Spring naar bijdragen

Wat staat er in jouw boekenkast?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Vond de Kinderen van Húrin interessant
smile.gif

Leuk boek idd, maar ja, dat vind ik toch al snel met dingen die van Tolkien zijn.

Ken je ook de Silmarillion?


Samengevoegd:

Quote:

Beetje ontopic, maar moest t kwijt: Dit vind ik mooie kasten; Globe-Wernicke... losst stapelbare segmenten.. alleen wel duur 200E p/segm.... Rond de 100 jaar oud. Een mooi detail is dat er glazen naar boven wegschuivende drurtjes inzitten... dus geen stof
smile.gif

Erg handig, en ouwe boekenkasten zijn toch al vet.

Als ik later groot ben wil ik van die kasten met z'n trapje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

die heeft mn moeder wel in de boekenkast staan! net als kristin heitzman ea. maar ik heb ze zelf nog niet gelezen..

wel heb ik het boek: strijd met de waarheid van Jodi Picoult gelezen, erg mooi boek! gaat over amish mensen! ook heb ik lazeruskind gelezen.. dat gaat over een kindje in coma, waar geprobeerd wordt, door middel van allerlei technieken, hem uit zijn coma te halen.. is ook verfilmt!

dus niet allemaal hersenloos knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een impressive lijstje hebben veel mensen hier zeg! Ik heb twee boekenkasten, eentje bij mijn ouders thuis en eentje in Ede, waar ik het overgrote gedeelte woon. Daar heb ik dus ook mijn fijnste boeken mee naartoe genomen, zijnde:

Hans Bouma en Toinni Hazelhoff - Droom je dromen

Sabine Dardenne - Ik was twaalf en fietste naar school

Roma Ligocka - Het meisje in de rode jas

Maria Mosterd - Echte mannen eten geen kaas

Malika Oefkir - De gevangene - In vrijheid

Christopher Paolini - Eragon - Oudste - Brisingr

Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sarah

Bas Schot - Nederland doet mee! - Democratie voor beginners

Arjan Wilschut - De adelaar en de koning

De lijst is niet groot, ik ben eigenlijk net begonnen met sparen. Op de één of andere manier heb ik erg lang in het grijze gebied gezweefd waarin ik kinder/jeugdboeken niet leuk vond en volwassen boeken was ik nog niet aan toe. Nu blijkbaar wel, en ik vind het interessant om veel te lezen over de tweede wereldoorlog en de rol van nazi's en joden daarin. Daarnaast vind ik schokkende levensverhalen interessant. Iemand nog tips? knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik houd van Engelse boeken. Mijn collectie Engelse boeken stelt nog niet zo heel veel voor, maar hoop hem binnenkort wel uit te breiden. Ik heb:

The Complete Works of William Shakespeare

Just So Stories van Rudyard Kipling

Tales of Mystery and Imagination van Edgar Allan Poe

About A Boy van Nick Hornby

Catch Me If You Can van Frank W. Abagnale

New King James (Bijbel)

Verder houd ik van typische vrouwenromannetjes:

Shopalicious! van Sophie Kinsella

Shopaholic & Baby van Sophie Kinsella

The Devil Wears Prada van Lauren Weisenberger

Gossip & Gucci van Lauren Weisenberger

Dagboek van een Manny van Holly Peterson

Kus Me Kate van Melissa Nathan

En zo heb ik er nog wel meer.

Verder heb ik wat christelijke boekjes. Verschillende boeken over de Bijbel en het leven in de bijbel. Verder ook nog wat theologie en spiritualiteit boekjes. En wat filosofie dingen. En natuurlijk mijn schoolboeken voor de pabo. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

1. 15 mooiste schatten van China

2. Through the Lens (NGC fotoboek)

3. China (NGC fotobek - China)

4. Lucht, water, aarde (NGC fotoboek)

5. China, de draak ontwaakt.

6. Bijbel

7. Scenings of the West Lake (1 van de mooiste meren, China)

8. En een stapel tijdschriften van de National Geographic

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve crediblers, help me eens mee beslissen, ik heb een boekendilemma. Wat zou ik kopen voor 25 euro:

-een box met het verzameld werk van Couperus?

-een box met een verzameling Russische literatuur?

Ok ja, eigenlijk zou ik ze allebei moeten hebben natuurlijk (de pijnlijke incompleetheid van mijn boekenkast!), maar 50 euro kan ik nu niet missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke topic! Meteen ook even meegeven dat volgende week zaterdag 31.10 de Boekenbeurs begint te Antwerpen! Voor de Zuiderlingen onder jullie, altijd leuk om weten. Ga hier maar eens kijken, indien interesse: link

Ik bezit vanalles, fictie en non fictie. De afgelopen en deze editie van de Boekenbeurs zal wel weer in het licht van religieuze werken staan. smile.gif

Vooral misdaad, science fiction, jeugliteratuur en een flink pak religieuze boeken zal je in mijn kast aantreffen.

Daarnaast ben ik ook een Kiekeboeverzamelaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is er specifiek en bijzonder aan Russische literatuur? Ik ben een beetje een literatuurn00b, maar ik wil het wel weten.
yes.gif
Als jij en Mach direct Russisch kiezen, moet er iets zijn.

Het is lang, dik, langdradig, de namen worden altijd voluit geschreven. De meeste personen hebben namen als 'Pjotr Iliannovitch Skrumpic' en daarnaast nog wat bijnamen gelang hun positie. Er is niet door heen te komen, je bijt je literaire tanden er op stuk en je moet van goede huize komen om het te blijven lezen.

Het is echter wel heel goed, het zijn fantastische verhalen, soms heel gedetailleerd om de finesse van een echt verhaal me te geven. De personen worden beschreven vanuit verschillende perspectieven tot in het kleinste, pieterpeuterigste detail. Dat is voor mij overigens soms tot frustratie.

Er zijn fantastische dingen te vinden, ik heb Anna Karenina en De Idioot in mijn kast staan. Beide fantastisch, maar ik heb ze allebei nog niet uit smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anna Karenina vond ik mooi! En viel toch best mee qua dikheid en langdradigheid enzo? Anna Karenina is wel het enige Russische dat ik heb so far, ik bedoel, ik heb gewoon nog nooit Dostojevski gelezen ofzo, schandalig vind ik het. Dus misschien moet ik die box toch maar kopen...

Maar langs de andere kant, wat moet een mens nu zonder Eline Vere.

Iemand 50 euro te veel toevallig? 25 is ook al goed? noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid