Spring naar bijdragen

De nieuwe Uri Geller


Aanbevolen berichten

Een paar weken terug zat Uri bij Life & Cooking en ging ie ook een truc doen met het publiek in de zaal én thuis. Nou, ik had 'm al na een paar seconden door. Het was het 'ga tegen de muur staan en duw één arm er hard tegenaan, stap er vandaag en voila, je arm gaat vanzelf omhoog' trucje. Alleen gooit Uri er natuurlijk een leuk mysterieus sausje over onzichtbare krachten blabla over. Je moest twee stenen (ik heb twee notitieblokjes gepakt omdat het echt niet uitmaakt wat je gebruikt, als het maar hard is) pakken met je vingers en die hard tegen elkaar duwen, pas loslaten als hij het zei en oelalaaa, dan zou je de onzichtbare krachten voelen. Wat ook gebeurde. Maar niks magie, gewoon mindtricks smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

haha ok dus meteen geprobeerd.
smile.gif
Je moet er ook bij zeggen dat degene aan wie je de vragen stelt niet teveel moet nadenken, maar moet noemen wat meteen in haar en hem opkomt, vaak noemt men dan ook de kleur rood. Probeer maar bij iemand anders
knipoog_dicht.gif
succes

mn vader zei ook hamer, maar als kleur 'wit'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even over die Vincent, dat is dus wel degelijk een satanist. Hij is vrij bekend in de occulte wereld. Hij heeft een eigen bedrijf dat dit soort shows weg geeft bij bedrijven en feestjes e.d. Ze schijnen er nogal een kick uit te halen om mensen voor de gek te houden door te doen alsof het een onschuldige goocheltruc is, maar ondertussen wel mensen vervloeken, en allerlei narigheid uithalen.

Bij de show waar hij die bloedzuigers opat zag je ook dat er opeens een teken in de nek van die vrouw zat die als vrijwilliger optrad. Hoe dat teken daar is gekomen zonder dat hij daar ooit ook maar met iets in de buurt is geweest laat ik aan jullie over, maar feit is wel dat toen hij dit 'onthulde' ook doodleuk zei dat zij vanaf nu was ingewijd e.d. In satanisten en heksenkringen heeft iedereen zo'n teken, en vaak is dit ook niet meer van het lichaam te verwijderen, een soort tattoo zeg maar.

Voor de rest weet ik niet wie er bij die Uhri Geller show rondlopen. De meeste zullen waarschijnlijk onschuldige mentalisten zijn, maar schijn bedriegt vaak, en dat wil niet alleen zeggen dat het allemaal trucjes zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Even over die Vincent, dat is dus wel degelijk een satanist. Hij is vrij bekend in de occulte wereld. Hij heeft een eigen bedrijf dat dit soort shows weg geeft bij bedrijven en feestjes e.d. Ze schijnen er nogal een kick uit te halen om mensen voor de gek te houden door te doen alsof het een onschuldige goocheltruc is, maar ondertussen wel mensen vervloeken, en allerlei narigheid uithalen.

Bij de show waar hij die bloedzuigers opat zag je ook dat er opeens een teken in de nek van die vrouw zat die als vrijwilliger optrad. Hoe dat teken daar is gekomen zonder dat hij daar ooit ook maar met iets in de buurt is geweest laat ik aan jullie over, maar feit is wel dat toen hij dit 'onthulde' ook doodleuk zei dat zij vanaf nu was ingewijd e.d. In satanisten en heksenkringen heeft iedereen zo'n teken, en vaak is dit ook niet meer van het lichaam te verwijderen, een soort tattoo zeg maar.

Voor de rest weet ik niet wie er bij die Uhri Geller show rondlopen. De meeste zullen waarschijnlijk onschuldige mentalisten zijn, maar schijn bedriegt vaak, en dat wil niet alleen zeggen dat het allemaal trucjes zijn...

Onderbouw je eea nog even? Dit klinkt me allemaal nogal evanreli-jongensboekachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Onderbouw je eea nog even? Dit klinkt me allemaal nogal evanreli-jongensboekachtig.

link

Via bovenstaande link kun je in ieder geval zien wat die Vincent doet. Van de rest verwacht ik niet dat je me gelooft, aangezien ik het alleen van horen zeggen heb, ik heb zelf niet in het satanisme of hekserij gezeten. Ik heb het wel van van een persoon die wel in de hekserij heeft gezeten.


Samengevoegd:

Ik vind nu toevallig ook nog een link waarop staat dat Vincent lid is van de satanskerk, en wicca priester is.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Via bovenstaande link kun je in ieder geval zien wat die Vincent doet. Van de rest verwacht ik niet dat je me gelooft, aangezien ik het alleen van horen zeggen heb, ik heb zelf niet in het satanisme of hekserij gezeten. Ik heb het wel van van een persoon die wel in de hekserij heeft gezeten.

In de eerste link zie ik niets anders dan een soort Hans Klok verhaal t.b.v. entertainment. En verder is van horen zeggen geen bijster sterk argument, nee. De tweede link noemt welliswaar de satanskerk, maar de satanskerk doet niet aan het aanbidden van satan. Satan word ook niet gezien als een bestaand iets, maar meer als een symbool. Wicca is gewoon een natuurgodsdienst en heeft vrij weinig met satan te maken.

Bassaal begrip van levensovertuigingen is handig voor je ze demonisseerd denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In de eerste link zie ik niets anders dan een soort Hans Klok verhaal t.b.v. entertainment. En verder is van horen zeggen geen bijster sterk argument, nee. De tweede link noemt welliswaar de satanskerk, maar de satanskerk doet niet aan het aanbidden van satan. Satan word ook niet gezien als een bestaand iets, maar meer als een symbool. Wicca is gewoon een natuurgodsdienst en heeft vrij weinig met satan te maken.

Bassaal begrip van levensovertuigingen is handig voor je ze demonisseerd denk ik.

En hoe lang heb jij in de satanskerk gezeten? Leuk dat je dit verhaaltje opdreunt, maar de werkelijkheid zit helaas iets minder zoetsappig in elkaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh:

link

Traditioneel satanisme is volgens mij een evangelisch sprookje....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En hoe lang heb jij in de satanskerk gezeten? Leuk dat je dit verhaaltje opdreunt, maar de werkelijkheid zit helaas iets minder zoetsappig in elkaar...

Doel je op die werkelijkheid waar Harry P. occult is en glaasje draaien de deur openzet naar duistere machten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh:

Ik weet wat modern satanisme is..

Quote:
Traditioneel satanisme is volgens mij een evangelisch sprookje....

Jouw mening, prima.

Quote:
Samengevoegd:

[...]

Doel je op die werkelijkheid waar Harry P. occult is en glaasje draaien de deur openzet naar duistere machten?

Zoals ik zei, de werkelijkheid is helaas niet zo zoetsappig...

Maar ik zit niet in dit topic om een discussie uit te lokken over satanisme, ik reageerde alleen op de opmerkingen dat Vincent geen satanist was, en dat heb ik toch vrij duidelijk weerlegd toch? Of hij nou modern of traditioneel is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik zit niet in dit topic om een discussie uit te lokken over satanisme, ik reageerde alleen op de opmerkingen dat Vincent geen satanist was, en dat heb ik toch vrij duidelijk weerlegd toch? Of hij nou modern of traditioneel is...

Nou je beweerde iets anders lees ik terug, maar goed, als jij vind dat je gelijk hebt....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Als Christen kijk je die dingen niet.

In de bijbel staat dat god tegen waarzeggerij en tovernarij is.

Tijdens de show van Uri Geller voert Vincent rituele uit waarmee hij duistere machten mee oproept (demonen)

Dat hoorde ik van een predikant die 30 jaar met hekserij bezig hield. Als je dat hoort, dan wil je dat toch niet kijken?

Het is vol tégen het geloof!


Samengevoegd:

Occulte programma's lijken niet slecht, maar het ware kwaad wordt omhult door mooie shows. Je wordt als ware verleidt. Precies wat de duivel wil. Ons verleiden tot de duistere kant zodat hij meer macht over je kan krijgen en je van God verhoudt.

Niet kijken dus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is vol tégen het geloof!

Het is niet vol tegen het geloof, zelfs niet eens vol tegen jouw geloof. In het ergste geval gaat het om een ander geloof, alleen zijn de goocheltruckjes een stuk minder schadelijk dan een willekeurige christelijke genezingsdienst oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als Christen kijk je die dingen niet.

In de bijbel staat dat god tegen waarzeggerij en tovernarij is.

Tijdens de show van Uri Geller voert Vincent rituele uit waarmee hij duistere machten mee oproept (demonen)

Dat hoorde ik van een predikant die 30 jaar met hekserij bezig hield. Als je dat hoort, dan wil je dat toch niet kijken?

Het is vol tégen het geloof!


Samengevoegd:

Occulte programma's lijken niet slecht, maar het ware kwaad wordt omhult door mooie shows. Je wordt als ware verleidt. Precies wat de duivel wil. Ons verleiden tot de duistere kant zodat hij meer macht over je kan krijgen en je van God verhoudt.

Niet kijken dus!

Ik snap niet dat sommige mensen dit zo serieus nemen. Zoals eerder door Marinus gezegd, denken jullie nou echt dat Satan via Sbs6 zieltjes probeert te winnen?

Ik heb het 'al het bovennatuurlijke behalve god is fout' principe nooit zo goed begrepen. Althans heidense riten en dergelijke uitvoeren wel natuurlijk. Maar kaboutertjes, harry potter en elfjes enzo dat is toch kei onschuldig?

God heeft ons toch niet voor niks fantasie gegeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kaboutertjes en elfjes heb ik geen problemen mee, harry potter kijk ik ook gewoon, maar geloof dat rowling daar wel degelijk rituelen en vele verwijzingen in heeft verwerkt, dus is gewoon beetje op letten (altijd eig niet?).

Niet dat ik uri geller zit te kijken, onzinnig vermaak in de zin van er gebeurd iets dat ik niet kan vatten. Toch moet je daarvoor oppassen zeker als er een satanist (volgens hemzelf toch? ik ga geen termen roepen verder, ben er niet thuis in) op het podium staat. Komt toch fijn je huiskamer dan binnen. Daar moet je niet mee gaan bezighouden, dus ook niet afvragen of benieuwd zijn wat ie wel niet aan het doen is.

Of satan werkt door sbs6? Hehe aparte topicdiscussie? Neem het liever andersom alles wat duidelijk tegen God is zou je moeten omzeilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Toch vind ik Uri Geller iets engs heeft.. Bartus3 ik weet wat jij bedoelt, vaak heb ik een soort gevoel ergens bij (vooral met occulte dingen)dat tegen mij zegt: hier moet je maar niet naar kijken. Ik heb een hele tijd gehad dat ik werd aangetrokken door het occultisme. Denk aan horrorfilms, die discovery programma's over spookhuizen etc. Nu ik weer helemaal bezig ben met de relatie tussen God en mij worden er veel dingen duidelijk gemaakt. Wat goed is en wat kwaad is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg ook een 'naar' gevoel bij bepaalde horrorfilms; dat lijkt mij inderdaad vrij 'mens-eigen'.

Als ik een konijntje verscheurd zie worden door een vos bekruipt mij immers ook walging; toch zijn er dan weinig mensen die er iets occults achter zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Tsja zo kan je het natuurlijk ook bekijken, maar ik weet dat wanneer ik naar zulk soort programma's kijk ik "problemen" krijg. Je opent toch een soort deur naar de geestelijke wereld (vb: glaasje draaien?) Ik heb een hele tijd gehad dat ik dingen zag (in onbewoonde huizen zag ik mensen lopen etc.) en "enge dingen" ervaarde. Sinds ik ben gestopt met kijken naar bv Uri Geller zijn die ervaringen ook gestopt

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid