Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

verbaasd.gif
Klinkt ook best gewelddadig moet ik zeggen...

Ik noem het zelfverdediging Lux. Ik vraag er niet om om lastig gevallen te worden op straat en als iemand dat toch doet dan zijn de gevolgen voor hem of haar. Let wel: in het eerste geval gingen de drie knaapjes over tot geweld voordat ik geweld ging gebruiken en sorry, dan ben ik gewoon niet subtiel maar gaat het mij alleen om er zelf zo min mogelijk kleerscheuren aan over te houden. En als er dan een neusje anders dan de mijne breekt? Sorry hoor maar dat zie ik niet als een probleem, eerder als een deel van de oplossing.

In het tweede geval werd helemaal niemand beschadigd behalve dan het ego van een paar straatprinsjes die beleefd hun excuses moesten aanbieden onder een oorverdovend hoongelach van omstanders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Ik noem het zelfverdediging Lux. Ik vraag er niet om om lastig gevallen te worden op straat en als iemand dat toch doet dan zijn de gevolgen voor hem of haar. Let wel: in het eerste geval gingen de drie knaapjes over tot geweld voordat ik geweld ging gebruiken en sorry, dan ben ik gewoon niet subtiel maar gaat het mij alleen om er zelf zo min mogelijk kleerscheuren aan over te houden. En als er dan een neusje anders dan de mijne breekt? Sorry hoor maar dat zie ik niet als een probleem, eerder als een deel van de oplossing.

In het tweede geval werd helemaal niemand beschadigd behalve dan het ego van een paar straatprinsjes die beleefd hun excuses moesten aanbieden onder een oorverdovend hoongelach van omstanders.

"Al lopend in open of neutraal terrein, val niemand lastig. Indien iemand u lastig valt, vraag diegene daar mee op te houden. Doet dit persoon dat dan niet, vernietig diegene!!"

Is dat echt gebeurt? kan mij voorstellen dat dit een mooi stukje pulp is om kracht te zetten achter het criminele gedrag van deze groep mensen, zo de media dat ook zo mooi kan doen. Natuurlijk, ik ben ook wel een lastig gevallen, dan wel geprovoceerd, maar door even oogcontact te maken zonder je af te wenden is het vaak wel duidelijk. Regelmatig komen er mensen in het nieuws die, na het lezen van een stukje over straatprinsjes, ook zo een ervaring hebben gehad, waar ze 9 van de 10 keer niet eens het verschil weten tussen een straatprinsje en Somaliër. Zo heb ik niet lang gelden een wat oudere dame in de tram, mijn chauffeur was ziek, horen krijsen tegen een straatprinsje: "Ga terug naar Indonesië waar je thuis hoort." Volg je het een beetje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik noem het zelfverdediging Lux. Ik vraag er niet om om lastig gevallen te worden op straat en als iemand dat toch doet dan zijn de gevolgen voor hem of haar. Let wel: in het eerste geval gingen de drie knaapjes over tot geweld voordat ik geweld ging gebruiken en sorry, dan ben ik gewoon niet subtiel maar gaat het mij alleen om er zelf zo min mogelijk kleerscheuren aan over te houden. En als er dan een neusje anders dan de mijne breekt? Sorry hoor maar dat zie ik niet als een probleem, eerder als een deel van de oplossing.

In het tweede geval werd helemaal niemand beschadigd behalve dan het ego van een paar straatprinsjes die beleefd hun excuses moesten aanbieden onder een oorverdovend hoongelach van omstanders.

Ik vind in de gevallen die jij noemt dat het ook niet moet zijn oog om oog tand om tand, maar twee ogen voor een oog en twee tanden voor een tand. Idd zijn sommigen helaas alleen voor rede vataar wanneer je geweld terug gebruikt.

Ik leer mijn kinderen dan ook dat op straat alles geoorloofd is; bijten, krabben, ogen uitsteken, in het kruis slaan en trappen, voorwerpen van de omgeving gebruiken zoals evt. takken, stenen, weggegooide blikjes, alles maar dan ook alles is toegestaan! Dat is helaas de realiteit waarin we vandaag de dag leven. Ik woon nl. in een buurt met een hoog Marokkaans en Antilliaans gehalte, vandaar deze adviezen. Ook jeugdbendes met vnl. allochtone leden zijn hier jammer genoeg realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

"Al lopend in open of neutraal terrein, val niemand lastig. Indien iemand u lastig valt, vraag diegene daar mee op te houden. Doet dit persoon dat dan niet, vernietig diegene!!"

Is dat echt gebeurt? kan mij voorstellen dat dit een mooi stukje pulp is om kracht te zetten achter het criminele gedrag van deze groep mensen, zo de media dat ook zo mooi kan doen. Natuurlijk, ik ben ook wel een lastig gevallen, dan wel geprovoceerd, maar door even oogcontact te maken zonder je af te wenden is het vaak wel duidelijk. Regelmatig komen er mensen in het nieuws die, na het lezen van een stukje over straatprinsjes, ook zo een ervaring hebben gehad, waar ze 9 van de 10 keer niet eens het verschil weten tussen een straatprinsje en Somaliër. Zo heb ik niet lang gelden een wat oudere dame in de tram, mijn chauffeur was ziek, horen krijsen tegen een straatprinsje: "Ga terug naar Indonesië waar je thuis hoort." Volg je het een beetje?

Misschien dat dit soort dingen in uw buurt nooit voorvallen, maar ik heb met enige regelmatigheid lastig gevallen op straat door jongeren met een Noord-Afrikaans uiterlijk zeg maar. En een NA accent. En dat was ook weer in een buurt met veel NA-en.

politiek correct gebabbel van uw kant doet daar niets aan af. In jouw rijkere middenstandsbuurt gebeurt het niet nee, maar in prachtwijken als Kruiskamp in Amersfoort is het wel een ander verhaal. Hoewel de buurt tegenwoordig aardig is opgeknapt heb ik vernomen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
(ANP) PVV-leider Geert Wilders zal geen persconferentie houden om zijn anti-Koranfilm Fitna te presenteren. Hij heeft dat dinsdag besloten, zo zei hij tegen het persbureau ANP.

Wilders zet nu ,,alles op alles'' om ervoor te zorgen dat zijn film
eind deze maand op internet is te zien
.

De politicus was aanvankelijk van plan de film te presenteren in het Haagse perscentrum Nieuwspoort, nadat vorige week bleek dat geen enkele omroep de film volledig wil uitzenden. Maar hij zou in Nieuwspoort ,,tonnen'' aan beveiligingskosten moeten betalen. Dat vindt hij te duur. Wilders wil ook niet zijn hand ophouden bij de overheid om die kosten te kunnen opbrengen.

Het Tweede Kamerlid zal bovendien niet op zoek gaan naar een alternatieve locatie, omdat dat weer tot veel overleg en vertraging leidt. ,,Ik heb besloten geen persconferentie te houden en de film ook niet op een andere manier te presenteren'', zei hij. Als Wilders zijn film op internet zet, zal hij de pers die dag wel te woord staan om een en ander toe te lichten.

Het enige wat er volgens hem nog kan gebeuren, is dat zich alsnog een omroep in Nederland of het buitenland meldt die de film integraal wil uitzenden.

Wilders verspreidt zijn film het liefst zo snel mogelijk. Het vergt nog de nodige voorbereidingstijd om dat goed te kunnen doen op internet.

De PVV-voorman beschikt over een aparte website (Fitnathemovie.com), die sinds vorige week woensdag online is. Als de film daarop verschijnt, zal de site naar verwachting massaal worden bekeken. Deskundigen kijken nu wat er nodig is om te voorkomen dat de site daardoor vastloopt. Op de dag dat de site met uitsluitend een vooraankondiging de lucht inging, waren er volgens Wilders alleen al uit Nederland 200.000 unieke hits.

Bron.

Goed zo ome Wilders!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik leer mijn kinderen dan ook dat op straat alles geoorloofd is; bijten, krabben, ogen uitsteken, in het kruis slaan en trappen, voorwerpen van de omgeving gebruiken zoals evt. takken, stenen, weggegooide blikjes, alles maar dan ook alles is toegestaan!

Algemeen opvoedkundig advies: leer uw kind dat het nooit geweld moet gebruiken, maar dat als het gedwongen wordt tot geweld er niet zo iets is als een code voor het vechten of zo. Leer het wat de beste plekken zijn om de tegenstander te raken: ogen, ballen, oren, neus, tanden, middenrif, knieën. Niet leuk, maar soms leef je in een wijk waar dat nodig is.

Nog ff voor RawRan een korte bloemlezing van incidenten uit mijn leven.

7 of 8 jaar: in elkaar geslagen op straat door een groep marrokanen (later onomstotelijk bewezen

13 jaar: beroofd door 3 marrokanen. Achteraf was dat idd zo volgens politie

18 jaar: aangevallen vanwege mijn geaardheid waarschijnlijk 2 marrokanen.

20 jaar: bedreigd met een mes(je) door een waarschijnlijk marrokaanse puber

20 jaar: in mijn gezicht gespuugt door een groep waarschijnlijk marrokanen voor een moskee notabene

20 jaar: rugzak met bier incident

23 jaar: groep collega's incident

30 tot nu: regelmatig beledigingen/bedreigingen naar mijn hoofd gekregen wegens geaardheid. Wederom vermoedelijk marrokanen.

Er is nog wel meer hoor en nee ik kan niet zeker weten of het allemaal marrokanen waren, maar de combinatie: uiterlijk gebrekkig NL + accent én het veelvuldig voorkomen van Marrokanen op de plekken vd incidenten maken de waarschijnlijkheid erg groot


Samengevoegd:

Quote:

RawRanx, zullen wij eens hand in hand door een aantal wijken hier in Arnhem lopen?
smile.gif

Dan kan hij beter hand in hand met mij door die wijken. En dan voor de moskee net na de dienst op vrijdag elkaar even op een beschaafde manier liefkozen (knuffeltje, beschaafde kus op de mond en wat koosnaampjes uiten) voor een onvergetelijke ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan kan hij beter hand in hand met mij door die wijken. En dan voor de moskee net na de dienst op vrijdag elkaar even op een beschaafde manier liefkozen (knuffeltje, beschaafde kus op de mond en wat koosnaampjes uiten) voor een onvergetelijke ervaring.

Volgens mij kun je nog beter met je kudde varkens als varkensherder langskomen op dat moment. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij kun je nog beter met je kudde varkens als varkensherder langskomen op dat moment.
rofl.gif

Voor extra pret kunnen we natuurlijk ook twee hangbuikzwijntje meenemen aan een riempje.


Samengevoegd:

Nog een toevoeging: eerder genoemd lijstje lijkt veel, maar dat is een kwestie van in de "goede" wijken gaan wonen plus op één of andere manier opvallen. Ik val idd op maar ik weet eigenlijk niet precies waarom. Overigens niet alle incidenten was ik echt het slachtoffer. Met name het potenramincident was pijnlijk voor één van de daders. (Beserk-diva-modus werkte erg goed die dag, heb wel even vertelt dat ik idd een homo was. om het even in te wrijven zeg maar)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrik wel van je lijst, MC. noparty.gifnosmile.gif

Nu ben ik opgegroeid in een dorp waar nooit wat gebeurt en waar amper asielzoekers wonen, en verder trek ik geen agressiviteit uit. Ik heb ook nog maar één keer iets agressiefs gezien (bomberjack-jongen die, met een groep vrienden achter zich, tegen een andere jongen zat te schreeuwen en er erg boos uit zag, en daar kwam de politie er meteen aan). Toch schrik ik hier wel echt van. Wat een kl*tewereld is het toch.

trouwens, letten jullie erop dat je niet teveel offtopic gaat? flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch schrik ik hier wel echt van. Wat een kl*tewereld is het toch.

trouwens, letten jullie erop dat je niet teveel offtopic gaat?
flower.gif

Nou ik heb ook wel een hoop slechte wijken bewoont en ik trek op eoa manier sowieso wel problemen aan. Ik denk dat ik er uitzie als een makkelijk slachtoffer of zo, maar in de praktijk valt dat dus wel mee gelukkig.

maar idd BOT is beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien dat dit soort dingen in uw buurt nooit voorvallen, maar ik heb met enige regelmatigheid lastig gevallen op straat door jongeren met een Noord-Afrikaans uiterlijk zeg maar. En een NA accent. En dat was ook weer in een buurt met veel NA-en.

politiek correct gebabbel van uw kant doet daar niets aan af. In jouw rijkere middenstandsbuurt gebeurt het niet nee, maar in prachtwijken als Kruiskamp in Amersfoort is het wel een ander verhaal. Hoewel de buurt tegenwoordig aardig is opgeknapt heb ik vernomen

Ik kreeg dadelijk alweer spijt, dat ik u de schik op het lijf had gejaagd. Door u de dikke lagen nivea uit te laten smeren, en verwenste mezelf om mijn aanvechting van boosheid.

Ten eerste, MarinusCopy, heeft mijn gebrabbel weinig met politiek te maken, zo u weet heeft de politiek geen idee wat te doen, en pompt miljoenen in onderzoekjes, campagnes en cursussen, terwijl de politiek deze heisa zelf in 1970 is gestart.

Luister eens, MarinusCopy, misschien is het beter om hier verder te gaan

link igpage=

Quote:

[...]

Algemeen opvoedkundig advies: leer uw kind dat het nooit geweld moet gebruiken, maar dat als het gedwongen wordt tot geweld er niet zo iets is als een code voor het vechten of zo. Leer het wat de beste plekken zijn om de tegenstander te raken: ogen, ballen, oren, neus, tanden, middenrif, knieën. Niet leuk, maar soms leef je in een wijk waar dat nodig is.

Nog ff voor RawRan een korte bloemlezing van incidenten uit mijn leven.

7 of 8 jaar: in elkaar geslagen op straat door een groep marrokanen (later onomstotelijk bewezen

13 jaar: beroofd door 3 marrokanen. Achteraf was dat idd zo volgens politie

18 jaar: aangevallen vanwege mijn geaardheid waarschijnlijk 2 marrokanen.

20 jaar: bedreigd met een mes(je) door een waarschijnlijk marrokaanse puber

20 jaar: in mijn gezicht gespuugt door een groep waarschijnlijk marrokanen voor een moskee notabene

20 jaar: rugzak met bier incident

23 jaar: groep collega's incident

30 tot nu: regelmatig beledigingen/bedreigingen naar mijn hoofd gekregen wegens geaardheid. Wederom vermoedelijk marrokanen.

Er is nog wel meer hoor en nee ik kan niet zeker weten of het allemaal marrokanen waren, maar de combinatie: uiterlijk gebrekkig NL + accent én het veelvuldig voorkomen van Marrokanen op de plekken vd incidenten maken de waarschijnlijkheid erg groot


Samengevoegd:

[...]

Heeft u van Persie, rechtsbuiten van het Nederlands 11-tal, spits bij Arsenal, wel een horen praten?

Knappe lijst, daar zou Wilders trots op zijn, kan hij snel het budget, met mijn belastinggeld, opkrikken voor meer inhuurbodyguards(inhuur lichaamsbeschermer), maar nu, ook u kan een Marokkaan niet van een Somaliër onderscheiden, zo ook uw geaardheid niets met lama’s en potenrammers te maken heeft, of je moet het zelf uitlokken natuurlijk, doe je dat?, door een elegant wat meer geraffineerd, toch galante, looppose aan te nemen.

Quote:

RawRanx, zullen wij eens hand in hand door een aantal wijken hier in Arnhem lopen?
smile.gif

Je bedoeld een date? boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nog ff voor RawRan een korte bloemlezing van incidenten uit mijn leven.

7 of 8 jaar: in elkaar geslagen op straat door een groep marrokanen (later onomstotelijk bewezen

13 jaar: beroofd door 3 marrokanen. Achteraf was dat idd zo volgens politie

18 jaar: aangevallen vanwege mijn geaardheid waarschijnlijk 2 marrokanen.

20 jaar: bedreigd met een mes(je) door een waarschijnlijk marrokaanse puber

20 jaar: in mijn gezicht gespuugt door een groep waarschijnlijk marrokanen voor een moskee notabene

20 jaar: rugzak met bier incident

23 jaar: groep collega's incident

30 tot nu: regelmatig beledigingen/bedreigingen naar mijn hoofd gekregen wegens geaardheid. Wederom vermoedelijk marrokanen.

Er is nog wel meer hoor en nee ik kan niet zeker weten of het allemaal marrokanen waren, maar de combinatie: uiterlijk gebrekkig NL + accent én het veelvuldig voorkomen van Marrokanen op de plekken vd incidenten maken de waarschijnlijkheid erg groot

Jeetje MC, ik vind het verschrikkelijk wat je hier zo opnoemt! Tsjonge, jonge, en dat alleen om je geaardheid en je in een 'verkeerde wijk' woont. Met diep respect neem ik mijn pet voor je af! Hier wordt ik nou stil van en tegelijkertijd zo kwaad! Je bent een dappere man! En een echte kerel wat mij betreft!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

of je moet het zelf uitlokken natuurlijk, doe je dat?, door een elegant wat meer geraffineerd, toch galante, looppose aan te nemen.

Ik weet niet waar je heen wilt, maar al huppel ik in een roze leren broek met een pluche handtas over straat dan nog hebben onze geliefde straatprinsjes dat te accepteren. Ik word ook kotsmisselijk van derde generatie importmedelanders die niet eens behoorlijk nederlands spreken, maar dat is geen reden voor geweld heh. OK amersfoort was destijds best erg moet ik toegeven, maar ook dat is geen excuus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of (en in hoeverre) jullie het nieuws een beetje volgen, maar ik wel. Hierbij de meest recente gebeurtenissen wat hier een beetje mee te maken heeft, om zo deze topic levendig te houden:

Laatst had had Harry de Winter een uitspraak gedaan in de Volkskrant, waarin hij zei dat Wilders allang in de gevangenis zat als hij zo over de Joden praatte (zoals hij over de moslims nu praat) omdat dat dan kan worden gezien als anti-semitisme. En dat het hier meten met twee maten is. Waarop hij tig bedreigingen ontving. (Want we weten allemaal dat je geen "linkse" uitspraken kan doen in een "rechtse" krant). En nu hebben ze als 'tegenwicht' Leon de Winter daarover geïnterviewd. Dus best wel spannend wat er hierna gaat gebeuren :-)

Ok ... dit was gewoon even ter informatie wat ik met jullie wou delen :-)

(ps. ik weet het ... ik heb geen leven)

Hieronder de bronnen in chronologische volgorde:

Harry de Winter die dat zei: link

Geert Wilders die daarop reageerde:

link

Harry de Winter die bedreigingen ontving:link

en

Interview tussen Harry en Leon de Winter

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Harry de Winter probeert alleen duidelijk maken dat er momenteel een sfeer heerst die te vergelijken is met die van zo'n 70 jaar geleden. Daar moet je mee oppassen. Het gaat puur om de sfeer. Hij zegt niets over een vergelijking tussen joden en moslims. En is het ook een feit: Had hij inderdaad zijn pijlen gericht op de joden of de Torah, dan was hij al aangehouden. Dat zet wel aan tot nadenken. Antisemitisme ligt immers heel gevoelig. En terecht. Maar het peil waarop die gevoeligheid zich bevindt, zou jegens de moslims ook niet verkeerd zijn. De generalisering viert hoogtij.

Daar beschuldig ik Geert Wilders echter niet van. Zijn betoog is puur gericht op de Koran en niet op de moslims. En zolang je niemand discrimeert (wat hij dus ook niet doet) maakt hij zich in principe nergens schuldig aan. Hij kijkt naar passages uit de Koran en trekt de conclusie dat die boodschap niet strookt met de maatschappij waarin wij (willen) leven.

Maar ja, zodra je 100% achter je boodschap staat, resoluut bent en dus zwart-wit denkt hierin, heb je half Nederland alweer achter je aan. Dat wordt namelijk niet op prijs gesteld. Dat zag je ook bij Rita Verdonk. Mensen willen zich alleen maar op het grijze vlak begeven. Dat is immers het meest veilige...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Harry de Winter probeert alleen duidelijk maken dat er momenteel een sfeer heerst die te vergelijken is met die van zo'n 70 jaar geleden. Daar moet je mee oppassen. Het gaat puur om de sfeer. Hij zegt niets over een vergelijking tussen joden en moslims. En is het ook een feit: Had hij inderdaad zijn pijlen gericht op de joden of de Torah, dan was hij al aangehouden. Dat zet wel aan tot nadenken. Antisemitisme ligt immers heel gevoelig. En terecht.

Of antisemitisme zo gevoelig ligt is nog maar de vraag.smile.gifEn als dat het geval zou zijn, dan nog zijn er een aantal historische zaken die die gevoeligheid verklaren en die niet meespelen bij moslims. Er zijn door de Europeanen geen zestigduizend Moslims vergast en dezelfde (vermeende) gevoeligheid tentoonstellen tov. moslims is dus ook helemaal niet nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist door die historische zaken ligt antisemitisme gevoelig. Omdat het herinneringen oproept. En deze spelen idd niet mee bij de moslims.

Maar wellicht dat Harry de Winter erop doelt dat deze NOG niet meespelen. Dat we ons bevinden in een voorstadium en dat we daarom juist op moeten passen voor de op het moment heersende sfeer.

Op dit moment is er jegens de moslims denk ik met name sprake van angst. Angst voor haatdragende passages uit de Koran of de veranderende cultuur. Misschien dat deze angst ook aanwezig was jegens joden, maar het was natuurlijk vooral vanwege hun vermeende minderwaardigheid en schuld overal aan. Dit is niet het geval bij de moslims dezer dage en dat is wel een groot verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet of (en in hoeverre) jullie het nieuws een beetje volgen, maar ik wel. Hierbij de meest recente gebeurtenissen wat hier een beetje mee te maken heeft, om zo deze topic levendig te houden:

Laatst had had Harry de Winter een uitspraak gedaan in de Volkskrant, waarin hij zei dat Wilders allang in de gevangenis zat als hij zo over de Joden praatte (zoals hij over de moslims nu praat) omdat dat dan kan worden gezien als anti-semitisme. En dat het hier meten met twee maten is. Waarop hij tig bedreigingen ontving. (Want we weten allemaal dat je geen "linkse" uitspraken kan doen in een "rechtse" krant). En nu hebben ze als 'tegenwicht' Leon de Winter daarover geïnterviewd. Dus best wel spannend wat er hierna gaat gebeuren
:-)

Quote:

Ik had laatst ergens gelezen:'Vervang het woordje 'moslims' die door Geert Wilders zijn uitgesproken door het woordje 'joden' dan zal je merken hoe dicht het bij anti-semitisme komt'.

Je bent niet zielig, Trotse-Moslim, je staat er ook niet alleen voor, wees gerust. Begrijp aan de ene kant je vergelijking wel, maar aan de andere kant vind ik dat je jankt, zo al eerder door een ander lid aan jou gemeld is. De uitspraak kankerjood, word anders opgevangen dan kutmarokkaan, omdat men bang is dat de wannabee moslim in Nederland een aanslag pleegt op een orthodox bejaarde centrum. Niet alleen jij, Trotse-Moslim, kan gekwetst worden, ook andere bevolkingen hebben daar wel eens last van, met dat verschil dat zij niet met een zielige dreig-rap op youtube verschijnen.

Ps. Vervang het woord Moslim eens in mens, moet je kijken wat je dan teweeg brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je geruststelling en begrip *smiley met een roos*

Ik doe me niet zielig voor hoor ... ik beschouw mezelf gewoon als mens, dus evenwaardig als de rest vd mensheid. Ik kan me niet herrineren dat mij hier ooit verteld is dat ik jank, maar het kan ook aan mij liggen.

Verder wil ik zeggen dat ik zo iemand ben die naar complimentjes vis. Niet dat ik me onzeker voel. Maar complimentjes evenals een schouderklopje doet me ego toch wel strelen. Iedereen stelt complimentjes wel op prijs. En soms laat ik het wel op een opvallende manier merken dat ik naar complimentjes vis inderdaad.

Even vervangen:

Er mogen geen mensen meer in Nederland komen, vol=vol!

Er mogen geen moslims meer in Nederland komen, vol=vol!

Er mogen geen joden meer in Nederland komen, vol=vol!

(dat laatste: whoow!)

Tot slot wil ik zeggen dat de bedoeling van zo een topic niet is om op de persoon te spelen, om zo persoonlijk op elkaar te reageren. Het is volgens mij eerder de bedoeling dat we op elkaars uitspraken reageren, en niet op elkaar als persoon-zijnde. Dus dat bewoordingen zoals 'je bent ... ' of 'ik vind dat je jankt' niet past, simpelweg omdat we niet weten wat de ander weet, laat staan dat we denken te weten hoe de ander denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid