Spring naar bijdragen

Apple iPhone & iPad


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Geen flash,

Die obsessie met de camera.. nosmile.gif

Quote:

je kunt geen andere navigatiesoftware erop installeren,

In de beta versie van de 2.1 zitten aanwijzingen voor uitgebreidere navigatie software en ook mogelijke third-party gps software.

Quote:

je kunt hem niet als gedeeld modem gebruiken.

Dat kan zeker wel; T-Mobile heeft het alleen liever niet ivm het data-gebruik.

Quote:

Ja alles zit erop en eraan. Niet dat ik het allemaal ooit gebruik, maar het neemt toch vooral de vorm van een slag om de specificaties aan.

En zoals je dus ook ziet bij de apple computerlijn; het zijn niet zozeer de kale specificaties die het verschil maken, maar wat er met die specificaties gedaan wordt.

Quote:

En als het dan toch gaat om hoe het apparaat in de praktijk het doet, dan verliest de iPhone alsnog. Er wordt immers geroepen dat Apple zo'n origineel design heeft, maar het is qua design overduidelijk een Apple en sinds de iPod en de proliferatie via Dynabyte kun je toch moeilijk stellen dat je nog origineel bent met zo'n ding.

Onder 'design' wordt meer het gebruikersgemak van de vormgeving verstaan.

Quote:

Verder geen verkrijgbaarheidsrestricties voor HTCs, iPaqs, Palms etc.....

PDA's en smartphones waarvan er 13 in een dozijn zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 358
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Onder 'design' wordt meer het gebruikersgemak van de vormgeving verstaan.

Niet meer, maar in gelijke mate. De iPod was immers ook een exercitie in vormgeving van de MP3 (eh AAC knipoog_dicht.gif ) speler en de zeker gezien de iPod Touch 'staat de iPhone volledig in deze traditie' puh2.gif

Quote:
PDA's en smartphones waarvan er 13 in een dozijn zitten.

Dat klopt en het is uiteindelijk gereedschap, dus hoe meer in een dozijn, hoe beter wat mij betreft. Apple holt dat principe flink uit met dit soort exercities dus eigenlijk verdienen ze straf knipoog_dicht.gif (zegt iemand die de Palm IIIe nog een paar jaar in gebruik heeft gehad)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus omdat Apple het heel bewust anders doet, moeten ze straf hebben?

Ze moeten er potje potje een nobel prijs voor krijgen.

Wat een onzin zeg...

Laten we wel zijn:

Het design zorgt voor een gebruiksgemak die zijn weerga niet kent. Ondanks dat het by far de meest sophisticated telefoon is die ik ooit gehad heb, is het ook by far de telefoon die ik het snelst onder controle had.

En ja, Apple doet dingen anders. Hierdoor blijven apparaten van Apple in mijn optiek ook superieur aan al die apparaten die inderdaad 13 in een dozijn zijn.

en ja, ook de iPhone heeft zijn beperkingen.

Maar iemand die de hoeveelheid megapixels een beperking vindt, moet zich misschien gaan afvragen waarom hij/zij een bepaald soort telefoon/smartphone/pda aanschaft.

Het ding zit gewoon uitermate goed in elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooral de applicaties (en de brede ondersteuning van ontwikkelaars hiervoor) zullen de iPhone groot maken, denk ik. In feite is het gewoon een PDA, met het voordeel dat er heel veel software voor ontwikkeld wordt.

Als 'voorproefje' heb ik een tijd zitten rommelen met een 'gekraakte' ipod touch (jailbroken). Allerlei software geinstalleerd en veel gebruikt waaronder:

een uitgebreid notitieprogramma

een wikipedia applicatie

een soort geintegreerd woordenboek programma dat ook synoniemen, etymologie(?), vertaling naar andere talen en mogelijk zelfs uitspraak van een woord geeft,

een programma om je computer van een afstand te kunnen bedienen (VPN)

de mogelijkheid bestanden op de iphone te zetten en meestal ook te openen (pdf, html, doc, ppt, jpg, etc.)

een ebook reader dat beter werkt dan 'professionele' ebook readers (met backlit scherm als enig nadeel)

op deze reader een flinke lading boeken en bijbelvertalingen.

Nu zijn deze dingen in theorie mogelijk op andere telefoons, maar het feit dat de iphone gewoon OSX draait en veel ontwikkelaars heeft maakt het grote verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ikzelf heb nu een HTC Touch Diamond. Ik zat eerst af te wegen welke ik van de twee ga halen. Maar de HTC Touch Diamond heeft toch wel iets betere specificaties (oa. de snelheid) en ondersteund meer applicaties (zoals Google Earth of Youtube werken niet op de Iphone, maar wel op de Touch Diamond). Verder is de Touch Diamond toch iets kleiner en ziet er iets gelikter uit.

Tot slot wil ik zeggen dat Windows Mobile 6.1 (wat op de Touch Diamond zit) toch wel wat meer compatibel is met Microsoft producten. Terwijl ik voor de iphone persé itunes op elke pc moet hebben wil ik data uitwisselen met een pc, wat ik een dikke minpunt vind. (Om die reden heb ik vroeger mijn IPod weggedaan).

Tot zover mijn reclame voor de HTC Touch Diamond puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haha ... ik zat al te twijfelen of het wel of niet werkt daarop.

Ik had dat ergens op een forum gelezen (maar dat was voordat ze beide uit kwamen in NL).

Het stomme is dat de applicatie op de 1.0 wel werkt maar als je een video wil bekijken terwijl je 'slechts' een GPRS verbinding hebt dan doet ie het inderdaad niet en zegt ie dat je een WI-FI verbinding op moet starten (ik neem aan dat de 2e generatie dat ook doet als er geen 3G-netwerk beschikbaar is). Waarschijnlijk was dat het. smile.gif

Als er wel een verbinding is dan is het zeker geen straf om een filmpje op de Iphone te kijken, aangezien deze erg mooi wordt weergegeven op het scherm.

Maar goed, Youtube werkt op mijn E90 ook prima (alleen wat kleiner) en Google Maps ook (best leuk als je in de auto zit met de satelite -view en GPS aan, trouwens).

Quote:
'Een tierelier is een klein taps toelopend rond aardewerk potje met een harde brandstof en een pit.'

(bron: wiki).

Dank u puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

De HTC Touch Diamond is ook mooi, inderdaad. Ik ben toch voor de iPhone gegaan omdat ik a) als apple freak niet anders kan en B) de potentie van iphone apps zoveel groter is dan wat er verder op de markt is. Dat zijn in ieder geval de belangrijkste punten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tot slot wil ik zeggen dat Windows Mobile 6.1 (wat op de Touch Diamond zit) toch wel wat meer compatibel is met Microsoft producten. Terwijl ik voor de iphone persé itunes op elke pc moet hebben wil ik data uitwisselen met een pc, wat ik een dikke minpunt vind. (Om die reden heb ik vroeger mijn IPod weggedaan).

Tot zover mijn reclame voor de HTC Touch Diamond
puh2.gif

Dat je iTunes nodig hebt, dat klopt.

Echter moet je dit ook in het licht zien waarmee Apple zijn producten ontwikkelt.

Apple is meer, zeg maar, "life style".

Een volledige workflow die helemaal te gek werkt als al je apparaten apple zijn.

Ik gebruik zelf de iPhone in combinatie met mijn MacBook. En die tierelier waar Joost het over had, is ook hier van toepassing. Nul problemen..

Daarbij komt, Windows heeft ook wel van dat soort dingen hoor.

Koop een PDA en je hebt er ook software voor nodig om te syncen. dus dat kan geen argument zijn.

iTunes is gewoon het sync programma voor je iPhone, iPod en noem het maar.

Sterker nog. Je hebt een sync programma die met 1 druk op de knop synct, veel sneller en beter je apparaat herkent en waar ook nog eens een volledig ingerichte shop bij zit met zowel gratis als betaalde applicaties die echt in no time op je iPhone staan.

Ik zie het probleem dus niet helemaal.

Bij ons thuis werkt het overigens zo dat ik mijn iPhone sync met de apple en de iPod van mijn vrouw ook. Als zij van haar windows laptop muziek op dat ding wil hebben, dan is het een kwestie van haar nummers over het netwerk trekken en syncen maar.

En geloof me... dat werkt als een trein.

Zeker als je daarnaast nog een progje hebt, die er voor zorgt dat je je iPod of phone ook kunt syncen met andere computers, zonder van alles te wissen.. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat je iTunes nodig hebt, dat klopt.

Echter moet je dit ook in het licht zien waarmee Apple zijn producten ontwikkelt.

Apple is meer, zeg maar, "life style".

Een volledige workflow die helemaal te gek werkt als al je apparaten apple zijn.

Ik gebruik zelf de iPhone in combinatie met mijn MacBook. En die tierelier waar Joost het over had, is ook hier van toepassing. Nul problemen..

Daarbij komt, Windows heeft ook wel van dat soort dingen hoor.

Koop een PDA en je hebt er ook software voor nodig om te syncen. dus dat kan geen argument zijn.

iTunes is gewoon het sync programma voor je iPhone, iPod en noem het maar.

Sterker nog. Je hebt een sync programma die met 1 druk op de knop synct, veel sneller en beter je apparaat herkent en waar ook nog eens een volledig ingerichte shop bij zit met zowel gratis als betaalde applicaties die echt in no time op je iPhone staan.

Ik zie het probleem dus niet helemaal.

Bij ons thuis werkt het overigens zo dat ik mijn iPhone sync met de apple en de iPod van mijn vrouw ook. Als zij van haar windows laptop muziek op dat ding wil hebben, dan is het een kwestie van haar nummers over het netwerk trekken en syncen maar.

En geloof me... dat werkt als een trein.

Zeker als je daarnaast nog een progje hebt, die er voor zorgt dat je je iPod of phone ook kunt syncen met andere computers, zonder van alles te wissen..
big-smile.gif

Wat ik hiermee wou zeggen is dat ik bijv. af en toe bij vrienden wat up- en download op me apparaatje. Want dat wil ik helemaal niet: Op elke pc/laptop waar ik me IPod aansluite, Itunes installeren. Veel mensen hebben een vaste pc/laptop, dus dat is dan geen probleem in dat geval. Maar ik zit meestal achter verschillende pc's (als systeembeheerder op me werk en bij vrienden).

Om tussen mijn HTC Touch Diamond en een willekeurige pc bestanden uit te wisselen heb ik niet persé activesync nodig. Als ik me HTC Touch Diamond aansluit, vraagt hij of ik het wil gebruiken als 'externe media' (vergelijkbaar met een USB-stick) of dat ik wil synchroniseren via ActiveSync. Als ik dat eerste optie kies hoef ik geen ActiveSync te hebben, en herkent elke pc mijn HTC Touch Diamond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

@ Trotse Moslim

Ken je het programma WM5storage, die maakt van je ppc of smartphone een usb stick
knipoog_dicht.gifengel.gif

Voor mij is dat handig, want die optie krijg ik niet, als ik m'n vario aansluit aan m'n pc

Oh ja ... zoiets soortgelijks is het ook bij mij. Maar het voordeel bij mij is dat ik daar geen extra programmatje voor nodig heb. Hij vraagt bij het aansluiten a/d pc of ik het wel gebruiken als 'externe media' of om mee te synchroniseren. En als ik dat eerste kies op me HTC verschijnt hij als 'verwisselbare media' (dus als usb-stick/schijf) op me pc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik mis toch nog steeds een echte Windows RDP applicatie op de iPhone.
noparty.gif

Dat bedoel ik met het feit dat WM compatibeler is met windows producten en veel windows producten bevat. (wat eigenlijk vanzelfsprekend is).

Maar ach ja ... tegenwoordig is er overal een oplossing voor: Zo is er op internet zat (tutorials icm.) software te vinden waarmee je met je iphone remote kan desktoppen. (de meeste kosten wel geld)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat bedoel ik met het feit dat WM compatibeler is met windows producten en veel windows producten bevat. (wat eigenlijk vanzelfsprekend is).

Maar ach ja ... tegenwoordig is er overal een oplossing voor: Zo is er op internet zat (tutorials icm.) software te vinden waarmee je met je iphone remote kan desktoppen. (de meeste kosten wel geld)

Geef me eens één goede reden waarom je windows applicaties zou willen draaien op een iPhone...

Omdat men er nou eenmaal windows pc's bij heeft?

Tja... Da's voor mij de essentie van Apple... Zorg nou dat je gewoon apple hebt met alles wat je doet op dat gebied, dan heb je die apps ook niet nodig..

widegrin.gif

Nee onzin (nou ja geen onzin, maar meer cynisme.. knipoog_dicht.gif), ik snap wel dat mensen met windows pc's op sommige punten de iPhone te kort vinden schieten.

Ikzelf heb nergens last van want ik gebruik de windhoos troep eigenlijk nergens meer, maar de integratie is nog niet optimaal.

Hoewel ik dat misschien meer zou willen wijten aan microsoft dan aan Apple, maar dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Dat de iPhone problemen heeft is geen verassing; elke telefoon heeft problemen.

Het feit dat de iPhone in zeer korte tijd een van de meest verkochte telefoons is geworden zorgt enkel voor veel klagers in korte tijd.. en media-aandacht voor die klagers. Het meest vervelende is nog dat het gros van de klachten te wijten is aan de dekking en klantenservice van T-Mobile.

Maar nee; ik koop hem ook niet. Ik wil niets met T-mobile te maken hebben; ik wacht wel tot hij bij andere providers verschijnt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid