Spring naar bijdragen

Wat staat er in jouw boekenkast?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Oh ja, deze staat ook nog in mijn boekenkast:

Cees/Paul van der Laan

Toen de kracht Gods op mij viel - 100 jaar pinksterbeweging in Nederland 1907-2007

COOL! Ik ken ze allebei! De een is hoogleraar, de ander was eindredacteur bij de EO, geeft les op een University in Florida, zat jaren bij ons in de gemeente en spreekt er nog een paar keer per jaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Studeren smile.gif De Engelse vertaling begon ik te lezen aangezien deze op sommige aspecten beter is dan Nederlandse vertalingen. Bijvoorbeeld zaken over genezing zijn minder goed vertaald in sommige Nederlandse vertalingen, waardoor het lijkt alsof God niet zo'n voorstander van genezing van mensen is. (Over niet al te lange tijd komt er een nieuwe Nederlandse vertaling die wel beter vertaald is, de Herziene Statenvertaling, die nu nog maar deels vertaald is.) De Griekse Bijbel begon ik te lezen omdat ik de Bijbel in de grondtekst wilde lezen, om beter de waarheid te achterhalen in de oorspronkelijke tekst, zonder interpretatie door vertalers. (Eerst leerde ik wat Grieks op vakantie in Griekenland, later begon ik ook thuis meer Grieks te leren.) En omdat ik op de middelbare school Frans had geleerd, wilde ik de Franse Bijbel lezen om zo nog meer te ontdekken. In elke andere taal, ontdek je weer nieuwe dingen. Misschien dat ik nog een keer de Duitse Bijbel wil kopen en lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien. Is dat een goede vertaling? Ook gemakkelijk leesbaar voor een Nederlander?

Quote:

En lees je dan de hele Bijbel dan? Of alleen bepaalde pasages?

En hoe lang doe je er dan over?

Ja, ik lees alles. Ik weet niet hoe lang ik erover doe. De Nederlandse lees ik snel. De andere talen allemaal wat langzamer smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid