Spring naar bijdragen

Kunnen paragnosten gelijk hebben?


Aanbevolen berichten

Zou het misschien kunnen dat je klachten worden veroorzaakt door je bezig zijn met Reiki en dat soort dingen? Occultisme is iets wat in het begin lijkt te werken naar naarmate de tijd verstrijkt juist tot meer klachten leidt. Waarom? Om je eraan te binden! Meer pijn lijdt tot vragen, vragen die worden beantwoordt met antwoorden als: 'je moet je er meer voor open stellen', 'je moet je er meer eigen in maken of trainingen gaan volgen', 'je moet dat boek maar eens lezen', 'je moet maar eens langs gaan bij die en die',...

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en het helpt je niets!

Bartus en ik helpen je geheel gratis en belangenloos, we gaan allebei voor je bidden, en ik hoop dat we je op die manier een beetje op weg kunnen helpen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat de klachten juist veroorzaakt worden door het reiki, nee dat zou ik niet zeggen, omdat ik al die klachten al ruim daarvoor had.

Gelukkig heb ik dat soort antwoorden nooit gehad, alleen bij de dokter dat die mij van kastje naar de muur stuurde.

Ik vind het fijn dat jullie mij hierbij willen helpen, en voor mij willen bidden. Want mijn ervaring met dit onderwerp is dat veel christenen gelijk zeggen dat het slecht is, maar onderbouwen niet waarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gelukkig heb ik dat soort antwoorden nooit gehad, alleen bij de dokter dat die mij van kastje naar de muur stuurde.

Misschien ga ik nu wat ver, en drijf ik af van het topic, maar mag ik je er nog op wijzen dat veel artsen zich bezighouden met occultisme!

Ik geef je wat voorbeelden:

Reiki / irisscopie / homeopathie / acupunctuur / ...Al deze alternatieve geneeswijzen vinden hun oorsprong in het hindoeïsme/ Boedhisme en Taoïsme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien ga ik nu wat ver, en drijf ik af van het topic, maar mag ik je er nog op wijzen dat veel artsen zich bezighouden met occultisme!

Ik geef je wat voorbeelden:

Reiki / irisscopie / homeopathie / acupunctuur / ...Al deze alternatieve geneeswijzen vinden hun oorsprong in het hindoeïsme/ Boedhisme en Taoïsme.

Klopt. Veel artsen houden zich ermee bezig, maar die van mij niet. Die was er juist op tegen...

Waarom is homeopathie ook occultisme? DIt zijn toch gewoon geneesmiddelen die natuurlijk zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien ga ik nu wat ver, en drijf ik af van het topic, maar mag ik je er nog op wijzen dat veel artsen zich bezighouden met occultisme!

Ik geef je wat voorbeelden:

Reiki / irisscopie / homeopathie / acupunctuur / ...Al deze alternatieve geneeswijzen vinden hun oorsprong in het hindoeïsme/ Boedhisme en Taoïsme.

Dat iets geen christelijke oorsprong heeft wil toch niet zeggen dat iets slecht is? Reiki, acupunctuur en homeopathie zou ik niet occult willen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoezo kreeg je ineens last met paranormale dingen?

Ik kan me voorstellen dat je treitereien zat bent, en ik ben blij dat ik ze nog nooit heb meegemaakt. En hoop het ook niet mee te maken.

En omdat ik zelf alleen nog maar positieve dingen heb meegemaakt, kan ik er ook niet bij dat in mijn geval reiki zo slecht zou kunnen zijn.

door dat vrienden van mij last hadden van geesten/demonen in huis.

er gebeurde hele vreemde dingen, verplaatsen van voorwerpen noem maar op.

wij raakte daar over aan de praat, zij wouden naar een paragnost stappen, na mijn idee en van uit mijn geloof opzicht is dat niet de juiste weg,

ik begon over het geloof en van uit die kant te vertellen en opdat moment werd ik aangevallen door die geest/demoon,

ik begon hevig te trillen shacken en werd ijskoud, de tranen liepen uit t niets overmijn wangen terwijl ik niet eens moest huilen ik had ook geen rede om tehuilen.

vond het erg appart wat er gebeurde en ging op onderzoek uit over deze dingen,

ik ging zoeken op internet over paragnosten geesten demonen wicca noem maar op.

vanaf dat moment nam dat mijn leven over, ik kon er niet meer mee stoppen hoe graag ik ook wou.

mijn gedachte was daar alleen nog maar bij.

nu zeg je mischien denk er dan niet aan, maar zelfs dat kon ik niet stoppen.

t werd van kwaad tot erger.

ik kreeg ook in ene zeg ma een gave dr bij,

ik wist dingen vante voren,

als ik mensen zag kon ik precies zeggen hoe ze in elkaar zitten wat voor probleem die pers heeft enz,

t was altijd ijskoud op mijn kamer waar ik achter de pc zat, ik had de kachel hoogstaan en toch bleeft koud aleen ik voelde die kou mijn vrouw die verklaarde me voor gek om in zo'n warm hok te zitte.

ik begon dingen te zien, zag zwarte schimmen,

ik maak graag foto's en zelfs daar kwam gedaantes op testaan.

hevige nacht merry's wakker worden met een angst wat niet tebeschrijven is, en zo kan ik nog wel even door gaan.

al met al was dat dus geen pretje vandaar dat ik je wil waarschuwen, hou je er niet mee bezig hoe mooi het ook lijkt.

mvg bartjan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt. Veel artsen houden zich ermee bezig, maar die van mij niet. Die was er juist op tegen...

Waarom is homeopathie ook occultisme? DIt zijn toch gewoon geneesmiddelen die natuurlijk zijn?

Nee, het gaat hier over geneesmiddelen waar men een (rituele) schudding mee heeft gedaan. Men gaat ervan uit dat de geneesmiddelen door schudden meer werking krijgen terwijl vaak het geneeskundige bestanddeel er juist uit worden geschud en gefilterd. Soms is er nog maar 1% van het oorspronkelijke bestanddeel in het 'medicijn' aanwezig! Schudden heeft zijn oorsprong in de magie. Heksen en magiërs gebruiken deze methode ook.

Let op! Ik heb hier studies over gelezen, ik praat niet uit mijn nek!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zijn trouwens placebo middelen slecht? Het gaat hier om middelen waar helemaal niets in zit, alleen 'gelooft' de persoon dat hij wel een echt medicijn krijgt.. alleen al door het feit dat iemand gelooft dat hij beter wordt en gelooft dat hij werkelijke medicatie ontvangt en ook nog eens gelooft dat medici hem werkelijk serieus nemen, sjah, dan heeft dat logischerwijs een effect op zijn gesteldheid.. in het geval van bepaalde aandoeningen kan het alleen al door deze mindfulness compleet veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je mijn vorige post beantwoordt, kan je meteen uitleggen waarom het altijd slecht is om zaken uit andere religies/ levensbeschouwingen over te nemen en hoe je er dan mee omgaat dat het christendom ook "occulte" invloeden in zich heeft.

Heb je je wel eens verdiept in het Hindoeïsme? (om maar een voorbeeld te noemen)

Ik ga je hier niet alles over uitleggen maar na een kort blik op deze religie is jou duidelijk dat het voor een Christen slecht is om daar iets van over te nemen!

En over welke occulte invloeden in het Chr.dom heb jij het dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toch zijn er overeenkomsten, zoals het geloof in Éen scheppende God en de overtuiging dat God kan incarneren als mens (in het hindoeïsme kan dat alleen meerdere keren, in het christendom was het eenmalig in de vorm van Jezus). De nadruk op het belang van de liefde en huwelijk. De moraal komt in alle grote religies wel ongeveer overeen. Natuurlijk ben ik het met je eens dat er grote verschillen zijn, maar om nou te zeggen dat niets de moeite waard is...

[...]

Neem zoiets als de kerstboom, die bijna alle christenen in huis halen met kerstmis: die kent z'n oorsprong in het Germaanse midwinterfeest. Duivels en occult dus. Daarnaast was het christendom, o.a. Paulus, zoals ik altijd heb begrepen onderhevig aan de nodige Griekse invloeden.

De overeenkomsten tussen hindoeïsme en Chr.dom zijn wat algemeen vind je niet? Liefde en huwelijk zijn van die algemene begrippen die in elke religie wel in zekere mate terugkomen...

Het spijt me maar de kerstboom heeft NIETS met het Christendom te maken! Dat is een traditie die er (jammer genoeg) mee verwikkeld is geraakt maar het staat er echt helemaal buiten. Ik vind het wel gezellig hoor, maar er waarde aan hechten doe ik niet.

De Griekse invloeden zijn mijns inzien juist andersom. Paulus is door Griekse steden getrokken om het evangelie

te verkondigen, daar aangekomen ontdekte hij polytheïsme, waar hij zijn afschuw over uitsprak. Zijn latere brieven zijn juist bedoeld om de gemeente in Griekenland te bemoedigen om vol te houden in hun polytheïstische samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 12 maart 2008 10:52:56 schreef ThomasM het volgende:

[...]

Mja, liefde, volstrekt bijzaak natuurlijk. Eén scheppende God, idem dito.

[...]

GA NOG EENS GOED LEZEN WAT IK SCHREEF OVER LIEFDE EN ANDRE RELIGIES!

Ik zeg niet dat de kerstboom christelijk is, ik zeg dat de kerstboom een occulte herkomst heeft. En jij zegt hier dat je een kerstboom gezellig vindt. Blijkbaar zijn er dus occulte dingen die jij gezellig vindt. Waarom andere occulte dingen dan ineens niet meer?

[...]

IK SCHRIJF TOCH DAT IK ER GEEN WAARDE AAN HECHT, HET IS EEN BOOM MET LICHTJES IN EEN SCHEMERIGE KAMER, GEZELLIG DUS!

Ik heb de boeken in kwestie niet gelezen, maar volgens mij is het in de theologie een redelijk algemeen erkend feit dat de Griekse cultuur het christendom heeft gevormd en beïnvloed. Je geeft zelf al aan dat Paulus inspeelde op de Griekse cultuur en het polytheïsme daar wilde vervangen door het Evangelie. Echter als je ergens op inspeelt, dan pas je je er ook deels aan aan.

IK DENK DUS NIET DAT HIJ ZICH EROP AANPASTE! HIJ BRACHT EEN TEGENWICHT: HET EVANGELIE.

Maar goed, ik geloof niet dat pinksteraars heel veel moeten hebben van theologie, dus dit zal een zinloze discussie zijn. flower.gif

DIT VIND IK NIET ERG AARDIG VAN JE. boosrood.gif JE GENERALISEERT EN DAT KAN IK NIET ZO WAARDEREN. LAAT MIJ AUB ZELF MIJN MENING INVULLEN EN BEPALEN OF IK WIL DISCUSSIËREN... flower.gif

NO HARD FEELINGS, MAAR WEL GEZEGD.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iets gezellig vinden is er ook waarde aan hechten. Daarnaast is de geboortedatum van Christus echt niet 25 december. Waarom denk je dat we het op 25 december vieren? Ook occult natuurlijk.

Hè? Jullie gaan wel erg ver in je redenatie. Wat willen jij en ThomasM nou eigenlijk zeggen?

De datum heb ik niet bedacht, en er is niets occult aan de viering van kerst zoals ik die doe. Ik vier namelijk de geboorte van Christus en de rest is voor mij bijzaak.

Zoals ik al zei, gezellig met familie, los van het geloof. Dat houd ik voor mijzelf...Dat beleef ik als ik naar de kerk ga.

Doe mij één lol en ga hier nou niet ook weer iets occults achter zoeken want jullie drijven mijlenver af van het topic!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hè? Jullie gaan wel erg ver in je redenatie. Wat willen jij en ThomasM nou eigenlijk zeggen?

Het begin van een goed gesprek. Jezelf afvragen wat de ander nou eigenlijk wil zeggen. Wat wij willen zeggen is dat iets wat geen christelijke oorsprong heeft niet per definitie slecht is.

Quote:
De datum heb ik niet bedacht, en er is niets occult aan de viering van kerst zoals ik die doe.

De datum is occult want afkomstig uit een of andere Germaanse religie. Als je echt zo erg tegen occulte dingen bent vier je geen kerst, zoals een enkeling dan ook niet doet.

Quote:
Ik vier namelijk de geboorte van Christus en de rest is voor mij bijzaak.

Wel op de verkeerde datum. En een datum is nogal primair voor het gezamenlijk vieren van iets.

Quote:
Zoals ik al zei, gezellig met familie, los van het geloof. Dat houd ik voor mijzelf...Dat beleef ik als ik naar de kerk ga.

Doe mij één lol en ga hier nou niet ook weer iets occults achter zoeken want jullie drijven mijlenver af van het topic!

Nee hoor, al dit is slechts een doorberedenering van jou opmerkingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zie toch wel een verschil in een kerstboom of een paragnost.

een kerstboom kan dan mischien wel een oculte achtergrond hebben, maar het is een voorwerp.

(zo kan ik ook wel zeggen, er rijden satanisten in een auto dus de auto is occult) noparty.gif

een paragnost houd zich met duistere dingen bezig en dat is toch wel ff wat anders lijktmij toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik zie toch wel een verschil in een kerstboom of een paragnost.

een kerstboom kan dan mischien wel een oculte achtergrond hebben, maar het is een voorwerp.

(zo kan ik ook wel zeggen, er rijden satanisten in een auto dus de auto is occult)
noparty.gif

een paragnost houd zich met duistere dingen bezig en dat is toch wel ff wat anders lijktmij toch?

Een paragnost ken ik persoonlijk niet. Mensen die aan reiki doen houden zich volgens mij helemaal niet bezig met duistere zaken zo ook met wat andere voorbeelden die aangehaald werden.

Maar het punt is volgens mij voor iedereen duidelijk nu.

Om maar eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Natuurlijk kunnen paragnosten ook gelijk hebben. Als ik een grijze trui aan heb en een paragnost zegt tegen mij dat ik een grijze trui aan heb dan heeft hij/zij toch gelijk? Iedereen kan de waarheid spreken. Jammer genoeg kan ook iedereen onwaarheden uitspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid