over de scheiding tussen kerk en staat die totaal geen rekening met de Nederlandse geschiedenis.

Admod note: Ik ga van nu af aan denk ik maar standaard onder al jouw berichten een note zetten om je op te roepen je te gedragen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor wie zijn die kaartjes dan?

Niet bekend?

Femke heeft, ik dacht vorig jaar, een paar 100.000 kaartjes laten drukken, voor de asielzoekers, zodat ze het besef hadden dat er tijdens valetine iemand aan ze dacht.

Vinden jullie het nou ook niet bangmakerij, en dan vooral angst van Wilders, om hier zo lang over door te borduren? Echt, vanaf nu, word er alleen maar ingespeeld op ANGST. Werkt ook zo geweldig in Amerika.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb hem helemaal gevolgd. En er werd in mijn ogen eigenlijk niks nieuws verteld. De ene vanzelfsprekendheid volgde het andere op.

Behalve wat Wilders zei vond ik niet vanzelfsprekend. Hij denkt dat als er bijv. het dubbele aantal moslims in nederland zijn, dat er dan ook gelijk automatische het dubbele aantal mensen zijn met radicale gedachtengoed. Maar mensen met een radicale gedachtengoed worden juist gevoed en aangewakkerd door Wilders.

Hij ziet het volgens mij net als dweilen met de kraan open: Radicalisme tegengaan maar tegelijkertijd radicalen het land toelaten. Maar er kan nou eenmaal geen halt worden toegeroepen aan het natuurlijke groei van het aantal moslims in Nederland. (door oa. geboorte en vluchtelingen uit moslim-landen).

Een ander punt die ik wil aanhalen is dat ik het hem wel kwalijk neem dat hij verteld dat de radicale islam eigenlijk niet radicale islam is, maar juist dé islam is. Bij mij gaat het er nooit in dat er een God bestaat die oproept tot haat en geweld.

Tot slot wil ik zeggen dat het hem wel degelijk om de moslims gaat en niet om de islaam. Zolang je een moslim bent wil hij niet met jou in discussie (is de afgelopen anderhalf jaar gebleken). Ongeacht hoe gematigd je bent.

Voor mij is Pechthold de winnaar van deze debat geworden met deze - alhoewel vanzelfsprekende - maar toch wijze woorden, ik citeer vd AD:

Hij erkende dat er problemen met allochtonen zijn. Maar ,,reële angst is wat anders dan blinde fobie voor alles wat vreemd is,’’ aldus Pechtold. Hij weigert bij de pakken neer te gaan zitten door het doemscenario dat Wilders schetst. ,,We moeten niet vervallen in zelfbeklag, angst of haat.’’

Pechtold hield een pleidooi voor volharding en de ambitie om van Nederland het meest tolerante land te maken, allochtonen goed onderwijs te geven en de arbeidsmarkt voor hen open te breken. Daarna komt het aan op de ambitie van de allochtonen. Pechtold zou het bovendien mooi vinden als de islam hier haar verlichting vindt. (ANP)

bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wilders wil een motie van wantrouwen misschien indienen jegens Balkenende, omdat hij vóórdat de film uitkwam zei dat hij niet volledig met Wilders eens is, omdat Wilders niet alle Nederlanders vertegenwoordigd. Maar dit is weer de zoveelste roep in de woestijn gewoon van Wilders die geen brede draagvlak zal hebben, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Sacredos

Mohammedanisme evenals Mohammedaan bestaat niet. In de islaam zijn alle profeten gelijk, of het nou Mohammed of Jezus is, baserend op de volgende

2:136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

Dat Nederland in de ban vd islam is dat ze er allerlei eigen woorden voor bedenken, betekent niet gelijk dat het woordje ook gelijk klopt of dat dat uberhaupt bestaat. Evenals de term "heilige oorlog" die eigenlijk alleen voor het oude Griekenland van toepassing was. Het is juist veel "heiliger" om van de "heilige oorlog" af te zien in de islaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wilders wil een motie van wantrouwen misschien indienen jegens Balkenende, omdat hij vóórdat de film uitkwam zei dat hij niet
volledig
met Wilders eens is, omdat Wilders niet alle Nederlanders vertegenwoordigd. Maar dit is weer de zoveelste roep in de woestijn gewoon van Wilders die geen brede draagvlak zal hebben, denk ik.

Anders let je even op tijdens een debat, want je zegt iets wat niet waar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid