Spring naar bijdragen

Wat staat er in jouw boekenkast?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bij mij is de bestelling al onderweg, helaas niet met de snelheid van de bolletjestrui (5-7 werkdagen, sommige dingen van die bolle site zijn 'de volgende werkdag bezorgd', maar Heroes of Might and Magic IV heb ik nu per ongeluk met Anthony laten bezorgen, dus ook op het spel moet ik wachten tot volgende week: noparty.gif doet de verwende consument die ik ben widegrin.gif ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

AHA, dus jij weet dat het antwoord 42 is!


Samengevoegd:

[...]

Verklaar je nader: hoe kan een boek waar 1920 jaar geleden de hand aan is gelegd, iets zeggen over wat toen nog niet bestond (moderne wetenschap)?

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat je het zelf maar moet lezen. Er staan logische dingen in, maar het is dondersch taai leesvoer! Ik ben zelf nog niet eens op de helft, en heb nu al opgegeven...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

sjoerule.gif

Ja idd, ik lees er alleen niet zo heel vaak uit de laatste tijd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wetenschap in de Bijbel of hoe heet 't ook al weer... waardeloos boek is dat zeg. Ik zat 't laatst eens door te kijken en zelfs toen ergerde ik me er al groen en geel aan.

Zo:

Quote:

[...]

Moderne wetenschap
in
de bijbel?

Dan is de schrijver Ben Hobrink...

anachronistische trouwens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat niet. Hovind is toch wel wat anders. Hobrink is daar niets bij. widegrin.gif

Ik ken Hobrinks opvattingen rond het ontstaan van het universum ook niet echt.

Hobrink denkt vooral allemaal wetenschappelijke zaken te zien in de bijbel. Dat de bijbel zeg maar z'n tijd ver vooruit zou zijn. Dat daar al dingen in staan die andere culturen niet wisten en de wetenschap vrij recent pas achter gekomen zou zijn...

Ik vond op internet nog een recensie:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat niet. Hovind is toch wel wat anders. Hobrink is daar niets bij.
widegrin.gif

Pas op met Kent Hovind.

lees de volgende link ff:

link

By the way hij zit vast voor belastingontduiking...

link

ben Hobrink zal het ook niet altijd bij het rechte eind hebben, maar vaker als K.H. en hij heeft tenminste iets waarmee je verder kunt.Hij komt in elk geval nog oprecht en verhelderend over.

Zijn boek vind ik vrij goed, maar lees het svp kritisch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poeh, wat staat er in mijn boekenkast? Heb je een paar uur?

(Opgevoed zonder tv en mijn pa is dominee... laten we zeggen dat ik van huis uit nogal wat boeken heb meegekregen)

van alles wat

tolkien

cs lewis

wetenschap

klassieker wereld literatuur

thrillers (bv Dick Francis)

reisverhalen

terry pratchett

evangelische boeken

geert mak

marten toonder

mart smeets

godfried bomans

winnie the pooh (beste kinderboek ooit)

en nog 1001 anderen

tip: je hoeft niet alles nieuw te kopen: ik ga regelmatig naar een kringloopwinkel die veel boeken heeft, minder keus dan de Slegte*, maar alles kost maar 0,50 tot 2,- per stuk en ik heb er echt al honderd coole boeken gekocht

*de Slegte is echt een faalwinkel. Véél te duur als antiquariaat . vragen rustig 10,- voor een boekje wat nieuw bij bol.com 12,99 kost. De meeste prijzen daar moet je door minstens door 2 delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hobrink denkt vooral allemaal wetenschappelijke zaken te zien in de bijbel. Dat de bijbel zeg maar z'n tijd ver vooruit zou zijn. Dat daar al dingen in staan die andere culturen niet wisten en de wetenschap vrij recent pas achter gekomen zou zijn...

[ironie-modus aan] Goh, net als de Koran dus, daar staan ook heel veel dingen in die de wetenschap pas eeuwen later heeft ontdekt [/ironie-modus uit]. Als je heel creatief leest, kan je in ieder boek van alles terugvinden.


Samengevoegd:

Ik slaag trouwens soms ook wel bij een kringloopwinkel, maar dat zijn gelukstreffers. Bij de Slegt is het wel duur, maar je kunt er wel doelgericht naar iets op zoek en een redelijke slagingskans hebben. Plus het dubbelaanbod van ramsj en 2H is een gouden greep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif
mijn beste koop daar ooit: een Nederlandse vertaling van een vrij beroemd werk van Bernardus van Clairvaux voor 2 euro.

Dat moet wel lang geleden zijn, of je hebt een betere de slegte dan hier, want hier zijn ze echt gek, alles kost minstens 5,- en de meeste boeken zijn sowieso prut (heb het over antiquariaat gedeelte, niet de nieuwe ramsj )

Die kringloop winkel waar ik het over had , heeft enkele duizend boeken , en inderdaad, je gaat daar niet heen voor filosofische werken of om iets te zoeken, je gaat er heen met een open mind, en komt terug met 25 boeken voor euro.png20,- Voornamelijk oude wereldliteratuur en ontspanning. maar ook wel theologisch werk, juist omdat de meeste klanten daar geen belangstelling voor hebben, blijkt er best vaak wat leuks te liggen. het meeste is oud, maar daar hou ik juist van.

voorbeelden die ik gekocht heb daar

charles dickens

rudyard kipling

godfried bomans

harry mulisch

hugo claus

tolstoi

c.s lewis

colin urquhart

george orwell

stephen king

ludlum

simon vestdijk

oh ja, en de complete wheel of time serie van robert jordan voor euro.png1,- per stuk, maar die heb ik snel weer weggeven, niet doorheen te komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid