Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 553
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Bedankt voor je geruststelling en begrip *smiley met een roos*

Ik doe me niet zielig voor hoor ... ik beschouw mezelf gewoon als mens, dus evenwaardig als de rest vd mensheid. Ik kan me niet herrineren dat mij hier ooit verteld is dat ik jank, maar het kan ook aan mij liggen.

Verder wil ik zeggen dat ik zo iemand ben die naar complimentjes vis. Niet dat ik me onzeker voel. Maar complimentjes evenals een schouderklopje doet me ego toch wel strelen. Iedereen stelt complimentjes wel op prijs. En soms laat ik het wel op een opvallende manier merken dat ik naar complimentjes vis inderdaad.

Even vervangen:

Er mogen geen mensen meer in Nederland komen, vol=vol!

Er mogen geen moslims meer in Nederland komen, vol=vol!

Er mogen geen joden meer in Nederland komen, vol=vol!

(dat laatste: whoow!)

Tot slot wil ik zeggen dat de bedoeling van zo een topic niet is om op de persoon te spelen, om zo persoonlijk op elkaar te reageren. Het is volgens mij eerder de bedoeling dat we op elkaars uitspraken reageren, en niet op elkaar als persoon-zijnde. Dus dat bewoordingen zoals 'je bent ... ' of 'ik vind dat je jankt' niet past, simpelweg omdat we niet weten wat de ander weet, laat staan dat we denken te weten hoe de ander denkt.

Dus je herhaalt eigenlijk hetzelfde als je post hiervoor. Dus je jankt wederom, en voelt je niet gewaardeerd. Anders weet ik niet wat je probleem is. Wat is je probleem eigenlijk? Ben je bang dat er wat teksten uit de koran minder positief uitpakken, zo ook bepaalde teksten uit de bijbel minder positief kunnen uitpakken? En wat hebben de joden er mee te maken? Waarom moeten moslims, een enkele uitzondering daargelaten, altijd vingeren naar de joden? Jaloers? Onmacht? Als je nou wat minder jammert over al dat leed, wat in jou ogen word aangedaan (ik zeg de wannebee moslim), dan heb je wat meer ruimte om je te concentreren op het daadwerkelijke probleem, en dat is de criminaliteit, voortijdig school verlaten, en wat ik verder vergeten ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Of antisemitisme zo gevoelig ligt is nog maar de vraag.
smile.gif
En als dat het geval zou zijn, dan nog zijn er een aantal historische zaken die die gevoeligheid verklaren en die niet meespelen bij moslims. Er zijn door de Europeanen geen zestigduizend Moslims vergast en dezelfde (vermeende) gevoeligheid tentoonstellen tov. moslims is dus ook helemaal niet nodig.

Nee? Amerikaanse en Europese legers hebben anders het startsein gegeven voor een totaal onmenselijk leven in Irak. Ik las laatst nog een interview van een Irakese journalist die het leven tijdens Saddam Hussein ook niet geweldig vond, maar wel leefbaar. En wat te denken van Guantanamo Bay? En de oorlog in Bosnïe , waarbij de meeste slachtoffers vielen onder Bosnische moslims?

Maar ik vind het sowieso een beetje raar om te zeggen dat je iets NIET over Joden mag zeggen, omdat ze zo'n vreselijke geschiedenis hebben gehad, maar WEL over moslims, omdat die zogenaamd niks hebben meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat maakt het nou toch uit of iemand veel of weinig leed heeft meegemaakt? We behoren gewoon niet te discrimineren, of haat te prediken over bevolkingsgroepen. Of je als volk nu een holocaust hebt meegemaakt of alleen maar vrijheid blijheid (wat bij moslimbevolkingen zeker niet het geval is), in beide gevallen behoor je als volk met eerbied en gelijkwaardigheid behandeld te worden.

Het is toch idioot dat iemand die meer leed heeft meegemaakt, minder gediscrimineerd zou mogen worden dan iemand die minder leed heeft meegemaakt? Waar zijn we dan wel niet mee bezig? Wat dat betreft heeft Harry Winter inderdaad volkomen gelijk met zijn advertentie: vervang moslims door joden en het huis is te klein hier. Tegen moslims mag je blijkbaar schoppen, tegen joden niet. Toch maar wel onderscheid tussen jood en griek, blijkbaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ RawRanx

Ik zei dat ik me evenwaardig als de rest van de mensheid zie. Dus ik voel me wel gewaardeerd betekent dat.

Ik haalde alleen maar nieuwsberichten erbij wat er zoal speelt in Nederland, dat heet maatschappelijke betrokkenheid.

Dat er mensen zijn die er daar een 'addertje onder het gras' proberen te zien en dat ze dat proberen te refereren naar mij (situatie) is niet mijn probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ RawRanx

Ik zei dat ik me evenwaardig als de rest van de mensheid zie. Dus ik voel me wel gewaardeerd betekent dat.

Ik haalde alleen maar nieuwsberichten erbij wat er zoal speelt in Nederland, dat heet maatschappelijke betrokkenheid.

Dat er mensen zijn die er daar een 'addertje onder het gras' proberen te zien en dat ze dat proberen te refereren naar mij (situatie) is niet mijn probleem.

Dat maak je er wel van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We behoren gewoon niet te discrimineren, of haat te prediken over bevolkingsgroepen.

Dat is waar, maar dat geld dus ook voor moslims. En sorry TM hoewel ik jou begin te waarderen moet toch wel gezegd worden dat een flink aantal moslims nog wel wat bijlessen kan gebruiken op het gebied van tolerantie. Tolerantie moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word er persoonlijk misselijk van dat ik ieder jaar word geconfronteerd met een dodenherdenking en Holocaust. Ondertussen zien we door de vingers dat er een totale afslachting heeft plaatsgevonden in Burundi (hutsies en tutsi's), de moslims in Bosnië en Herzegovina, en nu de Tibetaanse bevolking. Dus kom niet telkens aan met over die mag je dat wel zeggen, maar over mij niet. Ik ken maar weinig joden in mijn omgeving die telkens janken over de genocide, het is voornamelijk ons calvinistische landje wat dit graag blijft ophalen, als gouden herinneringen die niet meer mogen gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee? Amerikaanse en Europese legers hebben anders het startsein gegeven voor een totaal onmenselijk leven in Irak. Ik las laatst nog een interview van een Irakese journalist die het leven tijdens Saddam Hussein ook niet geweldig vond, maar wel leefbaar. En wat te denken van Guantanamo Bay? En de oorlog in Bosnïe , waarbij de meeste slachtoffers vielen onder Bosnische moslims?

Maar ik vind het sowieso een beetje raar om te zeggen dat je iets NIET over Joden mag zeggen, omdat ze zo'n vreselijke geschiedenis hebben gehad, maar WEL over moslims, omdat die zogenaamd niks hebben meegemaakt.

Ik stel niet dat je geen kritiek mag leveren op het Joodse geloof, maar wel dat ik begrijp dat de tolerantiegrens daar lager ligt dan bij moslims. Dan nog een aantal andere punten: Zowel Irak, Guantanamo Bay als Bosnie waren en zijn geen pogingen om bewust een heel volk of ras te vernietigen. Zowel in Irak als in Bosnie waren er bij beide zijden moslims betrokken en kan men geenzins spreken van wij tegen zij. In Irak en Bosnie heeft men geen vernietigingskampen gebouwd om de moslims uit te roeien. Hoewel in Bosnie de religieuze overtuigingen aldaar wel een rol speelden in het conflict had het UN ingrijpen daar niets te doen met religieuze overtuigingen of een (irrationele) haat voor moslims.

Daarnaast is er slechts een staat waar Joden zich echt mee verbonden kunnen voelen, namelijk Israel, terwijl Moslims er vele malen meer hebben.

En hoe kom je er in vredesnaam bij om oorlogsslachtoffers te vergelijken met de industriele vernietiging van een heel volk?

Quote:

Ik had laatst ergens gelezen:'Vervang het woordje 'moslims' die door Geert Wilders zijn uitgesproken door het woordje 'joden' dan zal je merken hoe dicht het bij anti-semitisme komt'.

Een van de verschillen is wel dat de Joodse identiteit niet alleen een religieuze identiteit is, dit in tegenstelling tot de Islamitische.

Vervang het woordje 'moslims' eens met nazi's of liberalen, dan zul je merken hoe het niets te maken heeft met raciale kenmerken en alles met politiek-religieuze zaken. Zaken waar men zelf een keuze in maakt.

Quote:

Wat maakt het nou toch uit of iemand veel of weinig leed heeft meegemaakt? We behoren gewoon niet te discrimineren, of haat te prediken over bevolkingsgroepen. Of je als volk nu een holocaust hebt meegemaakt of alleen maar vrijheid blijheid (wat bij moslimbevolkingen zeker niet het geval is), in beide gevallen behoor je als volk met eerbied en gelijkwaardigheid behandeld te worden.

Ben ik niet helemaal met je eens.smile.gif Natuurlijk is haatzaaien in principe gewoon fout, maar je mag toch wel rekening houden met bepaalde zaken als je ergens kritiek op levert? Als iemand net een dierbare heeft verloren, zal ik voorzichtiger met kritiek zijn op die dierbare dan wanneer dat niet het geval is. Overigens wil ik Wilder's holle retoriek niet als haatzaaien willen kwalificeren.

Quote:

Het is toch idioot dat iemand die meer leed heeft meegemaakt, minder gediscrimineerd zou mogen worden dan iemand die minder leed heeft meegemaakt? Waar zijn we dan wel niet mee bezig?

Met onderscheid maken, het gelijkschakelen van twee verschillende groepen met een totaal andere positie, geschiedenis en overtuiging is idioot. Geen van de moslims in Nederland heeft hoeven mee te maken dat zes miljoen van zijn of haar volksgenoten vergast is in Polen omdat zij van een bepaald ras waren. Dus ik heb iets meer begrip voor zeikende CIDI figuren dan voor zeikende moslims.

Wat dat betreft heeft Harry Winter inderdaad volkomen gelijk met zijn advertentie: vervang moslims door joden en het huis is te klein hier. Tegen moslims mag je blijkbaar schoppen, tegen joden niet. Toch maar wel onderscheid tussen jood en griek, blijkbaar...

Er wordt in Nederland ook weldegelijk tegen Joden geschopt, onder meer door jongeren afkomstig uit moslimkringen. Maar goed, wanneer is de laatste keer geweest dat wij in het Westen met Joods terreur hebben kennisgemaakt? Wanneer was de laatste keer dat bepaalde buurten niet meer veilig waren voor homo's omdat Joodse jongeren zich niet konden of wilden gedragen? Hoeveel Joodse staten kennen wij waar elke geloofsopvatting muv. de Joodse verboden is en op z'n best gedoogd wordt? Hoeveel Joodse theologen en terroristen kennen wij die van mening zijn dat de hele wereld Joods moet zijn en de ongelovige zwijnen in het westen moeten sterven?\

Hmja, ik zie mijn punt, misschien moeten we inderdaad concluderen dat er op dit moment meer reden is voor kritiek op de Islamitische geloofsovertuiging dan op de Joodse.

Wanneer is trouwens de laatste keer dat het huis te klein was bij kritiek op het Jodendom?


Samengevoegd:

Quote:

Ik word er persoonlijk misselijk van dat ik ieder jaar word geconfronteerd met een dodenherdenking en Holocaust. Ondertussen zien we door de vingers dat er een totale afslachting heeft plaatsgevonden in Burundi (hutsies en tutsi's), de moslims in Bosnië en Herzegovina, en nu de Tibetaanse bevolking. Dus kom niet telkens aan met over die mag je dat wel zeggen, maar over mij niet. Ik ken maar weinig joden in mijn omgeving die telkens janken over de genocide, het is voornamelijk ons calvinistische landje wat dit graag blijft ophalen, als gouden herinneringen die niet meer mogen gebeuren.

Dat katholieke frankrijk doet het ook. Het lutherse Duitsland ook, net zoals het Katholieke Belgie.

De Holocaust vond in Europa plaats met medewerking van veel van die landen, was een industrieel proces met zo'n zes miljoen slachtoffers. Een gebeurtenis die zijn weerga simpelweg niet kent in de geschiedenis. Daarom blijven wij het herdenken, omdat het onvergelijkbaar is en niet vergeten mag worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders bemoeilijkt het werk van de veiligheidsdiensten door de inhoud van zijn anti-Koranfilm en het moment van publicatie geheim te houden.

ANP

Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) woensdag gezegd in een overleg met de Tweede Kamer over de bestrijding van terrorisme.

Ernst, hou je mond eens dicht. Bron.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Ik stel niet dat je geen kritiek mag leveren op het Joodse geloof, maar wel dat ik begrijp dat de tolerantiegrens daar lager ligt dan bij moslims. Dan nog een aantal andere punten: Zowel Irak, Guantanamo Bay als Bosnie waren en zijn geen pogingen om bewust een heel volk of ras te vernietigen. Zowel in Irak als in Bosnie waren er bij beide zijden moslims betrokken en kan men geenzins spreken van wij tegen zij. In Irak en Bosnie heeft men geen vernietigingskampen gebouwd om de moslims uit te roeien. Hoewel in Bosnie de religieuze overtuigingen aldaar wel een rol speelden in het conflict had het UN ingrijpen daar niets te doen met religieuze overtuigingen of een (irrationele) haat voor moslims.

Daarnaast is er slechts een staat waar Joden zich echt mee verbonden kunnen voelen, namelijk Israel, terwijl Moslims er vele malen meer hebben.

En hoe kom je er in vredesnaam bij om oorlogsslachtoffers te vergelijken met de industriele vernietiging van een heel volk?

Omdat het toch helemaal niet uitmaakt wat de intenties zijn? Of beter gezegd; hoe goed men de intenties kan verhullen? Irakezen, die over het algemeen moslim zijn, hebben nu een ***leven en duizenden zijn gedood en vrouwen verkracht door Amerikaanse soldaten, en 'verdachten' gemarteld en het Westen heeft daar schuld aan. Dus net zoals jij (en ik ook) snapt dat bij Joden de tolerantiegrens laag is, snap ik ook best dat moslims achterdochtig zijn jegens het Westen. En dan weten we nog niet eens alles van wat er daar gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoezo leren we er weinig van? Welke bevolkingsgroep hebben sinds '45 als West-Europa naar de slachtbanken geleidt?

Daar heb ik het helemaal niet over of we wel of niet iets gedaan hebben in Europa na ’45. Ik heb verder ook geen zin om mij te mengen in deze discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat het toch helemaal niet uitmaakt wat de intenties zijn?

Dat doet er weldegelijk toe.

Quote:

Of beter gezegd; hoe goed men de intenties kan verhullen?

Ah, stiekem was zowel Bosnie als Irak eigenlijk bedoeld om moslims af te slachten? Je weet dat men dat beter een ander land dan het seculiere Irak had kunnen aanvallen?

Quote:

Irakezen, die over het algemeen moslim zijn, hebben nu een ***leven en duizenden zijn gedood en vrouwen verkracht door Amerikaanse soldaten, en 'verdachten' gemarteld en het Westen heeft daar schuld aan.

Duizenden =/= Miljoenen. (Guerilla)oorlogsvoering =/= Industrieel vernietigen. Bewust een heel volk/religieuze groep uitroeien =/= burgerslachtoffers die onvermijdelijk zijn. Zie je de verschillen? Of moet ik nog gaan uitleggen dat aan beide zijdes moslims vechten en dat die zich ook te buiten gaan aan sektatisch geweld, dat de US en het Westen niet te makkelijk vereenzelfdigt kan worden en dat het daarvoor ook al niet pais en vree was?

Quote:

Dus net zoals jij (en ik ook) snapt dat bij Joden de tolerantiegrens laag is, snap ik ook best dat moslims achterdochtig zijn jegens het Westen. En dan weten we nog niet eens alles van wat er daar gebeurt.

Doel je nu op de vervolging van christenen in Moslimlanden, want daar zijn we vrij goed van op de hoogte. Er is simpelweg geen bewijs dat moslims systematisch vervolgd, vermoord en gemarteld worden, omdat ze moslim zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is waar, maar dat geld dus ook voor moslims. En sorry TM hoewel ik jou begin te waarderen moet toch wel gezegd worden dat een flink aantal moslims nog wel wat bijlessen kan gebruiken op het gebied van tolerantie. Tolerantie moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.

Ja, daar ben ik het mee eens. Maar aan de andere kant vind ik niet dat we mogen zeggen: 'Die en die groep is intolerant jegens ons, DUS dan mogen we dat ook zijn'. De koraan zegt ook dat we slechte daden dienen te beantwoorden met goede daden.

Eerlijk gezegd vind ik het niet belangrijk hoe intolerant de andere groep tegenover mij is. Juist door mijn geduld en doordat ik beproevingen meemaak wordt ik daarvoor beloont insahallah. Zolang ik maar tolerant ben tegenover de anderen.

Een latijnse spreuk luidt als volgt: Het is beter onrecht te ondergaan dan te begaan.


Samengevoegd:

Quote:

Ik word er persoonlijk misselijk van dat ik ieder jaar word geconfronteerd met een dodenherdenking en Holocaust. Ondertussen zien we door de vingers dat er een totale afslachting heeft plaatsgevonden in Burundi (hutsies en tutsi's), de moslims in Bosnië en Herzegovina, en nu de Tibetaanse bevolking. Dus kom niet telkens aan met over die mag je dat wel zeggen, maar over mij niet. Ik ken maar weinig joden in mijn omgeving die telkens janken over de genocide, het is voornamelijk ons calvinistische landje wat dit graag blijft ophalen, als gouden herinneringen die niet meer mogen gebeuren.

Vroeger op de basisschool moesten we allemaal verplicht naar het bejaardenhuis gaan om mensen te interviewen die WO II hadden meegemaakt ... ik kon er toen bijna niet meer van slapen :-( En ik bleef ook een hele tijd geloven dat Amerika de vietnam oorlog had gewonnen ... omdat ik zo een fan was van Rambo films :-(

Oh sorry ... ik hou maar op ... voordat je weer denkt dat ik aan het janken ben :-P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]


Samengevoegd:

[...]

Vroeger op de basisschool moesten we allemaal verplicht naar het bejaardenhuis gaan om mensen te interviewen die WO II hadden meegemaakt ... ik kon er toen bijna niet meer van slapen :-( En ik bleef ook een hele tijd geloven dat Amerika de vietnam oorlog had gewonnen ... omdat ik zo een fan was van Rambo films :-(

Oh sorry ... ik hou maar op ... voordat je weer denkt dat ik aan het janken ben :-P

Je trekt je te veel aan wat de media over je zegt/denkt, als moslim zijnde. En ja, ik weet wat er is gebeurt, mijn opa heeft mij alles verteld, tot aan het in de ovens gooien van zijn eigen vrouw en kinderen toe. Vandaar dat ik misselijk word van dat jaarlijkse gelul over deze gebeurtenis, omdat (let op he, Machiavelli) we er niets van hebben geleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Dat doet er weldegelijk toe.

[...]

Ah, stiekem was zowel Bosnie als Irak eigenlijk bedoeld om moslims af te slachten? Je weet dat men dat beter een ander land dan het seculiere Irak had kunnen aanvallen?

[...]

Duizenden =/= Miljoenen. (Guerilla)oorlogsvoering =/= Industrieel vernietigen. Bewust een heel volk/religieuze groep uitroeien =/= burgerslachtoffers die onvermijdelijk zijn. Zie je de verschillen? Of moet ik nog gaan uitleggen dat aan beide zijdes moslims vechten en dat die zich ook te buiten gaan aan sektatisch geweld, dat de US en het Westen niet te makkelijk vereenzelfdigt kan worden en dat het daarvoor ook al niet pais en vree was?

[...]

Doel je nu op de vervolging van christenen in Moslimlanden, want daar zijn we vrij goed van op de hoogte. Er is simpelweg geen bewijs dat moslims systematisch vervolgd, vermoord en gemarteld worden,
omdat ze moslim zijn

Nee ik had het over wat Amerikaanse en Europese soldaten allemaal uitgevoerd hebben in Irak en Afghanistan.

En wat betreft de verborgen intenties; toen had ik het voornamelijk over de oorlog in Irak. Verder vind ik dat het er dus niet toe doet of een oorlog nou is begonnen uit haat jegens moslims, voor olie, etc.. feit blijft dat het gevolg is dat veel moslims zijn afgeslacht en gemarteld door Westerlingen. En dan kun je heel rationeel zeggen 'maar het was niet zozeer tegen jou persoonlijk bedoeld', maar denk je echt dat dat helpt? Als het gaat om tolerantiegrens heeft het meer met gevoel te maken dan met harde feiten denk ik.

Er was geen rechtsgrond om Irak binnen te vallen, en volgens mij ook niet Afghanistan. Dus onvermijdelijke burgerslachtoffers is niet helemaal waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee ik had het over wat Amerikaanse en Europese soldaten allemaal uitgevoerd hebben in Irak en Afghanistan.

je bedoelt dat sommigen zich overgegeven hebben aan oorlogsmisdaden? Hoe verwerpelijk ik dat ook vind is het een 'normaal' verschijnsel valt het te betwijfelen of men onderscheid heeft gemaakt tussen moslims en christenen en is er dus geen enkele reden dat moslims zich in hun eer aangetast hoeven te voelen.

Quote:

En wat betreft de verborgen intenties; toen had ik het voornamelijk over de oorlog in Irak. Verder vind ik dat het er dus niet toe doet of een oorlog nou is begonnen uit haat jegens moslims, voor olie, etc.. feit blijft dat het gevolg is dat veel moslims zijn afgeslacht en gemarteld door Westerlingen.

Christenen zijn evengoed het slachtoffer geworden en doet het erweldegelijk toe wat de intenties zijn geweest omdat er anders geen overwogen oordeel gegeven kan worden en het is overduidelijk onzin dat de oorlog uit moslimhaat is gestart. Dan had Bush niet zijn best gedaan om de moslimgemeenschap in de states te vriend te houden en had ook geen seculiere staat waar moslims kort werden gehouden aangevallen. De slachtoffers zijn geen slachtoffer omdat ze moslim zijn.

Quote:

En dan kun je heel rationeel zeggen 'maar het was niet zozeer tegen jou persoonlijk bedoeld', maar denk je echt dat dat helpt? Als het gaat om tolerantiegrens heeft het meer met gevoel te maken dan met harde feiten denk ik.

Ik mag hopen dat het helpt, een stel irrationele paranoide moslims is wel het laatste wat dit land nodig heeft. Het is paranoide en selectief, die moslimverontwaardiging over Irak.

Quote:

Er was geen rechtsgrond om Irak binnen te vallen, en volgens mij ook niet Afghanistan. Dus onvermijdelijke burgerslachtoffers is niet helemaal waar.

Ik zeg niet dat de oorlog onvermijdelijk was, maar dat burgerslachtoffers onvermijdelijk zijn bij een oorlog, zeker als die uitdraait op een geurillastrijd. Een strijd waar moslimgroeperingen elkaar ook graag afslachten, vrouwen en kinderen incluis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Moslims moeten hand in eigen boezem steken'

Uitgegeven: 20 maart 2008 00:08

Laatst gewijzigd: 20 maart 2008 00:10

DEN HAAG - Sheikh imam Fawaz Jneid van de As-Soennah moskee in Den Haag vindt dat de moslims in Nederland hun hand in eigen boezem moeten steken.

Volgens hem zijn zij zelf verantwoordelijk voor de beeldvorming die de afgelopen jaren rondom de islam is ontstaan. Dat zegt Fawaz woensdag in een interview met de website Mzine TV.

Radicaal

Imam Fawaz wordt gezien als een van de meest radicale imams in Nederland. Hij is vooral bekend geworden om zijn politieke inmengingen.

Hij raakte onder andere in opspraak nadat een preek van hem in de openbaarheid kwam waarin hij smeekte om een ernstige ziekte voor de inmiddels overleden Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali.

Toenmalig minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk liet zelfs onderzoeken of de geestelijk leider vanwege zijn uitspraken Nederland kon worden uitgezet.

Goede voorbeeld

Volgens de imam moeten de moslims in Nederland het goede voorbeeld geven. "Wanneer een niet-moslim ziet dat zijn islamitische buurman steelt of iemand wordt op straat beroofd door een moslim, dan werk je niet mee aan een goede beeldvorming", stelt de geestelijke.

"Geloof kun je niet verdedigen met woorden, wel met daden. Daarom vind ik dat moslims zich van hun beste kant moeten laten zien in hun dagelijkse bezigheden."

Media

Imam Fawaz vindt ook dat intellectuelen, journalisten en politici met een islamitische achtergrond gebruik dienen te maken van de media om de boodschap van de islam en de koran over te brengen.

(bron: NU.nl)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid