Spring naar bijdragen

'Pret' met snelle deeltjes


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik kan er eerlijk gezegd niet veel medelijden mee hebben. Klinkt misschien hard, maar ik denk dat zo iemand dusdanig labiel is dat ze wellicht ook om een andere onzinnige reden zelfmoord had gepleegd als de LHC er niet was.

Inderdaad sommige mensen zijn geestelijk niet zo stabiel en snel van slag af, misschien had ze ook wel om een andere reden dit gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

We zijn er nog.
handsup.gif

Juich maar niet te vroeg. smile.gif Pas over een maand of zo wil men gaan beginnen met het op elkaar laten botsen van de deeltjes. Dus dan pas zouden er die interessante dingen kunnen gaan gebeuren, zo had ik begrepen. Nu reizen die deeltjes nog gewoon vrolijk naast elkaar op een grote snelweg, zonder enige hapering, zeg maar.


Samengevoegd:

Quote:

Ik kan er eerlijk gezegd niet veel medelijden mee hebben. Klinkt misschien hard, maar ik denk dat zo iemand dusdanig labiel is dat ze wellicht ook om een andere onzinnige reden zelfmoord had gepleegd als de LHC er niet was.

Ook dan vind ik het triest. Voor haar, maar ook voor haar nabestaanden. Alleen dan had ik er waarschijnlijk nooit van gehoord, dat dan weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wo 10 sep 2008, 18:26

Meisje pleegt zelfmoord uit angst voor oerknal

NEW DELHI - Een 16-jarig meisje uit India heeft woensdag zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen. Dat heeft haar vader laten weten.

Het meisje maakte zich volgens haar vader de laatste dagen steeds meer zorgen over een mogelijke ondergang van de wereld. „We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs.â€

Wetenschappers namen woensdag de Large Hadron Collider, een deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland, in gebruik. Door het ontstaan van het heelal met de oerknal na te bootsen, willen de onderzoekers ontdekken hoe het universum in elkaar zit. Critici vrezen echter dat de proeven de aarde zullen verwoesten.

(
)

Tragisch, als dit waar is...

beetje, eh, dubbelop ook

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor het meest recente nieuws:

@ Marinus... na olie komt er weer wat anders.

Na hout kwam steenkool, na steenkool kwam olie, na olie komt ... kernenergie?

In ieder geval iets anders.

De mensheid zal geen zelfmoord plegen, omdat Gods bedoeling anders is.

De enige hoop is dat we op tijd kernfusie uitvinden en anders is het dag met je handje. Ik schat de kans dat ik het einde meemaak op redelijk en ik ben 31. God heeft ons lang geleden al in de steek gelaten....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het eind der tijden? ik ben te cynisch om te geloven dat er over 1000 jaar nog mensen zijn. We zijn langzaam maar zeker als soort sowieso zelfmoord aan het plegen. Ik denk dat we zullen sterven aan een overdosis zeewater en olieontwenningsverschijnselen zo rond 2100. Ik ben licht positief over het 100 jarenplan zeg maar.

Welnee! Als we ergens aan ten onder gaan dan is het wel aan onverschilligheid. Ja, schijnt hoor, mij boeit het verder ook niet.

Wat op dit experiment wel van toepassing is:

There is a theory which states that if ever anybody discovers exactly what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear and be replaced by something even more bizarre and inexplicable. There is another theory which states that this has already happened.

(Douglas Adams)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet een nog veel gevaarlijker experiment: laat op een planeet waar we niet vanaf kunnen en waar de grondstoffen beperkt zijn en het leefmilieu kwetsbaar is, de bevolkingsgroei onbelemmerd doorgaan en de economie, draaiend op een eindige hoeveelheid olie, exponentieel groeien...

Jottem, goed idee, doen we! En om het spannend te maken investeren we maar heel weinig in alternatieven. Als reeds 30 jaar voor de olie over z'n piek heen raakt, er een waarschuwend rapport over 'Grenzen aan de groei' komt, negeren we dat grotendeels!

Jottem, nog beter idee! Laten we zien wat er gebeurt...

Ik ben het eens met Marinus. De kans dat ik in mijn leven de ineenstorting van de mensheid nog meemaak, acht ik reëel. In m'n optimistische buien denk ik, het spant erom, 50/50, misschien worden er voldoende alternatieven snel genoeg ontwikkeld, wanneer de rest van de mensheid ook nog inziet dat het misgaat. In m'n pessimistische buien schat ik de kans op 99% dat ik de instorting meemaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens vind ik het prachtig onderzoek, om echt te weten waarom onze wereld is zoals ze is en welke natuurwetten en -krachten eraan ten grondslag liggen. Geen verspilde energie in mijn ogen. Als er iets móói en kostbaar aan de mensheid is, is dat het de enige soort die in staat is te zien waarom ze bestaat. Waarom de wereld om haar heen is zoals ze is. Ons verwonderen om de schoonheid ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waarom de mens een tragische soort is. Ik vraag me wel eens af of zelfbewustzijn ooit lang overleefd. Het lijkt zichzelf vrij standaard te vernietigen, niet dat er vergelijkingsmateriaal is hoor, maar je hoort nooit over intelligent leven dus mss bestaat het nooit lang genoeg om bijv hier op bezoek te komen.

link

deprimerdend liedje daarover... Maar wel mooi

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vergelijking van Drake is een wiskundige formule, die radioastronoom Frank Drake in 1961 opstelde. De formule schat het aantal intelligente beschavingen in ons melkwegstelsel, die via radio met ons kunnen communiceren. Alle factoren staan in de formule die van invloed kunnen zijn op het ontstaan van intelligent leven.

[bewerk] Formule

Een geactualiseerde versie van deze formule luidt als volgt :

(ja, dat krijg je als je van Wikipedia knipt en plakt)

met

R* = gemiddelde snelheid waarmee sterren worden gevormd (10 tot 40 per jaar in ons melkwegstelsel)

fp = fractie van die sterren met planeten (wordt na waarnemingen geschat op 50%)

ne = gemiddelde aantal aarde-achtige planeten (in staat om leven te herbergen)

fl = fractie van die planeten die leven ontwikkelt

fi = fractie van die planeten waar zich intelligent leven ontwikkelt

fc = fractie van die planeten die technologie ontwikkelt (waaronder radiozenders)

L = Levensduur van communicerende beschavingen in jaren.

De waarden van de meeste factoren zijn voorlopig onbekend. Zo variëren de schattingen voor fl tussen 0,00000001 (1 op 100 miljard) en 1. Daarom is de waarde van de formule beperkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige referentie die we hebben: de mens, maakt me vooral somber over de L.

@Think: ik ben er wat positief-fatalistischer in: als we uitsterven en wss een flink deel vd biodiversiteit meenemen doen we de aarde niet echt onrecht aan. We zijn zoiets als de komeet die de dino's uitroeide. En nu moet ik niet arrogant worden, want zo erg zal het zelfs niet zijn als het eindigt met een grote nucleaire klap. In het ergste geval is de aarde er met een paar miljoen jaar weer helemaal bovenop. Verder kan ik je de Canadese film: Last Night aanraden. Dat handelt over de laatste 6 uur voor het einde van de planeet. Positief fatalisme ten top.... Briljant gewoon...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb al vaker over die film gehoord, maar vanuit mijn luie stoel op usenet nog niet gevonden. Moet maar eens van die luie stoel afkomen en naar de videotheek gaan dan (hmm, zat net zo lekker op die stoel na een dag hard werken).

Hij is nergens te krijgen, maar ik heb hem geripped. ik denk dat we wel wat kunnen regelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

He foei, dat mag niet op cred he
knipoog_dicht.gif

Laat staan in dit topic.

Dagmar lieverd: ik ben 10 jaar op zoek geweest om de film legaal te krijgen. Het is de enige film die ik ooit gedownload heb en dan vooral omdat het crimineel is dat hij niet overal in de schappen ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid