Spring naar bijdragen

Is de Islam niet erg onbetrouwbaar?


Aanbevolen berichten

Quote:

Waar wordt Mohammed voorspeld in de Bijbel? En tegenwoordig is het meer een wisselwerking, denk je ook niet? Mensen bekeren zich tot de islam en mensen bekeren zich tot het christendom - moslims worden christen en christenen worden moslim. Het gebeurt allemaal. Daarbij groeit het christendom nog altijd enorm.

Als ik zeg dat ik met Allah of met het Spaghettimonster heb gesproken, neemt ook niemand me serieus, dus het feit dat er verhalen zijn over mensen die met God of met Allah gesproken hebben, is absoluut niet overtuigend.

Wat ik ermee wil zeggen: nee, de islam is absoluut niet betrouwbaar en overtuigend, maar dat geldt ook voor het christendom.


Samengevoegd:

[...]

Ja, daar waren christenen ook goed in.

volgens mij is de groep die van Christen naar moslim gaat vele malen groter, dan de moslims die zich bekeren tot het Christendom

Ik ben zelf ook bekeerd tot de Islaam en was voorheen Christelijk, ook ken ik heelveel bekeerde moslima's, velen hebben ook een Christelijke opvoeding gehad.

Ook heb ik een oom gehad die zich tot de Islaam had bekeerd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 100
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

volgens mij is de groep die van Christen naar moslim gaat vele malen groter, dan de moslims die zich bekeren tot het Christendom

Ik denk van niet.

Probleem is dat in bepaalde landen men het niet zo positief opneemt als je christen wordt, dan je dat maar beter niet van de daken kunt schreeuwen, wil je het nog een beetje veilig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens mij is de groep die van Christen naar moslim gaat vele malen groter, dan de moslims die zich bekeren tot het Christendom

In Nederland is die groep mogelijk groter, maar dat zegt niets over de tendensen wereldwijd.

Quote:

Ik ben zelf ook bekeerd tot de Islaam en was voorheen Christelijk, ook ken ik heelveel bekeerde moslima's, velen hebben ook een Christelijke opvoeding gehad.

Ook heb ik een oom gehad die zich tot de Islaam had bekeerd

Persoonlijke ervaringen kunnen een vertekend beeld geven. smile.gif Kun je ook harde cijfers overleggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Groei islam getalsmatig vrij beperkt

Geplaatst door Gerrit van Ittersum op zaterdag 8 maart 2008 om 15:05u (Bron: RD)

APELDOORN (RKnieuws.net) - Verdere islamisering van Nederland is de afgelopen jaren getalsmatig slechts beperkt aan de orde geweest. Het officiële aantal moslims, moskeeën en islamitische scholen is vrijwel stabiel gebleven en in sommige gevallen zelfs gedaald. Tegelijk is de islam in het publieke domein veel nadrukkelijker aanwezig dan voorheen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Reformatorisch Dagblad. Islamitische organisaties maakten getalsmatig vooral in het verleden een sterke groei door. Met name de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw gaven een exponentiële groei te zien van zowel het aantal moslims als het aantal moskeeën. Die groei werd ingegeven door de komst van gastarbeiders naar Nederland en de daaropvolgende fases van gezinshereniging.

De huidige discussie over islamisering, die een sterke stimulans krijgt door de onrust over Wilders’ aangekondigde film â€Fitnaâ€, is echter niet terug te voeren op recente groeicijfers. Zo becijferde het CBS onlangs dat er geen miljoen moslims in Nederland wonen, waar lange tijd van uit werd gegaan, maar zo’n 850.000. Dat getal is te danken aan een nauwkeuriger meetmethode. Overigens groeit het aantal moslims in werkelijkheid al jaren gestaag.

Bron: link

En of de islam wereldwijd wel groeit is iets waar je serieus vraagtekens bij kan zetten. Binnen de islam is geloofsafval taboe, laat staan bekering naar een ander geloof, dat levert je een fatwa op, wat voor moslims een mooie aangelegenheid is om, nou ja dat kunnen de mensen er zelf wij bij bedenken. Overigens is het in veel islamitische landen verboden om je te bekeren van de islam. Je zal altijd een moslim blijven, het staat zelfs in je paspoort, onwijzigbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Michiel@life" schreef het volgende:

De islam is ontstaan door 1 persoon. Mohammed had geen getuigen mee, en er zijn ook geen andere mensen die ooit met Allah hebben gesproken of met een engel die van Allah afkwam.

Is dit nu niet heel erg onbetrouwbaar?

Graag commentaar.

Ik heb sinds kort een koran in huis en er een beetje in gelezen.

Ik ben van mening dat:

1. Mohammed een goede kennis had van de Tanach, Talmoed en het NT en volop teksten heeft gemixed.

2. het feit dat Mohammed in zijn eentje de zgn. openbaring ontving maakt de koran m.i. onbetrouwbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk van niet.

Probleem is dat in bepaalde landen men het niet zo positief opneemt als je christen wordt, dan je dat maar beter niet van de daken kunt schreeuwen, wil je het nog een beetje veilig hebben.

Als ik in een willekeurige moskee kom zijn er altijd wel een paar bekeerde mensen tussen

Als ik kijk naar de kerk waar ik vandaan kom en andere kerken, dan zijn daar geen bekeerde mensen bij

Vooral de kerk waar ik vandaan kom Reformatorische kerk: Gereformeerde Gemeente..nou ik heb nog nooit meegemaakt dat daar iemand kwam die zich wou laten dopen en zich wou bekeren, het was een vast groepje van families die elke zondag bij elkaar kwamen in de kerk, een nieuweling nooit gezien, ook gingen mijn ouders ook wel eens naar andere kerken(soms wel 3 keer per zondag) en ook wel eens doordeweeks op woensdag avond ofzo als er een bekende dominee kwam preken.

Nou zijn dit wel de orthodoxe kerken, en misschien niet zo aantrekkelijk voor buitenstaanders omdat je je hoofd moet bedekken enzo, en een rok aan

Maar dat is een moskee ook, daar moet je ook je hoofd bedekken etc, toch trekt de Islaam meer mensen aan dan het orthodoxe Christendom

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als ik kijk naar de kerk waar ik vandaan kom en andere kerken, dan zijn daar geen bekeerde mensen bij

Vooral de kerk waar ik vandaan kom Reformatorische kerk: Gereformeerde Gemeente..nou ik heb nog nooit meegemaakt dat daar iemand kwam die zich wou laten dopen en zich wou bekeren, het was een vast groepje van families die elke zondag bij elkaar kwamen in de kerk, een nieuweling nooit gezien, ook gingen mijn ouders ook wel eens naar andere kerken(soms wel 3 keer per zondag) en ook wel eens doordeweeks op woensdag avond ofzo als er een bekende dominee kwam preken.

In mijn evangelische gemeente zijn er wel nieuwe mensen die bekeerd zijn. Evangelische gemeenten (die zijn trouwens ook orthodox) groeien ook. Ik had het in mijn vorige post trouwens over wereldwijd, dat terzijde.

Daarnaast is het makkelijker als kleine groep (er zijn maar zo'n 850.000 molsims in NL) om te groeien, dan voor grote religieuze gemeenschappen. En statistisch gezien zijn maar een fractie van de moslims van autochtone afkomst. De groei van de Islam is voornamelijk afkomstig van immigranten.

Verdeling islamieten per herkomstgroep

2278g2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

niet elke Nederlandse moslim staat geregistreerd als moslim, ik denk niet dat bij zo'n onderzoek ik als moslim gerekend word..want hoe moeten ze dat nou weten...en zo is dat bij veel bekeerlingen zo

Ik word zelf nog geregistreerd als Christen, ik ben gedoopt en sta in het register van de Gereformeerde Gemeente kerk,ik weet eerlijk gezegd niet of je je dooplidmaatschap kan schrappen, want je bent nou eenmaal gedoopt

Bij zo'n onderzoek word ik dus tot Christen gerekend,ookal ben ik niet meer kerks

Volgens mij moet je dan een heel gesprek aangaan met de ouderlingen van de kerk wil je je dooplidmaatschap laten vervallen

dus die onderzoeken kloppen voor geen meter, ik en vele andere Nederlandse moslims worden gewoon niet meegerekent als moslim zijnde, want we zijn niet geregistreerd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

niet elke Nederlandse moslim staat geregistreerd als moslim, ik denk niet dat bij zo'n onderzoek ik als moslim gerekend word..want hoe moeten ze dat nou weten...en zo is dat bij veel bekeerlingen zo

Ik word zelf nog geregistreerd als Christen, ik ben gedoopt en sta in het register van de Gereformeerde Gemeente kerk,ik weet eerlijk gezegd niet of je je dooplidmaatschap kan schrappen, want je bent nou eenmaal gedoopt

Bij zo'n onderzoek word ik dus tot Christen gerekend,ookal ben ik niet meer kerks

Volgens mij moet je dan een heel gesprek aangaan met de ouderlingen van de kerk wil je je dooplidmaatschap laten vervallen

dus die onderzoeken kloppen voor geen meter, ik en vele andere Nederlandse moslims worden gewoon niet meegerekent als moslim zijnde, want we zijn niet geregistreerd

Dat lijkt me vrij stug, dat als jij je aanmeld als moslim bij een moskee, je niet als moslim geregistreerd staat. Je dooplidmaatschap kan nooit ongedaan gemaakt worden, je kan alleen je kerkelijk lidmaatschap opzeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Dat lijkt me vrij stug, dat als jij je aanmeld als moslim bij een moskee, je niet als moslim geregistreerd staat. Je dooplidmaatschap kan nooit ongedaan gemaakt worden, je kan alleen je kerkelijk lidmaatschap opzeggen.

Maar dan maak je toch in feite ook je dooplidmaatschap ongedaan? Ik bedoel er is verder toch geen apart register waarin de gedoopten staan? Dus lijkt me niet dat je dan dubbel wordt gerekend, zoals Thomas zegt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dat lijkt me vrij stug, dat als jij je aanmeld als moslim bij een moskee, je niet als moslim geregistreerd staat. Je dooplidmaatschap kan nooit ongedaan gemaakt worden, je kan alleen je kerkelijk lidmaatschap opzeggen.

nee dat is het verschil tussen het Christendom en de Islaam, als Christen word je gedoopt en ben je lid van een bepaalde kerk waar je gedoopt bent, dit betekend dus niet als je gedoopt bent als Gereformeerd je ook staat geregistreerd bij de katholieke kerk, als je als Gereformeerde Katholiek wilt worden moet je jezelf laten overdopen.

en sommige gereformeerden die bv baptist of een andere stroming Christendom gaan volgen moeten ook de doop overnieuw doen omdat ze daar volwassendoop hanteren.

Als moslim spreek je de Shahada uit, dit hoeft niet eens perse in de moskee, velen doen dit wel..maar kan ook gewoon thuis, en als moslim ben je als het goed is niet lid van 1 moskee, je kan naar elke moskee gaan waar je maar bent, dus je staat niet geregistreerd bij 1 bepaalde moskee

dus nee ik sta niet geregistreerd bij een moskee

en wel raar hoor, dat je dooplidmaatschap altijd blijft bestaan, er moet toch een manier zijn om dat ongedaan te maken, ik ben als klein babytje gedoopt, dus niet eens eigen keus dan, dan moet je als volwassene toch het recht hebben om dit ongedaan te maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Grapjas, dan zijn we het dus gewoon eens, nl dat je dubbel gerekend wordt als je nog staat ingeschreven bij je kerk als lid.
clown.gif
Hoezeer zijn de administraties van moskeeën en kerken op elkaar aangesloten? Ik denk dat het goed mogelijk is dat je al lang actief bent als moslim in een moskee, terwijl je kerk je nog steeds als lid beschouwt. Dan word je dus dubbelgeteld.

ik ben een vrouw dus hoef niet elke keer naar moskee te gaan om te bidden..vrouwen mogen ook gewoon thuis bidden.

en nee moslims kennen geen vaste moskee, je bent in elke moskee welkom, als je toevallig in een andere stad bent en het is tijd voor het gebed, dan kun je gewoon naar de dichtsbijzijnde moskee gaan en je gebed doen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

nee dat is het verschil tussen het Christendom en de Islaam, als Christen word je gedoopt en ben je lid van een bepaalde kerk waar je gedoopt bent, dit betekend dus niet als je gedoopt bent als Gereformeerd je ook staat geregistreerd bij de katholieke kerk, als je als Gereformeerde Katholiek wilt worden moet je jezelf laten overdopen.

Je geeft wederom aan dat je geen kaas gegeten hebt van het Christendom. Er is namelijk dooperkenning tussen de RKK en de PKN kerken (ook met de Gereformeerde Gemeenten). Je overdopen is niet nodig als je dus RKK wilt worden. Als jij gedoopt bent in Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest ben je gedoopt en daarmee onderdeel van het lichaam van Christus. Je doop is geen "lidmaatschap kaartje" van een bepaalde kerk. Die doop kan je nooit ongedaan maken, ook al stap je over van de ene gemeente naar een andere.

Quote:
en sommige gereformeerden die bv baptist of een andere stroming Christendom gaan volgen moeten ook de doop overnieuw doen omdat ze daar volwassendoop hanteren.

Vanuit een baptisten oogpunt is dat niet zo, vanuit een Gereformeerde blik wel. De baptisten leren dat je moet dopen op geloof en keuze en niet als kind gedoopt kan worden, zonder daarbij een actieve keuze gemaakt te kunnen hebben.

Quote:
Als moslim spreek je de Shahada uit, dit hoeft niet eens perse in de moskee, velen doen dit wel..maar kan ook gewoon thuis, en als moslim ben je als het goed is niet lid van 1 moskee, je kan naar elke moskee gaan waar je maar bent, dus je staat niet geregistreerd bij 1 bepaalde moskee

dus nee ik sta niet geregistreerd bij een moskee

Het lijkt mij erg stug dat al die moskees draaien zonder giften van hun leden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je niet ergens genoteerd staat als belijdend moslim. Alsook ben je als Christen ook vrij om een kerkdienst te bezoeken waar je maar wilt, dus wat is je punt wat dat betreft?

Quote:
en wel raar hoor, dat je dooplidmaatschap altijd blijft bestaan, er moet toch een manier zijn om dat ongedaan te maken, ik ben als klein babytje gedoopt, dus niet eens eigen keus dan, dan moet je als volwassene toch het recht hebben om dit ongedaan te maken

Je kennis van de verbondsleer (en dat als zogenaamd (ex-)Gereformeerde Gemeentelid) is toch schreiend te zien. Als je toetreedt tot het verbond met God kan je dat verbondszegel (de doop) niet ongedaan maken. Wat je ook doet je bent en blijft gedoopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dus je hebt je bij geen enkele gemeenschap aangesloten?

Overigens kan ik ook gewoon in andere steden naar de kerk gaan hoor.

een moslim die wilt bidden kan elke dag naar de moskee gaan waar hij op dat moment is

Een moskee kent geen bepaalde lidmaatschap ofzo, zoals je bij een kerk als dooplid staat ingeschreven

Ik heb mijn Shahada gedaan in een moskee ja, maar dit is niet een moskee waar ik altijd kom, of die het meest dichtbij is voor mij, er was daar gewoon een lezing en toen heb ik daar Shahada gedaan..maar het had niet eens in de moskee gehoeven, ik had het ook alleen thuis kunnen doen met misschien enkele getuigen erbij.

Ik denk niet dat mijn Shahada is geregistreerd in die moskee, dat kan ook niet, want ze hadden mijn gegevens toch niet,alleen mijn Islamitische naam.. het was gewoon Shahada opzeggen met alleen vrouwen erbij en de Imaam

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je geeft wederom aan dat je geen kaas gegeten hebt van het Christendom. Er is namelijk dooperkenning tussen de RKK en de PKN kerken (ook met de Gereformeerde Gemeenten). Je overdopen is niet nodig als je dus RKK wilt worden. Als jij gedoopt bent in Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest ben je gedoopt en daarmee onderdeel van het lichaam van Christus. Je doop is geen "lidmaatschap kaartje" van een bepaalde kerk. Die doop kan je nooit ongedaan maken, ook al stap je over van de ene gemeente naar een andere.[...]Vanuit een baptisten oogpunt is dat niet zo, vanuit een Gereformeerde blik wel. De baptisten leren dat je moet dopen op geloof en keuze en niet als kind gedoopt kan worden, zonder daarbij een actieve keuze gemaakt te kunnen hebben.[...]Het lijkt mij erg stug dat al die moskees draaien zonder giften van hun leden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je niet ergens genoteerd staat als belijdend moslim. Alsook ben je als Christen ook vrij om een kerkdienst te bezoeken waar je maar wilt, dus wat is je punt wat dat betreft?[...]Je kennis van de verbondsleer (en dat als zogenaamd (ex-)Gereformeerde Gemeentelid) is toch schreiend te zien. Als je toetreedt tot het verbond met God kan je dat verbondszegel (de doop) niet ongedaan maken. Wat je ook doet je bent en blijft gedoopt.

verbaasd.gif kun je wat vriendelijker zijn aub

nou ik meen me te herinneren dat het nog niet zo lang geleden wel zo was dat als je van protestants naar katholiek ging dat je dan wel opnieuw gedoopt moet worden. De katholieke leer is toch wel ietsie anders dan de protestantse leer, protestanten kennen toch ook geen communie , wel belijdenis, maar de belijdenis geschriften van de Gereformeerde kerk komt ook niet overheen met die van de katholieke kerk.

Een vriendin van mijn moeder is van een evangelische kerk geworden en zij moest zich laten overdopen terwijl ze als baby al gedoopt was in de gereformeerde kerk

mijn zus is ook van een andere kerkgenootschap geworden namelijk KPN voorheen Hervormd, en haar dooplidmaatschap was wel gewoon geldig, omdat het binnen het protestantisme valt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is wel één stichting die de 'telling' bijhoudt, voor zover ik weet ... en als bedankje (voor de moeite die je neemt om je NAW gegevens aan hun door te geven) krijg je dan een 'welkomspakket' maar héééééél weinig 'nieuwe' moslim(a )'s weten dit ten eerste. En ten tweede: De 'nieuwe' moslims die dit weten maken er meestal geen gebruik van ... omdat het 'welkomspakket' thuis wordt gestuurd. En als de ouders erachter komen dat ze dan moslim zijn geworden, zwaait er nogal wat, hihi.

Maar ik geloof er wel sterk in dat er veel meer mensen zijn die bewust kiezen voor de islaam dan voor het christendom. Zo worden er regelmatig bijeenkomsten georganiseerd voor 'nieuwe' moslims en de opkomst is dan enorm. Maar omdat hier geen harde cijfers voor bestaan durf ik dit niet hardop te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

verbaasd.gif
kun je wat vriendelijker zijn aub

nou ik meen me te herinneren dat het nog niet zo lang geleden wel zo was dat als je van protestants naar katholiek ging dat je dan wel opnieuw gedoopt moet worden. De katholieke leer is toch wel ietsie anders dan de protestantse leer, protestanten kennen toch ook geen communie doen, wel belijdenis, maar de belijdenis geschriften van de Gereformeerde kerk komt ook niet overheen met die van de katholieke kerk.

De leer is anders van de RKK en de Gereformeerde Gemeenten, maar de doop wordt erkend. Als je dus van de Gereformeerde Gemeenten over wilt naar de RKK is dat geen probleem op doopgebied.

Quote:
Een vriendin van mijn moeder is van een evangelische kerk geworden en zij moest zich laten overdopen terwijl ze als baby al gedoopt was in de gereformeerde kerk

De reden gaf ik in de post, waarop je reageert. Evangelische gemeenten/ baptisten doen aan doop op keuze/ belijdenis en erkennen niet dat je als baby gedoopt kan worden. Voor hen ben je dus niet gedoopt en moet je dus nog gedoopt worden.

Quote:
mijn zus is ook van een andere kerkgenootschap geworden namelijk KPN voorheen Hervormd, en haar dooplidmaatschap was wel gewoon geldig, omdat het binnen het protestantisme valt

Nee, niet omdat het binnen het protestantisme valt, maar omdat de doopsleer gelijk is. Het uitgangspunt is hetzelfde en dat is ook zo met de RKK <> PKN maar niet vanuit RKK/ PKN <> evangelische gemeenten/ baptisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid