Spring naar bijdragen

Kunnen paragnosten gelijk hebben?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zat net nog dat filmpje te kijken van jack spijkerman bij jomanda. Of jomanda het goed had met haar 10 laten we even achterwegen. Wat ik wilde vragen is ten eerste of paragnosten soms de waarheid spreken oftewel werkt hun \"magie\"? Ten tweede indien deze \"magie\" wel degelijk werkt/ klopt, hoe gaat dit dan? Hoe komen zij aan hun kennis dan (denk aan bijv. char)? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja dat kan omdat Satan ook veel kan.. Naar mijn overtuiging zijn de onverklarebare dingen of psychologisch (nog niet) verklaarbaar, of ze zijn iets anders waar de wetenschap nog geen weet van heeft of het zijn machten van de Boze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

naja toeval is natuurlijk ook een beladen term. Maar hoe kan het dat sommige paragnosten dingen over andere mensen weten, die ze nooit zouden kunnen weten. Van die onmogelijk zaken weet je wel...?

gr. mackie

Het ligt er maar aan wat je onder 'onmogelijk' verstaat. Op sommige momenten is er gewoon sprake van giswerk waarbij een 'paragnost' (of getrained iemand) het gezicht van iemand uitstekend kan lezen en interpreteren. Daarnaast legt een stukje background research ook al een boel bloot waar de paragnost iets mee kan. Er ligt veel meer informatie bloot over mensen dan ze veelal weten.

Maargoed, net als met Uri Geller, het is maar net wat je logischer lijkt.. werkelijk iemand de magische krachten heeft, gedachten kan lezen, telekinese beheerst enzovoort of gewoon iemand die de boel voor de gek houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat sommige mensen net als Char (stond een tijd geleden een mooi artikel van in de Volkskrant) kwaliteiten hebben die ze zelf waarnemen als bovennatuurlijke vermogens terwijl het in werkelijkheid eigenschappen zijn als mensenkennis, uitlezen van gelaatsuitdrukkingen, extreem gevoelig voor emoties van anderen, bijzonder goede vragen kunnen stellen e.d.

Een aantal psychologen kon d.m.v. deze eigenschappen verklaren hoe het kwam dat Char uiteindelijk dit soort uitspraken over mensen kon doen.

Een andere categorie vindt ik de figuren die "waarheid" kunnen vertellen die niemand behalve jijzelf (en God) weet (bijv een gebeurtenis uit het verleden). Ik denk dan dat je te maken hebt met duivelse machten die gebruik maken van zo'n paragnost.

Ik denk dat je zowiezo beter bij God te rade kunt gaan als je waarheid over jezelf of anderen wil weten. Hij kent je het beste omdat Hij je heeft gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom stellen dat het bovennatuurlijk is in plaats van aannemen dat het hier blijkbaar toch om een gebeurtenis ging die niet zo geheim was als je dacht dat hij was? Of dat de gebeurtenis naar boven is gekomen in een sessie waarin de 'paragnost' via een vakkundig opgezet netwerk van vragen tot de informatie is gekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Hallo allemaal, ik zat net nog dat filmpje te kijken van jack spijkerman bij jomanda. Of jomanda het goed had met haar 10 laten we even achterwegen. Wat ik wilde vragen is ten eerste of paragnosten soms de waarheid spreken oftewel werkt hun \"magie\"? Ten tweede indien deze \"magie\" wel degelijk werkt/ klopt, hoe gaat dit dan? Hoe komen zij aan hun kennis dan (denk aan bijv. char)? Alvast bedankt!

Mackie, in de Bijbel zult u geen antwoord vinden op uw vraag.

We lezen in soera 72 ''De Djinn'':

6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden.

De parognosten krijgen hun magie via ''de djinns'' en kunnen op afstand een persoon magnestiseren en diverse taken laten uitvoeren.

Allah (swt) beveelt ons met de bovenstaande vers om geen contact te zoeken met de djinns.

De reden van ons bestaan, staat in soera 51:

56. En ik heb de djinn en de mensen slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik denk dat sommige mensen net als Char (stond een tijd geleden een mooi artikel van in de Volkskrant) kwaliteiten hebben die ze zelf waarnemen als bovennatuurlijke vermogens terwijl het in werkelijkheid eigenschappen zijn als mensenkennis, uitlezen van gelaatsuitdrukkingen, extreem gevoelig voor emoties van anderen, bijzonder goede vragen kunnen stellen e.d.

[...]

Volgens mij komt het bij Char op het hele alfabet opnoemen neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de paragnosten gebruik maken van krachten die NIETS met God te maken hebben. Bovendien heb ik een paragnost nog nooit over de Here Jezus horen spreken, ze hebben het altijd over algemene bewoordingen als 'het licht', 'het goddelijke' , 'het hoge'...

Mijns inzien een volkomen dwaalleer. Bedenk je wel dat ook Satan de schrift kent en deze in verdraaide vorm zal (mis-)bruiken!

Het is beter om je er niet mee in te laten, ik spreek uit ervaring!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Mackie, in de Bijbel zult u geen antwoord vinden op uw vraag.

We lezen in soera 72 ''De Djinn'':

6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden.

De parognosten krijgen hun magie via ''de djinns'' en kunnen op afstand een persoon magnestiseren en diverse taken laten uitvoeren.

Allah (swt) beveelt ons met de bovenstaande vers om geen contact te zoeken met de djinns.

De reden van ons bestaan, staat in soera 51:

56. En ik heb
de djinn
en
de mensen
slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

Mvg

Uiteraard. De kans dat je in een totaal onrealistisch fabeltjesboek de waarheid vindt, is vele malen groter dan dat je die waarheid vindt in een ander onrealistisch fabeltjesboek... toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof wel dat waarzeggerij e.d. mogelijk zijn. Zelf hield ik me veel bezig met chinese- en westerse astrologie. Niet met het voorspellen van de tekens, maar met de karakter perspectieven van alle tekens. Dit vond ik toch maar griezelig waar allemaal. Dit heeft mij doen inzien dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik was toen nog ongelovig, maar toen ik daarna de bijbel las, geloofde ik.

Laatst heeft iemand voor mij tarot-kaarten gelegd. Gratis, want ik wil geen geld uitgeven aan occultisme. Deze kaarten vertelden de waarheid over mijn hedendaagse toestand. Ook het verleden strookte. Het nadeel is dat ik er niets aan heb. Het is alleen een bevestiging over iets waarvan je jezelf al bewust was. Ik zie er geen meerwaarde in.

En waar ze die kennis vandaan halen weet ik niet. Waarschijnlijk van iets dat zich tussen hemel en aarde bevind. Iig een hogere macht, dat denk ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat waarzeggerij e.d. mogelijk zijn. Ik vermoed dat het voornamelijk met cold reading te maken heeft en met zodanig algemeen opzetten van zinnen dat het allemaal lijkt te kloppen. Hetzelfde geldt voor profetieën. Paragnosten zijn m.i., net als illusionisten, allemaal oplichters (bewust/onbewust).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wel waar ze die kennis vandaan halen, want ik doe zelf wel eens aan tarot leggen en ik heb wel eens mensen aan het huilen gekregen door een legging, terwijl ik alleen maar een gokje waagde wat betreft een bepaalde uitleg (dat doe je als tarotlegger voortdurend op subtiele wijze). En dat bleek nou net te kloppen en dan gaan ze praten en na afloop denken ze dat jij als uitlegger dat allemaal hebt lopen roepen. Nee dus.

Ga er maar eens naar een tarotlegger met een houding van "ik laat niets los, ga jij het maar allemaal vertellen" en dan ook echt niets loslaten. Als ze dan suggesties gaan doen eisen dat ze specifieker worden. Dat kunnen ze niet, ze hopen alleen dat ze met dat hengeltje beet krijgen.

Voor de mensen die denken dat ik misbruik maak van mensen die een tarotlegging willen: ik zeg altijd van te voren dat ik er zelf niet in geloof en dat het voor mij meer een spel is om mensen beter te leren kennen. Dus die vlieger gaat niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

pharagnosten spreken vaak wel degenlijk de waarheid, maar die doen dus ook aan geesten/demonen verwijderen enz enz,dat is iets waar je je echt verre van moet houden.

zij doen dit niet van uit de kracht van God maar van uit hun zelf (dat is wat ze zeggen, hun gave) maar dat komt echt van satan.

ik was er ook nieuwschierig naar en ik heb t geweten noparty.gif

ik heb er behoorlijk wat elende van gehad.

dus kijk er aub mee uit en hou je er verre van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goh, dat zou je me toch 'ns moeten leren.
puh2.gif

Het is zo makkelijk om misbruik te maken met tarot en ik kan me ook voorstellen dat het op andere manieren kan, zoals met astrologie, handlezen of whatever. Mensen zijn gewoon zo goedgelovig, ze willen haast bedrogen worden. En de mensen die er sceptisch tegenover staan, komen toch niet en als ze toch komen, zullen ze vaak geen zin hebben in de moeite om je aan te pakken. Ik denk dat als je je er een beetje in verdiept, je er makkelijk genoeg aan kunt overhouden om ervan te leven. Persoonlijk kan ik niet iets doen dat geheel haaks staat op mijn levensovertuiging, maar ik zie wel hoe makkelijk het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk, ThomasM, nu snap ik precies hoe het zit. Als ze het verkeerd hebben, was er ruis. Als ze het goed hebben, was het God. Ze hebben echter wel enorm veel ruis, niet zulke goede ontvangers dus. Laten we 't maar houden op de logische verklaring: paragnosten zijn oplichters. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Mackie, in de Bijbel zult u geen antwoord vinden op uw vraag.

We lezen in soera 72 ''De Djinn'':

6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden.

De parognosten krijgen hun magie via ''de djinns'' en kunnen op afstand een persoon magnestiseren en diverse taken laten uitvoeren.

Allah (swt) beveelt ons met de bovenstaande vers om geen contact te zoeken met de djinns.

De reden van ons bestaan, staat in soera 51:

56. En ik heb
de djinn
en
de mensen
slechts tot Mijn aanbidding geschapen.

Mvg

Je bent dus niet de aangewezen persoon om paragnosten te ontmaskeren omdat je geloof op t spel staat.

James Randi heeft een miljoen dollar klaarliggen voor de eerste de beste paragnost die het bewijs kan geven van enig paranormaal of bovennatuurlijk verschijnsel onder testomstandigheden waar beide partijen mee akkoord gaan. Dat Char het geld laat liggen kan ik me ergens nog voorstellen, maar dat ze van de gelegenheid geen gebruik maakt om de kritiek op haar voor eens en voor altijd het zwijgen op te leggen, begrijp ik niet. Als ik zelf paranormaal begaafd was zou ik direct reageren, dat geld ophalen en wereldberoemd zijn. Je moet wel gek zijn om te geloven dat er op de hele wereld geen enkele blutte paragnost is die denk 'laat dat miljoen maar zitten ik houd mijn gave geheim en blijf liever in de soos'...

Moslims willen liever zien dat mensen als Uri Geller echt een gave bezitten omdat ze dan de djinns in de Koran bevestigen. Ook zijn er Christenen die geloven in demonen, terwijl die in de Bijbel niet voorkomen, zoals Lailah terecht aanhaalde. De beschrijvingen van de boze geesten welke Jezus uitdreef, voldoen allemaal aan ziektebeelden welke vandaag de dag bekend zijn. Doch geloven sommige Christenen dit niet en daarom vinden Paragnosten ook bij hen een gewillig luisterend oor. Wat zullen Uri Geller en Char gniffelen als er weer eens een Moslim of een Christen voor hen in de bres springt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid