Spring naar bijdragen

ook VO examens?  

  1. 1. ook VO examens?

    • nog even niet
      8
    • ja, dit jaar
      13
    • al gehad
      20


Aanbevolen berichten

Jaja, voor vele leerlingen in het voortgezet onderwijs is dit het jaar waarin ze hun 4-5-6-7-8 jarige carrière afronden doormiddel van een zooi examens.

Op welk niveau doe jij examen? In welke vakken? Sta je er een beetje goed voor? En wat doe jij om je voor te bereiden? Tips van ervaringsdeskundigen die al examen hebben gedaan zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Of te wel.. Dit topic is voor alle ins and outs van het examen! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo jonge mensen, dan zal Opa Tromp eens even wat over zijn eindexamens HAVO vertellen. Op zich geen slecht voorjaar in 1995 (jawel, 13 jaar geleden al!) qua temperatuur om eindexamen te doen. 'Gewoon' nog 6 vakken en geen kans dat er per ongeluk een GSM afging, want die had niemand toen nog, zeker niet als je nog op de middelbare school zat. Uitslagen vergelijken? Met elkaar op het schoolplein, internet en zeker MSN moesten nog uitgevonden worden. Het eindexamenjournaal op de radio was zo'n beetje de enige massacommunicatie op dit gebied...

Zo en nu weer on topic! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tjah wat zal ik zeggen, dat het wel meevalt smile.gif. Maar ja dat is zo slecht voor jullie motivatie knipoog_dicht.gif. Maar even serieuw. Ik heb vorig jaar eindexamen VWO gedaan. Van de die laatste 3 jaar er 2,5 jaar me er echt voor ingezet en het laatste half jaar wat minder. Met mijn examens alleen de laatste week geleerd en het is goed gekomen.

Rustig blijven, op tijd beginnen, examens oefenen. Dan komen ook jullie er wel. smile.gif


Samengevoegd:

ooh en succes iedereen die dit jaar moet smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hihi, dan moet ik het zelf ook ff doen natuurlijk.. knipoog_dicht.gif

C&M, examen in wis a1(5), geschiedenis(6), aardrijkskunde(6), duits(6), muziek(8), engels (6), nederlands(6). (huidige cijfers)

Zie erg op tegen wiskunde, maar ook AK en GS zullen pittig worden.. Al m'n afgeronde vakken zijn gelukkig wel voldoende (verzameling 6en). Blij als ik klaar ben!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joelle: Wiskunde moet je gewoon examens oefenen. Van de laatste jaren alles uitprinten en allemaal gaan maken. Als het echt niet lukt is mijn gouden tip bijles nemen (privéles + wekelijks) Ik heb zelfs een 6.7 gehaald voor m'n eindexamen wiskunde, terwijl ik in 5 VWO en 6 VWO tot de helft (tot de bijles dus) geen voldoendes gehaald heb. Ik stond uiteindelijk dus zelfs een 6.4 voor wiskunde op m'n eindlijst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hihi, dan moet ik het zelf ook ff doen natuurlijk..
knipoog_dicht.gif

Ik ook maar dan knipoog_dicht.gif

Cm profiel

Examen vakken: Duits (6) Nederlands (6) Engels (7) Ckv (7) Geschiedenis (6) Economie (7)

voor duits moet ik nog heel wat inhalen, dat cijfer gaat dus hopelijk nog een heel stuk omhoog.

En ik wil/ga leraren opleiding Engels doen hierna smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben blij dat ik 't vorig jaar gehad heb. Alhoewel, dat laatste jaar was wel ontzettend leuk. De docenten gingen ineens 'menselijker' met je om. Niet meer dat gedoe van: 'Ik ben docent en jij bent maar leerling en ik heb gelijk ook al heb ik geen gelijk'. Maar ben toch blij dat ik 'r af ben. Zit 10x liever op de CHE dan op de Pieter Zandt... knipoog_dicht.gif

Over de examens, de voorbereiding gaat meestal (bij ons tenminste wel) gepaard met een flinke dosis zenuwachtigmakerij (mooi woord). Ze roepen om het hardst hoe vreselijk moeilijk het wel is, maar als je in dat bankje zit denk je: 'hmwah, een beetje minder had ook wel gekund'. Maar goed, je kunt beter erg zenuwachtig gemaakt worden waarna het meevalt, dan met een dat-doe-ik-wel-ff-mentaliteit binnen stappen en op je neus kijken...

Volgen jullie 't nog? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga dit jaar ook examen doen! Over twee en een halve maand is het zover. Niet dat ik iemand zenuwachtig wil maken ofzo. puh2.gif Ik doe Havo-examen in de volgende vakken (met de cijfers tot nu toe erachter):

Nederlands (7), Engels (8), Duits (7), Geschiedenis (7), Filosofie (7), Economie (7) en Tekenen (7)

Verder heb ik nog vakken waar ik geen centraal schriftelijk examen in doe, maar waar ik wel cijfers voor krijg (en soms een certificaat).

Godsdienst (7) en Letterkunde (7)

En dan zijn er ook nog vakken die ik vorig jaar heb afgesloten. puh2.gif

Wiskunde a1 (7), Maatschappijleer 1 (7) en ANW (7)

Gaat wel lukken denk ik! widegrin.gif Ik ga volgend jaar in Ede SPH studeren (eerste jaar is dat SPH en MWD samen) en dan wil ik daar ook op kamers gaan wonen.

Ik ben echt super blij dat ik ein-de-lijk examen mag gaan doen, ik ben deze school helemaal zat! Van veel mensen hoor ik dat ze geen zin/motivatie meer hebben het laatste halfjaar, maar bij mij wordt het alleen maar meer. engel.gif Ik moet en zal van deze school afgaan dit jaar. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga dit jaar óók examen doen (gezellig om te zien dat ik niet de enige benbig-smile.gif) 6 VWO in: filosofie (7), Nederlands (7), Frans (7) Duits (7), Engels (7), Geschiedenis (6 of 7..weet niet precies..), aardrijkskunde (6), wiskundeA1 (6, nog nét..kan wel een 5 worden:S).. Biologie 1 heb ik afgesloten met een 7 en Algemene Natuurwetenschappen ooksmile.gif

Wiskunde examen wordt het allerergste. En ik ben een drama in leesteksten dussjj... (en ik ben óók slecht in Aardrijkskunde, geschiedenis.. ) haha, lekker negatief hè?puh2.gif Het komt vast wel goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit in 5 havo en doe dit jaar ook examen! Ben nu al verschrikkelijk zenuwachtig... bloos.gif

Cultuur en Maatschappij met in het vrije deel biologie en ckv 2+3.

Gemiddeld wat ik nu sta:

Nederlands: 7,2 (nog discussie en samenvatting tentamen te gaan)

Engels: 6,2 (nog mondeling en zakelijke brief)

Duits: 6,9 (nog mondeling en formele brief)

Maatschappijleer: 6,8 (nog tentamen en PO)

Geschiedenis: 6,4 (nog mondeling en 2 repetities)

Biologie: 6,2 (nog tentamen, Practicum, tentamen herkansing)

Economie: 6,9 (nog 1 tentamen...18 hfd.)

Ckv2: 5,7 ofzo (nog 2 tentamens)

Letterkunde: 7,3 (afgesloten 5 havo)

Wiskunde A1: 6,7 (afgesloten 4 havo)

ANW: 6,8 (afgesloten 4 havo)

Godsdienst: 6,4 (afgesloten 4 havo)

& Ik ga nog engels Anglia examen doen, niveau 8!

& ik heb een VERSCHRIKKELIJKE, sorry, hekel aan geschiedenis, dat wordt dan ook een drama. En zie ook al op tegen het mondeling dat ik binnekort heb. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Alles is binnen, de volgende cijders gaan mee naar het examen puh2.gif

Nederlands: 6.4

Engels: 7.8

Duits: 6.8

Economie: 6.5

Geschiedenis: 5.8

ckv2: 7.2

Voor ckv heb ik gister examen gedaan, wat al met al best goed ging smile.gif

En de volgende vakken zijn afgesloten:

Frans: 7.0

Letterkunde: 6.0

Wiskunde: 6.0

Maatschappijleer 6.0

Ckv1: G

gym: voldoende ^^

Anw: 8.0

Godsdienst: 6.0

Op naar de examens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ tamar

ben je een paar keer blijven zitten ofzo,

omdat je in 5 havo zit en 20 bent... Niet dat het wat uitmaakt, vind het alleen vreemd...

Ik doe examen in mavo en sta dit ongeveer (weet niet exact) gemiddeld

Nederlands: 6.8 -> nog 1 spreekbeurt

aardrijkskunde: 6.7

wiskunde: weet ik niet

Engels: 7.9 -> moet nog een cijfer inhalen, staat een 1 voor :S

scheikunde: 6.8

natuurkunde: 6.5

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ tamar

ben je een paar keer blijven zitten ofzo,

omdat je in 5 havo zit en 20 bent... Niet dat het wat uitmaakt, vind het alleen vreemd...

Zou zou je het kunnen zien ja puh2.gif Maar nee ik ben niet blijven zitten. Op mijn 15de heb ik mn vmbo diploma gehaald, ben daarna mbo gaan doen, het derde jaar ging het geestelijk met mij heel slecht en ben toen met mijn opleiding gestopt en teruggegaan naar de havo omdat ik graag verder wil studeren smile.gif Vandaar dus dat ik 20 ben en in havo 5 zit flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet nog 2 toetsen en 2 mondelingen, maar waarschijnlijk ziet mijn eindlijst voor de SE's er zo uit (eerste 7 doe ik examen in):

Nederlands: 7

Engels: 6

Duits: 6

Aardrijkskunde: 6

Geschiedenis: 6

Wiskunde A1: 6

Muziek: 8

Literatuur: 7

Frans (deelvak): 6

Godsdienst: 7

Geschiedenis (deelvak) en staatsinrichting: 8

Maatschappijleer: 7

Algemene Natuurwetenschappen: 6

Biologie (deelvak): 6

Lichamelijke Opvoeding: V

Culturele Kunstzinnige Vorming: V

Profiel Werkstuk: G

Alleen Engels wordt misschien iets hoger (sta nu een 6,4...), de rest kan weinig meer aan veranderen. Behalve literatuur dan, daar moet ik nog 1 mondeling voor (Engelse literatuur) en het cijfer van Nederlandse literatuur weet ik nog niet...

Het is dan wel een verzameling 6jes, maar het zijn wel 6en om trots op te zijn want ik heb er hard voor geknokt! yes.gif

Nog 2 toetsdagen, 2 weken examentraining, 3 weken voorbereidingstijd/vakantie en dan gaan met die banaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Joelle: Wiskunde moet je gewoon examens oefenen. Van de laatste jaren alles uitprinten en allemaal gaan maken. Als het echt niet lukt is mijn gouden tip bijles nemen (privéles + wekelijks) Ik heb zelfs een 6.7 gehaald voor m'n eindexamen wiskunde, terwijl ik in 5 VWO en 6 VWO tot de helft (tot de bijles dus) geen voldoendes gehaald heb. Ik stond uiteindelijk dus zelfs een 6.4 voor wiskunde op m'n eindlijst!

Amen to that!

Exact hetzelfde verhaal als karin, behalve dan dat ik op mijn eindexamen op miraculeuze wijze een 7.1 had.. hoe dat kan snap ik nog steeds niet hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij willen sommige leraren dat we examen stress krijgen bij mij op school! we maken constant examens van vorige jaren, het zal wel helpen, maar het maakt je volgens mij ook super stressed als je iedere keer een onvoldoende scoort voor je examens die je proef maakt. of het helpt je juist, omdat je de moeilijke punten dan kunt oefenen of je juist op andere sterke onderdelen moet concentreren? AAARG, ik word nu al gek! Iedereen zegt wel dat het niet zo eng/erg is maar daardoor lijkt het juist heel erg eng/erg. niet gezegd dat ik het niet overleef maar ik heb absoluut geen zin in 19 mei en de examendagen daarna. en ik krijg nu al bijna grijze haren als ik denk aan de dag dat ik mijn examenuitslag krijg BRRRR! oke, ik overdrijf, maar toch is het bijna echt zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid