Spring naar bijdragen

Wat staat er in jouw boekenkast?


Aanbevolen berichten

laatste aanwinsten:

Johannes Calvijn - het geloof wat wij belijden

Desiderus Erasmus - Lof der zotheid

C.S. Lewis - De grote scheiding

Paul Verhoeven - Jezus van Nazaret

Machiavelli - The Prince

J.I. Packer - groeien in Christus

Saint Augustine - Confessions

+ 2 boekmancahiers widegrin.gif

de eerste drie heb ik gelezen, nummer 4 heb ik van iemand gehad en nummer 6 was voor kring....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 428
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Paar boeken van Dostojevski

Verzameld werk van Kafka

Aantal boeken van Gabriel Garcia Marquez

Lotr en Silmarrilon van Tolkien

Goddelijke Komedie van Dante

aantal boeken van Camus

Paar boekjes van Sartre

De Koran

een rijtje van C.S. Lewis

Also sprach Zarathustra

Geschiedenis van de westerse filosofie van Russell

Jezus van Nazareth, van paus Benedictus

In de schaduw van morgen van J. Huizinga

Against Method van Feyerabend

The Structure of Scientific Revolutions van Kuhn

Discours de la Methode van Descartes

Verder nog wat studieboeken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Nieuwe boeken:

A short history of nearly everything - Bill Bryson

What's this thing called science - Chalmers

Walging - Sartre

De mens in opstand - Camus

De eeuwige mens - Chesterton

De kern van ons geloof - Ratzinger

De God van filosofen en de God van Pascal - de Boer

Boeken kopen smile.gif

Kent iemand overigens dit boek? Het lijkt mij erg interessant, Wolterstorff beschrijft hoe rechtvaardigheid alleen een fundament kan hebben in de joods-christelijke traditie. Het zou het beste boek over rechtsfilosofie zijn sinds Rawls 'A Theory of Justice'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jonathan Safran Foer

Extreem luid & ongelooflijk dichtbij

Het verhaal draait om de 9-jarige Oskar, die zijn vader verloor tijdens de aanslag op de Twin Towers op 11 september 2001. Zijn grootouders wisten te ontkomen aan het bombardement op Dresden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Na de dood van zijn vader vindt hij in een vaas een sleutel in een envelop met het opschrift 'Black'. Ervan uitgaande dat zijn vader hem een boodschap wilde nalaten, gaat hij in New York op zoek...

Om zijn roman structuur en inhoud te geven, gebruikt Foer verschillende vormen, zoals die van de brief, (dag)boekfragmenten, lijstjes, een manuscript, een (nep)interview en zelfs foto's en afbeeldingen. De vormgeving van het boek is iets heel nieuws. Het is, zoals Foer zelf zegt, ontstaan na een avondje surfen op het internet. De directheid en kracht van de beelden op internet schokten hem, maar hij vond het tegelijkertijd ook heel spannend en mooi om overal zo dicht op te zitten. Daardoor ontstond het idee om niet alleen te laten zien wat Oskars ogen te zien krijgen, maar ook zijn ogen zélf te laten zien. Daarmee laat hij de visuele omgeving zien waarin kinderen tegenwoordig opgroeien.

Echt heel leuk geschreven en hele originele dingen die hij gebruikt door zn verhaal heen. Plus een dosis humor maakt dit boek tot een heerlijk boek om te lezen. Een echte aanrader!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuw:

Der einarmige Pianist - Oliver Sacks (ben mijn Nederlandse vertaling kwijt...)

Schiffbruch mit Tiger - Yann Martel

selbstverständlich katholisch! - Bischof Walter Mixa

Der Heilige Martin - Manfred Becker-Huberti

Complete Zangtechniek - Cathrine Sadolin (moet een topper zijn!)

Laifste vroag -Harm de Jonge

Kiek ais hier - Siemon Reker

Verder heb ik twaalf ingebonden delen van Tom Poes besteld bij de Bruna... die moet ik nog afhalen. En vorige week heb ik dat boekje van Martie Dieperink uitgelezen; op zoek naar de wortels van het Christendom. Zeer lezenswaardig en scherp, zoals ik van haar gewend ben. Maar dat boekje ligt nu bij mijn moeder, die leest wel vaker wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jonathan Safran Foer

Extreem luid & ongelooflijk dichtbij

Het verhaal draait om de 9-jarige Oskar, die zijn vader verloor tijdens de aanslag op de Twin Towers op 11 september 2001. Zijn grootouders wisten te ontkomen aan het bombardement op Dresden tijdens de Tweede Wereldoorlog.

[...]

Echt heel leuk geschreven en hele originele dingen die hij gebruikt door zn verhaal heen. Plus een dosis humor maakt dit boek tot een heerlijk boek om te lezen. Een echte aanrader!

Wat jammer dan dat hij niet wat origineler is in de naamkeuze van zijn personage. Ik moet door de naam Oskar in combinatie met het thema dan gelijk denken aan Der Blechtrommel (Günther Grass): Het Hamburg in de oorlogsjaren door de ogen van de nooit volwassen wordend kind Oskar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij de sleghte staan trouwens ook best boeken waarvan ze niet weten wat de waarde is. Ik heb daar best een aantal mooie boeken te pakken in goede staat.

Mee eens dat er bij De Slegte zeer goede boeken staan. Boeken die met gemak voor een behoorlijke prijs verkocht kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Wat jammer dan dat hij niet wat origineler is in de naamkeuze van zijn personage. Ik moet door de naam Oskar in combinatie met het thema dan gelijk denken aan Der Blechtrommel (Günther Grass): Het Hamburg in de oorlogsjaren door de ogen van de nooit volwassen wordend kind Oskar.

Misschien juist gekozen met een knipoog, omdat dit een kind is dat extreem volwassen overkomt, de aanslagen op het wtc heeft meegemaakt en zn grootouders die het bombardement op Dresden hebben overleefd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kent iemand overigens
boek? Het lijkt mij erg interessant, Wolterstorff beschrijft hoe rechtvaardigheid alleen een fundament kan hebben in de joods-christelijke traditie. Het zou het beste boek over rechtsfilosofie zijn sinds Rawls 'A Theory of Justice'.

Ik ken de insteek wel... Kinneging bewandelt dat pad ook, maar hij blijft wat aan de oppervlakte. Nozick heeft, vanuit een heel andere invalshoek, veel terechte kritiek geleverd op 'A theory of justice' en ik ben bnieuwd of Wolterstorff dat ook oppikt.

Nieuwe boeken:

J.P. Holding - Shattering the Christ myth

" " - The impossible faith

Peter Kreeft - De Pénsees van Pascal

" " - Socrates meets Sartre

" " - A handbook of Christian apologetics

Frederick Rolfe - Hadrian VIII

Voornamelijk verstandelijke meuk dus. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

oke, ik heb toch meer boeken dan ik dacht, nog lang niet genoeg, maar goed ^^

Christelijk:

Bijbel: The NIV study bible, Nbv, Groot Nieuws

Handboek bij de bijbel.

* gebeden voor jongeren

* Wegwijs in de bijbel

* Staat er wat er staat (bijbels dagboek)

* Web of Darkness - sean sellers

* All the hits so far (but don't expect to much) - Bradley Hathaway

* Ontsluierd - Francine Rivers

* De hemel is zo echt! - Choo Thomas

* Hokkie - Ivar van der Sterre

* Hij deed dit speciaal voor jou- Max Lucado

* Gefeliciteerd met je keus voor God - Lenze L Bouwers

* Het woord vooraf - Ds. Egbert Brink

* 2 Bijdehandboekjes

Engelstalig:

* A painted house - John Grisham

* I always get my sin & We always get our sin too - Maarthen H Rijkens.

* How not to say what you mean ( A dictonary of euphemisms) - R.W. Holder

*Oxford Learner's Grammar finder & builder - John Eastwood

* Barry Trotter - Michael Gerber

* Light on snow - Anita Shreve

* The White mare - Jules Watson

* The portuguese letters - Donald Ericson

* Clarissa (or the history of a young lady) - Samuel Richardson

* Bad love - Jonathan Kellerman

* Dr. Death - Jonathan Kellerman

* Unless - Carol Shields

* The color purple - Alice Walker

* Experiment - Robin Cook

Nederlands:

* Een schitterend gebrek - Arthur Japin

* Triptiek - Karin Slaughter

* Sleuteloog - HElla S. Haasse

* Familieziek - Adriaan van Dis

* De eetclub - Saskia Noort

* De passievrucht - Karel Glastra van Loon

* Echte vrouwen reizen beter - Anais Nin e.a.

* De garnalen pelster - Nilgün Yerli

* De stem van je hart - Susanna Tamaro

* 3 romans - Vonne van der Meer

* De Glasblazer - Marina Fiorato

* Roofdier - Patricia Cornwell

* Dood van een danseres - Agatha Christie

* Aan de over van de Piedra huilde ik - Paulo Coelho

* Kelly's 30.000 - Peter de Zwaan

* De dans van Victoria - Anthonio Skármeta

* Zwijgplich - Vamba Sherif

* De Opstandigen - Sándor Márai

* Requiem voor de eerste generatie - Fouad Laroui

* De nachtelijke invallen van ambtenaar Varamo - César Aira

* Het kookboek voor meisjes die niet bijster veel van hun moeder hebben geleerd - Nicole Seeman

* Kook op eigen benen met Fokke en Sukke

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Raido heeft nog nooit écht vét boeiende (theologie/filosofie/literatuur) boeken gezien bij de kringloop... Zo nu en dan wel eens hoor, maar dan slaag ik eerder bij het antiquariaat of de Slegte (what's in a name)

Gouden tip: duppelenverkopen van universiteitsbibliotheken. Op mijn laatste halfuurtje kijk-wat-onze-bib-nu-weer-buitengooit nog heel wat lekkers gevonden voor welgetegeld een euro per stuk over missiologie, priester-arbeiders, gekke Franse mysticae, het kloosterleven, moeder Theresa,...

Op rommelmarkten vind ik trouwens ook vaak goede en goedkope romans, altijd leuk.

En ik hou wel van de Slegte eigenlijk, ik heb er toch al massa's romans gekocht onder de drie euro. Maar ik neig wel enorm naar het soort klassiekers dat middelbare scholieren en studenten literatuur massaal moeten lezen, aankopen in pocketvorm, en na hun studies collectief dumpen bij de Slegte, dat helpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Momenteel geleend:

Jan Remmerswaal - Handboek Groepsdynamica

Guus Kuijer - Op je kop in de prullenbak

Delfgaauw/Peperstraten - Beknopte Geschiedenis van de Wijsbegeerte

En nog twee boeken over de geschiedenis en archeologische vondsten van Amersfoort.

Laatst gekocht:

Ds C.G. Vreugdenhil - Jona de Profeet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb een sterke preoccupatie met het Midden Oosten conflict en zionisme en jodendom in het algemeen, en heb daar aardig wat boeken over,boeken over Hezbollah en Osama Bin Laden, verder nog een roman van Gerard Reve, één van Thomas Ross...heb niet zo gek veel boeken vrees ik

momenteel lees ik de Belijdenissen van Augustinus

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid