Spring naar bijdragen

Kunnen paragnosten gelijk hebben?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wat is hier niet leuk aan dan? Mag ik, als ik vind dat discipel er een gek standpunt op nahoudt, dat niet aankaarten? Het moet niet veel gekker worden, we zijn hier nog altijd op een discussieforum.

Discipel: capslock staat aan.
widegrin.gif
Thorgrem legt al uit wat mijn punt is. Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik het vreemd vind als jij alles wat "occult" is afkeurt, maar een kerstboom dan weer gezellig vindt. Mijn punt is dus, dat jij blijkbaar onderscheid maakt. Je zegt alles wat occult is af te keuren, maar stiekem accepteer je toch een paar occulte zaken.

Thorgrem en ThomasM,

Ik ga het nog een keer uitleggen.

Wanneer je aan occultisme waarde hecht, er je leven op baseert, rituelen en gebruiken toepast, geloof hecht aan de zaken die ermee te maken hebben, geen erkenning geeft aan God de Heer (Jezus), je inlaat met mediums die communiceren met doden, enz,enz,enz...

DAT IS SLECHT! (daar is de bijbel duidelijk over)

Ik heb ook duidelijk gemaakt wat occultisme is, en jullie komen met de datum van kerst...!Alsof heel die datum mij ook maar enigszins interesseert! Van mijn part vieren ze kerst op 1 januari!!! Heb jij in de bijbel ooit de geboortedatum van Jezus gevonden?

Jullie drijven het te ver door (ik snap wel waarom; jullie willen omdat je het niet met me eens bent mijn mening onderuit halen,...logisch dat is discussiëren).

Wat ik alleen jammer vind is jullie houding. De manier waarop jullie je argumenten schrijven vind ik arrogant en neerbuigend. Zeker voor een moderator is dat mijns inzien misplaatst! Die mening mag ik ook hebben.

Probeer nou eens je woorden wat zorgvuldiger te kiezen.(Als je vindt dat ik daarin tekort schiet hoor ik dat ook graag)


Samengevoegd:

Quote:

ik zie toch wel een verschil in een kerstboom of een paragnost.

een kerstboom kan dan mischien wel een oculte achtergrond hebben, maar het is een voorwerp.

(zo kan ik ook wel zeggen, er rijden satanisten in een auto dus de auto is occult)
noparty.gif

een paragnost houd zich met duistere dingen bezig en dat is toch wel ff wat anders lijktmij toch?

Dank je wel Bartus! Eindelijk iemand die mijn punt begrijpt!


Samengevoegd:

Bovendien begon dit topic over paragnosten, niet over de heidense datum van kerst!!!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Een paragnost ken ik persoonlijk niet. Mensen die aan reiki doen houden zich volgens mij helemaal niet bezig met duistere zaken zo ook met wat andere voorbeelden die aangehaald werden.

Maar het punt is volgens mij voor iedereen duidelijk nu.

Om maar eens terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Natuurlijk kunnen paragnosten ook gelijk hebben. Als ik een grijze trui aan heb en een paragnost zegt tegen mij dat ik een grijze trui aan heb dan heeft hij/zij toch gelijk? Iedereen kan de waarheid spreken. Jammer genoeg kan ook iedereen onwaarheden uitspreken.

Ok, terug naar het topic! Fijn...

Mag ik jou vragen:"wat versta jij nou eigenlijk onder occult en wat is daarover jou mening?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wat ik onder occult versta is wat het woordenboek er onder verstaat.

oc·cult (bijvoeglijk naamwoord; occulter, meest occult)

      1      slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar

Ik houd mij helemaal niet bezig met wat ik daar dan allemaal onder kan scharen, het interesseert me gewoon totaal niet. Occult is volgens de woordenboek definitie niet per definitie slecht, er zijn namelijk wel meer dingen slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar.

Ik draaf overigens niet ver door, ik trek gewoon simpele lijnen door. Spijtig dat de toon je niet beviel, maar ik denk niet dat ik of Thomas ergens over de grens zijn gegaan, of er ook maar dicht in de buurt gekomen zijn. Wat mij betreft was het gewoon een net gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik draaf overigens niet ver door, ik trek gewoon simpele lijnen door. Spijtig dat de toon je niet beviel, maar ik denk niet dat ik of Thomas ergens over de grens zijn gegaan, of er ook maar dicht in de buurt gekomen zijn. Wat mij betreft was het gewoon een net gesprek.

Nee, nee, ik zeg ook niet dat je over de grens ging. Ik vond alleen de toon niet prettig. Ik vind dat iedereen als volwaardig gesprekspartner moet worden behandeld en niet moet worden afgeserveerd om een afwijkende mening.

Als je mij als een 'pinkster' gaat bestempelen die toch niet tot een inhoudelijkle discussie bereid is dan vind ik dat vervelend. (lees een stukje terug)

Maar goed, Anderzijds vind ik het wel prettig dat jullie wat tegengas geven want dat zet mij wel aan het denken en dat is waarom ik ben ingeschreven op dit forum!

Mijn voorstel is daarom; verder met het topic!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Nou ik denk ook weleens zomaar aan iemand zonder daarvoor een reden te hebben en wordt dan door diegene een paar minuten later gebeld. Dus ik denk dat er best mensen kunnen zijn die een bepaalde ontwikkelde intuitie kunnen hebben enzo en dan mensen allerlei adviezen kunnen geven. Of je er dan ook wat aan hebt is een 2e natuurlijk. De indianen hadden allemaal een sjamaan die plantaardige drugs gebruikten zoals peyotl en in hun dromen konden ze dan met hun geestenwerelden (voorvaderen) spreken en zo hun stam uitleggen waar ze wanneer moesten jagen bv of wat de talenten van de ongeboren kinderen waren enzo. Aldous Huxley heeft een keer peyotl gebruikt en er een boek over geschreven. The doors of perception heet het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het hebt over paragnosten a la Jomanda,die beweert in contact te staan met Maria,engelen en "de sferen",een niet echt duidelijke omschrijving van wat zij waarschijnlijk ziet als de hemelen,dan hebben we het over water "instralen" dat vervolgens voor veel geld aan de man wordt gebracht,en als je een sessie (SHOW) wilt bijwonen ook even grif de portemonnee trekken.Deze types staan niet in contact met Boven,het is een baan waar aan verdiend moet worden.Dergelijke lieden dus nooit vertrouwen en hun gepraat is gebaseerd op niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard kunnen paragnosten gelijk hebben. Sterker nog, dat is de reden van hun succes: ze zeggen zulke algemene dingen dat ze altijd gelijk hebben.

Zeg bijvoorbeeld tegen een willekeurig persoon dat hij meer voor zichzelf moet opkomen, of dat hij een belangrijke ontmoeting zal meemaken, of dat hij een muurtje om zichzelf heeft heen gebouwd, of dat soort dingen, en het is altijd raak. Daar is niks paranormaals aan, het zijn gewoon zulke algemeenheden dat iedereen zich erin herkent.

Hetzelfde geldt met getallen. Zeg dat "tien" belangrijk zal worden, en je zult altijd wel iets meemaken wat met een 10 te maken heeft dat belangrijk zal zijn. Ofwel omdat je gaat werken bij de zender "tien", of omdat je op 10 maart de liefde van je leven tegenkomt, of omdat je in totaal tien auto's hebt gehad, ga zo maar door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je het hebt over paragnosten a la Jomanda,die beweert in contact te staan met Maria,engelen en "de sferen",een niet echt duidelijke omschrijving van wat zij waarschijnlijk ziet als de hemelen,dan hebben we het over water "instralen" dat vervolgens voor veel geld aan de man wordt gebracht,en als je een sessie (SHOW) wilt bijwonen ook even grif de portemonnee trekken.Deze types staan niet in contact met Boven,het is een baan waar aan verdiend moet worden.Dergelijke lieden dus nooit vertrouwen en hun gepraat is gebaseerd op niets.

Klopt.

Ik heb onlangs een vriendin opgezocht in Argentinië in een commune van paragnosten. Zij gelooft bijna blindelings in dat soort zaken en is regelmatig te gast bij die paragnosten en ze betaalt voor "aura-reinigings" sessies. Ze had per ongeluk laten vallen dat ik nogal sceptisch ben en dat, na discussies met mij, ook zijzelf wat sceptischer begon te worden. Dat was het moment dat ze haar meedeelden dat ze "paranormaal aanvoelden" dat het beter was als de vriendschap tussen haar en mij zou worden verbroken. En... dat was het laatste dat ik van haar hoorde.

Vanaf die tijd wil ze me niet meer spreken.

Het lullige is, dat vrijwel alles wat deze mensen zeggen, aantoonbaar een hoop onzin is. Zo is er een vrouw (haar "goeroe"), die zichzelf kabbalist noemt en claimt Ivriet te kennen. Toen echter ik tegen haar in het Ivriet ging spreken, verstond ze er geen bal van en we moesten noodgedwongen in het Spaans verder. Ook wist ze vrijwel niets van de Tenach, terwijl ze claimde daarin goed thuis te zijn. Over Jezus beweerde ze dingen die tegen het NT ingingen, en ze vereerden eveneens een godin van een vroegere Indianenstam.

Het waren verder aardige mensen, maar ze hebben wel een vriendschap om zeep geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Chaim,

Jammer van je vriendschap!Ook jammer dat ze niet voor de vriendschap heeft gekozen,en toch een beetje naar de "raad" van de andere kant heeft geluisterd.

Mensen zijn,ook anno 2012,toch altijd op zoek naar zingeving,dat zit in de mens.Mensen hebben wel de neiging te geloven dat er "iets" is,de zg. ietsisten,maar ze willen niet meer in een vastomlijnd godsbeeld geloven.En wat doen sommigen dan?Die laten zich in met paragnosten, alwaar ze wel even voor een uurtje tarotkaartje leggen flink in de buidel moeten tasten.Dat deden de profeten van Israel niet.Als mensen dan blijven volharden dat ze boodschappen van gene zijde denken te ontvangen,waarom dan geldelijk uitbuiten??Zijn ze deze zin uit de Bijbel vergeten:"U hebt ontvangen om niet,geeft dan om niet"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal, ik zat net nog dat filmpje te kijken van jack spijkerman bij jomanda. Of jomanda het goed had met haar 10 laten we even achterwegen. Wat ik wilde vragen is ten eerste of paragnosten soms de waarheid spreken oftewel werkt hun \"magie\"? Ten tweede indien deze \"magie\" wel degelijk werkt/ klopt, hoe gaat dit dan? Hoe komen zij aan hun kennis dan (denk aan bijv. char)? Alvast bedankt!gr. mackie

Lees het verhaal van Mozes eens, zijn staf veranderde in een slang, degene die tegen hem waren konden hetzelfde maar dan door duivelse krachten.

Ik ga de exacte tekst nog ff voor je opzoeken ik weet ff niet meer waar het staat.

Hoe gaat het, en waar komt het vandaan: Van de duivel, gevallen engelen. Zij kunnen veel hoor, ze doen zich voor als engel van het licht. waardoor mensen er juist intrappen ! Zeer gevaarlijk zulke dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er ligt veel meer informatie bloot over mensen dan ze veelal weten. Maargoed, net als met Uri Geller, het is maar net wat je logischer lijkt.. werkelijk iemand de magische krachten heeft, gedachten kan lezen, telekinese beheerst enzovoort of gewoon iemand die de boel voor de gek houdt.

Er is iemand (James Randi ) die een miljoen dollar klaar had/heeft liggen voor diegene die over bovennatuurlijke gave beschikte.

Niemand heeft het tot nu toe gewonnen, ook Derek Ogilvie niet.

http://www.youtube.com/results?search_q ... 05l20l20l0.

http://www.youtube.com/watch?v=woPpC6Q5 ... A37F812DC3

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal, ik zat net nog dat filmpje te kijken van jack spijkerman bij jomanda. Of jomanda het goed had met haar 10 laten we even achterwegen. Wat ik wilde vragen is ten eerste of paragnosten soms de waarheid spreken oftewel werkt hun \"magie\"? Ten tweede indien deze \"magie\" wel degelijk werkt/ klopt, hoe gaat dit dan? Hoe komen zij aan hun kennis dan (denk aan bijv. char)? Alvast bedankt!gr. mackie

Lees het verhaal van Mozes eens, zijn staf veranderde in een slang, degene die tegen hem waren konden hetzelfde maar dan door duivelse krachten.

Ik ga de exacte tekst nog ff voor je opzoeken ik weet ff niet meer waar het staat.

Hoe gaat het, en waar komt het vandaan: Van de duivel, gevallen engelen. Zij kunnen veel hoor, ze doen zich voor als engel van het licht. waardoor mensen er juist intrappen ! Zeer gevaarlijk zulke dingen.

exodus hoofdstuk 7 vanaf vers 8.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn de maya's ook een voorbeeld van een volk dat zich met duivelse krachten bezighield?

De maya's offerden namelijk kinderen, maar ook oudere mensen. En hadden nog veel meer gruwelijke tradities. De maya's staan natuurlijk ook bekend als een volk met veel kennis. Heeft de duivel op deze manier een "geloof" gesticht, waardoor veel mensen gingen geloven dat de wereld in 2012 zou vergaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn de maya's ook een voorbeeld van een volk dat zich met duivelse krachten bezighield?

De maya's offerden namelijk kinderen, maar ook oudere mensen. En hadden nog veel meer gruwelijke tradities. De maya's staan natuurlijk ook bekend als een volk met veel kennis. Heeft de duivel op deze manier een "geloof" gesticht, waardoor veel mensen gingen geloven dat de wereld in 2012 zou vergaan?

De Maya's waren denk ik gewoon onwetend,en ik denk eerlijk gezegd niet dat het een duivels "geloof" betrof,ook al waren de offers die ze brachten nog zo gruwelijk.Toen de Europeanen het evangelie kwamen verkondigen en de Maya's kennis namen van het evangelie zouden ze natuurlijk geen excuus meer hebben om ermee door te gaan,dan zou hen de ogen geopend moeten zijn en zouden ze inzicht hebben gekregen in wat voor weerzinwekkends ze eigenlijk deden.Maar ik denk niet dat je de Maya's kunt vergelijken met de paragnosten en de "waarzeggerij" van deze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik was reikimaster, beoefende yoga, was medium, beoefende sjamanisme, deed hypnose, legde tarotkaarten en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Totdat ik tot geloof kwam en het volgende in de bijbel las.

Deuteronomium 18

Waarzeggerij en profetie

9 Wanneer gij gekomen zijt in het land dat de HERE, uw God, u geven zal, dan zult gij niet leren doen naar de gruwelen van die volken. 10 Onder u zal er niemand worden aangetroffen, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet gaan, die waarzeggerij pleegt, geen wichelaar, uitlegger van voortekenen, of tovenaar, 11 geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. 12 Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de HERE, uw God, hen voor u weg. 13 Gij zult onberispelijk staan tegenover de HERE, uw God; 14 want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten.

Ik wilde God wel toelaten en ik wilde geen gruwel voor god zijn dus ik ben met alles waar ik mee bezig was in een keer gekapt. En dat heeft me veel zegeningen gebracht. De groostste zegening was dat ik nu in contact kwam met de Here Jezus door de Heilige geest. De belemmeringen die het occulte, want dat is datgene wat in deze tread besproken wordt, waren weg. Het is net wat je wilt. Een beetje aanklooien of Gods woord leren kennen en serieus nemen en gezegend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je had tijdje geleden ook het programma 6e zintuig op de TV.

Het is toch wel apart wat er gezegd wordt vind ik, sommige zaken zullen ze normaal echt niet kunnen weten.

Denk toch ook wel dat deze mensen het doen om die anderen te helpen. Maar daar ben ik erg sceptisch over, want worden ze wel geholpen?

Dan nog niet die vage acties die ze erbij uitvoeren, iets aanraken om in contact te komen etc... Roept wel wat vragen op

Zelf ben ik bang dat er geesten worden gebruikt die weinig met God te maken hebben, maar met de duivel.

De Bijbel waarschuwt wel voor waarzeggerij, vrees dat paragnosten etc. hier wel veel weg van hebben, ook met de tools die ze gebruiken etc

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid