Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wat wou je doen dan? Een IQ-test afleggen, en de paar mensen met >150 laten meebeslissen?

Dat is naar mijn mening niet alleen discriminatie, maar vertoont ook enkele kenmerken van juist een totalitaire dictatuur waar jij zegt tegen te zijn (een selecte groep elite die het land bestuurt). En daarbij nog, zo een regering, waarbij de macht binnen de regering zelf ligt, maar toch zo eerlijk is om mensen met een hoog IQ van buitenaf te laten meebeslissen, dat is... erg ongeloofwaardig.

Helemaal mee eens.

Het zorgt voor een tweedeling in Nederland. Waarin er weer een elite gecreëerd wordt van mensen die zich beter kunnen voelen dan het normale volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Een leeftijdsgrens stellen is geen discriminatie, want iedereen heeft met die leeftijdsgrens te maken gehad.

Oke, leuk bedacht.. maar wel raar dat er dan wel een wet is die specifiek gaat over leeftijdsDISCRIMINATIE (bij arbeid) , dus wat je zegt is niet helemaal waar.. Er kan nog steeds sprake zijn van discriminatie, ook al maakt iedereen vroeg of laat hetzelfde mee. Maar dat maakt dus niet uit, ik begrijp waarom er een leeftijdsgrens is. Maar daarom vind ik het dus ook helemaal niet zo'n raar idee om hele domme mensen uit te sluiten.

Quote:

[...]

Meen je dit echt serieus? Als je kijkt naar het verleden, hoe zeer fanatieke religieuze mensen regeerden, geeft ons daar anders hele andere beelden van.

Ja meen ik serieus .. Welke mensen bedoel je precies? En geen Christenen, want dat werkt inderdaad niet aangezien die zeggen dat je toch al in de hemel komt als je 'gelooft in Jezus'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja meen ik serieus .. Welke mensen bedoel je precies? En geen Christenen, want dat werkt inderdaad niet aangezien die zeggen dat je toch al in de hemel komt als je 'gelooft in Jezus'.

Wie zijn 'die'? Christenen niet, althans de meerderheid zegt dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

De meerderheid zegt dat je nooit kan weten of je gered wordt. God zal oordelen.

oh oke nou dat zal shocking nieuws zijn voor de christenen die ik ken.. maar goed, dat is dus ook nog wel iets anders dan echt geloven dat het leven een soort computerspelletje is waarbij je punten kunt verdienen, maar die ook weer kunt verliezen door bijvoorbeeld te liegen .. Er zijn dus duidelijke regels. Misschien heb ik het weer verkeerd, maar het is toch wel zo dat de meerderheid van de Christenen gelooft dat je met goede daden de hemel niet kan bereiken? Daar ligt mijn punt namelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oke, leuk bedacht.. maar wel raar dat er dan wel een wet is die specifiek gaat over leeftijdsDISCRIMINATIE (bij arbeid) , dus wat je zegt is niet helemaal waar.. Er kan nog steeds sprake zijn van discriminatie, ook al maakt iedereen vroeg of laat hetzelfde mee. Maar dat maakt dus niet uit, ik begrijp waarom er een leeftijdsgrens is. Maar daarom vind ik het dus ook helemaal niet zo'n raar idee om hele domme mensen uit te sluiten.

Strikt genomen, in de letterlijke zin van de betekenis, is er wel discriminatie, maar het is niet de vorm van discriminatie waar de meeste mensen problemen mee hebben, en over praten als ze vinden dat discriminatie slecht is. Dat wil zeggen dat onderscheid maken tussen verschillende mensen, is geen sprake. Want de leefdtijdsgrens geldt voor iedereen en er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen mensen, alleen tussen leeftijdsgroepen. Iedereen wordt dus gelijkwaardig behandelt. Bij discriminatie op grond van intelligentie worden mensen niet gelijkwaardig behandelt, en hebben bepaalde mensen opeens privileges.

Quote:

Ja meen ik serieus .. Welke mensen bedoel je precies? En geen Christenen, want dat werkt inderdaad niet aangezien die zeggen dat je toch al in de hemel komt als je 'gelooft in Jezus'.

Van welke groepering wil je dan wel een lijst met religieuze strijders? Van religieuze strijders onder christenen dus niet, maar van islamieten, hindoesn noem maar op? Zeg het maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door onverdiende Genade zal men de Hemel beerven,door het Geloof alleen zal men rechtvaardig bevonden worden en de Hemel binnen gaan,Hen die de Heilige Kruisverdiensten van de Verrezen Heer niet verontachtzaamd hebben.Zo ook wat de Heilige Kerk steeds maar weer voorhoudt---BERKERING--- En alleen door het Geloof in Jezus Christus de Opgestane zal men zalig worden en kunnen verblijven in de Hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Strikt genomen, in de letterlijke zin van de betekenis, is er wel discriminatie, maar het is niet de vorm van discriminatie waar de meeste mensen problemen mee hebben, en over praten als ze vinden dat discriminatie slecht is. Dat wil zeggen dat onderscheid maken tussen verschillende mensen, is geen sprake. Want de leefdtijdsgrens geldt voor iedereen en er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen mensen, alleen tussen leeftijdsgroepen. Iedereen wordt dus gelijkwaardig behandelt. Bij discriminatie op grond van intelligentie worden mensen niet gelijkwaardig behandelt, en hebben bepaalde mensen opeens privileges.

Strikt genomen, in de letterlijke zin van de betekenis, is er wel discriminatie, maar het is niet de vorm van discriminatie waar de meeste mensen problemen mee hebben, en over praten als ze vinden dat discriminatie slecht is. Dat wil zeggen dat onderscheid maken tussen verschillende mensen, is geen sprake. Want de intelligentiegrens geldt voor iedereen en er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen mensen, alleen tussen intelligentiegroepen. Iedereen wordt dus gelijkwaardig behandelt. Bij discriminatie op grond van leeftijd worden mensen niet gelijkwaardig behandelt, en hebben bepaalde (oudere) mensen opeens privileges.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk wel lachen in dit land van heel lange tenen en zeer korte lontjes is alles discriminatie.Verschillen zijn er nu eenmaal gelukkig wel, en Wilders laat dat zien,zoook keuze maken dat laat hij ook zien.Hen die niet decadent zijn dus 6 op de 10 Hollanders/Nederlanders doen dat dus ook keuze maken ,en de keuze is voor Nederland en de echte Hollanders en Nederlanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Strikt genomen, in de letterlijke zin van de betekenis, is er wel discriminatie, maar het is niet de vorm van discriminatie waar de meeste mensen problemen mee hebben, en over praten als ze vinden dat discriminatie slecht is. Dat wil zeggen dat onderscheid maken tussen verschillende mensen, is geen sprake. Want de intelligentiegrens geldt voor iedereen en er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen mensen, alleen tussen intelligentiegroepen. Iedereen wordt dus gelijkwaardig behandelt. Bij discriminatie op grond van leeftijd worden mensen niet gelijkwaardig behandelt, en hebben bepaalde (oudere) mensen opeens privileges.

Een intelligentie verandert niet zozeer, en daar kun je niet zoveel aan doen. De leeftijd verandert wel en de tijd dat je kunt stemmen komt dan voor iedereen vanzelf. Want met intelligentieonderscheid heeft niet iedereen de mogelijk om uiteindelijk te stemmen, bij leeftijdonderscheid wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Sommige mensen gaan dood voor hun 18e. Kijk ik snap op zich wel wat je bedoeld, maar het gaat natuurlijk om de werkelijkheid op het moment zelf als je moet oordelen of iets discriminatie is of niet. En dat zeg je zelf ook al, strikt genomen is het inderdaad discriminatie. Dus conclusie; discriminatie als het gaat om stemgerechtigden is noodzakelijk. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige mensen gaan dood voor hun 18e.

Kijk, ik dacht al wel dat zo een argument zou komen. Je zou kunnen zeggen dat niemand het een ander toe gunt dat iemand doodgaat voor zijn 18e, en dat die regel niet is bedacht in de veronderstelling dat iemand nooit van zijn leven zou kunnen stemmen. Veel meer kan ik zoiets niet tegeninbrengen, maar een beetje flauw vind ik dit argument (mensen gaan dood voor hun 18e) wel knipoog_dicht.gif

Quote:

Kijk ik snap op zich wel wat je bedoeld, maar het gaat natuurlijk om de werkelijkheid op het moment zelf als je moet oordelen of iets discriminatie is of niet. En dat zeg je zelf ook al, strikt genomen is het inderdaad discriminatie. Dus conclusie; discriminatie als het gaat om stemgerechtigden is noodzakelijk.
smile.gif

Maar of discrimineren op intelligentie echt werkt, weet je ook niet. Stel je hebt zeer intelligente mensen maar die streven naar macht, of willen geld. Dan kan je nog zo intelligent zijn, maar het beleid zal er voor de meeste mensen niet beter van worden. Een selecte groep elite mensen hoeft nog niet het beste voor te hebben met de bevolking.

En ook, op een bepaalde manier zijn mensen dan superieur aan elkaar, omdat de ene wel recht heeft op beslissen en de ander niet. Ik wil in zo'n samenleving in ieder geval niet leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is dat mens van de PvdD toch een [censuur maar dan niet door hemzelf] met een opvatting over de scheiding tussen kerk en staat die totaal geen rekening met de Nederlandse geschiedenis.

Admod note:
Ik ga van nu af aan denk ik maar standaard onder al jouw berichten een note zetten om je op te roepen je te gedragen.
widegrin.gif

Doe dat widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat het erom gaat of je het wel of niet verdient.

Dat ik bijv. niet naar het gymnasium ging heeft niets met discriminatie te maken, maar heeft te maken met mijn intelligentie.

En dat mag ook bij stemmen het geval zijn, dat het niet met discriminatie heeft te maken maar met intelligentie. In de huidige samenleving zien we al dat mensen beoordeeld worden op hen intelligentie en/of opleidingsniveau en dat ze aan de hand daarvan meer verantwoordelijkheden krijgen of meer permissies krijgen (denk alleen maar aan disco's waar mensen geweigerd worden als ze niet op de hogeschool of universiteit zitten en geen schoolpasje bij zich hebben). Dan is het geen besloten schooldisco oid.

Om te mogen stemmen vind ik wel dat dat wel door verantwoorde mensen met verantwoorde gedrag en intelligentie verdient dient te worden, opdat er op zo een verantwoord mogelijk manier wordt gestemd.

Ik zit te denken: Is dit eigenlijk wel ontopic? Toch wel enigzins denk ik, aangezien er hiermee een bruggetje kan worden geslagen naar mensen die (op Wilders) stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zit te denken: Is dit eigenlijk wel ontopic? Toch wel enigzins denk ik, aangezien er hiermee een bruggetje kan worden geslagen naar mensen die (op Wilders) stemmen.

Ik bedacht me opeens, dat uit onderzoek is gebleken dat Wilders-stemmers naar verhouding vaker lager-opgeleid zijn. Misschien dat dat wel een van de enige voordelen zou zijn, mocht er gestemd worden op intelligentie (de Wilders-achterban wordt dan geminimaliseerd).

Waar zit je aan te denken dan? Alleen mensen met een VWO-diploma de bevoegdheid geven te stemmen o.i.d.? Ikzelf voel daar niks voor, de mensen die aan de onderkant zitten van de samenleving hebben dan geen inspraak meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik bedacht me opeens, dat uit onderzoek is gebleken dat Wilders-stemmers naar verhouding vaker lager-opgeleid zijn. Misschien dat dat wel een van de enige voordelen zou zijn, mocht er gestemd worden op intelligentie (de Wilders-achterban wordt dan geminimaliseerd).

Hier geloof ik dus niets van. Graag onderbouwen met een link, en anders geen dingen roepen. Het lijkt mij dat juist partijen als de SP de lager-opgeleiden aantrekken, en dat partijen als de VVD, TON en PVV de wat hogere klasses trekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, hoogopgeleiden stemmen Wilders. Ik heb op andere sites wel eens gesprekken gevoerd met deze "intellectuelen". Dat hoogopgeleiden op VVD stemmen geloof ik nog wel, maar op Wilders zullen de meesten daarvan niet stemmen.

Dit onderzoek waar ik het over had is uitgevoerd door Nationaal Kiezersonderzoek 2006, CBS.

Zie o.a. link

"Verder valt op dat een groot deel van zijn aanhang een relatief lage opleiding heeft en geen religie (geloof) aanhangt."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik bedacht me opeens, dat uit onderzoek is gebleken dat Wilders-stemmers naar verhouding vaker lager-opgeleid zijn. Misschien dat dat wel een van de enige voordelen zou zijn, mocht er gestemd worden op intelligentie (de Wilders-achterban wordt dan geminimaliseerd).

Waar zit je aan te denken dan? Alleen mensen met een VWO-diploma de bevoegdheid geven te stemmen o.i.d.? Ikzelf voel daar niks voor, de mensen die aan de onderkant zitten van de samenleving hebben dan geen inspraak meer.

Ja, net zat ik er nog over te praten met mijn huisgenoot, die culturele antropologie studeert. En hij zei ook al dat meestal de lagere sociale klasse (denk maar aan flodders of hooligans) die op Wilders stemmen. Ik durf dit niet hardop te zeggen aangezien dit nooit echt is onderzocht.

Dat de mensen aan de onderkant vd samenleving zitten hebben ze (deels) aan zichzelf te danken, vind ik. Ik bedoel: Mensen worden niet voor niets 'gediscrimineerd' dat heeft een reden. Verder beschouw ik dat niet zozeer als discriminatie maar eerder als terechte kritiek. Ok, deze kritiek vertaalt zich dan wel naar een hele 'groep' mensen wat ik wel verkeerd vind.

Ik bedoel, die 'discriminatie' komt niet nergens vandaan, dat komt niet uit de lucht vallen ofzo. Ik bedoel, zelfkritiek hebben is een groot goed. Wat ik wel verkeerd vind is dat er vaak mensen zijn die het andere mening/ideologie/visie ondergeschikt en minderwaardig vinden ... terwijl ze hun eigen mening/ideologie/visie als dé waarheid zien en als superieur beschouwen. We dienen wel in onze achterhoofd te blijven houden dat we allen mensen zijn (en het dus ook mis kunnen hebben) en zo op die manier niet te hard van de toren te blazen dat we het bij het goede einde hebben.

Alleen op die manier kunnen we samenleven en van elkaar leren. Het is volgens mij juist God's Plan geweest om iedereen als unieke wezen op de wereld te zetten, om zo van elkaar leren en er een brede visie aan overhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt mij dat juist partijen als de SP de lager-opgeleiden aantrekken, en dat partijen als de VVD, TON en PVV de wat hogere klasses trekt.

Ik denk het niet. Van TON heb ik niet een echt beeld, van de PVV heb ik juist het idee als ik de aanhangers zie in de media dat het vaak gaat om laag opgeleiden in bijvoorbeeld de achterstandswijken. Ik verwacht bij Verdonk dit ten dele ook. En bij de VVD zie ik het niet zozeer als hoog opgeleid, maar meer op het punt van inkomen. Dat de VVD meer de partij is voor de hogere inkomens. Dat komt voor een deel met de opleiding overeen, maar niet helemaal.

Bij de SP zie ik dat ze het best redelijk doen bij de studenten. Ik hoorde zelfs wel eens opmerkingen dat bij van die bijeenkomsten het een clubje academici leken te zijn en ze de arbeiders misten. Maar ongetwijfeld zullen er een hoop laag opgeleide arbeiders op ze stemmen, aangezien mensen met lagere inkomens ook de doelgroep zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, net zat ik er nog over te praten met mijn huisgenoot, die culturele antropologie studeert. En hij zei ook al dat meestal de lagere sociale klasse (denk maar aan flodders of hooligans) die op Wilders stemmen. Ik durf dit niet hardop te zeggen aangezien dit nooit echt is onderzocht.

Dat de mensen aan de onderkant vd samenleving zitten hebben ze (deels) aan zichzelf te danken, vind ik. Ik bedoel: Mensen worden niet voor niets 'gediscrimineerd' dat heeft een reden. Verder beschouw ik dat niet zozeer als discriminatie maar eerder als terechte kritiek. Ok, deze kritiek vertaalt zich dan wel naar een hele 'groep' mensen wat ik wel verkeerd vind.

Ik denk niet dat alle mensen aan de onderkant van de samenleving dat aan zichzelf hebben te danken. Als je uit een arm gezin komt, heb je grotere kans zelf ook weer arm te worden. Ook dit is met onderzoek aangetoond.

En zo ook zijn kinderen van rijke ouders beter in staat zelf ook rijk te worden.

En als je dan eenmaal zonder diploma op straat leeft, dat zijn er trouwens gelukkig niet zoveel in Nederland, kun je niet meer terug. Ik wil dan wel dat deze mensen de kans krijgen op zijn minst laag-opgeleid werk te doen.

Quote:

Ik bedoel, die 'discriminatie' komt niet nergens vandaan, dat komt niet uit de lucht vallen ofzo.

Het gevaar zit hem er vooral in dat hele groepen mensen gediscrimineerd worden, en gegeneraliseerd worden.

Quote:

Ik bedoel, zelfkritiek hebben is een groot goed. Wat ik wel verkeerd vind is dat er vaak mensen zijn die het andere mening/ideologie/visie ondergeschikt en minderwaardig vinden ... terwijl ze hun eigen mening/ideologie/visie als dé waarheid zien en als superieur beschouwen. We dienen wel in onze achterhoofd te blijven houden dat we allen mensen zijn (en het dus ook mis kunnen hebben) en zo op die manier niet te hard van de toren te blazen dat we het bij het goede einde hebben.

Opzich mee eens. flower.gif Maar helaas is dat niet altijd haalbaar. Soms zijn die Wilders-stemmers gewoon zo dom dat het moeilijk is je mening daarvan gelijkwaardig te blijven zien. Ik moet toegeven dat ik het af en toe ook niet bij het rechte eind heb, maar die Wilders-stemmers muur.gif Ze schreeuwen vaak, maken mensen die niet op Wilders stemmen uit voor linkse idioten en hebben weinig respect voor mensen met een andere mening. Dat is op dit moment mijn beeld van de gemiddelde Wilders-stemmer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We gaan nu echt offtopic. Trotse Moslim, je brengt een interessant onderwerp naar voren. Ik ben het radicaal met je oneens en denk dat je gedachtegoed een groot gevaar met zich meebrengt. Maar ik wil dat niet betogen in dit topic, maar moedig je van harte aan om hierover een topic te openen.
knipoog_dicht.gif

Oh ja sorry bloos.gif was eigenlijk een zijpaadje ... maar ik zal ervan afzien ... aangezien ik eigenlijk daaromtrent me zegje al heb gedaan heb ik er geen behoefte aan om er een speciale topic voor te openen. Bedankt voor het aanbod en nog meer bedankt dat je mijn post niet verwijderd hebt flower.gif

@ De Atheïst

Ik heb alsnog op jou reactie van mijn post gereageerd in jou profiel, gezien het feit dat het offtopic is.

Om maar weer ontopic te komen. Ook cheick Fawaz heeft in een 'videoboodschap' gereageerd op de film van Wilders. Wel grappig om te zien: Aan het eind van het filmpje heeft hij Balkenende bedankt :-)

Ziehier: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iraans filmisch antwoord op Fitna

Geplaatst door Theo Borgermans op zondag 6 april 2008 om 18:50u (Bron: ANP)

TEHERAN (RKnieuws.net) - Geïnspireerd door de film Fitna van Geert Wilders is een Iraanse organisatie begonnen met het maken van een documentaire met de titel ‘Beyond Fitna’ (Fitna Voorbij), meldde het Iraanse persbureau Fars zondag.

De film gaat over citaten in de bijbel die aanzetten tot haat, aldus de Iraanse organisatie ‘NGO islam en christendom’. In de film komen beelden voor van ‘christenextremisten die geïnspireerd door teksten uit de bijbel misdrijven plegen’, aldus de organisatie.

De film moet tevens Paus Benedictus XVI van repliek dienen, die vorig jaar opmerkingen maakte over de islam en geweld. De paus citeerde destijds tijdens een college in Regensburg een Byzantijnse keizer die een verband legde tussen de islam en geweld. Naderhand zei de paus dat het hem speet dat zijn woorden verkeerd waren begrepen, maar hij maakte geen excuses.

Bron: link

Het worden mooie tijden voor de filmliefhebber. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid